Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

בתאריך 10.12.2024 בשעה 18:21, chezik כתב:

בשביל להרוס מוניטין של יצרן, צריך שברוב הרכבים שלו יהיו הרבה תקלות יקרות שמוציאים את הכדאיות והחשק לתחזק אותם לאורך כמה שנות בעלות.

סיטרואן - פיג'ו עונים על ההגדרה הזאת במדוייק!!

אז נכון שגם אצל טויוטה ומזדה וניסן ויונדאי וקיה ומיצובישי וסקודה וכו' וכו' יש לכל אחד מהם דגם אחד או כמה בודדים, שיש להם תקלה יקרה אחת או מעט יותר, מכאן ועד להשוות למותג הצרפתי - צריך להיות בת יענה בשביל זה.

אז נכון שמי שמבין בעולם הרכב ויודע לחפור במקומות הנכונים - ידע להגיד לך שברלינגו נחשב אמין, וגם 5008 החל משנת XX אבל רק מנוע דיזל ורק אם תבטל את האוריאה, ואותו אחד גם ידע להזהיר אותך לא לקנות למשל סורנטו או סנטה פה עם מנוע טורבו בנזין ולא ניסן עם גיר רציף, אבל מכן ועד הכללות של כל המותג הדרך רחוקה מאד.

את יונדאי וקיה אתה ממש לא יכול לשים באותו הדלי עם מאזדה וטויוטה בטח אם מסתכלים על אמינות לאורך זמן.

ולעניין ברכבי וואג(כמו שציינת סקודה) אין כמעט הבדל משמעותי באמינות ביחס לתוצרת PSA, גם שם וגם שם יש מחלות, וגם בוואג כשיש מנוע דפוק לוקח עשור פלוס לגרום לו לעבוד בצורה נורמלית וגם אז יש מחלות אחרות.

 

הצרפתים הם פשוט מאוד שק החבטות המקומי שלנו כאן, האם בצדק? כן יש להם אשמה, אבל זה כל מה שהם שק חבטות מקומי.

במקום אחר יש שק חבטות אחר... סתם דוגמא בארהב שק החבטות שלהם זה יונדאי וקיה, כמובן שגם להם יש את כל האשמה לכך.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 13 שעות, ik3 כתב:

ולעניין ברכבי וואג(כמו שציינת סקודה) אין כמעט הבדל משמעותי באמינות ביחס לתוצרת PSA, גם שם וגם שם יש מחלות, וגם בוואג כשיש מנוע דפוק לוקח עשור פלוס לגרום לו לעבוד בצורה נורמלית וגם אז יש מחלות אחרות.

 

הצרפתים הם פשוט מאוד שק החבטות המקומי שלנו כאן, האם בצדק? כן יש להם אשמה, אבל זה כל מה שהם שק חבטות מקומי.

 

הרשה לי לצחוק. 

רכבי VAG מוכרים פי 3  יותר רכבים מאשר פיזו סיטרואן. לכן תיאורתית אתה אמור לשמוע הרבה יותר סיפורים על אמינות אצל VAG. לא רק שזה לא פרופרציונלי ביחס למכירות אלא ההפך, רואה מדי פעם תלונות על ה-DSG, אבל זה כלום לעומת סיפורי הפיורטק או המיכל אוריאה. 

 

אני יכול להגיד לך באופן אישי מבחינת אמינות אני אעדיף בכול יום רכב VAG יוצא השכרה, מאשר פיז'ו עם מנוע פיורטק פרטית עם חצי מהקילומטראז'. 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כניראה לא מודע לכמות הבעיות בגיר dsg. מוזמן להיכנס לקבוצת נפגעי dsg בפייסבוק.

 

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא לדבר על כך שזו הסתכלות מאוד צרה גם על בעיות נקודתיות, וגם במדינה פצפונת כמו ישראל. צריך גם להסתכל על סטטיסטיקה כלל עולמית (בשביל לקבל מספרים גדולים יותר), וגם על מרחב שנים ובעיות גדול יותר. אחרת אם מסתפקים בבעיה אחת או שתיים (רציניות ככל שיהיו) כדי להכריז שיצרן גרוע מבחינת אמינות, אז אפשר להגיע למסקנה שהונדה פחות אמינה מפיאט.

עריכה אחרונה על ידי chrono
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי פייסבוק. ואני שופט לפי מה שאני רואה פה בפורום. אולי יש גם קבוצת פייסבוק של "נפגעי מנוע פיור טק" שאתה לא מודע אליה? 

 

ושוב, DSG קיים מ-2008 בערך. נוסעים בכבישים כניראה כניראה כמה מאות אלפי רכבי DSG יותר מאשר מנועי פיור טק. לכן, לא מן הנמנע שתיראה יותר תלונות. ככה מספרים גדולים עובדים. 

לפני 6 דקות, chrono כתב:

שלא לדבר על כך שזו הסתכלות מאוד צרה גם על בעיות נקודתיות, וגם במדינה פצפונת כמו ישראל. צריך גם להסתכל על סטטיסטיקה כלל עולמית (בשביל לקבל מספרים גדולים יותר), וגם על מרחב שנים ובעיות גדול יותר. אחרת אם מסתפקים בבעיה אחת או שתיים (רציניות ככל שיהיו) כדי להכריז שיצרן גרוע מבחינת אמינות, אז אפשר להגיע למסקנה שהונדה פחות אמינה מפיאט.

 

רוב האנשים פה בפורום הם לא מהסוג של "צרפתי זה חרא", ולא אוטמטית פוסלים יצרן בגלל סטיגמה. 

אך עם זאת, יש פה לא מעט אנשים שעברו רכב צרפתי עם המנוע 1.2 הזה, וכניראה 99 אחוז מהם(מלבד יוליאן :)) לא ישקלו לקנות רכב כזה שנית. בעוד שאולי אני טועה, אבל רוב המוחלט מי שהיה לו רכב VAG, ישמח לחזור אליו, אפילו אם היו לו בעיות כלשהם. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • אהבתי 2
  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

קבוצת פייסבוק של "נפגעי מנוע פיור טק" שאתה לא מודע אליה

יש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

אין לי פייסבוק. ואני שופט לפי מה שאני רואה פה בפורום. אולי יש גם קבוצת פייסבוק של "נפגעי מנוע פיור טק" שאתה לא מודע אליה? 

 

ושוב, DSG קיים מ-2008 בערך. נוסעים בכבישים כניראה כניראה כמה מאות אלפי רכבי DSG יותר מאשר מנועי פיור טק. לכן, לא מן הנמנע שתיראה יותר תלונות. ככה מספרים גדולים עובדים. 

 

רוב האנשים פה בפורום הם לא מהסוג של "צרפתי זה חרא", ולא אוטמטית פוסלים יצרן בגלל סטיגמה. 

אך עם זאת, יש פה לא מעט אנשים שעברו רכב צרפתי עם המנוע 1.2 הזה, וכניראה 99 אחוז מהם(מלבד יוליאן :)) לא ישקלו לקנות רכב כזה שנית. בעוד שאולי אני טועה, אבל רוב המוחלט מי שהיה לו רכב VAG, ישמח לחזור אליו, אפילו אם היו לו בעיות כלשהם. 

 

מה שאתה מתאר פה זו לא סטטיסטיקה משתי סיבות:

 

1. אנשים שכותבים על בעיות שיש להם עם רכב בפורום זה ממש לא מדגם מייצג.

2. אתה לא באמת עשית ספירות ופילוגים, נכון? זו תחושת הבטן שלך. שמושפעת מאוד (אבל מאוד!) מ-confirmation bias.

 

אתה לחלוטין יכול לחשוב שרכבים צרפתיים הם בלאי ולא אמינים בהשוואה לגרמניים (או לכל רכב אחר). אבל תכיר בהבדל בין הדעה האישית שלך לבין נתונים יבשים שעליהם היא לא ממש מתבססת.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב לציין שזה פשוט מצחיק אותי שאנחנו מתייחסים בכלל לרכבים כבעלי ארץ מוצא - בזמן ש...

 

מנועי THP נמצאים גם ברכבים מתוצרת BMW וגם MINI 

המנוע 1.5HDI הוא בפועל מנוע של FORD 

המנוע 1.3 ליטר וגם ה1.5 טורבו דיזל של רנו נמצאים ברכבים של ניסן וגם של מרצדס (גם יפני וגם גרמני) 

טויוטה נוסעים עם מנוע של סובארו בBRZ 

ברכבים כמו 107 וסיאט סיטי גו יש מנוע של טויוטה 

סופרה וZ4 

וולבו עד 2015 זה בעצם פורד ואחרי זה (שאלו הם דווקא הדגמים המוצלחים יותר מבחינת בעיות מנוע) זה ג'ילי... סיני. 

 

פשוט צריך לדעת מה לקנות ואם כבר קונים - איך לתחזק וכמה. וכן גם להבין שלפעמים פשוט אין מזל או ההפך. 

 

רגולוציות, יוקר מחיה, תחרות, גישה - הכל אויבים של הצרכן המודרני. 

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול :

לפני 36 דקות, chrono כתב:

אתה לחלוטין יכול לחשוב שרכבים צרפתיים הם בלאי ולא אמינים בהשוואה לגרמניים (או לכל רכב אחר). אבל תכיר בהבדל בין הדעה האישית שלך לבין נתונים יבשים שעליהם היא לא ממש מתבססת.

 זה לא מה שאמרתי. 

 

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

רוב האנשים פה בפורום הם לא מהסוג של "צרפתי זה חרא", ולא אוטמטית פוסלים יצרן בגלל סטיגמה. 

וגם אני כזה, שכן עד לפני שנתיים גם אני הייתי בעלים של סיטרואן סי3, למרות שהייתי מודע ברמה מסויימת לבעייתיות של הרצועה. 

 

ומה אני אגיד לך, אתה רוצה להמשיך לחשוב שהמנוע הזה אמין באותה רמה כמו של DSG, כי טרם קיבלת דו"ח סטטיסטיקה מפורטת ומנורמלת? עניין שלך. 

 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני רואה בשניהם צריך להיות מוכן להוצאות לא נמוכות.

חבל שאין לך פייסבוק, היית רואה מה קורה, הפורום הוא מקום קטן לעומתו.

אגב הבחור שקניתי ממנו את הקקטוס רכש 2008 חדשה.

הרבה מהאנשים שנפגעו פה מהרצועה זה כי לא הייתה המלצה להחלפה מוקדמת והחלפת שמן מוקדמת, בנוסף לחלקם היה עוד דור 1 של הרצועה. לא היה ידע אז.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתייחס רק לתלונות המקומיות בכל הקשור לכלל המוצרים.

עמישראל הוא עם חסכן, שלא לומר גם קמצן, ולכן אחזקת רכב זה מטלה לא רצויה כי זה עולה כסף (לא מעט, נכון) . מרבית השוק ״הלא מודע״ מחפש רכב של ״לשים דלק ולנסוע״ , כל דבר אחר זה מועקה. רישוי שנתי - פעם בשנה זה אוי יויו . טיפול שוטף - זה ממש נורא ומיותר. אפשר פעם בשנה לפני הטסט. 

 

נכון יש בעיות אצל VAG יש בקבוצת PSA וגם אצל GM. וכן גם אצל היפנים. אולי פחות אבל יש (מי אמר גירים של jatco) . וגם לקסוס מתקלקל , בוודאי פחות וגם ביחס לחלקו בשוק (המקומי) .

 

אבל כן, הפיורטק הזה משבית. ה DSG הרבה פחות, יש מספיק סימנים שמשהו הולך לקרות (גם ב tct)  וגם אצל gm עם ה lspi שלמדו כבר להתמודד איתו . 

אבל כאן, once אמרו עליך - אז זה תופס גם אם אין לך בכלל אחות ולא הייתה מעולם.

 

  • אהבתי 3

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

חייב לציין שזה פשוט מצחיק אותי שאנחנו מתייחסים בכלל לרכבים כבעלי ארץ מוצא - בזמן ש...

 

מנועי THP נמצאים גם ברכבים מתוצרת BMW וגם MINI 

המנוע 1.5HDI הוא בפועל מנוע של FORD 

המנוע 1.3 ליטר וגם ה1.5 טורבו דיזל של רנו נמצאים ברכבים של ניסן וגם של מרצדס (גם יפני וגם גרמני) 

טויוטה נוסעים עם מנוע של סובארו בBRZ 

ברכבים כמו 107 וסיאט סיטי גו יש מנוע של טויוטה 

סופרה וZ4 

וולבו עד 2015 זה בעצם פורד ואחרי זה (שאלו הם דווקא הדגמים המוצלחים יותר מבחינת בעיות מנוע) זה ג'ילי... סיני. 

 

פשוט צריך לדעת מה לקנות ואם כבר קונים - איך לתחזק וכמה. וכן גם להבין שלפעמים פשוט אין מזל או ההפך. 

 

רגולוציות, יוקר מחיה, תחרות, גישה - הכל אויבים של הצרכן המודרני. 

לא בעד להתייחס לרכבים בתור ארצות מוצא , אבל הדברים שכתבת על המנועים עצמם יש בהם אי דיוקים . בכל זאת מסכים עם המשפט שצריך לדעת מה לקנות ואיך לתחזק

 

הthp של ב.מ.וו ומיני הוא גרוע באותה מידה ואני לא מכיר מי שינסה לצייר זאת אחרת בגלל שזה ב.מ.וו .

 

 

ה1.5 דיזל שנמצא בפורד הוא למיטב ידיעתי של פי׳גו שנמצא בפורד ולא ההפך 

 

המנוע 1.3 זה מנוע שתוכנן בחלקו על ידי מרצדס בשיתוף פעולה עם רנו והוא לא 100 אחוז מנוע רנו בתוך מרצדס למרות מה שמקובל לחשוב . ותוסיף על כך שהסיבה שהמנוע הזה נמצא בניסאן היפנית זה בגלל אחוזי בעלות גבוהים של רנו בניסאן.

אגב מנוע מוצלח למעט בעיית בית התרמוסטט 

 

וולבו זה אולי הכי פחות מדויק , שווקו עד 2010 עם מנועי וולוו 5 צילינדר שתוכננו ויוצרו בשבדיה , בין 2011-2014 בהתאם לבעלות של פורד בוולוו הם השתמשו במנועי פורד אקו בוסט וגירי powershift לא מוצלחים ממש . אחר כך מהר מאוד לאחר שפורד דיללו את האחזקות בהם , קונצרן ג׳ילי הסיני לקח בעלות ומממן את המותג . אבל אין מעורבות סינית במנועים החדשים Volvo engine architecture . וולוו קיבלו מימון ובדומה לעבר תכננו מחדש מנועי 4 צילינדר חדשים בעצמם שהם תוכננו בשבדיה ומיוצרים במפעלים השונים בעולם . אין  קשר בין המנועים האלה לג׳ילי והם לא נלקחו מהם על אף שניתן לחשוב כך. כנ״ל לא רכיבי המנוע ( מבלי להעיד על איכות מנועי ג׳ילי). 

הבעלות באה לידי ביטוי יותר באסטרטגיית המעבר לרכב חשמלי וברכבים חשמליים שם גילי כבר מספקת פלטפורמה וכו . 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nissan1211 כתב:

ולבו זה אולי הכי פחות מדויק , שווקו עד 2010 עם מנועי וולוו 5 צילינדר שתוכננו ויוצרו בשבדיה

זוכר ומכיר מקרוב את מנועי ה B21 שהניע את ה 144 שנת 75 של אבי ז״ל (גם הוא וגם האוטו 🥺)

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...