Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

Just now, TZR84 כתב:

ביום שישי חזרתי מקניות בבוקר שכן שלי קנה אופל גרנגלנד X שהחליפה את היונדאי I20 שלו. הוא היה כל כך מאושר בחניה ושטף אותה ידנית.

לא היה לי לב להגיד לו שום דבר :) 

 

מישהי בעבודה קנתה 208 חדשה מהניילונים. פניתי אליה, הסברתי על המנוע ואמרתי שהיא צריכה לעשות טיפול כל 7,500 ק"מ ולא כל 15,000 ק"מ כפי שאומר היצרן. מקווה לטובתה שהיא הפנימה. 

לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

מה זה צורה קיצונית? ואם זה יהיה עגלה מתה, תקנה רכב חדש שמשאיות יעקפו אותך בכביש 6? וזה גם לא נכון בכל מצב כי בנסיעה ממוצעת של 25 אלף ק"מ בשנה, דלק יוצא רוב עלות האחזקה השימוש ברכב. אם יש לך רכב חסכוני שעושה ממוצע 1:20, אתה תשלם "רק" 8750 שקל על דלק בשנה, אבל אם מדברים על מכונית שצורכת 1:15 זה כבר 11600 ש"ח. וזה כשבנזין עולה בממוצע 7 ש"ח.

רוב המכוניות לא מתקלקלות בתקופת האחריות, ככה שזה לא ממש מעניין את מי שמוציא רכב חדש מהיבואן. הוא נהנה מהביצועים ומצריכת הדלק.

 

אתה מדבר על דלתא של 3,000 ש"ח בשנה. שיפוץ מנוע עולה מינימום 13–14 אלף ש"ח. שיפוץ גיר רובוטי עולה כמה? 7,000–8,000 ש"ח? אם לא נוסעים קילומטרז' קיצוני (25 אלף ק"מ בשנה זה מעל הממוצע השנתי בישראל), האובססיה סביב צריכת דלק היא מיותרת לחלוטין.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבעיה במנועי הפיורטק לא מסתכמת ברצועת התזמון בלבד, יש תקלה סדרתית בטבעות האטימה של הבוכנות, מה שגורם לצריכת שמן גבוהה בקמ' נמוך.

יכול להעיד ממקור ראשון שבפיג'ו 108 שלי (1.2 אטמוספרי) החלה צריכת שמן באזור ה-60,000 ק"מ.

וזאת על אף שהרכב החלפת טיימינג ב-56,000 ק"מ ו-6 שנים.

רוב הטיפולים בוצעו הרבה לפני הק"מ הממולץ הפער בין הטיפולים היה לכל היותר 12,800 ק"מ בשלושה הטיפולים הראשונים (שהרכב היה בן 0-3) היתר היו כל 4,000-8,000 ק"מ.

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Cranky_CPA כתב:

 

מישהי בעבודה קנתה 208 חדשה מהניילונים. פניתי אליה, הסברתי על המנוע ואמרתי שהיא צריכה לעשות טיפול כל 7,500 ק"מ ולא כל 15,000 ק"מ כפי שאומר היצרן. מקווה לטובתה שהיא הפנימה. 

 

אתה מדבר על דלתא של 3,000 ש"ח בשנה. שיפוץ מנוע עולה מינימום 13–14 אלף ש"ח. שיפוץ גיר רובוטי עולה כמה? 7,000–8,000 ש"ח? אם לא נוסעים קילומטרז' קיצוני (25 אלף ק"מ בשנה זה מעל הממוצע השנתי בישראל), האובססיה סביב צריכת דלק היא מיותרת לחלוטין.

אין צורך בטיפול מלא כול 7.5 אלא החלפת שמן ופילטר שמן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, TZR84 כתב:

ביום שישי חזרתי מקניות בבוקר שכן שלי קנה אופל גרנגלנד X שהחליפה את היונדאי I20 שלו. הוא היה כל כך מאושר בחניה ושטף אותה ידנית.

לא היה לי לב להגיד לו שום דבר :) 

"למה לא, כפרה למה לא?"

יש מי שיקבל את הידיעה בהבנה שאתה אכפתי כלפיו, ויש מי שיכעס שקילקלת לו כאילו אתה היצרן שהוציא לשוק מוצר דפוק.

לפני 3 שעות, Cranky_CPA כתב:

שאומר היצרן. מקווה לטובתה שהיא הפנימה. 

ויש מי שיגיד "איזה שטויות הוא מדבר" ולא יקשיב, אלא רק בדיעבד יגיד שצדקת. זה רוב האנשים דרך אגב.

 

לידידה שיש 208 2019 אמרתי את זה והיא סומכת עליי לכן חיפשה משהו אחר, והבינה שהכל בשוק היום זה דרעק לא אמין חוץ מ2 יפניות שיקרות משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

שזה בערך 90 אחוז מהטיפול. פילטרי אוויר ומזגן, כול אחד יכול להחליף ב-5 דקות. 

כן אבל רובנו הולכים למוסך. במיוחד אם זה רכב חדש אף אחד לא יחליף משהו לבד.

מעבר לזה, ההמלצה היא 10 אלף ולא 7.5 אלף.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, taranta כתב:

10-15K זו שגרת טיפולים סבירה בעיני. אבל עיקר הנקודה שלי היתה האמינות.

אני עם סובארו 2008 אוטומטית שפשוט נוסעת מטיפול לטיפול. בלי חששות של מנוע טורבו, גיר רציף\רובוטי ושאר ירקות.

 

מה שכן - היא שותה דלק. אבל בשביל זה יש מזדה כמה שנים קדימה שגם אמינה מאוד וגם לא זוללת דלק.

זה לא רק עניין של דלק - יש גם לא מעט עניניי בטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.12.2024 בשעה 13:53, adi89 כתב:

שאלה, אם בין טיפולים עושים "פלאשינג" למנוע, החומרים הללו חזקים וייתכן שיאיצו את התפוררות הרצועה, בזמן שהבעלים חושב שהוא מנקה את מעברי השמן בין טיפולים?

יש פה שאלה שנשאלה והיא לגטימית לגמרי - האם רעיון גרוע?
אם משהו לא מקולקל לא לגעת בו?... 

בתור בעלים של פיז'ו 108 מודל 2015 תיבת הילוכית ידנית ומנוע PureTech 1.2L אטמוספרי (לא טורבו), גם אני שקלתי לבקש מהמוסך בעת החלפת רצועת התזמון העתידית לעשות פלאשינג למנוע לניקוי בוצה באם ישנה... האם זה "מומלץ"?

הרכב מטופל בסדר גמור, בכל 10,000 ק"מ ולא בכל 15,000 ק"מ כפי המלצת הלובינסקי.

תודה.

 

(ושאלה: למה בכל פעם שירשור נחטף על ידי נושאים אחרים, במקרה הזה בלבלת לגבי אמינות מנועים בלי קשר להימצאות רצועת תזמון טבולה בשמן בהם, נושאים לאו דווקא בהכרח קשורים שמעיקים על התוכן לשמו נוצר השרשור המקורי?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי,

בתור מי שנהנה לקרוא אותך וגם מהסרטונים ולומד הרבה, אני רוצה להגיד לך שהפאניקה שהעלית כאן מחדש על נושא שמוצה ומוצה ומוצה ומוצה עוד קצת מיותרת בעיני, והשימוש בביטוי "פצצה מתקתקת" בעיקר בעת הזו, ובכלל -- חבל. 

מאות אלפי רכבים נעים עם פיורטק רצועה טבולה. נסכים על דבר אחד -- כל עוד המנוע בסדר, ההנאה מהרכב גדולה והתמורה ביחס למחיר מצוינת. 

נסכים על דבר שני, כבר שנים שיודעים את מה שיוליאן כתב כאן -- טיפול שגרתי של החלפת רצועה כל 60K, טיפול כל 10K (לפחות שמן בתקן היצרן + פילטר מקורי), מונעים את הרוב המוחלט של התקלות. לא, לא כולן. תמיד יהיה מישהו עם 107 שבעליה לירושלים קפץ לו איזה רינג ועמו גם הסעיף. אבל זה שגרתי בכלי רכב בכלל, וחזל"ש היסטריה.

נסכים דבר שלישי: הביטוי "טיימינג" קיבל בעבר איזו משמעות מיתולוגית, מי ישמע מה צריך היה לפרק. הקיט בגבע עולה 900 ש"ח והעבודה היא שעה-שעתיים, עושים אותה ממילא בטיפול שפותחים קרטר.  

נסכים על דבר רביעי, היבואן והיצרן לא נהגו כראוי (בחזקת עשר) והיו צריכים להציע את ההחלפה הראשונה על חשבונם ובאופן יזום וכולם. כמו ריקול.  

מזכיר לי את אלפי התלונות על מנועי 4JX1 מסילה משותפת של איסוזו, שהיו מאוד חדשניים לזמנם. אבל המוסכים לא שמו שמן בתקן היצרן, הרוכשים קנו פילטרים תחליפיים מקרטון ביצוע, לא החליפו אטמים ושרוולי אינג'קטורים אף פעם (כולה 1500 ש"ח כל 80K), ובכו עד לב השמיים כשהלך מנוע. מאז שמטפלים כמו שצריך מנועים כאלה מחזיקים מעמד גם 600 אלף ק"מ בתנאי עבודה קשים.

כל רכב שלא מטפלים בו כראוי יתקלקל, גם אם לא יתקתק. וזה ה"ראוי". לא בשמיים, לא יקר, לא מצריך את כל הצחוקים על "צרפתיות". מצריך לטפל סביר וזה הכל. ועדיין פה ושם מכוניות יתקלקלו. 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 2

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוצה איפה? פה? וזה מספיק לדעתך? האם העובדה שעשרות אלפי רכבים כאלו מתגלגלים בכבישי ישראל לא מעידה על כך שהצרכנים לא מודעים לבעיה ? רק תקרא פה בתגובות, כמה אנשים ראו חבר/קולגה שרכש ולא ידע. חשוב להעביר את המידע לציבור והעב3תי אותו בדיוק כפי שכתבת אתה בעצמך - לצמצם מרווחי החלפה של שמן ורצועת תזמון ולקחת סיכון מחושב.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, Jack457 כתב:

אלי,

בתור מי שנהנה לקרוא אותך וגם מהסרטונים ולומד הרבה, אני רוצה להגיד לך שהפאניקה שהעלית כאן מחדש על נושא שמוצה ומוצה ומוצה ומוצה עוד קצת מיותרת בעיני, והשימוש בביטוי "פצצה מתקתקת" בעיקר בעת הזו, ובכלל -- חבל. 

מאות אלפי רכבים נעים עם פיורטק רצועה טבולה. נסכים על דבר אחד -- כל עוד המנוע בסדר, ההנאה מהרכב גדולה והתמורה ביחס למחיר מצוינת. 

נסכים על דבר שני, כבר שנים שיודעים את מה שיוליאן כתב כאן -- טיפול שגרתי של החלפת רצועה כל 60K, טיפול כל 10K (לפחות שמן בתקן היצרן + פילטר מקורי), מונעים את הרוב המוחלט של התקלות. לא, לא כולן. תמיד יהיה מישהו עם 107 שבעליה לירושלים קפץ לו איזה רינג ועמו גם הסעיף. אבל זה שגרתי בכלי רכב בכלל, וחזל"ש היסטריה.

נסכים דבר שלישי: הביטוי "טיימינג" קיבל בעבר איזו משמעות מיתולוגית, מי ישמע מה צריך היה לפרק. הקיט בגבע עולה 900 ש"ח והעבודה היא שעה-שעתיים, עושים אותה ממילא בטיפול שפותחים קרטר.  

נסכים על דבר רביעי, היבואן והיצרן לא נהגו כראוי (בחזקת עשר) והיו צריכים להציע את ההחלפה הראשונה על חשבונם ובאופן יזום וכולם. כמו ריקול.  

מזכיר לי את אלפי התלונות על מנועי 4JX1 מסילה משותפת של איסוזו, שהיו מאוד חדשניים לזמנם. אבל המוסכים לא שמו שמן בתקן היצרן, הרוכשים קנו פילטרים תחליפיים מקרטון ביצוע, לא החליפו אטמים ושרוולי אינג'קטורים אף פעם (כולה 1500 ש"ח כל 80K), ובכו עד לב השמיים כשהלך מנוע. מאז שמטפלים כמו שצריך מנועים כאלה מחזיקים מעמד גם 600 אלף ק"מ בתנאי עבודה קשים.

כל רכב שלא מטפלים בו כראוי יתקלקל, גם אם לא יתקתק. וזה ה"ראוי". לא בשמיים, לא יקר, לא מצריך את כל הצחוקים על "צרפתיות". מצריך לטפל סביר וזה הכל. ועדיין פה ושם מכוניות יתקלקלו. 

שכחת דבר אחד, שמעבר לזה שיכול ללכת המנוע התקלה היותר משמעותית זה שיש פגיעה במגבר בלם ופה זה כבר עניין בטיחותי.

 

היצרן המציא איזה שיטה שלא באמת בודקת אם יש בעיה או לא ע״י בדיקת עובי הרצועה אבל מצד שני היא לא בודקת אם בפנים התחילה להתפורר הרצועה אז בעצם עושים שם חצי עבודה.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Jack457 כתב:

כל רכב שלא מטפלים בו כראוי יתקלקל, גם אם לא יתקתק. וזה ה"ראוי". לא בשמיים, לא יקר, לא מצריך את כל הצחוקים על "צרפתיות".

כבעלים של צרפתיה ובעלים של כמה רכבים נוספים - הצחוק על הצרפתיות מוצדק לגמרי!

אני מתגלגל מתקלה לתקלה בשנת הבעלות הבודדת, וזה עם דגם שנחשב בין האמינים יחסית.

לא הכרתי כאלו דברים ברכבים הקודמים, וזו חתיכת הרפתקה שלא מתאימה לכל אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.12.2024 בשעה 08:54, KipodYam כתב:

המון סליחה, אבל בולשיט.

זה לא חללית.

אם אתה רוצה לבדוק את זה, אני יש שיטות מדעיות להעמיס ולבדוק.

יצרנים חוסכים ומקצרים time to market. כמות התקלות ברכבי psa עפ חגורה דור1, משאירה לעניות דעתי 2 אפשרויות בלבד, שתיהן כנראה ראויות לחקירה ממשלתית/אירופאית ולענישה במידת הצורך - 

1. היצרן לא קיים שום בקרת איכות סבירה. 

2. לחלופין, היצרן שיחרר ביודעין מוצר פגום לשוק.

 

שוב, לא מדובר פה על איזה סדק בלתי נראה שזוחל במנוע בתנאי קיצון. זה משהו שאין לי ספק שראו, במיוחד שזה פיתוח חדש. לא בדקו את מצב החגורה עם בורוסקופ? לא פתחו קרטר שמן, ולקחו שמן למעבדה?

 

הרכב שהיה לי בזמנו עבר החלפה נדמה לי 75 אלף והיה מטופל בצורה מופתית.

קניתי אותו כי הייתי בטוח שרכב אחרי החלפת טיימינג הוא סבבה. מכרתי אותו עקב קבלת רכב ליסינג, אצלי אז הוא כמעט לא נסע.

כיום, אחרי שיש מספיק אינפורמציה, אין לי ספק שמרווח טיפולים של 20 אלף ולא 15  אחד גם תרם גם תרם.


לא עברתי על כל השרשור ואולי זה הוזכר.
מוסיף על מה שאתה אומר, הבעייתיות של רצועת טיימינג (או רצועה בכלל כנראה) טבולה בשמן היא לא משהו חדש.
רכבי פורד עם תכנון דומה סבלו מאותן בעיות ומה שהיצרן שם עשה הוא מעבר לשרשרת כולל שיחרור קיט שהותקן ברכבים קיימים כדי לפתור את הבעיה של הלקוחות.

הצרפתים כמו תמיד מוציאים רכבים עם פאק ומחר*נים על הלקוחות שלהם ולא מספקים אף פתרון.
בדיוק כמו שקורה עכשיו ב1.5 דיזל ובעוד שלל מקרים.

מסתבר שלקנות רכב צרפתי אפשר רק אחרי 3 שנים כדי לבדוק אם היה נס והם לא הכניסו לשם איזו צפרדע רעילה.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...