Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, David32 כתב:

גם במימון היבואנים אשמים?????

 

לא הייתי אומר "אשמים", אבל יצרני הרכב של היום מרוויחים יותר מהמימון מאשר מהמכונית עצמה. האמת? זה מודל גאוני. מכוניות הולכות ומתייקרות, וכמעט אף אחד כבר לא מסוגל לשים 140–150 אלף ש"ח במזומן על רכב. אנשים הולכים על עסקאות מימון – מקדמה נמוכה, תשלומים חודשיים בתוספת ריבית, ותשלום בלון בסוף התקופה, שמחייב אותם למכור את הרכב ולהתגלגל לרכב חדש. היבואן מעביר את הרכב המשומש למגרש, ושם מוכרים אותו למישהו שגם לא יכול לשים 70–80 אלף ש"ח על רכב משומש, אז גם הוא נאלץ לקחת מימון. ככה סוחטים את המכונית המקוללת הזאת עד שמוכרים אותה לברזל.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 3 שעות, RK כתב:

 

איך אתה מציע לעשות את זה?

 

כמו שידעו לפצל את אופל מ-UMI ברגע שג'נרל מוטורס הפרידו את השיווק של אופל בכל העולם ואז העבירו את הייבוא ללובינסקי ברגע ש-PSA רכשו אותם.

לפני 51 דקות, discoTD5 כתב:

הטורס הוא C-SUV לכל דבר ועניין, במחיר אטרקטיבי לגירסת 2X4, ויש גם גירסת 4X4 מעניינת. 

לגבי השקעה במותג, מה המדדים שהביאו אותך למסקנה האמורה? 

 

הגיע הזמן להיצמד לעובדות והרבה פחות סיסמאות. 

 

כמה קורנדו נמכרו? לא הרבה שיש במקביל ספורטאג'

מתי פסק הייבוא של הטיבולי? איכשהו קצת אחרי שהחל ייבוא הסטוניק.

 

יותר מדי צירופי מקרים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 51 דקות, itsik170 כתב:

כמו שידעו לפצל את אופל מ-UMI ברגע שג'נרל מוטורס הפרידו את השיווק של אופל בכל העולם ואז העבירו את הייבוא ללובינסקי ברגע ש-PSA רכשו אותם.

לפני שעה, discoTD5 כתב:

 

ומי לדעתך היה יוזם המהלכים?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני שעה, RK כתב:

באחד השרשורים הקודמים אמרו שהמחיר גבוה מדי כדי שיהיה שפיל להנחות, וזה רע. עכשיו המחיר אינדיקטיבי ואין הנחות, וגם זה רע. בקיצור, הכל רע. החיים הם חוף ואז מתים.

לפי מה החלטת שהמחיר אינדקטיבי?

פורסם
לפני 4 שעות, ArikC כתב:

השוק ריכוזי מאוד והתחרות,לא קיימת.

אתה ככל הנראה לא חי את נושא המסחר.
יש שני סוגי תחרות - תחרות על ערך ותחרות על מחיר.
בתחרות על מחיר אתה מפסיד תמיד . כיצרן (לא יבואן) אף אחד לא רוצה תחרויות מחיר על אותו המוצר. לכן זה לא ישתנה לעולם לא כאן ולא בעולם. 

 

בתחרות על ערך, המחירים תמיד יהיו קרובים. אחרת זה ״לזרוק כסף״ כי אם  הלקוח מוכן לשלם יש מי שיקח.

לפני שעתיים, itsik170 כתב:

כמה קורנדו נמכרו? לא הרבה שיש במקביל ספורטאג'

מתי פסק הייבוא של הטיבולי? איכשהו קצת אחרי שהחל ייבוא הסטוניק.

 

יותר מדי צירופי מקרים.

אתה בטוח שאתה מכיר את הנושא מקרוב?
 

אתה מנסה לאמר שזו קוזיציה ולא רק קורלציה ? אולי יש קשר לקשיים של יצרן קטן שלא יכול היה להמשיך ולתמוך בתמחור הדגם? 
ו

לפני שעתיים, Cranky_CPA כתב:

לא הייתי אומר "אשמים", אבל יצרני הרכב של היום מרוויחים יותר מהמימון מאשר מהמכונית עצמה. האמת? זה מודל גאוני.

זה לא היצרנים אלה היבואנים.

אבל אתה חי במציאות שבה אנשים רוכשים בכסף שאין להם. אחרת לא יזדקקו למימון.
רק בישראל, אתה יכול לקבל אפשרות למשוך כסף שאין לך (אוברדרפט) וגם להתמכר לקנייה בתשלומים.

 

מי שמציע מימון מרוויח עליו, לכן סוכנים לא מקדמים הנחות מזומן. אבל אם אתה לא מבצע עסקת טרייד-אין ללא מימון יש סוכנויות שיעניקו לך הנחה מסוימת, בדמות ״תוספות כלולות״.

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 11 שעות, ArikC כתב:

לא. 

זה לא מוסיף עוד יד,ולא על זה הדיון. 

ברגע שאתה גם היבואן וגם הדילר יש לך שליטה אבסלוטית, אתה שולט בכל ואין לך תחרות, תוסיף לזה שאתה יבואן בלעדי של עוד 4 מותגים שאמורים להתחרות אחד בשני ,אם אתה לא מבין את הבעיתיות אין לנו על מה לדון. 

Hyundai Motor Group, היצרנית, היא גם הבעלים של Hyundai USA וגם של KIA America (אא״ט גם של Genesis USA).
אז גם לתפיסתך אין תחרות ביניהם כי הם קובעים את ה-MSRP, מדיניות אחריות/שירות וכו׳.

לפני 11 שעות, ArikC כתב:

ג׳נסיס - מרצדס

יונדאי - מיציבישי - אורה גם נכנסת במשבצת ,למרות שלמיטב זכרוני הם הולכים לסגור את הבאסטה. 

מייבאים גם סמארט,וג׳אקו. 

טלקאר מייבאים גם סאן יאנג וseres. 

ריכוזיות בעייתית בלשון המעטה. 

סמארט, לינק אנד קו, זיקר, וולבו, פולסטאר וגילי (המותג) זה אותו יצרן. הם לא מיובאים ע״י יבואן אחד.

לפני 10 שעות, RK כתב:

 

מי מבטיח לך שהיה נמצא בכלל מי שייבא את המותגים האלה אם לא אותו יבואן קיים? איזה גוף חיצוני וחסר ניסיון ירצה להיכנס לסבך הרגולטורי הזה? ולחלופין, אילו תנאים רגולטוריים היית מחליש על מנת להקל על זה?

מה שיותר רלוונטי, איזה יצרן היה שם את הביצים שלו ברגע הזמן הקריטי של חדירה לשוק ובניית המוניטין הראשוני בחברה קטנה ולא מוכרת?
אין חיה כזו כמעט בעולם, ואין סיבה שיצרן יפצל מאמצים עבור שוק קטן.

לפני 5 שעות, Cranky_CPA כתב:

 

לא הייתי אומר "אשמים", אבל יצרני הרכב של היום מרוויחים יותר מהמימון מאשר מהמכונית עצמה. האמת? זה מודל גאוני. מכוניות הולכות ומתייקרות, וכמעט אף אחד כבר לא מסוגל לשים 140–150 אלף ש"ח במזומן על רכב. אנשים הולכים על עסקאות מימון – מקדמה נמוכה, תשלומים חודשיים בתוספת ריבית, ותשלום בלון בסוף התקופה, שמחייב אותם למכור את הרכב ולהתגלגל לרכב חדש. היבואן מעביר את הרכב המשומש למגרש, ושם מוכרים אותו למישהו שגם לא יכול לשים 70–80 אלף ש"ח על רכב משומש, אז גם הוא נאלץ לקחת מימון. ככה סוחטים את המכונית המקוללת הזאת עד שמוכרים אותה לברזל.

מבחינתי כל אדם שקונה רכב במימון עושה טעות קשה. זה אומר שהוא קונה מעל לפופיק, והיה צריך להחזיק ברכב הנוכחי שלו עוד שנתיים-שלוש, ואם חייב רכב אחר עקב גדילת משפחה או טוטל לוס, צריך לקנות משומש ישן יותר.
למרות המחירים המאד נמוכים יחסית לאצלינו (במושגים של חודשי משכורת), רוב האמריקאים לא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש, וקונים משומש.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
פורסם
לפני 12 שעות, David32 כתב:

גם במימון היבואנים אשמים?????

מי מעלה את מחירי הרכבים ללא הפסקה ?

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם (נערך)
Just now, CX25GTI כתב:

מי מעלה את מחירי הרכבים ללא הפסקה ?

 

לרוב היצרנים. זהו זעזוע שהחל במשבר הקורונה, ומאז המחירים רק עולים ועולים. מישהו הביא דוגמה לטויוטה יאריס היברידית, שהתייקרה מ-116,000 ש"ח בשנת 2020 ל-137,000 ש"ח בשנת 2024. במקרה, עקבתי אחרי מחיר של טויוטה יאריס חדשה לאורך השנים, ואני יודע שזה נכון. למי שתהה, המפרט לא השתנה כלל בשנים הללו.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
פורסם
בתאריך 28.11.2024 בשעה 13:07, RK כתב:

זה לא מונופול. אתה יכול לקנות מוצר מתחרה. אתה יכול לקנות אצל יבואן מקביל. אתה מכיר מדינה שבה מספר יבואנים מוכרים את אותו המותג?

 

ולשאלה שלך. מפוזר אצל מי? אתה חושב שעומדים בתור לקחת את המותגים גורמים מחוץ לשוק הרכב? אתה חושב שהם (ככל שקיימים) יעשו עבודה טובה או יגיעו לחדל"פ די מהר? אתה בטוח שהם יעמדו בזה כלכלית (ראה המעבר של ליפמוטור ממטרו לסמל"ת)? ונחזור לשאלה המקורית שלי - ככל שיגיע שחקן חדש, מי אתה חושב שישלם את עלויות ההקמה של מערך המכירות והשירות?

 

אתה צודק, זה לא מונופול כי מונופול בהגדרה זה שליטה של חברה אחת על השוק.

אבל זה בהחלט קרטל.

ברגע שיבואן מביא מגוון גדול של מותגים משמעותיים, התחרות בהחלט נחלשת בצורה דרסטית.

רק בשביל הדוגמא, תראה את כלמוביל, דמיין לך שבמקום שהוא יביא 5-6 מותגים שונים הוא היה מביא רק אחד. אתה לא חושב שפיצול בין יונדאי ומיצובישי למשל יכל להביא לתחרות בין יבואנים? הרי בוודאי שכן.

עכשיו כמובן שיש בישראל גם מס מטורף על רכבים שממש מגביר את המחירים וכו'.

אבל המבנה הנוכחי של השוק בהחלט מצמצם את התחרות כמעט לאפס.

דבר שני, עצם זה שיבואנים מחזיקים גם בחברות ליסינג זה עוד דוגמא לקרטל, בשוק ההון למשל פיצלו בין הבנקים לחברות האשראי מסיבות די דומות.

דבר שלישי,  סימנתי בתגובה שלך משהו שכתבת, זה גם רחוק מהמציאות, למשל בארצות הברית יש יבואנים ויש דילרים, וזה לא אותו אחד. באירופה אתה יכול לחצות את הגבול ולקנות רכב ממדינה שכנה אז גם שם יש תחרות, אז מה שכתבת לא מדוייק כלל.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 28 דקות, CX25GTI כתב:

מי מעלה את מחירי הרכבים ללא הפסקה ?

אני זורם - היבואנים.

ואז אין לאנשים כסף לקנות חדש (זה עובדתית לא נכון). אז הם לוקחים הלוואה בתנאים לא טובים במקום.. לא לקנות את האוטו?

 

 

לפני 2 דקות, yuvalganim כתב:

פיצול בין יונדאי ומיצובישי

לא.

במיוחד כי המוצר של מיצובישי הוא פח.

 

לפני 3 דקות, yuvalganim כתב:

באירופה אתה יכול לחצות את הגבול ולקנות רכב ממדינה שכנה

ואז אתה צריך לשלם מס ולקבל רישוי במדינה ב' , לבקש החזר מס ולקבל רישוי ולשלם מס במדינה א'. זה סיפור.

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
Just now, David32 כתב:

אני זורם - היבואנים.

ואז אין לאנשים כסף לקנות חדש (זה עובדתית לא נכון). אז הם לוקחים הלוואה בתנאים לא טובים במקום.. לא לקנות את האוטו?

 

אל תקנה ותשתמש בתחבורה הציבורית המדהי... אה... אופס 

 

Just now, David32 כתב:

לא.

במיוחד כי המוצר של מיצובישי הוא פח.

 

הוא רק נתן דוגמא. 

 

Just now, David32 כתב:

ואז אתה צריך לשלם מס ולקבל רישוי במדינה ב' , לבקש החזר מס ולקבל רישוי ולשלם מס במדינה א'. זה סיפור.

 

בסדר. אז עושים את זה בשביל רכישה של פעם בכמה שנים טובות. 

Just now, yuvalganim כתב:

דבר שלישי,  סימנתי בתגובה שלך משהו שכתבת, זה גם רחוק מהמציאות, למשל בארצות הברית יש יבואנים ויש דילרים, וזה לא אותו אחד. באירופה אתה יכול לחצות את הגבול ולקנות רכב ממדינה שכנה אז גם שם יש תחרות, אז מה שכתבת לא מדוייק כלל.

 

בארה"ב אפשר לחיות בסטייט X ולקנות מכונית בסטייט Y. זה שוק הרבה יותר תחרותי מאשר ישראל. 

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, PinkDolphin כתב:

Hyundai Motor Group, היצרנית, היא גם הבעלים של Hyundai USA וגם של KIA America (אא״ט גם של Genesis USA).
אז גם לתפיסתך אין תחרות ביניהם כי הם קובעים את ה-MSRP, מדיניות אחריות/שירות וכו׳.


שוב, הם היבואן , אבל הם לא הדילרים, קרי הם לא מוכרים ללקוחות קצה, הם מוכרים אך ורק לדילרים, אתה מבין מה ההבדל בין יבואן שמייבא ומוכר בעצמו לבין יבואן שמוכר לדילרים?
והדילר הזה, לא מוכר רק יונדאי או קיה, הוא מוכר עוד 10 מותגים, שהוא לא מייבא,ויש באותה עיר עוד כמה דילרים שמתחרים בניהם,הם לא קשורים אחד לשני.
והם לא סתם היבואן, הם היצרן עצמו.
אגב MSRP, לא סתם זה MSRP ולא מחיר קבוע.

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 14 דקות, Cranky_CPA כתב:

אל תקנה ותשתמש בתחבורה הציבורית המדהי... אה... אופס 

 

רכב משומש.

 

לפני 14 דקות, Cranky_CPA כתב:

הוא רק נתן דוגמא. 

 

בינתיים לכול הדוגמאות שהיו פה יש טיעוני נגד. 

 

לפני 14 דקות, Cranky_CPA כתב:

בסדר. אז עושים את זה בשביל רכישה של פעם בכמה שנים טובות. 

אני מאוד בספק אם זה נפוץ. אולי ברכבי יוקרה...

 

לפני 7 דקות, ArikC כתב:

שוב, הם היבואן , אבל הם לא הדילרים, קרי הם לא מוכרים ללקוחות קצה, הם מוכרים אך ורק לדילרים, אתה מבין מה ההבדל בין יבואן שמייבא ומוכר בעצמו לבין יבואן שמוכר לדילרים?

אז יש שלוש ידיים נכון? יצרן - יבואן - דילר מקומי.

לעומת יצרן-יבואן בארץ

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...