Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם

יכול להיות, אבל במקרה שלי דיברתי עם סוכן שלמרות שאמרתי לו שהמחירון לפי מספר הרכב שהוא הביא לי נמוך משמעותית ממה שהוא מבקש, 

זה לא עניין אותו. כניראה שיש כאלו שלא בודקים ומשלמים. 

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, taranta כתב:

הבעיה העיקרית כאן היא התנהלות של קרטל, גם אם לא באמת מתואם וחוסר יכולת (חינוכית) של הלקוח להצביע ברגליים ושל המחוקק לעשות משהו בנידון.

 

כוונתי - יבואני רכב (ואוכל, וקבלנים ועוד מיליון תחומים אחרים) מעלים מחירים כי הם יכולים כל עוד הציבור "פרייאר" וממשיך לשלם. זה נעשה לאו דווקא בצורה של "קרטל" לא חוקי אבל התוצאה כמעט זהה.

 

הציבור לא מסוגל להחזיק את עצמו כמעט ולכן עליות המחירים האלו ממשיכות.

יש כאן טיעון שאומר שכל עוד היבואן יכול להעלות מחיר ולהרוויח - למה שלא יעשה זאת? בדיוק בשביל זה יש מחוקק שתפקידו להתערב למען האזרח ולתת איזון כשלהו לכח הרב שבידי היבואנים. המחוקק לא עושה זאת.

 

 

לא הייתי משתמש במילה "פראיירים". בישראל אין תחבורה ציבורית יומיים בשבוע, וגם בשאר הימים היא בקושי מתפקדת. (ואני אומר זאת בתור אחד שעשה מאמצים אדירים לאורך שנים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית). אנשים קונים מכוניות כי אין להם ברירה אחרת. אם לא היו אנשים שקונים מכוניות יד ראשונה וסופגים את המיסים, לא היה בשוק היצע של מכוניות יד שנייה, והיינו מוצאים את עצמנו במצב כמו במדינות עולם שלישי, שבהן מכוניות עוברות תחזוקת שבר במשך עשרות שנים, עד שלא נותר מה לתחזק.

 

כנ"ל לגבי שוק הנדל"ן: אנשים קונים דירות כי צריך לגור איפשהו. זו לא באמת שאלה של בחירה. 

 

מה שכן, ואני עדיין עומד מאחורי דבריי, לדעתי הבעיה היא שאין בארץ תחרות בין מספר יבואני רכב על אותו המותג. אם היצרן העולמי דורש שיהיה בישראל נציג בלעדי – אז אין מה לעשות בנידון. אבל אם הדבר נגרם כתוצאה מרגולציה ישראלית שנתפרה לפני 70 שנה ומאז לא עברה ניעור רציני – כאן נמצא שורש הבעיה. ואני עוד לא נכנס למה שקורה בשוק החלפים.

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
פורסם

היבואנים עצרו מסירות לחברות הליסינג , מחכים לעליית המס על הרכבים אשר כבר נמצאים בארץ כדי להרוויח את עלית המס לרכבים שכבר קיבו רישוי בשנת 2024 , מעניין שזה גורף אצל כולם , פריסבי שבשבוע שעבר עןד הציעו רכבים בשנה הנוכחית עברה מהפך בשבת ועכשיו לפתי פתאום אין רכבים במלאי.

 

מצחיק לאור העובדה שנמל חיפה מפוצץ ברכבים מכל סוג ודגם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם (נערך)

*לא עובדת של יבואן (כרגע).

**מכירה את התחום (מאוד).

***קוראת כאן הרבה זמן, נמאס לשבת בשוליים.

 

חמודים אתם.

קודם כל, לא בלחץ - ייבאו הרבה כדי לשחרר במיסוי נמוך יותר, ככה שיהיה אפשר אחכ אם יעלה הצורך לגלגל את ההנחה ללקוח. אבל זה גם לא טוב לכם.

וכמובן שמבצעי "קנו עכשיו קבלו בינואר" קיימים בכל שנה שיש בה כמות סבירה של מלאים. 

  

לפני כשעה, Cranky_CPA כתב:

מה שכן, ואני עדיין עומד מאחורי דבריי, לדעתי הבעיה היא שאין בארץ תחרות בין מספר יבואני רכב על אותו המותג. אם היצרן העולמי דורש שיהיה בישראל נציג בלעדי – אז אין מה לעשות בנידון.

אין בארץ תחרות? מכיר אוטומקס? איילון? עוד בערך אלף יבואנים קטנים ומקבילים? אפילו יבואן רשמי כמו דלק עשה את זה למשך תקופה. 

רוצה להסכית ולשמוע לאיזה נתח אדיר של השוק אחראי הייבוא המקביל והזעיר? 2 וחצי אחוז. אוקיי?

וחצי

אחוז!

ולמה? כי המחירים חזיריים? כי מכל עשרות היבואנים האלה, אין אפילו אחד לא-מניאק (או כן-חכם) שיוריד את המחירים ועדיין ימשיך להרוויח יפה? שישבור את השוק וימוטט את כל התעשייה כי כולם יקנו ממנו? כולם מטומטמים?

 

שאלה קטנה מאחת שמבינה - מישהו מכל הבוכים למיניהם פה היה אפילו קרוב לתהליך תמחור של מכונית? מישהו ראה דו"חות פיננסיים של יבואן רכב באמת ולא קרא על זה בוויינט?

 

בקיצור, מישהו פה מדבר מידיעה או סתם מזיין תמוח?

עריכה אחרונה על ידי Charles.Peugeot405
  • אהבתי 3
  • משעמם 1
פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, CX25GTI כתב:

היבואנים עצרו מסירות לחברות הליסינג , מחכים לעליית המס על הרכבים אשר כבר נמצאים בארץ כדי להרוויח את עלית המס לרכבים שכבר קיבו רישוי בשנת 2024 , מעניין שזה גורף אצל כולם , פריסבי שבשבוע שעבר עןד הציעו רכבים בשנה הנוכחית עברה מהפך בשבת ועכשיו לפתי פתאום אין רכבים במלאי.

 

מצחיק לאור העובדה שנמל חיפה מפוצץ ברכבים מכל סוג ודגם.

חלק מחברות הליסינג שייכות ליבואנים.

 

פרריים ליס- ללובינסקי

פריזבי=קראסו

אוטוסנטר/הרץ/אופרריט ליס- קבוצת מאיר

פרי ליס לדעתי שייכים לצ'מפיון, תקנו אותי אם אני טועה

ואני מאמין שיש עוד חברות שלא הזכרתי כאן. 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
פורסם

@taranta אפשר לשאול למה מגיע לי פרצוף משועמם?

image.png.ab8aed44e0ae86e7878b1f9ab98de41d.png

 

מתה לדעת מה שעמם אותך בהודעה שלי. או שאתה סתם פחדן שמחלק אימוג'ים שליליים למי שלא מסכים איתך?

  • אהבתי 1
פורסם

כותבת עם 3 הודעות בפורום, מגינה בלהט על המחירים, מנבלת את הפה על כולם בלי להביא ולו נתון אחד שיתמוך בך.

אם היה אימוג'י של "לכי תחפשי את החברים שלך" הייתי נותן אותו. הסתפקתי בשעמום.

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 6 שעות, Cranky_CPA כתב:

לדעתי הבעיה היא שאין בארץ תחרות בין מספר יבואני רכב על אותו המותג.

דווקא יש. וזה לא ממש יצר איזו השפעה על השוק. אולי עכשיו יתחיל להיות מעניין.

רכבי מקסוס מיובאים על ידי צ'יינה מטורס ו'אוטו חן'. עכשיו גם על ידי UMI. רוצה לנחש מי מבין השלושה יעשה עבודה טובה יותר? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תן לי לנחש.

בקרוב נשמע על "איך UMI רכשה את הפעילות של אוטו חן".

בדיוק כמו שדלק מוטורס עשתה עם מטרו ומכשירי תנועה ניסתה לעשות עם EV מוטורס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 5 שעות, CX25GTI כתב:

היבואנים עצרו מסירות לחברות הליסינג

לא מכיר שום עצירה מצד היבואנים.

מכיר עצירה מצד חברות הליסינג שמעוניינות לקבל את הרכב עם רישוי ינואר 25 ולא דצמבר 24.

חברות ליסינג שרוצות ממשיכות לקבל כמה רכבים שהן מוכנות לשלם עבורם. 

 

Just now, itsik170 כתב:

בדיוק כמו שדלק מוטורס עשתה עם מטרו ומכשירי תנועה ניסתה לעשות עם EV מוטורס.

הסתכלות מאוד פשטנית על מה שקורה. 

לצערי לא ניתן לכתוב באמת מה קורה, כי אין לי הוכחות מוצקות. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

למה ללכת רחוק.

כמה יוניון מוכרים ג'ילי וזיקר?

כמה כלמוביל מוכרים אורה וג'אקו?

כמה פריסבי מוכרים אקספנג וצ'רי?

כמה צ'מפיון (ששולטת בחטיבת הייבוא של שלמה) מוכרת BYD.

 

לעומת זאת כמה דגמי אייויז נמכרו? סקייוול?

איך UMI מייבאת פתאום דגמים של מקסוס עם תקינה מלאה ואפילו 5 כוכבים במבחן ריסוק האירופאי, בזמן שהייבואן הקודם הביא רק כמה דגמים שהיו מוגבלים ל-400 יחידות?

 

החלק הבאמת עצוב זה שבמקביל לצד המותגים הסינים, שאר ההיצע של היבואניות דולל.

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 8 שעות, itamarg כתב:

חלק מחברות הליסינג שייכות ליבואנים.

 

פרריים ליס- ללובינסקי

פריזבי=קראסו

אוטוסנטר/הרץ/אופרריט ליס- קבוצת מאיר

פרי ליס לדעתי שייכים לצ'מפיון, תקנו אותי אם אני טועה

ואני מאמין שיש עוד חברות שלא הזכרתי כאן. 

image.thumb.png.b5ac33359496cd6a311a3eddc29150ab.png

 

מה תאמרו עכשיו?

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

2 הסנט שלי -

 

א. אין ספק שחלק גדול מהאשם במחירים הרכב בארץ נובע מההתנהגות הצרכנית שקשה להסביר (בעיקר בשוק הפרטי) כאשר נראה כי עקומת הביקוש אין סופית והלקוח יסכים לשלם כל מחיר שיתבקש עבור רכב חדש, בפרט בסגמנט המשפחתי ומטה.

ב. גם אם נסכים כי אין כל התנהגות קרטליסטית בין היבואנים וכי אפילו קיימת תחרות מסוימת, קשה שלא לקבל את הרושם כי אין קשר בין עליית המדד למחירי הרכב  וכל שנה נשברים שיאי מחיר שרק לפני מספר חודשים נראו כדמיוניים.

ג. המחירים המאמירים רק הופכים את הרכישה של רכב חדש ללא כלכלית עוד יותר.

פורסם

 

לגבי האשמת הצרכנים: כל אחד צריך לשאול את עצמו - האם היום אתה יכול להיות בלי רכב חצי שנה, על מנת להוריד את המחיר של היבואן (מה שלא בטוח יקרה)?

 

רק שנבין, בכל שנה יורדים כ-250000 רכבים מהכביש, בנוסף יש גידול באוכלוסיה, השירות בתחבורה הציבורית לא משתפר ובכלל קשה להסתמך עליו.

מי שהרכב שלו נגנב/הולך בתאונה/נפגע מרסיסים במלחמה - יהיה צריך לקנות רכב. אז תגידו שיקנה משומש - אבל גם השוק הזה מוגבל ואם כולם יקנו משומש - המחירים שם גם יעלו (כפי שרואים בשרשור אחר).

 

לענ"ד, אם יש מקום להתערבות ממשלתית, הוא נושא הקשר בין חברות הליסינג ליבואנים - צריך לזכור שההבדל ביניהם לבין לקוח שקונה בכמות ומקבל הנחה (כפי שנטען בשרשור) הוא שחברות הליסינג לא רק מקבלות הנחה אלא גם "מצפים" מהיבואן לא להוריד מחיר לשוק הפרטי על מנת לא לפגוע במחירון הרכב (שהוא עיקר הרווח של חברות הליסינג).

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

חברות הליסינג לא מקבלות הנחות אמיתיות מהיבואנים, לא הנחות כמות אמיתיות ולא איך שתקראו לזה. היבואנים נשארים עם אותו מרווח שיווק פחות או יותר הן במכירה לצרכנים הפרטיים והן במכירה לחברות הליסיניג.

 

אלא שהיבואנים בשיטת השקשוקה תופרים לחברות הליסינג דגם שעלותו ליבואן נמוכה יותר (דגם פחות מאובזר) מוסיפים לו רווח יבואן מקובל לענף ומוסיפים עוד תוספת מחיר מלאכותית. את תוספת המחיר המלאכותית היבואן מעניק לחברות הליסינג כהנחה. כך שרווח היבואן נשאר מקובל והוא לא מעניק שום הנחה אמיתית לחברות הליסינג. לחברות הליסינג נשארת תוספת המחיר המלאכותי כהכנסה- מרווח שיווק שלהן.

 

התחרות האמיתית היא בין חברות הליסינג שמתחרות על צרכן הליסינג על אותם דגמים של רכבים, כלומר כמה חברות ליסיניג שונות משווקות למשל טויוטה קורולה ומתחרות ביניהן על המחיר ללקוח ומהוות למעשה דילרים. צרכן הליסיניג יכול להיות צרכן עובד חברה או צרכן פרטי בעסקת ליסינג פרטי.

 

ואולם במקום שמחירוני הרכב יבצעו הפחתה גדולה יותר של מחירי הרכבים המשומשים האלה שיגלמו את שיטת השקשוקה הנ"ל הם לא עושים זאת אלא מפחיתים רק הפחתה רגילה של רכב ליסינג ממחיר המחירון המשומש המנופח. ולמעשה הצרכנים שרוכשים את הרכבים הללו כמשומשים במחירים המנופחים גם לאחר הפחתת הליסינג הנ"ל הם הטיפשים האמיתיים. 

 

לצרכן הפרטי היבואנים מוכרים רכב שעלותו ליבואן גבוהה יותר (דגם יותר מאובזר) ומוסיפים לו רק רווח יבואן מקובל ללא תוספת מחיר מלאכותי. כך שרווח היבואן נשאר מקובל לענף (ממחיר זה מעניקים הנחות מסויימות בימי מכירות לצרכן הפרטי, מועדוני לקוחות וכו' ואם כבר הרווח של היבואן אולי נמוך יותר במכירה לצרכנים הפרטיים בימי מבצע מאשר לחברות הליסינג).

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...