Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כאשר פיג'ו השיקו את מנוע הפיורטק, ההנחיה המקורית הייתה להחליף את הרצועה כל 180 אלף ק"מ או כל 10 שנים המוקדם מבין השניים. המשמעות היא שהיצרנית עצמה לא הייתה מודעת לבעיה (אולי בשל היעדר בדיקות מספקות במעבדה) או שהייתה מודעת לה והסתירה אותה מהלקוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרפתקנות באה לידי ביטוי בכל מיני צורות

יש כאלה מטפסים על הרים

יש שקופצים בנג׳י

יש שעושים חילופי זוגות 

ויש שקונים רכב צרפתי 

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר מפתחים משהו חדש כניראה יש גבול לכמה ניתן לבדוק דברים חדשים. 

זה נכון לעוד בעיות כמו מנועי 1.2 של רנו, בעיות אוריאה, dsg, ותיבה של פורד, מנוע 1.0 של הונדה ועוד.. 

אורן שירותי רכב ממליץ על החלפת שמן כול 10 אלף ורצועה כול 4 שנים או 60 אלף ק״מ,על מנת להקטין סיכוי להתפוררות. לדעתי גם היצרן צריך להקטין עוד יותר את מרווח ההחלפה ולקחת אחריות ארוכה יותר לבעיות.

 

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון סליחה, אבל בולשיט.

זה לא חללית.

אם אתה רוצה לבדוק את זה, אני יש שיטות מדעיות להעמיס ולבדוק.

יצרנים חוסכים ומקצרים time to market. כמות התקלות ברכבי psa עפ חגורה דור1, משאירה לעניות דעתי 2 אפשרויות בלבד, שתיהן כנראה ראויות לחקירה ממשלתית/אירופאית ולענישה במידת הצורך - 

1. היצרן לא קיים שום בקרת איכות סבירה. 

2. לחלופין, היצרן שיחרר ביודעין מוצר פגום לשוק.

 

שוב, לא מדובר פה על איזה סדק בלתי נראה שזוחל במנוע בתנאי קיצון. זה משהו שאין לי ספק שראו, במיוחד שזה פיתוח חדש. לא בדקו את מצב החגורה עם בורוסקופ? לא פתחו קרטר שמן, ולקחו שמן למעבדה?

 

הרכב שהיה לי בזמנו עבר החלפה נדמה לי 75 אלף והיה מטופל בצורה מופתית.

קניתי אותו כי הייתי בטוח שרכב אחרי החלפת טיימינג הוא סבבה. מכרתי אותו עקב קבלת רכב ליסינג, אצלי אז הוא כמעט לא נסע.

כיום, אחרי שיש מספיק אינפורמציה, אין לי ספק שמרווח טיפולים של 20 אלף ולא 15  אחד גם תרם גם תרם.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרווח הטיפולים הוא 15 אלף ולא 20 לפי היצרן.

אז למה שאר היצרניות גם לא בודקות לעומק? כנראה שיש מגבלה, אני בטוח שvag היו רוצים להימנע מכול התביעות שיש לגבי dsg, כנל הצרפתיות, היפנים עם תיבות רציפות.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל הרעיון של רצועה טבולה היה דפוק תמוה מלכתחילה. תראה את הסרטון של driving4answers בנושא, הוא מסביר את זה די טוב - כל מהנדס בר-דעת היה אומר שזה רעיון גרוע. הם עשו משהו שהנדסית לא אמור לעבוד, בשביל יתרונות מאוד מינוריים. בהתחשב בכך שהתוצאה (התפוררות הרצועה) היא בדיוק מה שמהנדסים ציפו לו, הרבה יותר סביר שהיצרנים או שלא עשו בדיקות, או שעיוותו את תוצאות הבדיקות כדי בכל זאת לשחרר את המוצר לשוק (לך תדע, אולי היה מנהל שאישר את כל הפרויקט, ולא רצה בסוף להודות שהכסף נזרק לפח), או שידעו את הבעייתיות ובכל מקרה שחררו את זה כי זה ישתלם להם. הרבה פחות סביר, בעיניי, שנעשו בדיקות קפדניות שהראו שהכל בסדר, בזמן שגם בתיאוריה ובדיעבד גם בפועל שום דבר לא בסדר.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון דווקא לא מינורי, אם היה מצליח והחלפת הרצועה הייתה כול 10 שנים או 180 אלף זה היה חוסך כסף לבעלים.

מוזר לי שיצרנים יודעים שיש בעיה שיכולה לפגוע בשם שלהם אבל אומרים יאללה לא משנה. מצד שני, אולי בגלל שהמכירות לא נפגעות הם אומרים יהיה בסדר.

הרי לפני פיורטק היו להם מנועים ללא רצועה טבולה, למה לעשות משהו שיפגע בהם?

לגרמנים היו תיבות לא רובוטיות.. ניסן השתמשה בתיבות פלנטריות.. אולי לא הכול אפשר לבדוק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניי היתרונות של תיבות רובוטיות ו-CVT הרבה יותר מובהקים, ולפחות עומדים מול סיכונים אחרים (כמו מורכבות ו/או אמינות), אז יש הגיון בלהגיד - "זה כיוון ה-R&D שלנו, האמינות תעלה עם הזמן ואז נישאר רק עם היתרונות". לעומת זאת ברצועה טבולה זה יותר בסגנון של "אדם א': טבילת הרצועה בשמן תקטין את הבלאי של הרצועה. אדם ב': מה? גומי בשמן? השתגעת? זה רק יהרוס את הרצועה מהר יותר. אדם א': נחיה ונראה". כלומר, אין לך פה יתרון ארוך טווח מובטח, זה (במקרה הטוב) היה הימור של "אולי הבלאי יעלה, ואולי הבלאי יירד".

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שבא מעולם ההנדסה מכיר ויודע שכל הזמן אתה נדרש לקצר ולקצץ בדיקות ובקרות, אבטיפוסים וניסויים. 

כל הזמן.

הלחצים האדירים שמופעלים עליך מגיעים משתי מחלקות שלצערנו הרב נותנות את הטון בכמעט כל ארגון - שיווק ותפעול. שתי מחלקות שהקשר בינן לבין הנדסה הוא אפילו לא מקרי, הוא פשוט לא קיים או מנוגד.

אני אפילו לא אזכיר את מחלקת הכספים כי הם בכלל רוצים לשלם כלום ולקבל הכל.

 

מחלקת האיכות, הרבה פעמים מוכפפת ארגונית לתפעול. מה ששם אותה בצד של, אם נשווה, יוניפי"ל. גוף שמחפש לא להפריע לייצור ויצעק רק כשיש תקלה שמקורה בפיתוח, או בשיווק. למה? כי את הטמטום התפעולי הם צריכים להכשיר. את הפיתוח והשיווק הם יכולים "לכסח" כי זה מעלה את קרנו של התפעול בארגון. 

מהנדס טוב יידרש לגלות אינטגריטי מקצועי ממעלה גבוהה. 

מהנדס שיודע שעושים טעות - אם הדרישה הגיעה מהשיווק ומגובה מהתפעול, ויילך נגד המערכת פשוט ימצא את עצמו נבעט מהארגון.

 

זאת הדינמיקה בהרבה מקומות. זה לא משנה אם זה מפעל של מכוניות צרפתיות, של מטוסים, או של פלסטיקה.

 

במקרה של פיז'ו זה כנראה היה מנוע שפותח להזרקה רב נקודתית ונבדק כך עד שהגיע לתוצאות משביעות רצון, ועבר המרה בגלל אילוצים תפעוליים, תקציביים וכמובן שיווקיים למנוע הזרקה ישירה עם טורבו, ללא שניתן האישור לפתח את ההתאמות הנדרשות, על בסיס רציונלים שמסבירים כמה הוא "זהה" למנוע האטמוספרי.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, yulianx כתב:

מוזר לי שיצרנים יודעים שיש בעיה שיכולה לפגוע בשם שלהם אבל אומרים יאללה לא משנה.

לדעתי זה שילוב של שני גורמים שדוחקים את היצרנים לפינה של עודף טכנולוגיה לא אפויה לגמרי.

1. תקנות זיהום ורעש אכזריות מבחינת דרישות וסנקציות על אי-עמידה בהן.

2. סוף עידן הבנזין/דיזל שכבר לא מצדיק השקעות ענק בטכנולוגיה שממילא עוד כמה שנים תהיה לא רלוונטית.

ומנגד יש את דרישות השוק לביצועים, איבזור ואלקטרוניקה במחיר סביר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 2, כשפיורטק תוכנן שוק הרכב החשמלי לא דמה למה שיש היום ולא חשבו על זה בכלל.

@chrono
אבל הרובוטיות עדיין בעיותיות כך שזאת מחשבה לא נכונה אם הייתה להם כזאת, ניתן להגיד גם על הצרפתים שאכן הוציאו עוד 2 דורות של רצועה בשביל השיפור באמינות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר בדיוק את הכרונולוגיה,

אבל תקנות היורו לזיהום ורעש ידועות כבר שנים, ויש בהן דד-ליין ליצרנים.

השוק אולי לא דמה אז למה שיש היום, אבל המגמה הייתה ידועה להם טוב מאוד.

https://thecar.co.il/תקן-אירו-7-מסורס-תעשיית-הרכב-ניצחה-וכול/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, chrono כתב:

כן, אבל הרעיון של רצועה טבולה היה דפוק תמוה מלכתחילה. תראה את הסרטון של driving4answers בנושא, הוא מסביר את זה די טוב - כל מהנדס בר-דעת היה אומר שזה רעיון גרוע. הם עשו משהו שהנדסית לא אמור לעבוד, בשביל יתרונות מאוד מינוריים. בהתחשב בכך שהתוצאה (התפוררות הרצועה) היא בדיוק מה שמהנדסים ציפו לו, הרבה יותר סביר שהיצרנים או שלא עשו בדיקות, או שעיוותו את תוצאות הבדיקות כדי בכל זאת לשחרר את המוצר לשוק (לך תדע, אולי היה מנהל שאישר את כל הפרויקט, ולא רצה בסוף להודות שהכסף נזרק לפח), או שידעו את הבעייתיות ובכל מקרה שחררו את זה כי זה ישתלם להם. הרבה פחות סביר, בעיניי, שנעשו בדיקות קפדניות שהראו שהכל בסדר, בזמן שגם בתיאוריה ובדיעבד גם בפועל שום דבר לא בסדר.

הסרטון של d4a מעולה ועליו התבססתי, לא נכנסתי לחפירה ארכיאולוגיות של ההיסטוריה ולפרטים הכימיים. דיברתי על כך בקצרה. כל בר דעת מבין שיש פה בעיה של חומרים שלא מסתדרים ביחד, כך שעולה ההנחה המתבקשת - ששמו על זה ז'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...