Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פצצה מתקתקת - רצועה טבולה בשמן


EliC25

פוסטים מומלצים

 

לפני 7 דקות, taranta כתב:

דורשים רכב מזהם מעט יותר אבל מנועים\מכלולים שמחזיקים 300-400 אלף קילומטר כחלק מהתקן, זה היה אפשרי פתאום או לא?

אולי זה רעיון לתקינה הבאה.

 

יש היום מגמות של Right to Repair, ודברים כמו Repairability Index.

ואפילו אפל כבר משתפים פעולה.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 23 דקות, sperial כתב:

 פיורטק הוא חריג, ודומני ש לא ההמלצה הרשמית. 

המרווח המקובל ברוב דגמי הרכב הוא 15,000 ק״מ (או שנה) ויש דגמים עם המלצה לטיפול כל 20,000 ואף 30,000 ק״מ.

 

 

פיורטק חריג לרעה. ראינו מנועי פיורטק שנהרסו אחרי 50-60 אלף ק"מ, אבל בגדול מנועי טורבו-בנזין אלה מנועים של כ-100,000 ק"מ ולפח. בנוגע למרווחי טיפולים ראינו שיש פער משמעותי בין המלצות היצרן לגבי מרווחי הטיפולים לבין המרווחים הנדרשים בפועל כדי להאריך ככל האפשר את חיי המנוע. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 26 דקות, taranta כתב:

משום מה אתם מתעקשים ללכת 50-60 שנה אחורה. רכבי שנות ה90 (ובאוטומטיות שנות ה00) הראו אמינות מופתית יחד עם שגרת טיפולים סבירה.

ברגע שתקני היורו 5-6-7 התחילו עם דרישות מוגזמות ראינו צניחה באמינות.

 

סתם תרגיל מחשבתי - אם הפקידים בבריסל היו דורשים רכב מזהם מעט יותר אבל מנועים\מכלולים שמחזיקים 300-400 אלף קילומטר כחלק מהתקן, זה היה אפשרי פתאום או לא?

זה לא רק הזיהום זה גם החיסכון בדלק והבטיחות.

הרכבים נהיים גדולים וכבדים יותר וצריך יותר כח כדי להזיז אותם, במקביל הדלק מתייקר. בשנות ה90 מנוע 1.6 היה מפיק 90 כ"ס וזה היה בסדר כי המכונית שקלה פחות מטון. היום זה לא ילך, וכדי להוציא מספיק כח מאותו נפח ובמקביל לצרוך פחות דלק צריך לגדוש או להשתמש בכל מיני חידושים אחרים משפיעים על האמינות ועל עלות התיקון.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Cranky_CPA כתב:

 

פיורטק חריג לרעה. ראינו מנועי פיורטק שנהרסו אחרי 50-60 אלף ק"מ, אבל בגדול מנועי טורבו-בנזין אלה מנועים של כ-100,000 ק"מ ולפח. בנוגע למרווחי טיפולים ראינו שיש פער משמעותי בין המלצות היצרן לגבי מרווחי הטיפולים לבין המרווחים הנדרשים בפועל כדי להאריך ככל האפשר את חיי המנוע. 

זה ממש לא נכון, תיראה את מנועי tsi שעוברים בלי בעיה את ה 100 אלף וגם 200.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקח כל יום מכונית סופר אמינה ולא חסכונית (כל עוד היא לא שותה דלק בצורה קיצונית) על פני מכונית חסכונית ולא אמינה. הכסף הגדול נמצא בתיקונים, לא בדלק. אבל אנשים לא מבינים את זה. הם עסוקים בלספור אפונים ליד המשאבה.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהחיסכון זה העיקר  אלא יותר הביצועים של מנועי הטורבו.

ו

 

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מישהו מדבר על שנות ה-90, אז הניסיון האישי שלי עם 5 מכוניות מהדור הזה (מתוכן 3 ידניות) הוא שרק אחת מהן מה שהייתי קורא אמינות מופתית, נגררה בפעם הראשונה עם משהו כמו 120-130 אק״מ. האחרות נזקקו לגרירה מפעם לפעם בגלל פריצת מחזירי שמן, תקלות היגוי, סטרטרים, תקלותֶבמערכתֶהקירור ומה לא.

 

אגב, במסגרת השרשור בדקתי את המפרט של הוולבו 144, שקלה כמה עשרות ק״ג פחות מסיאט ארונה, עם הספק ומומנט קטנים יותר. בכלל, הביצועים של מכוניות באותה תקופה היו נמוכים, המהירות המותרתֶבכבישים בינעירוניים (80 קמ״ש) די התאימה ליכולות. לראות את המחט על 100 היה אירוע חריג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 38 דקות, Cranky_CPA כתב:

אקח כל יום מכונית סופר אמינה ולא חסכונית (כל עוד היא לא שותה דלק בצורה קיצונית) על פני מכונית חסכונית ולא אמינה. הכסף הגדול נמצא בתיקונים, לא בדלק. אבל אנשים לא מבינים את זה. הם עסוקים בלספור אפונים ליד המשאבה.

מה זה צורה קיצונית? ואם זה יהיה עגלה מתה, תקנה רכב חדש שמשאיות יעקפו אותך בכביש 6? וזה גם לא נכון בכל מצב כי בנסיעה ממוצעת של 25 אלף ק"מ בשנה, דלק יוצא רוב עלות האחזקה השימוש ברכב. אם יש לך רכב חסכוני שעושה ממוצע 1:20, אתה תשלם "רק" 8750 שקל על דלק בשנה, אבל אם מדברים על מכונית שצורכת 1:15 זה כבר 11600 ש"ח. וזה כשבנזין עולה בממוצע 7 ש"ח.

רוב המכוניות לא מתקלקלות בתקופת האחריות, ככה שזה לא ממש מעניין את מי שמוציא רכב חדש מהיבואן. הוא נהנה מהביצועים ומצריכת הדלק.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Cranky_CPA כתב:

הכסף הגדול נמצא בתיקונים, לא בדלק. אבל אנשים לא מבינים את זה. הם עסוקים בלספור אפונים ליד המשאבה.

לא יודע אם זה השיקול היחיד של אנשים.

 

אבל דבר אחד שקשה לעשות הוא לדעת מראש מה עלות האחזקה-תיקונים הצפויה.

אין מקור מידע מרוכז עם סטטיסטיקות (לפחות לא בארץ). ואם זה דגם חדש, גם אין מספיק מידע היסטורי כדי לייצר סטטיסטיקה.

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Cranky_CPA כתב:

אקח כל יום מכונית סופר אמינה ולא חסכונית (כל עוד היא לא שותה דלק בצורה קיצונית) על פני מכונית חסכונית ולא אמינה. הכסף הגדול נמצא בתיקונים, לא בדלק. אבל אנשים לא מבינים את זה. הם עסוקים בלספור אפונים ליד המשאבה.

 

את האמת, הכסף הגדול נמצא במשהו שאנשים לעולם לא מסתכלים עליו, שנקרא ירידת ערך. 

אבל בלי קשר לזה, כן, מביאים משקל משמעותית גדול יותר לספירת אפונים ליד המשאבה. 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שישי חזרתי מקניות בבוקר שכן שלי קנה אופל גרנגלנד X שהחליפה את היונדאי I20 שלו. הוא היה כל כך מאושר בחניה ושטף אותה ידנית.

לא היה לי לב להגיד לו שום דבר :) 

  • אהבתי 2
  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר מעבודה קנה לפני כמה חודשים אופל מוקה חדשה, אני דווקא הזהרתי אותו לגבי הרצועה ושכדאי להחליפה מוקדם יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, taranta כתב:

משום מה אתם מתעקשים ללכת 50-60 שנה אחורה. רכבי שנות ה90 (ובאוטומטיות שנות ה00) הראו אמינות מופתית יחד עם שגרת טיפולים סבירה.

ברגע שתקני היורו 5-6-7 התחילו עם דרישות מוגזמות ראינו צניחה באמינות.

 

סתם תרגיל מחשבתי - אם הפקידים בבריסל היו דורשים רכב מזהם מעט יותר אבל מנועים\מכלולים שמחזיקים 300-400 אלף קילומטר כחלק מהתקן, זה היה אפשרי פתאום או לא?

לא כ"כ בטוח, ולמה כוונתי
בשנות ה90 ההמלצה של 90% מהיצרנים היה טיפול כל 10K ק"מ,
בשלב מסויים רנו הצהירו שפעם ב30K יספיק והרבה יצרינים זרמו איתם,
מניח שאם תבצע טיפול למנועי הפיורטק כל 10K ק"מ לפי הוראות יצרן הסיכוי לנזק קטן בהרבה (כנ"ל בהחלפת רצועת טיימינג נניח אחרי 60-70K ק"מ.

גם בשנות ה90 לא כל הרכבים היו סובארו ליאונה עם מנוע בוקסר או מיצובישי לנסר.

אני מחזיק רנו ומבצע טיפול כל 10K ק"מ למרות שהיצרן כתב פעם ב 30K...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10-15K זו שגרת טיפולים סבירה בעיני. אבל עיקר הנקודה שלי היתה האמינות.

אני עם סובארו 2008 אוטומטית שפשוט נוסעת מטיפול לטיפול. בלי חששות של מנוע טורבו, גיר רציף\רובוטי ושאר ירקות.

 

מה שכן - היא שותה דלק. אבל בשביל זה יש מזדה כמה שנים קדימה שגם אמינה מאוד וגם לא זוללת דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...