Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, RK כתב:

כן, זאת ללא ספק ההקבלה הנכונה. בסופו של דבר כל מה שאתם מבקשים מקורו בהמון wishful thinking משולב ברצון קומוניסטי לדפוק את כל מי שהצליח יותר.

 

אם כבר מדברים על קומוניזם, יבואן בלעדי הוא עיוות היסטורי מימי מפא"י העליזים, שבהם משפחות מיוחסות קיבלו זיכיון בלעדי לייבוא מותג רכב מסוים, ומאז מחזיקות בו במשך עשרות שנים. לדוגמה, משפחת קרסו. אבל נשים את זה בצד לרגע. אתה צודק שישנם מוצרים תחליפיים: לדוגמה, אם אני רוצה סופר מיני אני יכול לבחור ב-i20, מאזדה 2, טויוטה יאריס, MG3 היברידית או פיג'ו 208. עם זאת, אין תחרות בין מספר יבואנים על אותו מותג, למעט רכבי סופר-יוקרה. 

 

לפני שעתיים, RK כתב:

רוצה להוזיל? תוריד את המיסוי. ותטפל בעניין החלקים והטיפולים.

 

היסטורית, כל הטבת מס נכנסה בעיקר לכיסם של היבואנים ולא לכיסם של הצרכנים.

 

מי שרוצה לראות (בערך) את המחיר האמיתי, יכול לבדוק בכמה מוכרים את אותה המכונית במגרשי יד ראשונה 0 ק"מ.

 

ומה שקורה בשוק החלפים זה בכלל פשע נגד צרכנים. 

עריכה אחרונה על ידי CrankyCPA
  • רעיון טוב! 3
  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 6 שעות, CrankyCPA כתב:

 

אם כבר מדברים על קומוניזם, יבואן בלעדי הוא עיוות היסטורי מימי מפא"י העליזים, שבהם משפחות מיוחסות קיבלו זיכיון בלעדי לייבוא מותג רכב מסוים

עובדתית זה לא נכון. קרסו, לובינסקי וסמל״ת קיבלו את הזיכיונות שלהם כבר בשנות ה30 הרבה לפני הקמת המדינה.

זכיונות בלעדיים זה אינטרס של היצרנים ותראו את המעברים של היבואנים כשיש איחוד של יצרנים.

 

  • אהבתי 3

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 10 שעות, itamarg כתב:

מישהו יודע בכמה היבואן מוכר מכונית לאדם פרטי ובכמה לחברת ליסינג? לא! מי אמר שהיבואן לא מגלגל את ההנחה לחברות הליסינג לצרכן הפרטי וחברות הליסינג מרוויחות פעמיים כי הן מוכרות את הרכב מעל המחירון שכהן קונות הרבה מתחת? מי אמר שהיבואן משלם ליצרן את המחיר שהמכונית נמכרת באירופה/סין ולא מחיר נמוך יותר כי הוא קונה כמות? 

רק מלראות כתבות מפרגנות על מכוניות ושכתבים לא רושמים שלמכונית יש 3 כוכבי בטיחות נותנים הבנה כמה כוח יש ליבואנים שאפילו על הפרסומונים שקוראים לעצמם עיתונות הרכב הם שולטים. 

 

כתבי הרכב, כמו הכתביים הצבאיים - חיים מהיד המאכילה אותם.

הם לא יכולים לכרות את הענף שהציפור השמנה שלהם יושבת עליו.

בגלל זה חוץ מעיתונות חוקרת אמיתית, הרוב זה פח שמדברר מישהו אחר, השאלה אם הוא משתפ בסגנון הסובייטי כמו ערוץ 14, או שלפעמים צריך להקשיב לדברים העדינים שהוא אומר.

מאף אחד מהם לא תקבל המלצה אובייקטיבית, או אמירה נחרצת נגד היבואן הגזים שחסך בחוסר אבזור/מערכות בטיחות/כמעט דרסתי ילד כי לא רואים כלום הצידה/אחורה או סתם רכב מחורבן ויקר מדי.

  • משעמם 1
פורסם
לפני 15 שעות, itsik170 כתב:

זה הדוגמאות שלך?

 

קונה EV - מדובר בשאריות של הדור הקודם ולא בדור הנוכחי.

נירו פלוס EV - גם שאריות של דגמים שאפילו ב-160 אלף לא מצא קונים.

צ'רי FX - מכר לפרטים ולציים בכמויות גבוהות, נמצא ב-0 ק"מ בדיוק מאותה סיבה שתמצא גם אטו 3 ב-0 ק"מ - כנראה חברת ליסינג שנתקעה עם סטוק.

JAC 40 - ייבוא מקביל של אוטומקס בלי מערכות בטיחות כלל ובלי תקינה אירופאיות וגם אצל הייבואן הקודם הוא לא היה כזה להיט.

 

בדיוק. זה לא שיש לך פה דגמים מבוקשים. נבלות, בגדול.

 

לפני 15 שעות, David32 כתב:

אני חושב שסמלת שאוספת נבלות אני מתנצל זאת דוגמא מעולה מהעולם האמיתי איך יבואן עם מותג אחד מתקשה לשרוד. לא?

 

דוגמא נהדרת ליבואן אמנם מבוסס, אבל בשוק מקביל (דו"ג) שלא הצליח להחזיק לאורך זמן זיכיון לרכב ולכן מכר. 

 

לפני 14 שעות, itamarg כתב:

מישהו יודע בכמה היבואן מוכר מכונית לאדם פרטי ובכמה לחברת ליסינג? לא! מי אמר שהיבואן לא מגלגל את ההנחה לחברות הליסינג לצרכן הפרטי וחברות הליסינג מרוויחות פעמיים כי הן מוכרות את הרכב מעל המחירון שכהן קונות הרבה מתחת? מי אמר שהיבואן משלם ליצרן את המחיר שהמכונית נמכרת באירופה/סין ולא מחיר נמוך יותר כי הוא קונה כמות? 

רק מלראות כתבות מפרגנות על מכוניות ושכתבים לא רושמים שלמכונית יש 3 כוכבי בטיחות נותנים הבנה כמה כוח יש ליבואנים שאפילו על הפרסומונים שקוראים לעצמם עיתונות הרכב הם שולטים. 

 

מרגיז? מאד. אבל בגדול, אין בזה שום דבר לא חוקי, כי כל עוסק בכל סוג של עסק יתן בשמחה הנחת כמות ללקוח קצה שקונה ממנו הרבה יחידות ממה שהוא מוכר. העיוות במקרה הספציפי הזה הוא אצל לוי יצחק. לך אליו.

 

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 7 שעות, borsood כתב:

עובדתית זה לא נכון. קרסו, לובינסקי וסמל״ת קיבלו את הזיכיונות שלהם כבר בשנות ה30 הרבה לפני הקמת המדינה.

קרסו הוקמה ב-1945

סמלת הוקמה ב-1946

לובינסקי הוקמה בסוף שנות ה-40, מעט לאחר הקמת המדינה

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 20 דקות, RK כתב:

שלא הצליח להחזיק לאורך זמן זיכיון לרכב ולכן מכר. 

וסובארו ויפנאוטו גם דוגמא מעולה.

  • אהבתי 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 14 שעות, CrankyCPA כתב:

 

אם כבר מדברים על קומוניזם, יבואן בלעדי הוא עיוות היסטורי מימי מפא"י העליזים, שבהם משפחות מיוחסות קיבלו זיכיון בלעדי לייבוא מותג רכב מסוים, ומאז מחזיקות בו במשך עשרות שנים. לדוגמה, משפחת קרסו. אבל נשים את זה בצד לרגע. אתה צודק שישנם מוצרים תחליפיים: לדוגמה, אם אני רוצה סופר מיני אני יכול לבחור ב-i20, מאזדה 2, טויוטה יאריס, MG3 היברידית או פיג'ו 208. עם זאת, אין תחרות בין מספר יבואנים על אותו מותג, למעט רכבי סופר-יוקרה. 

 

 

מה זה קיבלו? אתה חושב שאם מחר בבוקר פולקסווגן מחליטים שצמפיון פח הם לא זורקים אותם?

פורסם
לפני 22 שעות, RK כתב:

זה נדון כבר עשרות פעמים. אין מונופול, גם אם זה נראה כמו מילה ממש מגניבה, כמו ג'נוסייד וטיהור אתני לפרו-פלסטינאים. אף אחד לא מבטיח לכם שאם תפזרו את המותגים בין יבואנים חדשים, זה לא ייקר את העסק, כי מישהו (ונחשו למי זה יגולגל) יצטרך לשלם את עלויות ההקמה, בהנחה שמישהו בכלל ירצה להיכנס לזה ויהיה בעל כיסים מספיק עמוקים.

 

המחירים גבוהים כי יש דרישה לרכב חדש. כל עוד אנשים קונים, אין תמריץ להוזיל. ולא, אף אחד לא בלחץ, חוץ מכם.

 

אין מונופול ? ספר לי על זה עוד.
איך יבואן שמחזיק חמישה או שישה מותגים זה לא מונופול? עם מי הוא מתחרה? עם עצמו? וכולם עובדים עם כולם, ואל תגיד לי שאין תיאומי מחירים.
יבואנים מקבילים משיגים מכוניות בדרך לא דרך שהם כבר יד שלישית או רביעית בדרך , כי יצרנים לא מוכרים להם ישירות, מסיבות ברורות לכן קשה להם מאוד להתחרות עם יבואנים ישירים.
כל בן אדם עם קצת שכל בקודקוד מבין את זה.
יותר מזה בדו"ח מבקר המדינה טענו כי לפי ההגדרה , יבואני רכב הם מונופול.

פשוט לאף אחד במדינה אין את הביצים להגדיר אותם כך,4 יבואני רכב שולטים במרבית השוק,לא מונופל אתה אומר?

קח תקרא את הדו"ח אולי תחכים בנושא:

2022.3-303-Cars.pdf

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 36 דקות, ArikC כתב:

,4 יבואני רכב שולטים במרבית השוק,לא מונופל אתה אומר?

מוֹנוֹפּוֹל (מיוונית: μόνος, "מוֹנוֹס" – אחד ו־πωλεῖν "פּוֹלָיֶן" – למכור)

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

יש לך כאן רשימה של 13 יבואני רכב, כולל שנות הלידה שלהם. וזו רשימה חלקית.

תמשיך לצרוח ״מונופול״ ו-״מפא״י״, העובדות לא יתמכו בך.

תראה כמה יבואנים בלעדיים נוסדו בתקופת שלטון הימין שאתה כנראה מעריץ.

יש סיבות טובות לבלעדיות ביבוא רכב. מדובר בענף מורכב, מצריך השקעות עתק ויש בו רגולציה נוקשה שנועדה להגן בראש ובראשונה עליך, הלקוח והנהג.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 11 דקות, David32 כתב:

מוֹנוֹפּוֹל (מיוונית: μόνος, "מוֹנוֹס" – אחד ו־πωλεῖν "פּוֹלָיֶן" – למכור)

 

 

מעניין לדעת איך אתה קורא בעברית למצב שבו יבואן אחד בארץ מחזיק 2 מותגים?

"כשל שוק"?

 

בחו"ל שני המותגים מתחרים ביניהם על כספו של הצרכן, הם מציגים באולמות נפרדים ומתומחרים בצורה שונה.

אתה באמת מאמין חושב שזה קורה גם כאן בארץ?!

אם כן,

יש לי נסיך ניגרי להכיר לך, הוא מעוניין להעביר לך ירושת מיליונים, פנה בה"פ לפרטים

  • מצחיק 2

-

פורסם
לפני 6 דקות, BEEKER כתב:

 

בחו"ל שני המותגים מתחרים ביניהם על כספו של הצרכן, הם מציגים באולמות נפרדים ומתומחרים בצורה שונה.

אתה באמת מאמין חושב שזה קורה גם כאן בארץ?!

אם כן,

כן, ברור.

בארץ מוכרים אאודי וסקודה באותו האולם באותו התמחור?

 

אולי מוכרים אז BMW סדרה 1 ליד A3? סדרה 3 ליד C קלאס?

אה, גם אולם נפרד. יבואן נפרד. ממש כמו בחול.

וגם המחירים דומים רק בתוך הקטגוריה. ממש ממש כמו בחול. 

וגם בחול יש יבואנים... פשוט אתה בתור קניין ישראלי לא מודע למי מייבא את קיה באיטליה לעומת פולקסוואגן באיטליה

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 14 דקות, BEEKER כתב:

מעניין לדעת איך אתה קורא בעברית למצב שבו יבואן אחד בארץ מחזיק 2 מותגים?

"כשל שוק"?

 

בחו"ל שני המותגים מתחרים ביניהם על כספו של הצרכן, הם מציגים באולמות נפרדים ומתומחרים בצורה שונה.

אתה באמת מאמין חושב שזה קורה גם כאן בארץ?!

אם כן,

יש לי נסיך ניגרי להכיר לך, הוא מעוניין להעביר לך ירושת מיליונים, פנה בה"פ לפרטים

במקרה זה ״מונו״ הוא יבואן אחד, לא מותג אחד.

 

עכשיו נשלח אותך לעולם הגדול לבדוק כמה יצרני רכב יש. לא מותגים. תגלה שגם הרבה מותגים חוסים תחת בעלות אחת. אז מה, סטלנטיס שיש לה לא פחות מ-14 מותגים (שפעם, בשחר ההיסטוריה, היו נפרדים, ובמהלך השנים התכנסו תחת גג אחד עם אישור רשויות התחרות  במדינות מערביות עם כלכלה חופשית).

 

התהליך הזה קורה לא רק בתחום הרכב. תראה, למשל, את התכנסות חברות התרופות. שוב, תחום שמצריך השקעות עתק ונמצא תחת רגולציה נוקשה ביותר. ואם בשוק הרכב תמצא כמה מאותֶדגמי סופרמיני שנמכרים בכמה אלפי וריאציות, הרי שבשוק התרופות אם יהיו 3 מתחרים (לפני שפג תוקף הפטנט) זה יהיה הרבה, כי כל יצרן מתמחה בתחומים שונים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 10 דקות, David32 כתב:

כן, ברור.

בארץ מוכרים אאודי וסקודה באותו האולם באותו התמחור?

 

אולי מוכרים אז BMW סדרה 1 ליד A3? סדרה 3 ליד C קלאס?

אה, גם אולם נפרד. יבואן נפרד. ממש כמו בחול.

וגם המחירים דומים רק בתוך הקטגוריה. ממש ממש כמו בחול. 

וגם בחול יש יבואנים... פשוט אתה בתור קניין ישראלי לא מודע למי מייבא את קיה באיטליה לעומת פולקסוואגן באיטליה

 

 

 

אולי הוא יסביר לך:

 

 

 

 

Just now, sperial כתב:

במקרה זה ״מונו״ הוא יבואן אחד, לא מותג אחד.

 

ממליץ גם לראות את הסרטון לעיל

בצד הדברים,

מונו או לא מונו, ההיטפלות לפרטים לא חשובים נקראת ניטפיקינג

 

-

פורסם
לפני כשעה, ArikC כתב:

 

אין מונופול ? ספר לי על זה עוד.
איך יבואן שמחזיק חמישה או שישה מותגים זה לא מונופול? עם מי הוא מתחרה? עם עצמו? וכולם עובדים עם כולם, ואל תגיד לי שאין תיאומי מחירים.
יבואנים מקבילים משיגים מכוניות בדרך לא דרך שהם כבר יד שלישית או רביעית בדרך , כי יצרנים לא מוכרים להם ישירות, מסיבות ברורות לכן קשה להם מאוד להתחרות עם יבואנים ישירים.
כל בן אדם עם קצת שכל בקודקוד מבין את זה.
יותר מזה בדו"ח מבקר המדינה טענו כי לפי ההגדרה , יבואני רכב הם מונופול.

פשוט לאף אחד במדינה אין את הביצים להגדיר אותם כך,4 יבואני רכב שולטים במרבית השוק,לא מונופל אתה אומר?

קח תקרא את הדו"ח אולי תחכים בנושא:

2022.3-303-Cars.pdf

 

קראתי. הרבה ססמאות, הרבה KILL THE RICH, מודה שזה נשמע טוב. אבל זה לא. ושוב, כמו שהסבירו לך, זה לא מונופול. זה גם לא שונה משום מקום אחר בעולם, חוץ מאולי ארה"ב עם הדילרים, וגם שם מוצרי אותו קונצרן ישווקו על ידי אותו דילר.

 

לפני 32 דקות, BEEKER כתב:

בחו"ל שני המותגים מתחרים ביניהם על כספו של הצרכן, הם מציגים באולמות נפרדים ומתומחרים בצורה שונה.

 

איפה? תן דוגמא קונקרטית.

 

לפני 7 דקות, BEEKER כתב:

 

 

אולי הוא יסביר לך:

 

 

 

 

ממליץ גם לראות את הסרטון לעיל

בצד הדברים,

מונו או לא מונו, ההיטפלות לפרטים לא חשובים נקראת ניטפיקינג

 

 

ממליץ למה? כי הוא אומר מה שאנשים רוצים לשמוע מתוך אג'נדה פוליטית מסוימת?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...