Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


Daniel.K

פוסטים מומלצים

לפני שעה, blackpolo כתב:

הניחוש שלך במקרה שלי בכלל לא בכיוון

לא כולם קונים מחיר, אבל לעניות דעתי (העניה) מרבית הרוכשים , שלא מיוצגים כאן, הם רוכשי מחיר/גובה הנחה.
 

עשרות שנות נסיון במכירת מוצרים מקצועיים ללקוחות גדולים ולמפיצים מצביעות על זה בברור.

זה גם מתכתב עם אותה חברה שקנתה בארצות הברית. בדיוק אותה השיטה, כך מתנהל מסחר שבו יצרן קובע את דרך ההפצה. 

ומנחה את המפיץ בהתאם.  אם אני רוצה להתחרות בG6 שאני יודע מה המחיר ללקוח, אתמחר קרוב, אחרת אני ״משאיר כסף על הריצפה״ 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 15 דקות, zaf כתב:

לא כולם קונים מחיר, אבל לעניות דעתי (העניה) מרבית הרוכשים , שלא מיוצגים כאן, הם רוכשי מחיר/גובה הנחה.
 

עשרות שנות נסיון במכירת מוצרים מקצועיים ללקוחות גדולים ולמפיצים מצביעות על זה בברור.

זה גם מתכתב עם אותה חברה שקנתה בארצות הברית. בדיוק אותה השיטה, כך מתנהל מסחר שבו יצרן קובע את דרך ההפצה. 

ומנחה את המפיץ בהתאם.  אם אני רוצה להתחרות בG6 שאני יודע מה המחיר ללקוח, אתמחר קרוב, אחרת אני ״משאיר כסף על הריצפה״ 

 

במקרה של מכוניות, צריך לזכור שזה מוצר שעלותו השולית גבוהה (כל חמרי הגלם והרכיבים) וייצורו (כולל אספקת החלקים) איטי.
אם הביקוש עולה פי 2, ייקח תקופה ארוכה, לעתים קרובות הרבה יותר משנה, עד שאפשר להגדיל את הייצור פי 2. פסי הייצור לרוב מלאים בדגמםי אחרים, וגם אם יש משמר תשלישית שאפשר להוסיף, צריך לגייס לה כ״א, מו״מ עם ועדי עובדים... אם נוצר קושי בהשגת חלק, אפילו אם קיים חלק חליפי, לוקח הרבה זמן עד שהחליפי עובר תהליך בדיקות התאמה לשוק הרכב (qual) ולדגם, ובינתיים אין פתרון (אלא ליצר ולמכור מכוניות ללא חלק מהמפרט, למשל זיהוי אזור מת).
כל זה להגיד שהאלסטיות של תימחור לא גבוהה כמו במוצרים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, ch28566 כתב:

 

גם חברות הליסינג מקבלות יופי של הנחה, אין קשר בין זה לבין לקוח פרטי. 

והם הסיבה העיקרית לעיוות בשוק הרכב , כאשר מגינים על חברות הליס הלקוח הפרטי מקבל את הבומבה לפנים.

  • אהבתי 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, ArikC כתב:

הם מגנים על עצמם,כמעט כל היבואנים מחזיקים חברות ליסינג. 

ברור , אבל יש פה עוד כאילו שמצדיקים את היבואנים המסכנים שלא רק מחזיקים את מספר לא מוגבל של מותגים, שולטים בשווקי הליסינג ודופקים את הלקוח הפרטי פעמים במחיר הרכב הגבוהה ובעיסקאות מימון בסכומים הולכים וגדלים עקה האינפלציה במחיר הרכב שהם עצמם מעלים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, CX25GTI כתב:

ברור , אבל יש פה עוד כאילו שמצדיקים את היבואנים המסכנים שלא רק מחזיקים את מספר לא מוגבל של מותגים, שולטים בשווקי הליסינג ודופקים את הלקוח הפרטי פעמים במחיר הרכב הגבוהה ובעיסקאות מימון בסכומים הולכים וגדלים עקה האינפלציה במחיר הרכב שהם עצמם מעלים.

פה אני חושב שבהחלט אפשר (וכנראה צריך) לאסור על בעלות (כולל חלקית) של חברות השכרה וליסינג על יבואנים ולהיפך; בדומה למגבלות דומות שהיו בשוק התקשורת ולצערי הסירו רבות מהן.

לא יודע מה ה-% כיום, אבל בזמנו, כשהיה לי רכב חברה בשנות ה-90 (ואז לא היו עדיין כמעט חברות ליסינג, מעסיק היה צריך להתעסק עם התיפעול בעצמו ולכן רק הגדולים יכלו), אא״ט 60% מהמכוניות הפרטיות בארץ נמכרו לשימוש כרכב צמוד. זה אחוז שלא היה דומה לו באף ארץ אחרת, והסיבה כמובן כי זו היתה הטבת מס מאד משמעותית. ערכה של ההטבה ירד בהרבה מאז, אבל אני חושב שההרגל נישאר: עדיין הרבה ישראלים מעדיפים להפוך את הרכב למוצר בעלות חודשית קבועה ללא הפתעות והתעסקות, גם אם זה יותר יקר כספית.

אם זו עדיין בעיה, אפשר לבטל את ההכרה ברכב צמוד שמשמש רק להגעה לעבודה כהוצאה עסקית, ולהשאיר אותה רק למי שבאמת צריך רכב לעבודה עצמה (סוכני מכירות, טכנאים וכו׳). אבל עכשיו כבר יש לובי מאד חזק שיהיה צריך להילחם בו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם המצב לא לטובת הצרכן בכל הקשור למחיר הסופי, אבל הוא נוצר בגלל התנהגות השוק והצרכנים. לכן הפרדה חוזרת של חברות הליסינג מקבוצת היבואנים, לא תפתור לחלוטין את המצב ובסופו של דבר או שזה יחזור למצב הנוכחי בשינויים קטנים או ששוק הליסינג יצטמצם מאוד.

 

חברות הליסינג העצמאיות גדלו עקב הדרישה מעבר יכולתן לעמוד בתשלומים והחזרי הלוואות/אשראי ליבואנים. לכן במהלך השנים הפכו חלקן לחדלות פרעון ונמכרו למעשה לנושים הגדולים שלהם שהם יבואני הרכב.

עלויות המימון האחזקה והתחזוקה של חברות הליסינג היו מאד גבוהות, בעיקר תחזוקה. אני מניח שזכורים ימי השיר ״רכב חברה״, שתאר את היחס לרכבי הליסינג. חברות קטנות ובינוניות לא יכלו לעמוד בקצב ההשבתות והתיקונים, ככל שניסו לחסוך. 

 

יש פתרון בדמות אימוץ המודל האמריקאי - שברת שילמת. אז אולי חברת ליסינג קטנה או בינונית תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, כי אם לא , נחזור למצב הנוכחי. 

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהעובדה שגם בוכים פה על זה שאנשים לוקחים מימון מוגזם בשביל רכב חדש ומאשימים בזה את היבואנים סוגר את כול הסיפור.

אתם לא רוצים תחרות. אתם רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

רצון לגיטימי, הייתי מצפה מאנשים בוגרים להבין שזה לא אפשרי...

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מכליל או "סוגר" סיפור לפי מספר תגובות וכחלק מדיון של 16 עמודים ?, אני חושב שלקחת מימון לרכב זה דבר לא נכון,בוודאי בתנאי המימון הנוכחים. ושאם אין לך כסף אל תקנה או תחליף רכב. אלה אם כן אתה בעל ממון ואתה יודע שהכסף שלך יעשה יותר באפיקים אחרים אבל זה לדיון אחר. מעבר לאפקט השופוני של עם ישראל לעיתים אנשים נופלים לעסקאות מימון בגלל חוסר הבנה בתחום פיננסי אבל גם מחוסר הבנה בתחום הרכב, למשל אנשים ללא אמצעים שחייבים רכב סביר ליום יום אחרי שאכלו מרורים מנבלה כזו או אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, blackpolo כתב:

אתה מכליל או "סוגר" סיפור לפי מספר תגובות וכחלק מדיון של 16 עמודים?

כן, כי הצד שמתלונן לא עושה דבר בוגר כמו שאתה מתאר, אלא חותם על מימון ובוכה עליו.

רוצה לחתום על מימון/הלוואה/מישכון הברכיים שלך לטובת רכב - תפדל. אבל אתה בן אדם בוגר, היחיד שאשם במימון הזה זה אתה.

הם לעומת זאת, רוצים גם לקחת וגם לבכות על זה שזה לא הוגן.

 

אני מתנצל אם התבטאתי לא נכון ויצא שמתחתי ביקורת כלפי מי שלוקח מימון או הלוואה בשביל רכב, או כול דבר אחר בחיים.

הביקורת היחידה שלי היא על מי שלוקח את המימון ואז מאשים את כולם מלבד עצמו במימון הזה. היבואנים בטוח לא אשמים בזה שמישהו מחליט לחתום על מימון לרכב. בין אם הרכב יקר לבין אם הוא זול.

עריכה אחרונה על ידי David32
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.12.2024 בשעה 16:05, PinkDolphin כתב:

ודילרים זה סיפור אחר לגמרי. הם צריכים להחזיק מלאי מאד יקר בבעלותם, כי המאריקאים אוהבים סיפוק מיידי ולא מוכנםי להזמין ולחכות, אלא להגיע לסוכנות ולצאת עם מכונתי באותו היום.

זאת לא הסיבה, דילרים קונים מיצרן לפי כמויות מה שהם היתחייבו מראש ובמחיר סיטונאי ולוקחים הלוואות בבנקים מקומיים למימון פעילות זאת.

ככה הם מספקים ליצרן זרם מזומנים קבוע מראש.

זאת ההצדקה העיקרית לקיומם עוד מזמן שפורד המציאה את הדילרים בתחילת המאה ה20.

האינטרסים של הלקוח הם בכלל לא במשווה הזאת מהתחלה, אולי בגלל זה האמריקאים מתעבים את השיטה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, EvGriga כתב:

זאת לא הסיבה, דילרים קונים מיצרן לפי כמויות מה שהם היתחייבו מראש ובמחיר סיטונאי ולוקחים הלוואות בבנקים מקומיים למימון פעילות זאת.

ככה הם מספקים ליצרן זרם מזומנים קבוע מראש.

זאת ההצדקה העיקרית לקיומם עוד מזמן שפורד המציאה את הדילרים בתחילת המאה ה20

אין סתירה. לו לרוב האמריקאים לא היה איכפת להזמין רכב ולחכות 3-4 חודשים לאספקה, לא היה צורך להחזיק מלאי, אפשר היה לרסק את הלובי של הדילרים, לבטל את חוקי בלעדיות שלהם, ורק להחזיק אולמות תצוגה+רכבי מבחן בבעלות היצרן/יבואן (או זכיין לשיווק בלבד), בפער תיווך הרבה יותר נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, PinkDolphin כתב:

אין סתירה. לו לרוב האמריקאים לא היה איכפת להזמין רכב ולחכות 3-4 חודשים לאספקה, לא היה צורך להחזיק מלאי, אפשר היה לרסק את הלובי של הדילרים, לבטל את חוקי בלעדיות שלהם, ורק להחזיק אולמות תצוגה+רכבי מבחן בבעלות היצרן/יבואן (או זכיין לשיווק בלבד), בפער תיווך הרבה יותר נמוך.

האינטרסים של הלקוח בכלל לא היו במשווה של יצרן-דילרים מהתחלה וככה זה גם עד היום, אולי בגלל זה האמריקאים מתעבים את השיטה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מונופול כי השוק לא פתוח ליבוא אישי וחסמי היבוא גבוהים מאוד.

אי שם בתחילת שנות השמונים, היית מגיע עם קאש לבריסל, קונה אופל ברמת גימור גבוהה, מעלה אותה על רפסודה לחיפה, משלם מיסים והכל בקלות.

היום ליבא רכב לבד זה מסע יסורים שחייבים להשתמש במאכר מה ששוב מייקר את הרכישה.

כשאפשר יהיה לקנות רכב בחו"ל בלי כל חסמי היבוא והבירוקטיה אז תוכל לומר שאין מונופול.

המחירים בארץ פשוט הזיה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, סולל הדרך כתב:

זה מונופול כי השוק לא פתוח ליבוא אישי וחסמי היבוא גבוהים מאוד.

אי שם בתחילת שנות השמונים, היית מגיע עם קאש לבריסל, קונה אופל ברמת גימור גבוהה, מעלה אותה על רפסודה לחיפה, משלם מיסים והכל בקלות.

היום ליבא רכב לבד זה מסע יסורים שחייבים להשתמש במאכר מה ששוב מייקר את הרכישה.

כשאפשר יהיה לקנות רכב בחו"ל בלי כל חסמי היבוא והבירוקטיה אז תוכל לומר שאין מונופול.

המחירים בארץ פשוט הזיה

לא בהכרח כזה בקלות.
אבי ייבא פאסאט מאירופה ב-1978 (חזרנו משהות של שנה בקנדה, אז העצירה באירופה היתה טבעית. אספנו את הרכב החדש בגרמניה, טיילנו איתו כמה שבועות בגרמניה, צרפת, שוייץ ואיטליה (חסך השכרה) ואז העלינו אותו על מעבורת מאיטליה לארץ).
גם אז היתה לא מעט ניירת ותהליך יותר מורכב מהמשחק ״חבילה הגיעה״ של אפרים קישון עד שהרכב שוחרר -- נידמה לי שזה לקח כמעט חודש (ללא מאכער), ולא מעט ימי עבודה של אבא שלי (למרות שניסה לחקור את כל התהליך מראש חודשים לפני -- היו הפתעות).
עדיין היה שווה את זה כלכלית, אבל לא טריוויאלי.
 

לפני כשעה, EvGriga כתב:

האינטרסים של הלקוח בכלל לא היו במשווה של יצרן-דילרים מהתחלה וככה זה גם עד היום, אולי בגלל זה האמריקאים מתעבים את השיטה הזאת.

מכוניות היו בתחילת דרכן מוצר עוד יותר עתיר-שירות מהיום; יצרן קטן (ולא היו בהתחלה גדולים) לא יכול לתמוך בעצמו בפיזור גיאוגראפי גדול של משתמשי קצה, אז הוא משתמש בזכיינים. ללקוח זה טבעי שאיפה שהוא קונה מוצר זה המקום בו ייקח אותו לשירות. להבנתי כך זה התחיל.

גם היום, חברות סטארטאפ בתחום הרכב (למשל, אופנועים חשמלים בארה״ב) תמיד מוכרות דרך דילרים ולא ישירות, מאותה סיבה -- הם מכשירים מכונאי אחד בכל דילר, שמכשיר אח״כ נוספים. קהל הלקוחות שלהם ברובו רגיל שאופנוע זה דבר שלוקחים אותו לדילר לשירות וגם ששם קונים אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...