Jump to content

Cranky_CPA

  • הודעות

    133
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Cranky_CPA

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

55

מוניטין

  1. לא כתבתי ללא אחריות על הסוללה. כתבתי ללא אחריות על הרכב (מעל 5 שנים) וכמעט ללא אחריות על הסוללה בגלל הקילומטרז. הרכב הזה עוד 35 אלף קילומטר או 3 שנים אין יותר אחריות על הסוללה. קונה?
  2. אבל איכשהו אתה יודע שכל המכוניות האלה יהיו סופר אמינות.
  3. הוא אמר שהחיסכון כל כך גדול בנסועה של 35 אלף ק"מ בשנה, שמבחינתו הוא יכול לקנות רכב חשמלי ואחרי חמש שנים פשוט לזרוק אותו לברזל. כלומר, לא אכפת לו שזה רכב שאף אחד לא יקנה בתור משומש. אבל מה לגבי מישהו שקונה רכב חשמלי נוסע את הקילומטרז הממוצע בישראל (כ-20 אלף)? הנה קח דוגמא פיג'ו 208 חשמלית יד 1 כ-85,000 על השעון. הרכב מתייבש בלוח יד 2 מעל 5 חודשים. הנה עוד כוכב יונדאי קונה הגרסה החזקה עם 484 ק"מ סוללה ומנוע 204 כ"ס. יד 1 שנה על הכביש כ-25,000 ק"מ. כלב לא מתקרב למכונית הזאת. זה בדיוק מה שנקרא confirmation bias. הוא תמיד לוקח את הדוגמאות הכי קיצוניו. כדי להוכיח שמכוניות ICE לא אמינות, הוא לקח את הדגמים הפחות מוצלחים שנוסעים על כבישי ישראל והתעלם מכל הדגמים עם מנועי ICE שמפגינים אמינות טובה. כדי להצדיק שמעבר לרכב חשמלי משתלם מבחינה כלכלית, הוא הציג בתור דוגמא מטחנת דלק כמו מאזדה 3, והתעלם מכך שאפשר לקנות טויוטה קורולה היברידית שעושה 1:19 – כי זה פשוט דופק לו את המתמטיקה.
  4. זה היה גיר פורץ דרך בזמנו, ו-VAG החדירו לשוק מוצר חצי בשל ושילמו על כך מחיר. הבעיה הייתה בעיקר בתיבת DSG7 (יבשה) ופחות נפוצה בתיבת DSG6 (רטובה). בוצעו ריקול והרחבת אחריות על התיבה, וגם החזר כספי ללקוחות שתיקנו על חשבונם. בכל מקרה, אם תצטרך לתקן תיבה כזאת מחוץ למסגרת האחריות, מדובר בתיקון יחסית זול, ויש הרבה מוסכים שמתמחים בתיקון התיבה הזו. בוא נראה מי יתקן רכבים חשמלים מחוץ למסגרת אחריות וכמה יעלה התיקון. לגבי מתלים, סרנים ובולמי זעזועים – רכב חשמלי כבד במאות קילוגרמים בהשוואה לרכב ICE בגודל דומה. לדוגמה, פיג'ו 208 חשמלית שוקלת 297 ק"ג יותר (24%) בהשוואה לגרסת הבנזין. אם המכלולים שציינתי לא עברו חיזוק בהשוואה לגרסת ICE אז הם יכשלו הרבה יותר מהר. רק הזמן יגיד. אני לא ראיתי שום נתון שתומך בטענה הזאת. הנתון העיקרי שצף כרגע הוא שרכבים חשמליים מאבדים ערך הרבה יותר מהר מרכבי ICE.
  5. כי אתה מתחכם. נתת דוגמה (בכוונה) לקיצון של הקיצון. מנוע פיורטק התגלה כמנוע גרוע – צודק. לתיבת DSG היו מחלות ילדות, שרובן נפתרו עם השנים. אבל בוא נתרחק רגע מהקיצון. רוב הרכבים, בהנחה שטופלו כראוי, מגלים אמינות טובה בחמש השנים הראשונות על הכביש. רוב המוחלט של הרכבים החשמליים על הכביש עדיין לא סגרו חמש שנים, ורובם אפילו לא סגרו שנתיים. תקלות, אם ישנן, מטופלות במסגרת האחריות. הנעלם הגדול הוא מה יקרה לרכבים האלה לאחר שייצאו מאחריות היצרן. תיבות DSG ומנועי פיורטק שציינת (ובצדק) הם דוגמאות לתקלות ידועות שמוסכים רבים יודעים לתקן בעלות סבירה. אבל מי יתקן את הרכבים החשמליים האלה, ובכמה כסף? אני, למשל, נסעתי שנים עם מנוע פיורטק שאכל שמן – פשוט הוספתי שמן בתדירות גבוהה. אתה יכול לנסוע על רכב חשמלי שאין לו בקר טעינה תקין? זובי! תגיד בכנות, אתה היית קונה רכב חשמלי שנמצא 5 שנים על הכביש? עזוב רגע אם הוא סיני או לא סיני. רכב חשמלי, 5 שנים על הכביש, בלי אחריות יצרן, ובמקרה הטוב עוד 2–3 שנות אחריות על הסוללה (לפי שנים או 30–40 אלף ק"מ בלבד). אני לא ראיתי שום סטטיסטיקה כזאת. הנתון העיקרי שיש הוא שרכב חשמלי סובל מירידת ערך מואצת בהשוואה לרכב עם מנוע בעירה פנימית. מנועים חשמליים פשוטים יותר מכנית בהשוואה מנועי בעירה פנימית – זה נכון, אבל ברכבים חשמליים יש אלפי תאי סוללה, חיבורים חשמליים, רכיבים אלקטרוניים ולוחות מעגלים שמפוזרים בכל הסוללה ומערכת ההנעה, וכל אחד מהם מהווה נקודת כשל פוטנציאלית. ורכיבים חשמליים ואלקטרוניים אכן מתקלקלים, בדיוק כמו רכיבים מכניים. לרכבים חשמליים יש גם מערכות קירור (שדורשות נוזל קירור), מנועים ותיבות הילוכים (אמנם פשוטות, אבל עדיין זקוקות לשימון), בדיוק כמו ברכבי בעירה פנימית. בנוסף, יש להם בלמים, מתלים וצמיגים, שכולם דורשים תחזוקה – בדיוק כמו ברכבי בעירה פנימית.
  6. לפי אותו היגיון אם קניתי דילדו סיני עם מנוע חשמלי והוא לא נשבר אז זה אומר שסינים למדו לייצר מכוניות באיכות טובה. ההבדל הוא שאם תיבת DSG מתקלקלת, עלות התיקון עומדת על כמה אלפי שקלים. שיפוץ מנוע פיורטק מהיסוד עולה בין 7,000 ל-12,000 ש"ח (תלוי במוסך). לעומת זאת, החלפת סוללה זו כבר הוצאה של 30,000–40,000 ש"ח. החלפת בקר טעינה מדובר על 40,000 ש"ח. (לגבי בקר טעינה כך נכתב בפורום; אני לא יודע מה המחיר המדויק). בגלישה בפורומים, הבנתי שהבעיה קיימת גם ברכבים חשמליים של סטלנטיס. ייתכן שיונדאי וסטלנטיס רוכשים את החלק מאותו ספק. הכוונה היא שאי אפשר ללמוד על אמינות רכב על סמך נהיגה במכונית חדשה. זה פשוט מגוחך. תן לרכב לעמוד בשמש 6–8 שנים, לנסוע בכבישי ישראל 100,000–150,000 ק"מ ולעבור אלפי מחזורי טעינה ופריקה – ואז אפשר יהיה ללמוד משהו על אמינות רכבים חשמליים בכלל, ועל אמינות רכבים חשמליים סיניים בפרט. להוציא רכב חדש מהחברה, לנסוע עליו 40,000–50,000 ק"מ ולהתלהב שהרכב אמין – זה לא רציני. כל רכב יהיה אמין ב-5–6 השנים הראשונות על הכביש.
  7. אני לא הייתי מוותר כל כך מהר. בסופו של דבר, מדובר במכונית שמציעה תמורה רבה לכסף. אם תמצא אקזמפלר שמור עם קילומטרז' נמוך (מומלץ מאוד מתחת ל-60 אלף) והיסטוריית טיפולים מסודרת, בהחלט כדאי לשקול. מיד לאחר הקנייה, כדאי להחליף רצועה ולעשות טיפול, וסביר להניח שתהיה מסודר.
  8. בקוריאה זה נקרא chaebols. מדובר בקונגלומרטים שקיבלו בשנות ה-60 תנאים סופר-דופר-שמופר מועדפים כדי להרים את כלכלת דרום קוריאה מהאשפתות אחרי מלחמת קוריאה. כולנו מכירים אותם: יונדאי, סמסונג, LG ועוד כמה שמות. קח את הון-שלטון-שחיתות של כמה משפחות מיוחסות שיש בישראל, תכפיל את רמת השחיתות והגועל ב-30, ואולי תתקרב למה שיש בדרום קוריאה. (דרך אגב, הכלכלה שלהם בדרך לזבל, אבל זה סיפור אחר ומאוד מרתק). בסין מדובר בתאגידי ענק בבעלות ממשלתית שמוכרים מכוניות חשמליות במחירי הפסד, כי הממשל הסיני סופג את ההפסדים שלהם. היצרנים האירופאים אולי זלזלו, אבל המשחק מוטה חזק לטובת הסינים והדרום קוריאנים. בנוגע ליפנים, הם ניצלו את העובדה שה-Yen היה מאוד חלש (באופן מלאכותי) וכוח העבודה ביפן היה מאוד זול בשנות ה-70, ה-80 וה-90. זה אפשר להם להציף את המערב בסחורה זולה (במחיר, לא באיכות) שאף אחד לא היה מסוגל להתחרות בה, עד שהאמריקאים והאירופאים שמו לזה סוף ב-Plaza Accord בשנת 1985. ב-1989 הכלכלה היפנית קרסה, ולא התאוששה עד היום. נהגת בעשרות מכוניות סיניות חדשות מהניילונים, התלהבת מהזום-זום החשמלי ומהבלינג בלינג האבזורי. זה בסדר. אבל צריך לזכור שמדובר במכוניות חדשות. זו לא חוכמה. בוא נראה איך המכוניות האלה יזדקנו – ואז נדבר. זה עוד טמטום אמריקאי. בשביל קניות, כל מכונית סבירה תספיק. מקסימום מקפלים את המושב האחורי.בשביל דברים גדולים במיוחד, תמיד אפשר להזמין משלוח. תרבות ה-trucks הזו לא רק גורמת נזק עצום לסביבה ולמרקם העירוני, אלא גם הופכת כל מי שנוהג ברכב כזה לרוצח בפוטנציה.
  9. אמריקאי ממוצע לא מעמיס כלום חוץ צ'יזבורגרים ועוגיות אוראו. תרבות ה-trucks זה חלק מהקטע האמריקאי להראות שיש להם את הכי גדול.
  10. מסכים איתך. ובכל זאת זה חוקק חוק והמדינה לא מיישמת אותו כי הם מבינים שהם יחטפו את ה-backlash של החיים שלהם.
  11. חוק אגרת הגודש חוקק ב-2021, אך עד כה המדינה לא עשתה דבר כדי ליישמו. ברכבים חשמליים המצב עוד יותר מורכב. מצד אחד, המדינה רוצה שנעבור לחשמליות כדי להפחית את פליטת המזהמים, אך מצד שני היא מעלה את מס הקנייה, מה שמקשה על רכישתן. בנוסף, יש כוונה למסות את הנסועה במכוניות חשמליות, מה שעלול להפוך את הרכישה שלהן לפחות משתלמת עוד יותר. אז שיחליטו או שהם מוותרים על חלק מהכנסות מבלו ומוצאים דרך אחרת לסגור את החור בתקציב או שיגידו בגלוי שישראל עושה סיבוב פרסה בכל הקשור למעבר לרכבים חשמלים.
  12. לא יצליחו. אני פשוט לא רואה איך זה עובר. איך הם יכולים לדעת אם אני מטעין את הרכב בחינם בעבודה, בעמדה בבית בתעריף חשמל ביתי, או בעמדה ציבורית? האם המס יוטל גם על רכבי פלאג-אין? ואיך הם יוכלו לדעת אם אני בכלל משתמש בסוללה? אולי אני בכלל נוסע רק על בנזין? מס נסועה או שיוטל על כל הרכבים בלי יוצא מן הכלל (ובמצב כזה רכב חשמלי שנטען בבית עדיין יהיה הכי משתלם כי הדלתא תישמר), או שלא מטילים את המס על אף אחד.
  13. Cranky_CPA

    אחריות - יונדאי

    סליחה! הם בודקים ויזואלית. אני מבקש לדייק.
  14. Cranky_CPA

    אחריות - יונדאי

    זהו שאין קשר. כל שופט עם יותר משני תאים אפורים מתפקדים בו זמנית אמור להבין את זה.
  15. Cranky_CPA

    אחריות - יונדאי

    שוב פעם לא החלפתי שמן. נסעתי 100,000 ק"מ בלי להחליף שמן. ככה התחשק לי. התפגר המזגן הגעתי למוסך. היבואן לא מתקן כי לא עשיתי טיפולים מה לכל הרוחות הקשר בין זה שלא החלפתי שמן למדחס מת? אם המנוע היה מת ניחא. הצדק עם היבואן. אבל המזגן? בחיי אשכרה האשמת קורבן. אתם גם מאשימים בחורה שהיא נאנסה?
×
×
  • תוכן חדש...