Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 דקות, ArikC כתב:

אם אני רוצה קולגייט

 

לצרכן עומדת הזכות להצביע בארנק ובמוצרי צריכה זולים גם אין ממש מגבלה על רכישה מחו"ל. 

 

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 17 דקות, ArikC כתב:

זה לא רלוונטי מה המוצר כרגע, הבאתי את זה כדוגמא לאיך יבואנים שולטים בשוק בצורה כמעט אבסלוטית.
אם אני רוצה קולגייט למה אני חייב לקנות מאותו היבואן, למה אין עוד יבואנים ? ברגע שיש יבואן אחד אין תחרות, לא משנה איך תסובב את זה, מה זה יבואן רשמי? באילו עוד מדינות בעולם הדבר הזה קיים? באילו עוד מדינות בעולם יבואנים מסכלים בצורה חוקית לכאורה ייבוא של יבואנים אחרים? אני בספק שיש עוד כאלו.
ברגע שיש יבואן אחד רשמי, הוא שולט בכל, במחירים, יכול לגרום למחסורים ולהעלות מחירים, יכול להעלות מחירים סתם ככה, הדברים האלו קורים בארץ אל תיתמם. 

ממליץ לראות את הכתבה הבאה, ובהתמקדות על מה עושים היבואנים כדי למנוע יבוא מקביל.

 

 

כבר היה דיון על הכתבה הזאת. בדיוק בגלל זה רשמתי מה שרשמתי על "לא יודע מה ולמה, אבל הם חייבים להיות הרעים".

 

מאד קל להטות את הציבור, ואחת המטרות של הדו"ח (גם של הרשות וגם של רולניק) היא להמשיך את ההטיה של הציבור נגד היבואנים, כדי להסיט את האש מהמדינה, ששוב, יותר ממכפילה לך את מחיר הרכב.

  • אהבתי 2

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני שעתיים, CrankyCPA כתב:

סבו של חבר שלך רכש אדמות ביצה ליד הירקון בחברה שהייתה על גבול הקומוניזם. 

לא חביבי, פתח תקווה הייתה רחוקה מחברה על גבול הקומוניזם, היא נוסדה כמושבה. בעלי קרקעות פרטיים ובעלי מקצוע ללא כל כוונת חלוקה במשאבים או ברווחים.

 

 

לפני שעתיים, ArikC כתב:

סוכנות אחת דילר שהוא משווק גם JLR, גם מרצדס, גם BMW, דילר אחר החליט שהוא משווק JLR ,קאן אם, ופולריס.

זה משווק מורשה בהסכמים נפרדים מול כל ספק. זכותו.

הכל בתלות במדיניות הספק.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני שעה, sperial כתב:

 

לך תלמד היסטוריה.

 

בשמחה, אבל רק אחרי שאתה תלמד היסטוריה. תתחיל מזה שתקרא מה עשה טדי (לא פרנקלין, טדי) בתחילת המאה ה-20. 

 

לפני שעה, sperial כתב:

היתה עליה שניה היו גם עליות נוספות אחריה, כל אחת עם מאפיינים שונים.

 

היסודות התרבותיים והכלכליים של מדינת ישראל הונחו על ידי אנשי העליות הראשונות, שהגיעו ממזרח אירופה ובעיקר מרוסיה וליטא, והביאו עמם את האידיאולוגיה הסוציאליסטית.

 

לפני שעה, sperial כתב:

אין דין מקימי ההתיישבות השיתופית (שאם תבדוק את האידיאולוגיה שלה, היא כיסתה על פתרון לבעיות כלכליות, למשל בתי הילדים שאפשרו ליותר הורים לעבוד). בהמשך היו עליות לערים שבפירוש התבססו על יוזמה חופשית.

 

מי דיבר על התיישבות השיתופית? 

 

לפני שעה, sperial כתב:

לגבי תקופת מפא״י - תחשוב על מדינה שזה עתה קמה בשנים שבהן העולם מתחיל ללקק אתֶפצעיו ממלחמת העולם ההרסנית, אין לה פרוטה בכיס, היא צריכה לנהל מלחמה בפולשים מכל עבר ותוך כדי כך לקלוט מיליון פליטים חסרי כל ממחנות הריכוז באירופה ומהפרעות בארצות ערב. לא היתה ברירה אלא להטיל משטר כלכלי נוקשה. מה שאנשים נוטים לשכוח שכעבור מספר שנים, כשקצת רווח, ההגבלות החלו להיות מוסרות, ובהדרגה שוחררו אפשרויות ליוזמה כלכלית. ישראל של 1960 שונה לחלוטין מזו של 1950. במקביל הוקמו המוסדות דמוקרטיים ומערכת רווחה, חינוך וכו׳, כל מה שהממשלה הנוכחית מתאמצת לפרק. אני רוצה להזכיר לך  שמי שניהל את המהלך הגדול למעבר לליברליזם כלכלי היה שמעון פרס

 

ואיך בדיוק זה קשור לעובדה שנותנים בלעדיות על מותג רכב מסוים ליבואן אחד?

 

לפני שעה, sperial כתב:

הרגולציה נועדה קודם כל להגן עליך. שהיבואן לא יברח עם הכסף שלך, שיהיה חייב לספק לך שירות תקופה לא קצרה אחרי שרכשת את הרכב, שיחזיק מוסכים המתמחים ברכבי היצרן וכו׳.

 

ולפעמים (בעצם רוב הזמן) הרגולוציה נועדה להגן על היבואן כדי שלא יהיו לו מתחרים. 

 

לפני שעה, sperial כתב:

כי הוא ירצה ששני יבואנים יתחרו זה בזה ויפגעו בכרך של תוצרת? שיצטרך לתמוך בשני מערכי שיווק ושירות? בסופו של דבר זה פוגע ביצרן.

 

זהו קשקוש מוחלט. יצרן רוצה למכור וכמה שיותר. זה ששני יבואים יתחרו זה בזה (יופי!) ויקרעו אחד את השני זה לא מעניין את היצרן. לפי אותו היגיון עקום, לא אמור להיות יותר מיבואן אחד לכל סוג של מוצר. 

 

לפני 25 דקות, ch28566 כתב:

 

לצרכן עומדת הזכות להצביע בארנק ובמוצרי צריכה זולים גם אין ממש מגבלה על רכישה מחו"ל. 

 

 

תנסה לייבא רכב לארץ. תעדכן אותנו איך זה עבד לך. 

לפני 33 דקות, RK כתב:

כי בעד כמות X, עדיף לך לעבוד מול גוף אחד ולא עשרה, ואפילו לא מול שניים. פשוט יעיל יותר. 

 

כאמור, מדובר בקשקוש מוחלט. יצרן מייצר כדי למכור, ולא משנה לו אם הוא מוכר ליבואן ישראלי אחד או ל-100 יבואנים ישראלים. מה שמעניין את היצרן זה בעיקר להזיז את המלאי. 

עריכה אחרונה על ידי CrankyCPA
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
פורסם
לפני 33 דקות, RK כתב:

בכלל, אגרסיה וזעם צדקני הם לרוב תוצר של קייס לא מספק. וזה כבר מתוך הידע המקצועי שלי.

 

image.thumb.png.fbf611333f94f872a486e1506370be72.png

  • אהבתי 3

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

כאמור, מדובר בקשקוש מוחלט. יצרן מייצר כדי למכור, ולא משנה לו אם הוא מוכר ליבואן ישראלי אחד או ל-100 יבואנים ישראלים. מה שמעניין את היצרן זה בעיקר להזיז את המלאי. 

אין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר.

זה אולי תקף בקונדומים וסכיני גילוח. 

בין ייצרנים של כלים גדולים יותר שהם לא "מכור ושכח" יש הרבה עבודה. "להזיז מלאי" מתעלם לגמרי מכול המסביב למכירה - שוב, תקף לקונדום ולא תקף לכלי צמה \ אוטובוס \ רכב \ כול דבר שיש בו שירות ואפטרמרקט.

אני יודע בבירור שבחברה בה אני עובד - מאוד אכפת למכור ל 100 יבואנים ישראלים, וכך יצא שיש ייבואן בודד בארץ.

 

  • אהבתי 6

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 14 דקות, RK כתב:

לא. הורדתי הרגע את הקובץ, הרצתי חיפוש על פי המילה מונופול, וכל מה שזה נתן לעולם הרכב (נניח בצד את נמל אשדוד ואת עולם החלפים, עליהם אין חולק) הוא כי היבואן הגדול במסחריות קטנות ומכוניות ספורטיביות (תתי תחומים בעלי היצע נמוך מלכתחילה) עלולים להיחשב למונופולים כהגדרתם בחוק לאור אחוזיהם בתת-שוק הספציפי. זה הכל. לא כלל היבואנים, לא בכלל השוק.

 

בדו"ח מדובר על חלוקה לקטגוריות, לפי קטגוריות של רכבים.
אני אנסה לתת לך זווית ראיה אחרת, אתה יכול להסכים אתה יכול שלא להסכים, מי שולט ב100 אחוז מהייבוא של יונדאי? 100 אחוז מהיבוא של מאזדה? 100 אחוז מהייבוא של שברולט?
הכוכבית היחידה בעניין היא בסעיף "העדר חלופות קרובות" תחת הגדרת מונופול , יש חלופות , קרובות או לא זה ניתן לדיון, זה שיש לזה 4 גלגלים והגה לא הופך את זה לחלופה קרובה.
שוב,באיזו עוד מדינה בעולם זה קיים?

לפני 16 דקות, RK כתב:

לא, וזה גם לא כתוב בדו"ח.

 


ראה תשובה קודמת.
 

לפני 16 דקות, RK כתב:

לא, זה יחסים חוזיים. יחסים חוזיים הם דו צדדיים, גם ליצרן חובות כלפי היבואן בצד הזכויות. יצרן לא חייב למכור ליבואן מקביל, כשיש יבואן רשמי ותיק, והוא בטח לא חייב למכור לו, בעד כמות קטנה יותר, במחיר שבוא הרשמי קונה כמות גדולה יותר. 

בעוד אילו מדינות בעולם קיימים "יחסים חוזיים" כאלו? 

שלא תטעה, אני לא מגן על המדינה בעניין, המיסוי פה הוא בזיון, אבל גם לתת ל6 משפחות -+ לשלוט בשוק זה לא הגיוני.
בהקשר לכתבה של רולניק, יצא לי לשבת עם כמה יבואנים מקבילים, ואפילו כאלו שהופיעו בכתבה, היבואנים הרשמיים עושים ליבואנים המקבילים חיים קשים, וגם ללקוחות שקונים יבוא מקביל.
 

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 21 דקות, ArikC כתב:

היבואנים הרשמיים עושים ליבואנים המקבילים חיים קשים, וגם ללקוחות שקונים יבוא מקביל.

נכון.
בתור אחד שעבד למעלה מ 25 שנים אצל יבואן של כלי מדידה, עד תקופה מסוימת לא היו יבואנים מקבילים. למעשה מיום שהנגישות לספקים הפכה לקלה יותר הופיעו יותר ויותר יבואנים מקבילים. 

בתחילה היו יבואנים מגיעים לתערוכות בהן היציג היצרן וביקשו לייבא לארץ. היצרן תמיד שמח לשוחח ולהקשיב. אחת השיטות הייתה להבטיח ליצרן גידול של עשרות אחוזים במכירות בתקופה קצרה בטענה שהחברה בה עבדתי ״ישנה עם עיניים פקוחות ולא מתאמצת״ . נציגי היצרן שביקרו אחר כך בארץ נפגשו עם אותם מתעניינים רק כדי לגלות שעבור אותה הגדלה הם צריכים ״להתאים את המחירים לתנאים התחרות״ כלאמר במקום למכור ערך, למכור ״מחיר״ . ו..אין להם יכולת להחזיק במלאי מינימום או להתחייב להזמנות רבעוניות של כלל הפריטים בכמויות המינימום. וגם אין להם מעבדת כיול או שירות לקוחות באותו היקף שיש ליבואן הקיים. 

המצב השתנה כאשר יבוא מקביל החל דרך דילרים בחו״ל , רק שאז התברר לקונים כי ספקי הכח אינם מתאימים לארץ (היו 110) , חסרים אביזרים כלולים במוצר שנמכר על ידינו. (אנחנו ייבאנו ״קיטים״ בהרבה מקרים) לקוח שביקש לכייל נאלץ להמתין הרבה זמן, כי הכיול הועבר אלינו, (היבואן השני שילם בכסף מלא) או לחילופין נשלח לחו״ל. עד שקמו מעבדות עצמאיות.

 

זה פחות או יותר מה שקורה היום עם רכב ביבוא מקביל שאנו מקבל שירות על ידי היבואן. 

ישנו יבואן מוניות למשל שהביא מכוניות חשמליות שהיבואן רשמי לא הביא עדיין. נהגי המוניות שבאו לקבל שירות נאלצו לחכות למענה ובסופו של דבר לשלם, כי בהסכם של היבואן הרשמי לא היו כלולים רכבים חשמליים באותה התקופה ולא היה ידע /הנחיות ונהלי טיפול של היצרן לרכב הזה. 

 

במקום לבוא בטענות ליצרן ויבואן על עלויות - טען כנגד המדינה שהיא זו שעושקת אותך בכל. 

 

  • אהבתי 4

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

 

 

היסודות התרבותיים והכלכליים של מדינת ישראל הונחו על ידי אנשי העליות הראשונות, שהגיעו ממזרח אירופה ובעיקר מרוסיה וליטא, והביאו עמם את האידיאולוגיה הסוציאליסטית.

ממש לא. העליה הראשונה היתה זו שהקימה אתה המושבות, עסקים פרטיים לכל דבר ועניין. ממש לא רעיונות סוציאליסטיים. בעלי רעיונות סוציאליסטיים היו חלק מעליות מאוחרות יותר. 

 

עליות מאוחרות יותר הביאו הרבה עולים לערים, כולל, בין השאר בעלי מלאכה, אנשי עסקים, בעלי מקצועות חופשיים ויזמים. אלה הם האנשים שהקימו עסקים לפני קום המדינה, שחלקם קיימים עד.היום. בעניין יבואני רכב אני מפנה אותך לדף שקישרתי יותר מוקדם הערב.

לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

 

 

מי דיבר על התיישבות השיתופית? 

 

אתה. התלוננת על הרעיונות הסוציאליסטיים.

לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

 

ואיך בדיוק זה קשור לעובדה שנותנים בלעדיות על מותג רכב מסוים ליבואן אחד?

היצרן הוא זה שנותן בלעדיות. תקרא את העמודים האחרונים ונסה להפנים למה.

לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

 

 

ולפעמים (בעצם רוב הזמן) הרגולוציה נועדה להגן על היבואן כדי שלא יהיו לו מתחרים. 

 

לא. הרגולציה דווקא מקלה מאוד על היבואנים המקבילים, מטילה על היבואנים הרשמיים לטפל ברכבים שיובאו ביבוא מקביל, גם אם הם שונים מהיבוא הרשמי ומצריכים הכשרת כוח אדם והחזקת ציוד ומלאים שאינם דרושים לרכבים המיובאים ביבוא רשמי.

לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

 

זהו קשקוש מוחלט. יצרן רוצה למכור וכמה שיותר. זה ששני יבואים יתחרו זה בזה (יופי!) ויקרעו אחד את השני זה לא מעניין את היצרן. לפי אותו היגיון עקום, לא אמור להיות יותר מיבואן אחד לכל סוג של מוצר. 

 

לא. היצרן רוצה להרוויח כמה שיותר. הוא לא רוצה להפעיל מערכות כפולות שעולו לו הרבה כסף והוא לא רוצה תחרות מול עצמו שתגרום ירידת מחירים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 דקות, zaf כתב:

נכון.
בתור אחד שעבד למעלה מ 25 שנים אצל יבואן של כלי מדידה, עד תקופה מסוימת לא היו יבואנים מקבילים. למעשה מיום שהנגישות לספקים הפכה לקלה יותר הופיעו יותר ויותר יבואנים מקבילים. 

בתחילה היו יבואנים מגיעים לתערוכות בהן היציג היצרן וביקשו לייבא לארץ. היצרן תמיד שמח לשוחח ולהקשיב. אחת השיטות הייתה להבטיח ליצרן גידול של עשרות אחוזים במכירות בתקופה קצרה בטענה שהחברה בה עבדתי ״ישנה עם עיניים פקוחות ולא מתאמצת״ . נציגי היצרן שביקרו אחר כך בארץ נפגשו עם אותם מתעניינים רק כדי לגלות שעבור אותה הגדלה הם צריכים ״להתאים את המחירים לתנאים התחרות״ כלאמר במקום למכור ערך, למכור ״מחיר״ . ו..אין להם יכולת להחזיק במלאי מינימום או להתחייב להזמנות רבעוניות של כלל הפריטים בכמויות המינימום. וגם אין להם מעבדת כיול או שירות לקוחות באותו היקף שיש ליבואן הקיים. 

המצב השתנה כאשר יבוא מקביל החל דרך דילרים בחו״ל , רק שאז התברר לקונים כי ספקי הכח אינם מתאימים לארץ (היו 110) , חסרים אביזרים כלולים במוצר שנמכר על ידינו. (אנחנו ייבאנו ״קיטים״ בהרבה מקרים) לקוח שביקש לכייל נאלץ להמתין הרבה זמן, כי הכיול הועבר אלינו, (היבואן השני שילם בכסף מלא) או לחילופין נשלח לחו״ל. עד שקמו מעבדות עצמאיות.

 

זה פחות או יותר מה שקורה היום עם רכב ביבוא מקביל שאנו מקבל שירות על ידי היבואן. 

ישנו יבואן מוניות למשל שהביא מכוניות חשמליות שהיבואן רשמי לא הביא עדיין. נהגי המוניות שבאו לקבל שירות נאלצו לחכות למענה ובסופו של דבר לשלם, כי בהסכם של היבואן הרשמי לא היו כלולים רכבים חשמליים באותה התקופה ולא היה ידע /הנחיות ונהלי טיפול של היצרן לרכב הזה. 

 

במקום לבוא בטענות ליצרן ויבואן על עלויות - טען כנגד המדינה שהיא זו שעושקת אותך בכל. 

 

 

ידוע. 

גם היבואנים המקבילים בכלל לא תמימים וכמות הקומבינות שם היא לא קטנה. 

ואחרי הכול יש ליבואנים הרשמיים מדיניות של עדיפות אחרונה ושירות מינימלי גם ברכבים שכבר קיימים בארץ. 

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 3 דקות, ArikC כתב:

ליבואנים הרשמיים מדיניות של עדיפות אחרונה ושירות מינימלי גם ברכבים שכבר קיימים בארץ.

נכון, כי מי שלקוח ״שלי״ עדיף על לקוח ״שלך״ שניהם יקבלו שירות רק שהלקוח ״שלי״ יקבל קדימות 🙂

מכיר כבר מקרה מעניין של רכב מיבוא מקביל. מגיע הרכב לקבל שירות וטוען לתיקון במסגרת אחריות. 

מתקבל למוסך, מבררים על פי VIN ומסתבר שהרכב ״משומש״ מחוץ למסגרת האחריות. הבחור נשלח ליבואן המקביל ולא חזר. לא יודע איך זה נגמר.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני שעה, CrankyCPA כתב:

כאמור, מדובר בקשקוש מוחלט. יצרן מייצר כדי למכור, ולא משנה לו אם הוא מוכר ליבואן ישראלי אחד או ל-100 יבואנים ישראלים. מה שמעניין את היצרן זה בעיקר להזיז את המלאי. 

 

אמנם כבר הסבירו לך, אבל אחזור על זה (תוך תזכורת נוספת, שמילים כמו "קשקוש" לא מוסיפות לטיעון, הן גורעות ממנו) - מכונית אינה מוצר של "שגר ושכח", אלא מוצר שלאחר ובעקבות מכירתו המוכר נכנס ליחסים ארוכי שנים עם הרוכש וחליפיו. לכן ובהתחשב בלוגיסטיקה הדי מורכבת, זול, יעיל ורווחי יותר לעבוד מול גורם מנוסה אחד.

 

לפני כשעה, zaf כתב:

image.thumb.png.fbf611333f94f872a486e1506370be72.png

 

Bitch, he's Idris Elba!!!

 

לפני כשעה, ArikC כתב:

שוב,באיזו עוד מדינה בעולם זה קיים?

 

בעוד אילו מדינות בעולם קיימים "יחסים חוזיים" כאלו? 

שלא תטעה, אני לא מגן על המדינה בעניין, המיסוי פה הוא בזיון, אבל גם לתת ל6 משפחות -+ לשלוט בשוק זה לא הגיוני.
בהקשר לכתבה של רולניק, יצא לי לשבת עם כמה יבואנים מקבילים, ואפילו כאלו שהופיעו בכתבה, היבואנים הרשמיים עושים ליבואנים המקבילים חיים קשים, וגם ללקוחות שקונים יבוא מקביל.
 

 

ברוב המדינות בעולם קיימים יחסים כאלה במוצרים כאלה. כך זה עובד ויעיל יותר לכולם. לא המצאה שלנו.

 

לגבי זה שאתה לא מגן על המדינה? לולא המדינה (בעיקר בהיבט של אי אכיפת מס במגזרים שלמים, מה שמחייב אכיפת יתר וגביית יתר אצל הפרות החולבות, אנחנו) היו לנו מיסים יותר נמוכים, ומחירי רכב נמוכים יותר. 6 משפחות או 12 משפחות הן לא הבעיות שלך. ואותם יבואנים מקבילים שמתלוננים פשוט לא יכולים לקבל את העובדה שלאור הכמויות הקטנות שהם מסוגלים להביא, הם לא יכולים לקבל מחיר תחרותי מספיק.

 

תראה כדוגמא שמוכרת לי אישית את הברז דור 2 - המשלוח הראשון של היבוא האישי נמכר בסביבות, אם זכרוני אינו מטעני, 276K ש"ח במחיר הנמוך ביותר. אז בכלל לא היה ידוע אם סמל"ת מתכוונים להביא את הדגם, ולא היו ענייני טירפוד, נטו להשיג מלאי, להתחייב ולקנות.

 

אחרי זה באה סמל"ת, לחלוטין לא אחד היבואנים המצטיינים, השירותיים והמתחמרים טוב בשוק, התחייבה ל-150 חתיכות, וחתכה את המחיר בצורה מאד קיצונית, מה שהעיף כמעט את כל המלאי.

 

מ.ש.ל.

 

  • אהבתי 2

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 5 שעות, ArikC כתב:

בלעדיים? תרשה לי לפקפק. 

כל הדיון הזה כבר קרה כאן.
תן לי דוגמה אחת למדינה בה יש לאותו מותג רכב (מדבר על על רכב, כי שם הדרישות הרגולטוריות הרבה יותר משמעותיות) יותר מיבואן רשמי אחד.
מדינה אחת. גרתי ונהגתי במספר גדול של מדינות, בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה/ניו-זילנד, ולא שמעתי מעולם על מצב כזה.

 

בארה״ב יש יבואן אחד בלעדי לקיה לכל המדינה (כל 50 המדינות). יש מותגים שיש להם יבואן אחד בלבד לכל ארה״ב וקנדה ביחד.
ושם אגב, מי שמייבא בייבוא אישי רכב לא מקבל לא שירות ולא אחריות מאותו יבואן, אלא אם מתחשק ליבואן -- ליבואן אין מחוייבות לרכבים שלא הוא ייבא, ודאי שלא דגמים שהוא בכלל לא מייבא -- המצב בארץ ממש מקל על יבואנים מקבילים.
והסיכוי להצליח לייבא רכב כזה (לא מדבר על רכב קלאסי בן +25 שנה) מראש נמוכים יותר, כי אתה צריך שדילר כלשהו בקוריאה או ארץ אחרת ימכור לך רכב שמתאים לתקינה אמריקאית (עם אישור יצרן שהוא מתאים לתקינה), אבל דילרים באירופה או קוריאה לא מחזיקים כאלה. היצרן לא ימכור להם כאלה (כי רכב כזה לא בהכרח מותר לנהיגה בקוריאה/אירופה), וגם אם יסכים, לא משתלם לדילר חוץ-אמריקאי להחזיק רכבים כאלה. היצרן מוכר את הדגמים שמתאימים לארה״ב רק ליבואן הבלעדי לארה״ב.


המצב כמו בארץ שמותר לייבא הנה רכב בתקינה אמריקאית או אירופית (נדמה לי גם קנדית) לא קיים ברוב הארצות.

אם אתה מייבא לארה״ב דגם ללא תקינה של היצרן עבור ארה״ב מטעם היצרן לארה״ב, הוא צריך לעבור תקינה באופן יחידני, סיפור בד״כ יקר מאד -- תצטרך לייבא משהו כמו 5-6 זהים כאלה, 2-3 ייהרסו בבדיקות תאונה (crash testing) , ובעוד כמה ישתמשו בבדיקות זיהום אויר.

יש פטור מתקינה לדגמים שמיובאים במספרים מאד קטנים, בתנאי שאפשר להראות שהם מיוחדים, kit cars וכו׳ -- לא שום דגם מייצור סידרתי.
ובדומה לארץ, יש פטור חלקי מתקינה לרכבים בני יותר מ-25 שנה (יש מס׳ תווספות שהם צריכים בהקשר של פנסים ומראות), אבל אז אף אחד לא מחוייב לתת להם שירות.

וזה המצב למיטב ידיעתי בכל המדינות המפותחות.

 

למה? כי ליצרן כן חשובה התדמית שלו.
שהמכונאים שמטפלים במותג שלו יקבלו הכשרה (וזו הכשרה שהוא נותן לכמה עובדי יבואן, שמנחילים אותה לכל רשת הדילרים), שתהיה רשת הפצה מתפקדת לחלפים כולל אחזקת מלאים משמעותית, ושיהיה טיפול בריקולים -- בארה״ב זו חובה חוקית, ועבירה פלילית של היבואן והיצרן אם היא לא מקויימת. אם יש מס׳ יבואנים שלא כלולים בדטבייס אחיד של כל המכירות, קשה לעקוב אחרי תקלות נפוצות, ולטפל בריקולים.

 

לשכפל את כל זה על פני מספר יבואנים מתחרים פשוט לא עובד כלכלית ואירגונית.
כבר אמרו לך את זה כאן 3 פעמים, אבל רכב זה לא משחת שיניים.

בתאריך 28.11.2024 בשעה 12:34, Daniel.K כתב:

אז למה המבצעים ? זה שאין תחרות והכל מונופול זה נכון (כמעט כל יבואן עם מעל לשישה מותגים) אבל הרכב יירשם יד ראשונה ועם עליית המחיר הצפויות בכל הקטגוריות זה לא יזיז להם ?

הרכב לא יירשם יד ראשונה. זה כתוב בקישור שלך (למעט דגם אחד). הקונה יהיה יד שניה (שברשיון מופיע באופן המאד מטעה ״בעלים קודמים 01״).

  • אהבתי 1
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...