Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


Daniel.K

פוסטים מומלצים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, ArikC כתב:

אם אתה לא מבין את הבעיתיות אין לנו על מה לדון

 

מי מבטיח לך שהיה נמצא בכלל מי שייבא את המותגים האלה אם לא אותו יבואן קיים? איזה גוף חיצוני וחסר ניסיון ירצה להיכנס לסבך הרגולטורי הזה? ולחלופין, אילו תנאים רגולטוריים היית מחליש על מנת להקל על זה?

  • אהבתי 2

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch28566 כתב:

מצד שני יש גם מותגים שלא היינו רואים בארץ אם היה רק יבואן אחד. KGM לדוגמה (סאנגיונג לשעבר) לא הייתה שורדת אם היה יבואן שזה כל מה שהוא היה מייבא. עכשיו נכון שגם יש סיכוי שיבואן כזה היה מתאמץ יותר, אבל עדיין לא בטוח שזה היה מסייע לו. אפשר להוסיף גם את הונדה בשנים האחרונות עם התמחור ההזוי של הונדה אירופה, פורד שהייתה נעלמת, סמארט ועוד. גם היבואנים החדשים שקמו הם לא רק יבואנים, יש להם עסקים נוספים ולכן הם יכולים להתמודד/לשרוד. 

 

 

לא חושב.

 

טלקאר לא כזה משקיעים במותג KGM, לרקסטון ולטורס אין דגמים מקבילים אצל קיה (הרקסטון מתחרה באופן עקיף בסורנטו - אבל הקיה יותר מכוון לפנאי).

קורנדו וטיבולי לא היו מושקעים, כי היבואן כנראה העדיף להתמקד בסטוניק, סלטוס וספורטאג'.

לגבי פורד - היו מספיק מקרים שהיבואן ציין שהוא מתעדף דגמי מאזדה מקבילים על פני פורד (הדוגמא הכי קלאסית זה קוגה ו-CX5) כי על מאזדה יש לו שולי רווח טובים יותר, לדעתי ייבואן אחר היה יותר מצליח עם פורד.

אחרי שכבר שנים אין קשר בין דגמי מאזדה ופורד כמו שהיה בעבר, הגיע הזמן גם בארץ לפצל ייבואנים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, RK כתב:

 

מי מבטיח לך שהיה נמצא בכלל מי שייבא את המותגים האלה אם לא אותו יבואן קיים? איזה גוף חיצוני וחסר ניסיון ירצה להיכנס לסבך הרגולטורי הזה? ולחלופין, אילו תנאים רגולטוריים היית מחליש על מנת להקל על זה?


נניח ומחר היבואן נעלם, אתה חושב שזה לא נראה יותר יונדאי בארץ? לא נראה יותר קיה בארץ?

אם יש מי שיקנה יש מי שימכור, הלך יבואן אחד יבוא יבואן אחר.
אני בתחום עיסוקי לא מתעסק ברגולציה ולהגיד לך את האמת, זה ממש לא מעניין אותי מה צריך לשנות ואיך צריך לשנות, זה לא מתפקידי להגיד.
מה שכן אני יודע שהשוק ריכוזי מאוד והתחרות,לא קיימת.
 

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שוק הרכב בישראל די משוכלל למרות הבעיות שיש בו, נראה לי (בהעדר נתונים) שכמות הבשר שאפשר תיאורטית לצמצם מרווחי היבואנים היא קטנה מאד במונחים שקליים, כמה אלפי ₪ לרכב, אם בכלל זה ניתן לביצוע לאור הבעיות שציינו כאן וקוטנו של השוק.

 

לכן הדיון די לא רלוונטי, אנשים מצפים לניסים ונפלאות ושיימכרו להם במחירים של ארה"ב.

 

כמו שכתבו המיסוי בישראל הוא עיקר הבעיה.

 

עריכה- הבעיה האמיתית היא בשוק חלפי הרכב, שם בגלל שמדובר ביבואן יחיד ששולט על מחירי החלפים ללקוחות שבויים מדובר במונופול של היבואן כלפיהם ומערב פרוע וכאן אם היו יבואנים נוספים שמוכרים את אותו המותג הייתה תחרות ביניהם על מחירי החלפים הנ"ל שבאמת משנה משהו מהותי.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב: האם לדעתכם היצרן ירצה לעבוד מול יותר מיבואן אחד? כנראה שלא. למה ליצרן להפעיל שתי מערכות מקבילות, ועוד בשוק קטן כמו ישראל?  בסופו שלדבר גם שוק החלפים  נמצא תחת רגולציה נוקשה, בדיוק מאותן סיבות של שוק הרכב החדש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, ArikC כתב:

ולהגיד לך את האמת, זה ממש לא מעניין אותי מה צריך לשנות ואיך צריך לשנות, זה לא מתפקידי להגיד.
מה שכן אני יודע שהשוק ריכוזי מאוד והתחרות,לא קיימת

 

יש בדיחה רוסית נהדרת:

 

פחדו הארנבים שהזאב הרע יאכל אותם, אז הלכו לינשוף החכם ביער, לשאות את עצתו.

- הו ינשוף חכם, עוץ לנו מה לעשות, פוחדים אנחנו שהזאב הרע יאכל אותנו.

חשב הינשוף, חשב, ואמר:

- אתם, הארנבים, צריכים להפוך לקיפודים. כך תהיו מוגנים בקוצים, והזאב הרע לא יוכל לאכול אתכם.

שמחו הארנבים ורצו לביתם מאושרים. פתאום עצרו, וחזרו לינשוף ושאלו אותו:

- הו ינשוף חכם, אבל איך נהפוך לקיפודים?

הינשוף ענה:

- זה לא אלי, אני אסטרטג...

  • אהבתי 1
  • מצחיק 4

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, green כתב:

 

שוק הרכב בישראל די משוכלל למרות הבעיות שיש בו, נראה לי (בהעדר נתונים) שכמות הבשר שאפשר תיאורטית לצמצם מרווחי היבואנים היא קטנה מאד במונחים שקליים, כמה אלפי ₪ לרכב, אם בכלל זה ניתן לביצוע לאור הבעיות שציינו כאן וקוטנו של השוק.

 

לכן הדיון די לא רלוונטי, אנשים מצפים לניסים ונפלאות ושיימכרו להם במחירים של ארה"ב.

 

כמו שכתבו המיסוי בישראל הוא עיקר הבעיה.

 

עריכה- הבעיה האמיתית היא בשוק חלפי הרכב, שם בגלל שמדובר ביבואן יחיד ששולט על מחירי החלפים ללקוחות שבויים מדובר במונופול של היבואן כלפיהם ומערב פרוע וכאן אם היו יבואנים נוספים שמוכרים את אותו המותג הייתה תחרות ביניהם על מחירי החלפים הנ"ל שבאמת משנה משהו מהותי.

 

 

 

 

 

 


אי אפשר להפריד את החלפים מיבוא הרכב , מי שמוכר לך את הרכב גם מוכר לך את החלפים.
התלונה פה היא לא רק על מחירי הרכבים, ושלא תטעו היבואנים מרוויחים יפה יפה +++ על כל רכב שמתגלגל לארץ.
הם יכולים לדפוק אותך משני הכיוונים, גם למכור לך רכב ביוקר, וגם לדפוק אותך בחלפים, וזה מה שקורה.
רוב האנשים בתקופת האחריות יפחדו ללכת למוסכים שהם לא יבואן, ושם ידפקו אותם יפה יפה עם רווחים שיכולים להגיע גם ל1000 אחוז על חלפים.
אני לא יודע כמה אנשים פה עבדו אצל יבואנים ובכלל מבינים מה הוא הקיף הפעילות של חלפים אצל יבואנים.
ספר לי למה יאריס סטייל עלתה ב21 116 אלף ש"ח והיום 136, או למה צלחות ורפידות קדמיות בסוזוקי איגניס עולות 1700 שקל לפני עבודה?

עריכה אחרונה על ידי ArikC
  • אהבתי 2

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, itsik170 כתב:

טלקאר לא כזה משקיעים במותג KGM, לרקסטון ולטורס אין דגמים מקבילים אצל קיה (הרקסטון מתחרה באופן עקיף בסורנטו - אבל הקיה יותר מכוון לפנאי).

קורנדו וטיבולי לא היו מושקעים, כי היבואן כנראה העדיף להתמקד בסטוניק, סלטוס וספורטאג'.

לגבי פורד - היו מספיק מקרים שהיבואן ציין שהוא מתעדף דגמי מאזדה מקבילים על פני פורד (הדוגמא הכי קלאסית זה קוגה ו-CX5) כי על מאזדה יש לו שולי רווח טובים יותר, לדעתי ייבואן אחר היה יותר מצליח עם פורד.

אחרי שכבר שנים אין קשר בין דגמי מאזדה ופורד כמו שהיה בעבר, הגיע הזמן גם בארץ לפצל ייבואנים.

 

פורד קרסה בישראל בשל נושא הבעיות בתיבת ההילוכים. היבואן עשה השקה מחודשת לפוקוס דור נוכחי, הביא המון גרסאות ותמחר באופן מאוד תחרותי אך גם אותה אף אחד לא קנה. 

 

תהיה הוגן אם עצמך, אם אבא שלך היה צריך עכשיו משפחתית הייתי ממליץ לו על פוקוס או שהיית אומר לו שמע, רכב טוב אבל ירידת ערך עצומה, עזוב אותך, קנה מאזדה 3, אוקטביה או קורולה? 

 

 

לפני 29 דקות, ArikC כתב:

או למה צלחות ורפידות קדמיות בסוזוקי איגניס עולות 1700 שקל לפני עבודה?

 

מה המחיר של סט מקורי בחו"ל?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ArikC כתב:

התלונה פה היא לא רק על מחירי הרכבים, ושלא תטעו היבואנים מרוויחים יפה יפה +++ על כל רכב שמתגלגל לארץ.
הם יכולים לדפוק אותך משני הכיוונים, גם למכור לך רכב ביוקר, וגם לדפוק אותך בחלפים, וזה מה שקורה.

 

הם דופקים משלושה כיוונים: 

 

1. מחיר הרכב

2. מחיר החלפים

3. מימון 

 

ככל שרכבים הולכים ומתייקרים הצורך במימון הולך וגובר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, itsik170 כתב:

טלקאר לא כזה משקיעים במותג KGM, לרקסטון ולטורס אין דגמים מקבילים אצל קיה

הטורס הוא C-SUV לכל דבר ועניין, במחיר אטרקטיבי לגירסת 2X4, ויש גם גירסת 4X4 מעניינת. 

לגבי השקעה במותג, מה המדדים שהביאו אותך למסקנה האמורה? 

 

הגיע הזמן להיצמד לעובדות והרבה פחות סיסמאות. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, David32 כתב:

גם במימון היבואנים אשמים?????

 

כן.. הם דוחפים לזה בכל הכח. 

אמא שלי תמיד קונה רכבים במזומן (העברה בנקאית). פעם הייתה מקבלת על זה קצת הנחת מזומן. בפעם האחרונה המוכר פשוט צחק. הוא שהוא מפסיד על מזומן, עיקר הרווח זה על עסקאות ה"מימון" שהם דוחפים.

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באחד השרשורים הקודמים אמרו שהמחיר גבוה מדי כדי שיהיה שפיל להנחות, וזה רע. עכשיו המחיר אינדיקטיבי ואין הנחות, וגם זה רע. בקיצור, הכל רע. החיים הם חוף ואז מתים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...