Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, Cranky_CPA כתב:

 

לרוב היצרנים. זהו זעזוע שהחל במשבר הקורונה, ומאז המחירים רק עולים ועולים. מישהו הביא דוגמה לטויוטה יאריס היברידית, שהתייקרה מ-116,000 ש"ח בשנת 2020 ל-137,000 ש"ח בשנת 2024. במקרה, עקבתי אחרי מחיר של טויוטה יאריס חדשה לאורך השנים, ואני יודע שזה נכון. למי שתהה, המפרט לא השתנה כלל בשנים הללו.

 

לפעמים צריך קצת להבין מה קורה בשוק לפני שמפנים אצבע מאשימה...

  • מס קניה רכב היברידי 2020: 45%
  • מס קניה רכב היברידי 2024: 83%

אין לי מושג מה קורה בטיוטה, אבל ברור לי שחלק מההתייקרות היא "באשמת" היצרן או היבואן המושפעים מכל מיני שינויים בעלויות (למשל, עלויות שילוח בשמן מלחמה).

image.png.86786116a31ba63ee819f6dc0066f64a.png

 

  • אהבתי 2

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

העובדים של היבואן (של היצרן) עובדים בחינם?

אתה חושב שבטסלה ישראל לא מקבלים משכורת? שהמשכורת לא מגולמת במחיר של הרכב??

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 28 דקות, ArikC כתב:

לא.
היצרן לא עושה על עצמו רווח.

כל הכבוד על הסבלנות , חבל על המאמץ.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם (נערך)
Just now, Casper כתב:

 

לפעמים צריך קצת להבין מה קורה בשוק לפני שמפנים אצבע מאשימה...

  • מס קניה רכב היברידי 2020: 45%
  • מס קניה רכב היברידי 2024: 83%

אין לי מושג מה קורה בטיוטה, אבל ברור לי שחלק מההתייקרות היא "באשמת" היצרן או היבואן המושפעים מכל מיני שינויים בעלויות (למשל, עלויות שילוח בשמן מלחמה).

image.png.86786116a31ba63ee819f6dc0066f64a.png

 

 

כפי שניתן לראות בטבלה שיעור מס קניה אכן עלה ב-2020 וב-2021 על מכוניות היברידיות, אבל בין 2022 ל-2024 המיסוי נשאר ללא שינוי. למרות זאת, המחיר עלה משמעותית בשנתיים האחרונות. וכן, אני יודע, כי אני כבר תקופה ארוכה שוקל לרכוש את היאריס ההיברידית וראיתי את המחיר עולה שוב ושוב. אם היו מביאים לארץ את הגרסה המחודשת של היאריס, עם המנוע החשמלי החזק יותר, ניחא – אבל מדובר בדיוק באותו מנוע.

Just now, David32 כתב:

העובדים של היבואן (של היצרן) עובדים בחינם?

אתה חושב שבטסלה ישראל לא מקבלים משכורת? שהמשכורת לא מגולמת במחיר של הרכב??

 

גם המשכורת של המנקה עובדת קבלן של הבניין שמקללת אותך מאחורי הגב מגולם במחיר של הרכב. נו אז? 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
פורסם
לפני 5 שעות, ArikC כתב:


שוב, הם היבואן , אבל הם לא הדילרים, קרי הם לא מוכרים ללקוחות קצה, הם מוכרים אך ורק לדילרים, אתה מבין מה ההבדל בין יבואן שמייבא ומוכר בעצמו לבין יבואן שמוכר לדילרים?
והדילר הזה, לא מוכר רק יונדאי או קיה, הוא מוכר עוד 10 מותגים, שהוא לא מייבא,ויש באותה עיר עוד כמה דילרים שמתחרים בניהם,הם לא קשורים אחד לשני.
והם לא סתם היבואן, הם היצרן עצמו.
אגב MSRP, לא סתם זה MSRP ולא מחיר קבוע.

תראה לי דילר אמריקאי שמוכר 10 מותגים. אפילו 5. החריגים היחידים הם או כאלה בעיירה שאין בה הצדקה ליותר מדילר אחד (נתקלתי בזה באוסטרליה, לא בארה״ב), או דילר שמוכר רק מכוניות ספורט.
כמעט כל הדילרים מייצגים 3-4 מותגים לכל היותר.
ודילרים זה סיפור אחר לגמרי. הם צריכים להחזיק מלאי מאד יקר בבעלותם, כי המאריקאים אוהבים סיפוק מיידי ולא מוכנםי להזמין ולחכות, אלא להגיע לסוכנות ולצאת עם מכונתי באותו היום.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, Cranky_CPA כתב:

אני כבר תקופה ארוכה שוקל לרכוש את היאריס ההיברידית וראיתי את המחיר עולה שוב ושוב

 

רק למה אתה חושב שזה משהו ייחודי לשוק הישראלי? גם באירופה המחירים של טויוטה עלו בכל השנים האחרונות. 

פורסם (נערך)
לפני 47 דקות, PinkDolphin כתב:

תראה לי דילר אמריקאי שמוכר 10 מותגים. אפילו 5. החריגים היחידים הם או כאלה בעיירה שאין בה הצדקה ליותר מדילר אחד (נתקלתי בזה באוסטרליה, לא בארה״ב), או דילר שמוכר רק מכוניות ספורט.
כמעט כל הדילרים מייצגים 3-4 מותגים לכל היותר.
ודילרים זה סיפור אחר לגמרי. הם צריכים להחזיק מלאי מאד יקר בבעלותם, כי המאריקאים אוהבים סיפוק מיידי ולא מוכנםי להזמין ולחכות, אלא להגיע לסוכנות ולצאת עם מכונתי באותו היום.

Tasca Automotive Group | New and Used Vehicles Serving RI, Massachusetts and Connecticut
New and Used Car Dealer NY | Maguire Cars
New Cars in Charlotte and Across the US | Hendrick Automotive Group
New Car Dealerships in NJ | Paul Miller Auto Group

תפתח את הקישורים תראה שכל דילרשיפ מתעסקת עם לפחות 5 מותגים , הגדולים יותר מתעסקים גם ביותר מעשרה מותגים, וזה מחיפוש של שתי דקות בגוגל, ושני הראשונים אני מכיר אישית כי הייתי שם בארה"ב.
בחור תחת נידח כמו ithaca בצפון ניו יורק עם אוכלוסיה של 33 אלף איש יש יותר דילרשיפס מאשר בכל איזור המרכז בישראל, וכולם שם מוכרים הכול מהכול.
יותר מזה כנס לאתר תשווה מחירים, יש לך MSRP וכמה הם דורשים באתר לפני מו"מ במקום.
 

עריכה אחרונה על ידי ArikC
  • מצחיק 1

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 3 שעות, ArikC כתב:

תפתח את הקישורים תראה שכל דילרשיפ מתעסקת עם לפחות 5 מותגים

תפתח ותקרא טוב, מדובר בקבוצה , כמו כאן, וכל דילרשיפ מוכר מותג אחד. השונה הוא שהכל! במלאי. 
מי כאן יכול בכלל להחזיק כזה מלאי.  תבדוק גם את גובה ההנחות 750 דולר מתוך 22000. לא הנחות ״חבר״ או דומה לזה.

 

 

https://www.tasca.com/about-us/

 

 

 

image.thumb.png.001da90e0b495470c40863994658d2fa.png

image.png.77da9367a71742728f48f5d38aacabec.png

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, ArikC כתב:

Tasca Automotive Group | New and Used Vehicles Serving RI, Massachusetts and Connecticut
New and Used Car Dealer NY | Maguire Cars
New Cars in Charlotte and Across the US | Hendrick Automotive Group
New Car Dealerships in NJ | Paul Miller Auto Group

תפתח את הקישורים תראה שכל דילרשיפ מתעסקת עם לפחות 5 מותגים , הגדולים יותר מתעסקים גם ביותר מעשרה מותגים, וזה מחיפוש של שתי דקות בגוגל, ושני הראשונים אני מכיר אישית כי הייתי שם בארה"ב.
בחור תחת נידח כמו ithaca בצפון ניו יורק עם אוכלוסיה של 33 אלף איש יש יותר דילרשיפס מאשר בכל איזור המרכז בישראל, וכולם שם מוכרים הכול מהכול.
יותר מזה כנס לאתר תשווה מחירים, יש לך MSRP וכמה הם דורשים באתר לפני מו"מ במקום.
 

היית בשניים הראשונים? ולא שמת לב שבכל המקרים מדובר ברשתות? כל דילר ברשת מתמחה במותגים שלו, והם מספיק רחוקים זה מזה כך שהם לא מתחרים בדילרים האחרים. הם בונים על לקוחות מקומיים, בעיקר.
הקישור השני זו רשת של 18 דילרים בניו-יורק תחת אותה בעלות.
קליק אחד מתוך הקישור שלך מביא את רשימת הדילרים המלאה של הרשת, ואת העובדה שכ״א מוכר מותגים של יצרן אחד בלבד (דילר של שברולט בד״כ ימכור גם GMC; היחיד שם שמגיע ל-5 מוכר  5 מותגים של Stellantis שנמכרים בארה״ב (ואפילו לא את אלפא-רומיאו, אבארת׳ או מאזרטי) -- כולם אותו יצרן):
https://www.maguirecars.com/dealership/locations.htm

אז אני לא יודע איפה היית, אבל לא היית אצל דילר שמוכר מותגים שונים של מספר גדול של יצרנים שונים. שוב, יש חריגים מאד כאלה מסוגים שהסכרתי קודם, למשל הסוכנות הזו בלאס-וגאס שמוכרת רכבי יוקרה בלבד, אסטון-מרטין, בנטלי, רולס-רויס, מאזרטי, קארמה וקוניגסאג:
https://www.towbinmotorcars.com/

 

והנה דוגמה ליוצא מהכלל השני שהזכרתי: הרשת הזו של 11 דילרים באלסקה גם מוכרת מגוון יצרנים, כי העיר הכי גדולה באלסקה לא מגיעה ל-300,000 תושבים -- אבל כל דילר בה עדיין מגביל את עצמו ליצרן אחד, והרשת כולה ל-5 יצרנים (יש להם גם סניף נפרד ליש שניה, לא סופר אותו):
https://www.kendallautoalaska.com/about-us/

(הכפתור "Locations" בצד ימין למעלה נותנת את רשימת הסניפים).

זה לא מקרי שזה עובד כך.
היצרן/יבואן לא רוצה דילר שמתחרה בעצמו ע״י מכירת דגמים דומים מדי, כי הסיכויים שדילר כזה יצליח נמוכים, וזה עלול להשליך לרעה על המוניטין של היצרן (הדילר יתחיל לחתוך פינות בשירות למשל -- בניגוד לארץ (פרט למוסך יבואן ראשי), המוסך ואופרציית המכירות תחת אותה בעלות). דילר כזה יחזיק במלאי יותר מדי מכוניות חדשות. דילר שפושט רגל זה רע ליצרן, כי פתאום יש היצע במחיר נמוך של מכוניות חדשות. גם דילר שהלקוחות נוסעים על פניו ורואים אותם מכוניות במגרשים שלו מעלות אבק -- כלומר, הדילר לא מצליח למכור אותן -- גורמות נזק למונייטן של היצרן.

לא כל מי שמתחשק לו להיות דילר יכול לקבל זכיון.
כדי לקבל זכיון מיצרן/יבואן יש התחייבויות כלכליות די משמעותיות שדילר צריך לקחת על עצמו (מעבר להחזקת מלאי בבעלות הדילר, שליחת עובדי מוסך להשתלמויות טכניות, ואנשי מכירות להשתלמויות להכרת הדגמים); בנוסף כדי למכור רכב חשמלי, בד״כ גם להתקין עמדות טעינה (בחלק המקרים DC, כדי שלקוח יקבל את הרכב ״מתודלק״ בסוף הטיפול).
יש תמריצים כלכליים לדילר לעבור מיכסות מכירה: אם הוא עושה את זה, הוא מקבל בונוס מהיצרן מעבר לרווח הרגיל שלו.
יצרן לא רוצה שדילר יעבוד בשביל יצרן מתחרה לקבל בונוס.

כל זה חוזר לאותה נקודה שעלתה כאן כבר מעל 10 פעמים: אין אינטרס ליצרן  לפצל יבוא ביו מספר יבואנים.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • אהבתי 3
  • רעיון גרוע 1
פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, PinkDolphin כתב:

היית בשניים הראשונים? ולא שמת לב שבכל המקרים מדובר ברשתות? כל דילר ברשת מתמחה במותגים שלו, והם מספיק רחוקים זה מזה כך שהם לא מתחרים בדילרים האחרים. הם בונים על לקוחות מקומיים, בעיקר.
הקישור השני זו רשת של 18 דילרים בניו-יורק תחת אותה בעלות.
קליק אחד מתוך הקישור שלך מביא את רשימת הדילרים המלאה של הרשת, ואת העובדה שכ״א מוכר מותגים של יצרן אחד בלבד (דילר של שברולט בד״כ ימכור גם GMC; היחיד שם שמגיע ל-5 מוכר  5 מותגים של Stellantis שנמכרים בארה״ב (ואפילו לא את אלפא-רומיאו, אבארת׳ או מאזרטי) -- כולם אותו יצרן):
https://www.maguirecars.com/dealership/locations.htm

אז אני לא יודע איפה היית, אבל לא היית אצל דילר שמוכר מותגים שונים של מספר גדול של יצרנים שונים. שוב, יש חריגים מאד כאלה מסוגים שהסכרתי קודם, למשל הסוכנות הזו בלאס-וגאס שמוכרת רכבי יוקרה בלבד, אסטון-מרטין, בנטלי, רולס-רויס, מאזרטי, קארמה וקוניגסאג:
https://www.towbinmotorcars.com/

 

והנה דוגמה ליוצא מהכלל השני שהזכרתי: הרשת הזו של 11 דילרים באלסקה גם מוכרת מגוון יצרנים, כי העיר הכי גדולה באלסקה לא מגיעה ל-300,000 תושבים -- אבל כל דילר בה עדיין מגביל את עצמו ליצרן אחד, והרשת כולה ל-5 יצרנים (יש להם גם סניף נפרד ליש שניה, לא סופר אותו):
https://www.kendallautoalaska.com/about-us/

(הכפתור "Locations" בצד ימין למעלה נותנת את רשימת הסניפים).

זה לא מקרי שזה עובד כך.
היצרן/יבואן לא רוצה דילר שמתחרה בעצמו ע״י מכירת דגמים דומים מדי, כי הסיכויים שדילר כזה יצליח נמוכים, וזה עלול להשליך לרעה על המוניטין של היצרן (הדילר יתחיל לחתוך פינות בשירות למשל -- בניגוד לארץ (פרט למוסך יבואן ראשי), המוסך ואופרציית המכירות תחת אותה בעלות). דילר כזה יחזיק במלאי יותר מדי מכוניות חדשות. דילר שפושט רגל זה רע ליצרן, כי פתאום יש היצע במחיר נמוך של מכוניות חדשות. גם דילר שהלקוחות נוסעים על פניו ורואים אותם מכוניות במגרשים שלו מעלות אבק -- כלומר, הדילר לא מצליח למכור אותן -- גורמות נזק למונייטן של היצרן.


כל זה חוזר לאותה נקודה שעלתה כאן כבר מעל 10 פעמים: אין אינטרס ליצרן  לפצל יבוא ביו מספר יבואנים.


 לא הבנתי, מה חשבת שיש לדילר אחד 10 יצרנים באותו אולם? לא, באותו מתחם כן.
למגווירס באיתקה יש אולם של ראם קרייזלר דודג' פיאט, ליד יש להם סובארו יונדאי,מעבר לרחוב יש להם אולם של הונדה, במרחק לא גדול משם יש להם שברולט ועוד, ברור מאילו שיש הפרדה בין אולמות של יצרנים שונים, מה שחשוב, שדילר אחד מתעסק בהרבה יצרנים ולא מחוייב ליצרן אחד או לקונצרן אחד, העובדה שאתה יכול להיכנס לאתר שלהם ולהשוות מחיר בין 10-15 יצרנים שהוא מוכר, ואז להיכנס לאתר של דילר אחר שלא קשור לדילר הקודם בשום צורה ואופן, ולהשוות מחירים , זו התחרות, אני מאתגר אותך לעשות את זה בארץ.
אז הנה, עובדתית, היצרן יונדאי, או סובארו, או פיאט או כל יצרן אחד שהזכרתי, מוכר להרבה מאוד דילרים ולא מחוייב בלעדית לאחד, ואף אחד מהדילרים האלו לא בבעלות היצרן או היבואן, זו תחרות.


 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

אותו הבעלים מחזיק עשרה ישויות עם שמות שונים ומוכר תוצרת של יצרנים שונים זאת תחרות???

אנחנו מגיעים למחוזות הזויים פה של הגדרת תחרות.

אם כך, כול מה שיבואני הרכב בארץ צריכים לעשות זה לפתוח חברות בת בעלות שם שונה - וכולם יהיו מבסוטים? פתרון קל ויחסית זול.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

אתה מבין מה ההבדל בין מה שקורה בארץ לבין המצב שתיארתי?

אתה מבין שבארה"ב הוא לא בלעדי של שום דבר ודילרים כמוהו יש הרבה?

אתה מבין מה ההבדל בין יבואן בלעדי שהדילרים הם גם שלו לבין יצרן שמוכר לדילרים,ודילרים כאלו יש הרבה והם לא בלעדיים? ולא שייכים ליבואן? 

 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

לא. אני לא מבין.

אני לא מבין איך ניתן לתת כדוגמא לתחרות את האמ-אמא של הריכוזיות.

 

אני באמת מנתצל. אולי אני טיפש. אבל החל מלריב על זה שה''מונו'' במונופול זה לא קריטי וסתם מילה ביוונית, דרך להתעלם מהמציאות בישראל ועד ללהביא דוגמאות שסותרות את מה שרוצים שיהיה בארץ... אני פשוט לא מבין איך זה מחזק את הטענה. אני רואה את זה להיפך, זה אפילו מחזק את נכונות המצב בארץ.

בהשקעה קלה היבואנים יכולים לעמוד בכול הדרישות שלכם ל''תחרות'' בארץ וכול זה בלי ששום דבר לא ישתנה מלבד מבנה אירגוני שהוא לגמרי שקוף ללקוח.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

לא הבנתי, אני גם אשם בהגדרת מונפול במדינת ישראל? אתה יודע מה ההגדרה בחוק למונופול? נתח שוק של 50 אחוז ואף פחות, הוא לא חייב להיות שחקן יחיד,יכולים להיות שני גופים שכל אחד מהם מחזיק 50 אחוז מנתח השוק ושניהם מוגדרים כמונופול,אבל רגע מונופול ביוונית זה אחד 🤣
אם אתה לא מבין מה ההבדל בין יבואן שגם מייבא, וגם מוכר, והוא מייבא לא מותג אחד אלא כמה, לעומת יבואן שמוכר לדילר, שהדילר הזה לא שייך ליבואן, והדילר הזה מחזיק עוד מותגים שלא שייכים לאותו יבואן, כבר לא בעיה שלי, אמרתי נואש.

 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 1 דקה, ArikC כתב:

לא הבנתי, אני גם אשם בהגדרת מונפול במדינת ישראל? אתה יודע מה ההגדרה בחוק למונופול? נתח שוק של 50 אחוז ומעלה, הוא לא חייב להיות שחקן יחיד,יכולים להיות שני גופים שכל אחד מהם מחזיק 50 אחוז מנתח השוק ושניהם מוגדרים כמונופול,אבל רגע מונופול ביוונית זה אחד 🤣
אם אתה לא מבין מה ההבדל בין יבואן שגם מייבא, וגם מוכר, והוא מייבא לא מותג אחד אלא כמה, לעומת יבואן שמוכר לדילר, שהדילר הזה לא שייך ליבואן, והדילר הזה מחזיק עוד מותגים שלא שייכים לאותו יבואן, כבר לא בעיה שלי, אמרתי נואש.

מתפלא ששרדת עד כאן.

מה האמריקאים הללו מבינים בתחרות , שילמדו מהישראלים איך עושים את זה נכון.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...