Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, פריג'י כתב:

כוסומו למה דווקא את זה הם לא עשו שיתקלקל?!#%#

למה אתה חושב שלא?

אצלי בפיקאסו 2016 כבר שנה שזה לא עובד, בהתחלה חשבתי שאוטוטו הולך מצבר והמתח כבר נמוך מידי, אבל שנה חלפה ולא היה אף פעם קושי בהתנעה.

כשאני מכניס למוסך לטיפול אני מזהיר את המכונאי לא לנסות לתקן לי את זה.

  • מצחיק 1
  • תגובות 147
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אצלי בקקטוס גם המערכת לא עובדת, המצבר בן 4.5 בערך ואולי בגלל שאני נוסע פעם ב זה לא עובד.

תענוג😎

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
בתאריך 27.5.2025 בשעה 20:31, פריג'י כתב:

בגלל זה חשוב להקפיד לכבות את הסטארט סטופ מיד בהתחלת כל נסיעה!

 

כוסומו למה דווקא את זה הם לא עשו שיתקלקל?!#%#

ניתן לנטרול דרך דיאגבוקס בפעולות SERVICE - יום אחרי שהרכב שלי יצא מכלל אחריות, מנטרל. 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
בתאריך 14.12.2024 בשעה 20:21, chezik כתב:

המנוע הזה בסדר ביחס לשאר מנועי הקונצרן, אבל ביחס למותגים אחרים? הלוואי

מה לגבי גומיות שסתומים שהולכות מהר במנוע הזה? ומה לגבי זה שהחלפת הגומיות שסתומים עולה במנוע הזה מחיר כפול מרכבים סטנדרטיים, כי העבודה מורכבת בהרבה?

וזה שהמנוע הזה אוכל שמן בכמות משמעותית, ואז נסתם הממיר, שגם הוא משום מה עולה כפול 2/3 מממיר ברכבים דומים

וזה שתושבת מנוע מקורית עולה משהו כמו 2,500 ש"ח, לעומת כמה מאות בהרבה רכבים פשוטים אחרים

וזה רק עם התייחסות למנוע בלבד, בלי לדבר על כל המכלולים אחרים, שאין כמה חודשים בלי תקלה יקרה ומשמעותית

אתה צודק שהיום א"א לשייך תקלות ליצרן מסויים כי כולם עבדים ביחד, אבל זה נכון בשביל לפסול כל רכב שמקבל רכיבים משמעותיים מקונצרן PSA, ולא בשביל להכשיר רכב PSA שקיבל כמה חלקים מיצרן אחר.

 

בסדר גמור גם ביחס למותגים אחרים, פשוט אתה לא שומע על מותגים אחרים כי "זה לא צרפתי" וכבגלל שזה לא צרפתי זה לא גורר שרשור של 200 עמודים של דיון פילוסופי "צרפתיות או לא להיות" בנוסח השרשור על הפיורטק.

 

כמעט לכל רכב/מנוע יש בעיות סדרתיות מסויימות, לGDI של יונדאי קיה יש גם בעיה של אכילת שמן, מנועים שהולכים בגלל חריצים בצילינדר בגלל ממיר קטליטי שמתפרק ושולח חלקיקים לצילינדר שחורטים אותו (אגב קיימת תביעה ייצוגית בעניין בחו"ל) או צילינדר שמתעוות, הצטברות פיח על השסתומים (טיפול יקר שדורש פירוק סעפת יניקה) בעיות עם היוניט אור בלם, מנגנון פתיחת דלת תא מטען, פנסים, סליל הגה ומה לא... 1.6THP ליד מנועי הGDI זאת פנינה מוטורית.

GM עם LSPI נזילות מכל מקום אפשרי וכו... TSI עם אקטואטור טורבו, מחשבי מנוע שהולכים בגלל נזילת מים לצמה, משאבות מים ואכילת שמן בגלל רינגים דקים.. בסוף לכל יצרן רכב ולכל דגם יש את ה5-10 בעיות סדרתיות שלו לפחות, פשוט אף אחד לא עושה מזה כ"כ הרבה רעש כמו שעושים במקרה של הצרפתיות

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אני מניח שיש לך מידע מדוייק על מנועי GDI של קונצרן יונדאי-קיה .

אכן מנועי הזרקה ישירה צוברים פיח אצל כל היצרנים, זו תוצאה ישירה מהדרך בה מוזן הדלק אחרי השסתומים ולא לפניהם ולכן הם לא ״מתנקים לבד״ .

השאלה שלי היא יותר לגבי השאר - באיזה קילומטרז׳ מתחילות תופעות החריצה בצילינדרים (כתוצאה ממה) וכמובן הנגזרת של אכילת שמן וכל השאר (במנוע) .

 מנגנוני דלתות/פנסים ויוניטים זה מטרד אבל לא סיבה להימנע מרכישת רכב של הקונצרן. 

 

הפיורטק זה כבר |״פצצה מתקתקת״  וכשל ידוע בכל המנועים האלה . ובכל זאת מי שמבין קצת מצליח לשמור על המנוע על ידי תחזוקה מונעת מוקפדת. 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

זה חתיכת rabbit hole שלא היה לי כוח לרדת אליו עוד פעם (חקרתי את הנושא פעם) לכן ביקשתי מהצאט במצב deep research לעשות לי סיכום:

 

ציטוט

# בעיות נפוצות במנועי 1.6 ל' GDI (Gamma) של יונדאי/קיה

 

## כשלי צילינדרים וראש מנוע – הקשר לממיר הקטליטי וקילומטרז' אופייני

 

מנועי Gamma 1.6 GDI סובלים מתופעה ידועה של שחיקת צילינדרים וכשל בראש המנוע (עד כדי אובדן קומפרסיה ופגיעה בבוכנות), לעיתים קרובות בעקבות כשל בממיר הקטליטי. הכשלים החמורים הללו נוטים להופיע **לאחר נסועה משמעותית** – לרוב מעבר לכ-100,000 ק"מ, ובמקרים רבים סביב 120–160 אלף ק"מ. לפי מאגר דיווחי תקלות בארה"ב, הכשלים במנועי 1.6 GDI נוטים לקרות **בממוצע בכ-150,000 ק"מ** (כ-98,000 מייל) – אם כי קיימים מקרים מוקדמים יותר.

 

**מנגנון הכשל**: תכנת ניהול מנוע פגומה עלולה לגרום להתחממות יתר של הממיר הקטליטי (Cat) לטמפרטורות גבוהות מהתקין. כתוצאה, גוף הממיר נסדק ומתפורר; חלקיקי חומר מהממיר נשאבים בחזרה למנוע (בעיקר בזמן **בלימת מנוע** או שאיבה חוזרת דרך שסתומי הפליטה). אותם חלקיקי סובסטראט גורמים **לבעירה לא-תקינה בתוך הצילינדרים** ולשריטות עמוקות בדפנות הצילינדר, פגיעה בבוכנות ובטבעותיהן, ובהמשך לכשל מוחלט של המנוע. במקרים חמורים דווח כי ההצטברות גורמת לעומס יתר על הבוכנה, מובילה **לשבירת הטלטל** וניקוב בלוק המנוע – מצב שבו שמן מנוע ניתז על חלקים חמים ועלול לגרום לשריפה. בקיצור, ממיר קטליטי פגום **משלח חלקיקים אל תוך המנוע** ויוצר נזק מכני ההולך ומחמיר, לרוב לאחר כשנתיים-שלוש של שימוש אינטנסיבי או אחרי \~100 אלף ק"מ ומעלה.

 

## תקלות נפוצות נוספות במנוע 1.6 GDI

 

מלבד כשל הצילינדרים/ממיר, דווחו תקלות שכיחות נוספות במנועי 1.6 ל' GDI של יונדאי וקיה. בטבלה להלן מרוכזות **תופעות נפוצות** ובערך באיזה קילומטרז' הן מופיעות:

 

| **תופעה נפוצה** | **קילומטרז' טיפוסי להופעת התקלה** |

| ---------------------------------------------------- | -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |

| **שחיקת צילינדרים ובוכנות (עקב חלקיקי ממיר קטליטי)** | לרוב אחרי \~100,000 ק"מ; נפוץ סביב 120–160 אלף ק"מ. במקרים קיצוניים גורם לשבירת מנוע מלאה (טלטל ובלוק). |

| **נזק לממיר הקטליטי (התחממות יתר, התפוררות)** | עולה בשכיחות אחרי \~80–100 אלף ק"מ. מתבטא בנורת תקלה (P0420) ובירידת כוח. עלול לגרום לנזק צילינדרים כנ"ל אם לא מטופל. |

| **צריכת שמן מוגברת \*** (שחיקת טבעות בוכנה) | לרוב מופיעה לאחר \~100–120 אלף ק"מ. מתבטאת בצריכת שמן בין טיפולים, עשן מפלט ופיחות בהספק. דורשת מעקב שמן קבוע. |

| **הצטברות פיח במנוע** (בעיקר על שסתומי היניקה) | מתפתחת בהדרגה, מורגשת בעיקר אחרי \~60–80 אלף ק"מ. גורמת לסרק לא חלק, ירידת כוח ותקלות הצתה (misfire) לסירוגין. ניקוי שסתומים עשוי להידרש. |

| **תקלות הצתה/הזרקה** (סלילים, מזרקים, משאבת דלק) | תקלות במערכת הדלק וההצתה מופיעות לעיתים סביב 60–100 אלף ק"מ. למשל: סליל הצתה תקול או מזרק סתום יגרמו לגימגום ונורת **Check Engine** עם קודי הצתה (לדוגמה P0302/P0303). גם משאבת הדלק בלחץ גבוה עלולה להיחלש ולפגוע בהתנעה. |

| **נקישות מנוע (דפיקות)** – שחיקת מסבי טלטל | עלולות להופיע בק"מ גבוה (100K+). מתבטא בדפיקה מתכתית סדירה, לעיתים מלווה בנורת אזהרה. מסב טלטל שפוגע עלול לגרום לנזק מנוע חמור אם לא מחליפים בזמן. |

 

<small>\* **צריכת שמן מוגברת:** בעיה זו קשורה במקרים רבים לשחיקת הצילינדרים/טבעות הבוכנה שהוזכרה לעיל. בעלי רכב עם מנועים פגועים מדווחים על צורך להוסיף ליטר שמן כל כמה מאות ק"מ. צריכת השמן מזרזת הצטברות פיח במנוע ועלולה לפגוע בממיר הקטליטי לאורך זמן.</small>

 

כפי שניתן לראות, רבים מהכשלים קשורים זה בזה: למשל **שריפת שמן מוגזמת יוצרת פיח** ושאריות בגזי הפליטה, מה שמעמיס על הממיר הקטליטי ויכול להרוס אותו, ואז החלקיקים ממנו חוזרים ופוגעים במנוע. בנוסף, **נורת אזהרה** (Check Engine) היא סימפטום נפוץ – נדלקת למשל בעקבות תערובת בעירה גרועה, הצתה חלקית או תקלה בקטליזטור. בעלי רכב דיווחו על קודי תקלה שונים, ביניהם קודי מיספייר (P0300/P030X) וקוד ליעילות קטליזטור נמוכה (למשל P0420) במקרים של נזק לממיר. במצב מתקדם, המנוע עלול **לדפוק ולהשמיע רעשי נקישה** (כתוצאה ממסבי טלטל שחוקים) ואף **לכבות פתאומית בעת נסיעה** בשל הכשלים המכניים – תופעה מסוכנת שעלולה להוביל גם לאובדן כוח בלימה והיגוי. בחלק מהמקרים הקיצוניים אירעו **שריפות מנוע**: תועדו עשרות מקרי התלקחות בדגמי קיה עם מנוע 1.6 GDI בארה"ב, ואף מקרה מוות טרגי (התלקחות קיה סול באוהיו, 2017) שיוחסה לכשל הזה. הבעיה עלולה להתרחש גם בעת שהרכב כבוי – לכן רשויות בטיחות המליצו להחנות כלי רכב נגועים מחוץ למבנה (הרחק מבית/חניה סגורה) מחשש לדליקה ספונטנית.

 

## תוחלת החיים הריאלית של המנוע

 

**כמה המנוע "מחזיק" בשימוש סביר?** למרבה הצער, מנוע ה-1.6 GDI מדגם Gamma לא נודע כאמין במיוחד לאורך טווח. במקרים רבים, **עוד לפני 200,000 ק"מ** מופיעים כשלים חמורים שמחייבים שיפוץ מנוע או החלפתו. למעשה, הנתונים מלמדים שמנועים רבים **כושלים סביב 150–180 אלף ק"מ** (לעיתים אף מוקדם יותר). יונדאי וקיה עצמן הכירו בכך באופן עקיף: במסגרת הסדר פשרה משפטי בצפון אמריקה, הן הסכימו **להאריך את האחריות** על מנועי GDI אלו לעד 15 שנים או 150,000 מייל (כ-241,000 ק"מ). המשמעות היא שהיצרן מצפה שבעיות עלולות לצוץ בטווח זה, ומתחייב לכסות נזקים מנועיים חמורים עד קילומטראז' גבוה מהממוצע. בפועל, דיווחי השטח מצביעים על כך שלא כל מנוע יגיע לכזו נסועה ללא תקלות – חלקם ידרשו טיפול מסיבי הרבה קודם. לדוגמה, בקיה סול 2015–2016 המצוידת במנוע 1.6 GDI, התברר שבמוקדם או במאוחר המנוע ייכשל (״לא שאלה של האם אלא מתי״ כלשון בעלי הרכב) – ולכן הוא נמצא ברשימת הריקול והמנועים הללו קיבלו אחריות מורחבת ל-150k מייל. סיכום הנתונים: **בתנאי שימוש רגילים**, מנוע Gamma 1.6 GDI צפוי לתפקד ללא תקלות חמורות בדרך-כלל עד כ-150 אלף ק"מ. לאחר מכן עולה הסיכון לכשלים גדולים (כמו אובדן דחיסה, שריפת שמן או דפיקות מנוע), כאשר מקרים רבים דווחו בטווח **150–200 אלף ק"מ**. ישנם כמובן בעלי רכב שעברו גם 250 אלף ק"מ עם המנוע, אך אלו יוצאי דופן ובדרך כלל לאחר תיקונים מונעים (לדוגמה: ניקוי פיח תקופתי, החלפת חלקים חשודים ועוד).

 

## תביעות ייצוגיות, ריקולים ועדכוני יצרן

 

**התמודדות היצרן:** יונדאי וקיה נקטו מספר צעדים רשמיים בעקבות כשלי מנוע ה-1.6 GDI. בראש ובראשונה, קיה פרסמה **ריקול בטיחותי (NHTSA Recall 19V-120)** בשנת 2019 לדגמי Soul (סול) שנים 2012–2016 עם מנוע 1.6 GDI. הריקול הזה (מספר יצרן SC176) נועד בדיוק לטפל בבעיה שתוארה: עודכנה תוכנת מחשב המנוע כדי למנוע **התחממות יתר של הממיר הקטליטי** (מה שנקרא "Catalytic Overheating Protection"). במסגרת התיקון, המוסכים בודקים את מצב הממיר הקטליטי **ומחליפים אותו אם נמצא ניזוק**; בנוסף, אם כבר נגרם נזק מנוע (שחיקה, דפיקות), במקרים חמורים מבוצעת אף **החלפת מנוע מלאה** על חשבון היצרן. צעד דומה ננקט גם בישראל בצורה מצומצמת יותר: בשנת 2018 יזמה היבואנית **"קמפיין שירות" שקט** (עדכון תוכנה במוסכים) לדגמי קיה סול, ספורטאז' וסיד מהשנים הרלוונטיות, שבו שונו פרמטרים בניהול המנוע כנגד הבעיה – אם כי ללא קריאה פומבית לריקול. עדכון התוכנה מוריד מעט את טמפרטורות הפליטה (על-ידי תערובת פחות ענייה) כדי להגן על הממיר. ראוי לציין שמכוניות שלא טופלו במוסך מורשה ייתכן ולא קיבלו את העדכון בזמן אמת.

 

בנוסף, היצרניות הפיצו עדכון תוכנה נוסף בשם **KSDS – Knock Sensor Detection System**. זהו שדרוג למחשב המנוע שמטרתו **לנטר רעידות ונקישות חריגות** במנוע (סימני תחילת כשל במסבי טלטל) ולהתריע לנהג באמצעות הדלקת נורה והכנסת הרכב למצב "חירום" (הגבלת כוח) לפני שהמנוע נהרס לחלוטין. עדכון ה-KSDS הוכרז כחלק מתוכניות התיקון במספר מדינות, ובעיקר בצפון אמריקה, במטרה לצמצם מקרים של תפיסת מנוע פתאומית ללא אזהרה.

 

**בתחום המשפטי**: הליקויים במנוע Gamma 1.6 GDI הובילו לגל של תביעות ייצוגיות וחקירות רגולטוריות. בארה"ב ובקנדה הוגשו תביעות ייצוגיות שטענו לפגם סדרתי במנועי GDI של יונדאי/קיה (לרבות Gamma 1.6) – פגם הגורם לשבבי מתכת ולפסולת לנוע במערכת השימון ולגרום לנזק מצטבר עד כשל מנוע מלא. חלק מתביעות אלה התמקדו גם בצריכת שמן חריגה ובנזק משני לממיר הקטליטי. יונדאי וקיה בחרו להגיע לפשרות מחוץ לכותלי בית המשפט: **הסדר פשרה מקיף** אושר ב-2021 עבור בעלי הרכבים הרלוונטיים (דגמי 2010–2020 רבים). במסגרת הסדר זה הוענקו לבעלי הרכב מספר הטבות: **הארכת אחריות המנוע ל-15 שנה או 150,000 מייל** (כנזכר לעיל), החזר כספי על תיקוני מנוע שבוצעו, פיצוי על אובדן ערך הרכב, וגם התחייבות להתקנת עדכון ה-KSDS בכל רכב כשירות מונע. במקביל, רשויות בארה"ב (כגון NHTSA) פתחו בחקירות שהובילו לריקולים שהוזכרו, ובפיקוח על יישום ההסדר.

 

**בישראל** – בשנת 2021 הוגשה **תביעה ייצוגית** נגד כלמוביל (יבואנית יונדאי) וטלקאר (יבואנית קיה) בטענה שהמנועים הללו פגומים ומסוכנים ודורשים טיפול זהה לזה שנעשה בצפון אמריקה. התובעים דרשו הכרזה רשמית על כשל סדרתי, ביצוע ריקול בטיחותי, פיצוי כספי והארכת אחריות ל-10 שנים. ואולם, היצרניות הכחישו את הטענות והתיק הסתיים לאחרונה **בהסדר שקט וללא הכרזה על ריקול** – דבר המעורר שאלות לגבי היחס לבעלי הרכב בארץ ולאפקטיביות המכשיר הייצוגי. לדברי היבואנים, לא אותרו בארץ מקרים של מנועים שעלו באש, והם אף טענו כי תוכנת ניהול המנוע בדגמים הישראלים שונתה לעומת זו שבארה"ב. בפועל, נראה שהטיפול הסתכם באותו עדכון תוכנה משנת 2018 במוסכים, ללא פיצוי או הארכת אחריות גורפת לצרכנים. המשמעות היא שבעלי רכבי יונדאי/קיה 1.6 GDI בישראל חייבים להיות מודעים לבעיה ולדרוש מיוזמתם בדיקה/עדכון אם מתגלים סימני תקלה – **אין ריקול יזום רשמי מצד היבואן**.

 

**סיכום:** מנוע ה-1.6 ליטר GDI מסדרת Gamma סובל מבעיות אמינות משמעותיות שהצטברו למסד נתונים נרחב: החל מכשלים בצילינדרים בגלל חלקיקי ממיר קטליטי מתפורר, דרך צריכת שמן ותקלות הצתה, ועד מקרי כיבוי מנוע ושריפה. הבעיות הללו נוטות לצוץ אחרי כמה שנות שימוש (סביב 100–150 אלף ק"מ), ותוחלת החיים הממוצעת של המנוע מוגבלת יחסית. יונדאי וקיה הכירו בכך בחו"ל באמצעות ריקולים, עדכוני תוכנה והארכת אחריות, ואף ניצבו בפני תביעות ייצוגיות שהובילו לפיצויים והסדרים. מומלץ לבעלי רכב עם מנוע זה לשים לב לסימנים מוקדמים – נורת Check Engine, צריכת שמן חריגה, רעשים לא שגרתיים – ולטפל מיד, שכן **התעלמות עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך למנוע

 

 

אגב בסופו של יום כיום עם הריוויזיה השלישית של הרצועה ובעת שימוש בשמן נכון וטיפול בזמן המקור לצריכת השמן המוגברת במנועי פיורטק הוא לא הרצועה אלא טבעות בוכנה דקות, בדיוק כמו במנועי GDI וTSI וכמעט כל מנוע אחר בתקן יורו 6...

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 27.5.2025 בשעה 20:31, פריג&#x27;י כתב:

בגלל זה חשוב להקפיד לכבות את הסטארט סטופ מיד בהתחלת כל נסיעה!

 

כוסומו למה דווקא את זה הם לא עשו שיתקלקל?!#%#

ראיתי פעם רכיב אלקטרוני שמבטל את הstart stop אבל לא בטוח עד כמה זה יעבוד בסיטרואן.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 6 שעות, stx כתב:

או, זה מעניין - מה צריך לקנות, לגנוב או להרוג בשביל זה?

 

זה יעבוד?!

https://www.aliexpress.com/item/1005004853574270.html

כן

יש מדריך מפורט בpeugeotforums

  • רעיון טוב! 1
פורסם

גם יש מדריכים ביוטיוב שמראים בדיוק לאיזה תפריטים להכנס ולבטל את המערכת הזו. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

זה מומלץ לעשות בכל רכב, לא רק בצרפתיות.

בטוח מי שהגה את הרעיון של s&s הוא במקור ישראלי. זה כמו לרשום את הרכב על שם של סבתא בת 80 שאין לה רישיון כדי להיות זכאי להבטחת הכנסה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

רגולוציות של זיהום אוויר.  יצרנים כפופים לזה. ממה שאני זוכר זה נכנס איפשהו ב2014-2015 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...