Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אתה יודע מי היבואן הבלעדי של קיה לדוגמא באירופה וארה״ב?

קיה אירופה וקיה ארה״ב. 

אתה מבין מה ההבדל? לא נתנו לבן אדם אחד את הזכיון הבלעדי. 

זה היצרן עצמו. 

 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה כנראה לא מבין מה ההבדל בין יצרן שמייבא את הרכבים ומוכר לעשרות ומאות דילרים. 

בין יבואן ,שהוא יבואן בלעדי של כמה מותגים שאמורים להתחרות בניהם אבל הוא גם מייבא וגם מוכר בעצמו. 

אתה מבין שקיה,מתחרה עם יונדאי,בארץ זה לא המצב,אין תחרות.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

https://kia-israel.co.il/אודות-החברה

חברת טלקאר בע"מ, היבואנית הרשמית של רכבי קיה לישראל.

 

משרד החברה ברחוב המסגר 32, תל אביב, 6721118

 

image.png.8f98dce07aa28a2a8e606fe3e4f3dc6d.png

שני יבואנים שונים לגמרי בארץ לקיה ויונדאי.

זאת אומרת, שלפי הקריטריון שלך - שעוד לא לגמרי ברור לי - הם מתחרים ויש תחרות

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 39 דקות, ArikC כתב:

אתה כנראה לא מבין מה ההבדל בין יצרן שמייבא את הרכבים ומוכר לעשרות ומאות דילרים. 

בין יבואן ,שהוא יבואן בלעדי של כמה מותגים שאמורים להתחרות בניהם אבל הוא גם מייבא וגם מוכר בעצמו. 

אתה מבין שקיה,מתחרה עם יונדאי,בארץ זה לא המצב,אין תחרות.

ומפיץ גם דרך סוכנויות פרטיות. או, אם תרצה, דילרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעה, ArikC כתב:

לא נתנו לבן אדם אחד את הזכיון הבלעדי. 

זה היצרן עצמו. 

 

אבל מי שיצר את המצב הזה בארץ זה המחוקק, הוא זה המחייב יצרן לנציג מקומי (לכן לדוגמה נולדה טסלה ישראל) ונציג מקומי אחד. 

פורסם

מחייב לנציג מקומי. לא לאחד.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, ArikC כתב:

אתה יודע מי היבואן הבלעדי של קיה לדוגמא באירופה וארה״ב?

קיה אירופה וקיה ארה״ב. 

אתה מבין מה ההבדל? לא נתנו לבן אדם אחד את הזכיון הבלעדי. 

זה היצרן עצמו. 

 

בהחלט יודע. וזה לא משנה בשום צורה את המצב (כל עניין הדילרים לא קשור, כי בארה״ב ברוב המקרים אתה לא יכול לקנות רכב ישירות מיצרן או יבואן -- ברוב מדינות ארה״ב יש אפילו חוק שאוסר על קניה שלא דרך דילר, כי לדילרים יש לובי עוד יותר חזק מליצרנים וליבואנים. זו הגבלה הרבה יותר חריפה על תחרות מאשר יש בארץ, אגב, ועושה את החויה של קניית רכב חדש בארה״ב למגעילה ברמות). היבואן הוא בבעלות (חלקית או מלאה) של היצרן.
עדיין יש יבואן אחד.
באירופה, לרבים מהמותגים במיוחד הלא-אירופים, יש יבואן לכל מדינה.

לפני שעתיים, ArikC כתב:

אתה כנראה לא מבין מה ההבדל בין יצרן שמייבא את הרכבים ומוכר לעשרות ומאות דילרים. 

בין יבואן ,שהוא יבואן בלעדי של כמה מותגים שאמורים להתחרות בניהם אבל הוא גם מייבא וגם מוכר בעצמו. 

אתה מבין שקיה,מתחרה עם יונדאי,בארץ זה לא המצב,אין תחרות.

בישראל אין דילרים במודל האמריקאי בכלל (חוץ מלא-בלעדים שמייבאים בעצמם, יבואנים זעירים), כך שלא ברור לי על מי אתה מדבר ב-״יבואן ,שהוא יבואן בלעדי של כמה מותגים שאמורים להתחרות בניהם אבל הוא גם מייבא וגם מוכר בעצמו״. בארץ כל אולמות התצוגה שייכים ליבואן (בד״כ ליד מוסך בעל זכיון לשם הנוחות, אבל זו יישות עסקית לא-קשורה), והחוזה שלך הוא מול היבואן במחיר קבוע. יש יבואנים שמאפשרים לך להזמין בצורה מקוונת, אבל מעולם לא נתקלתי באדם שקנה כך רכב בארץ חוץ מטסלה.
ובד״כ המותגים השונים שיבואן מוכר לא מתחרים זה בזה, ואין כוונה שיתחרו -- הם מייצגים פלחי שוק שונים. אבל כך זה גם בחו״ל. גם פורד היצרן בארה״ב לא ימכור לך סילבראדו, וגם דילר של פורד לא ימכור לך סילבראדו שמתחרה ב-- F-150 שהוא מוכר. בין השאר, GM לא תעשה עסקים עם דילר כזה, ולא תספק לו סחורה.

החריגים מאד נדירים: באוסטרליה הייתי בעיירה קטנה, 20000 תושבים, אזור פופולרי לרכיבת שטח. הדילר היחיד של אופנועים שם מכר את כל 4 המותגים היפנים שמתחרים ראש בראש בקטגוריה, אבל זה כי העיר הכי קרובה היא 1000 ק״מ, מה שלא מצדיק יותר מדילר אחד לכל האזור, אז כולם מבינים שאלה נסיבות חריגות.

פורסם
לפני 51 דקות, ch28566 כתב:

 

אבל מי שיצר את המצב הזה בארץ זה המחוקק, הוא זה המחייב יצרן לנציג מקומי (לכן לדוגמה נולדה טסלה ישראל) ונציג מקומי אחד. 

לא, @sperial צודק. החוק מחייב יבואן שיהיה בקשר רשמי עם היצרן, אבל לא שיהיה רק אחד כזה.
הנה כל החוק שעוסק בשירותים לענף הרכב:
https://www.nevo.co.il/law_word/law01/501_433.doc
אבל כפי שנאמר בשירשור כבר הרבה פעמים, אין ליצרן שום אינטרס שיהיה יותר מאחד. הדרישה לרכבים לא כזו אלסטית שריבוי יבואנים יגדיל את המכירות באופן משמעותי, אבל ההוצאות תגדלנה בהרבה. יש במסמך הזה כ-20 עמודים של דרישות מפורטות -- לא דבר שיצרן בקוריאה או יפן ירצה להתעסק איתו ישירות.

אז למה היצרנים לא הבעלים של היבואנים בארץ? אני מניח שהשוק לא גדול מספיק שמשתלם להם, ועדיף להם זכיין (אין מצב שלרנו עדיף שקרסו יהיו היבואן, אבל זה כבר גול עצמי שלא קשור לשירשור).
גם לאפל אין יבואן לארץ, בניגוד למה שמקובל לחשוב. חברת iDigital היא ממש לא יבואן רשמי, כפי שעובדיה לפעמים טוענים. הם רק Authorized Reseller, משווק מורשה -- והם לא היחידים (זה בניגוד למדינות אירופה, שם כן יש יבואנים רשמיים). אבל זה אפשרי זה שוק עם הרבה פחות דרישות רגולציה.

יבואן רשמי צריך לתמוך בכל דגם של היצרן שיש לו תקינה מתאימה לארץ שמישוה מביא בייבוא אישי או זעיר, גם אם הוא לא מייבא אותו; UMI תומכים בשברולט הבולט החשמלית (כולל החלפות הסוללות שנדרשו לפני שנתיים) למרות שהם עצמם בכלל לא מייבאים אף רכב חשמלי.
יבואן רשמי צריך להביא מכתב מהיצרן עם התחייבות לאספקת חלפים, ולהפקיד ערבות מאד גדולה.
(תקרא את כל החוק).

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
לפני שעה, PinkDolphin כתב:

בהחלט יודע. וזה לא משנה בשום צורה את המצב (כל עניין הדילרים לא קשור, כי בארה״ב ברוב המקרים אתה לא יכול לקנות רכב ישירות מיצרן או יבואן -- ברוב מדינות ארה״ב יש אפילו חוק שאוסר על קניה שלא דרך דילר, כי לדילרים יש לובי עוד יותר חזק מליצרנים וליבואנים. זו הגבלה הרבה יותר חריפה על תחרות מאשר יש בארץ, אגב, ועושה את החויה של קניית רכב חדש בארה״ב למגעילה ברמות). היבואן הוא בבעלות (חלקית או מלאה) של היצרן.
עדיין יש יבואן אחד.

 

בארצות הברית, היצרן מוכר לדילרים, והדילרים הם אלו שמוכרים ללקוחות הקצה. אתה צודק בכך שלדילרים בארצות הברית יש לובי חזק מאוד. זה בא לידי ביטוי, למשל, בכך שדילר של פורד מקבל בלעדיות למכור רכבי פורד בעיירה מסוימת. אם ארצה לפתוח מחר דילרשיפ מתחרה של פורד באותה עיירה, לא אוכל לעשות זאת. אבל בתור לקוח אני יכול לנסוע לדילר של פורד בעיירה הסמוכה ולקנות שם את הרכב במחיר יותר זול. יש אפילו אנשים שנוסעים לקנות רכב בסטייט אחר כי המחיר זול יותר והם נוהגים ברכב חזרה לביתם. 

 

בישראל, המצב שונה: יבואן אחד מקבל בלעדיות על יבוא מותג פורד, וכל האחרים יכולים "לדבר אל הלמפה". הדבר המצחיק הוא שכולם כאן מדברים בביטחון ש"זו דרישת היצרן", כאילו הם השתתפו באופן קבוע בדיוני הדירקטוריון במטה החברה בדטרויט. אולי – ורק אולי – מדובר בציות של היצרן לרגולציה הישראלית והיצרן, שמעוניין למכור את תוצרתו בישראל, נאלץ לציית לרגולציה המקומית, גם אם הדבר לא בדיוק לרוחו.

 

לפני 17 שעות, David32 כתב:

אני יודע בבירור שבחברה בה אני עובד - מאוד אכפת למכור ל 100 יבואנים ישראלים, וכך יצא שיש ייבואן בודד בארץ.

 

 

זו לוגיקה מבית היוצר של 'אם בחורה אחת לא אוהבת קרחים, אז כל הבחורות בעולם לא אוהבות קרחים'?

 

לפני 16 שעות, sperial כתב:

לא. היצרן רוצה להרוויח כמה שיותר. הוא לא רוצה להפעיל מערכות כפולות שעולו לו הרבה כסף והוא לא רוצה תחרות מול עצמו שתגרום ירידת מחירים.

 

אין ליצרן עלויות כפולות או מערכות כפולות בכך שהוא מוכר לשני יבואנים (או יותר) בישראל, מאחר שהם פועלים באותו שוק וכפופים לאותה תקינה. הרווחים נפגעים אצל היבואנים, שנאלצים להתחרות זה עם זה על אותו בסיס לקוחות.

 

לפני 17 שעות, David32 כתב:

בין ייצרנים של כלים גדולים יותר שהם לא "מכור ושכח" יש הרבה עבודה. "להזיז מלאי" מתעלם לגמרי מכול המסביב למכירה - שוב, תקף לקונדום ולא תקף לכלי צמה \ אוטובוס \ רכב \ כול דבר שיש בו שירות ואפטרמרקט.

 

אז למה אני יכול לקנות מוצר מקורי ורשמי של אפל גם ב-KSP וגם ב-iDigital? למה אני יכול לקנות סמארטפון של סמסונג גם ביבוא של סאני וגם ביבוא של יבואן אחר? ולמה, כמעט בכל תחום שאינו רכב, מספר יבואנים מביאים את אותו המותג ומתחרים זה בזה?

עריכה אחרונה על ידי CrankyCPA
פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

מחייב לנציג מקומי. לא לאחד.

מקומי רשמי.
היצרן יכול למנות יותר מאחד, אבל בהרבה מקרים זה יוצר קניבליזציה של המחיר.

 

יצרנים בתחומים מסוימים מוכרים קוי מוצר שונים דרך מפיצים. מנסיוני, כשיצרן רכש מותג נוסף, היו מקרים בהם נותרו הנציגויות ללא שינוי וללא זכות למכור האחד את האחר, עד שמסיבות בדרך כלל לוגיסטיות, איחוד קווי מוצר או הפסקת ייצור, אוחדו נציגויות. 

 

בעיקרון זו הייתה אפשרות כאשר מותגי רכב התאחדו/נרכשו אבל היצרנים  העדיפו לאחד את הנציגות. אבל לשמור על מיתוג נפרד. למרות שזה נראה ״מצחיק״ כמו במגדל צ׳מפיון שבמקום אחד יש אולמות נפרדים לכל מותג אבל עדיין באותו מיתחם.

 

image.thumb.png.ba26a87864f54599acf1004712b24366.png 

 

זה לא עדכני, אבל המסר מדוייק.  (סטלנטיס זה העדכון האחרון) 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 16 דקות, CrankyCPA כתב:

 

זו לוגיקה מבית היוצר של 'אם בחורה אחת לא אוהבת קרחים, אז כל הבחורות בעולם לא אוהבות קרחים'?

זאת לוגיקה מבין 'ככה זה עובד והנה עוד אסמכתא לכך'

אדוני עובד אצל יצרן רכב?

 

לפני 17 דקות, CrankyCPA כתב:

אין ליצרן שום עלויות כפולות או מערכות כפולות בכך שהוא מוכר לשני יבואנים (או יותר) בישראל

זאת הוכחה מדהימה לכך שהניסיון שלך שואף לאפס. אפילו הניסיון צד ג' שלך שואף לאפס בתחום.

לאור ההודעות שלך בשירשור הזה אני לא חושב שאפשר להסביר לך שאתה טועה ושתבין, ואפילו אם כן, אני לא יודע מאיפה להתחיל להסביר שניהול לקוחות בחברה גדולה זה תפקיד וזה עבודה.בטח כשזה b2b.

 

לפני 19 דקות, CrankyCPA כתב:

למשל, בכך שדילר של פורד מקבל בלעדיות למכור רכבי פורד בעיירה מסוימת. אם ארצה לפתוח מחר דילרשיפ מתחרה של פורד באותה עיירה, לא אוכל לעשות זאת.

 

בישראל, המצב שונה: יבואן אחד מקבל בלעדיות על יבוא מותג פורד, וכל האחרים יכולים "לדבר אל הלמפה".

תיארת שני מקרים זהים עם הבדל קטן של כמות אוכלוסייה,לא בטוח בכלל שמבחינת כמות מסירות המצב שונה. סליחה דלק מוטורס....

 

לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

אז למה אני יכול לקנות

כי - תקרא את מה שציטטת שוב.

גם הגדרתי קריטריון לתחומים שאני מדבר עליהם.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, David32 כתב:

זאת לוגיקה מבין 'ככה זה עובד והנה עוד אסמכתא לכך'

אדוני עובד אצל יצרן רכב?

 

לא. וגם אתה לא. וגם אם אתה עובד אצל יצרן רכב אתה כמעט באופן וודאי לא נמצא בעמדת קבלת החלטות.

 

לפני 15 דקות, David32 כתב:

כי - תקרא את מה שציטטת שוב.

גם הגדרתי קריטריון לתחומים שאני מדבר עליהם.

 

הקריטריון שהגדרת הוא "כול דבר שיש בו שירות ואפטרמרקט". 

 

הקריטריון הזה תקף לכל מוצר שאינו מוצר מתכלה ושעליו היבואן מחויב לספק אחריות ושירות. גם יבואן של מוצרי אפל נדרש להחזיק מחסן חלפים, מעבדות, נקודות מכירה, מערך שיווק ופרסום, טכנאים שצריך להכשיר, ושירות לקוחות שיש לספק לאורך כל תקופת האחריות וגם אחריה. ובכל זאת כמעט לכל סוג מוצר שנמכר בישראל יש יותר מיבואן אחד. לכן, הדוגמה שלי מוכיחה באופן ברור שאתה פשוט טועה.

עריכה אחרונה על ידי CrankyCPA
פורסם
לפני 3 דקות, CrankyCPA כתב:

טלפון סלולרי = קונדום? טלוויזיה = סכין גילוח לביצים? גם לטלפונים סלולריים יש מחסן חלפים שצריך להחזיק, מעבדות, נקודות מכירה, שיווק, פרסום, טכנאים שצריך להכשיר, ושירות לקוחות שצריך לספק לאורך כל תקופת האחריות וגם אחריה.

אין הכרח רגולטורי להחזיק במערך שירות, או כל דבר אחר.
במוצר צריכה אין ״בעלות״ או הגבלה על מכירה של מוצר לשנה מיום שיוצר.

 

בכל מה שכתבת, ניתן לתת שירות באחריות פשוט על ידי החלפה של המוצר, לא חייבים לתקן . 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 5 דקות, zaf כתב:

אין הכרח רגולטורי להחזיק במערך שירות, או כל דבר אחר.
במוצר צריכה אין ״בעלות״ או הגבלה על מכירה של מוצר לשנה מיום שיוצר.

 

בכל מה שכתבת, ניתן לתת שירות באחריות פשוט על ידי החלפה של המוצר, לא חייבים לתקן . 

 

מימשתי לא פעם אחריות על טלפונים סלולריים, והיבואן שלח את המכשיר לתיקון. רק במקרים חריגים שבהם התיקון היה בלתי אפשרי או לא כדאי עבור היבואן, המכשיר הוחלף לחדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...