Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 15 דקות, CrankyCPA כתב:

וגם אתה לא

מגניב, אחזיר את המשכורת שקיבלתי לפני כמה ימים.

 

אגב, גם בטלפונים (ומוצרים אחרים) יש 'יבואן רשמי' ויבוא מקביל. התעלמת מזה לחלוטין.

כמובן שבמכולה אחת שבה נכנס רכב נכנסים אלפי טלפונים וזה מקל על הלוגיסטיקה.

 

 

 

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 5 דקות, David32 כתב:

מגניב, אחזיר את המשכורת שקיבלתי לפני כמה ימים.

 

מומלץ בחום. לא נראה לי שאתה עושה עבודה טובה. 

פורסם (נערך)

@CrankyCPAתגיד, אתה באמת CPA? כי הניק שלך מחייב קצת ידע בכלכלה ומשפטים.

 

אני לא מבין איך אתה משווה את שוק הרכב לשוק הבשמים או אפילו הטלפונים. אתה לא יודע שטלפון סלולרי מיבוא מקביל אינו זהה לטלפון מיבוא רשמי? הוא אינו מקבל את אותה תמיכה לאורך שנים? מעבדות היבואן הרשמי פועלות בסטנדרד אחר ממעבדות מקבילות? שלא לדבר על מוצר שערכו 200,000 ש"ח עם משמעויות אדירות לחיי אדם מול מוצר שעולה 2,000 ש"ח ואם הוא מתקלקל אתה נכנס לחנות ויוצא אחרי 15 דקות עם חדש.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 58 דקות, sperial כתב:

@CrankyCPAתגיד, אתה באמת CPA? כי הניק שלך מחייב קצת ידע בכלכלה ומשפטים.

 

אני לא מבין איך אתה משווה את שוק הרכב לשוק הבשמים או אפילו הטלפונים. אתה לא יודע שטלפון סלולרי מיבוא מקביל אינו זהה לטלפון מיבוא רשמי? הוא אינו מקבל את אותה תמיכה לאורך שנים? מעבדות היבואן הרשמי פועלות בסטנדרד אחר ממעבדות מקבילות? שלא לדבר על מוצר שערכו 200,000 ש"ח עם משמעויות אדירות לחיי אדם מול מוצר שעולה 2,000 ש"ח ואם הוא מתקלקל אתה נכנס לחנות ויוצא אחרי 15 דקות עם חדש.

אכן. החוק הישראלי לגבי טלפון ניידים רק מחייב שנה אחריות, בלי שהוא מגביל איך היבואן מממש אותה (תיקון או החלפה של חלקים או נתינת מוצר חדש ללקוח).
אין את כל הדרישות הבאות:
-- אחזקת מוסך מורשה יבואן שמקבל הדרכה מהיצרן (בחוק שציטטתי למעלה)
-- חלפים ל-7 שנים מיום העליה לכביש שצריך לספק תוך 14 יום, או 45 בנסיבות חריגות

-- הפקדת ערבות מאד גדולה (לא יודע כמה היא היום, היתה בזמנו מליונים), שניתנת לחילוט אם היבואן לא עומד בהתחייבויותיו (קרה כשיבואן אופנועים קוריאני פשט את הרגל; הערבות חולטה, ובית המשפט מינה מוסך באשדוד לספק שירות ולהשתמש בכסף המחולט להזמין חלקים מקוריאה)

-- הצגת מכתב מהיצרן שהוא מתחייב לכל הדרישות הנ״ל (חוץ מהערבות).

-- העברת תקינה לכל דגם (רק ייבוא אישי פטור מתקינה, לא מסחרי) -- סיפור יקר
-- טיפול בריקולים (דורש קשר עם כל לקוח שקנה רכב, וקשר רציף עם משרד התחבורה ועם היצרן)

וכל זה מטיל עול נוסף על היצרן אם יש 7 יבואנםי על אותו שוק ולא אחד.

חנויות בארץ שמייבאות עודפים של טלפונים סלולרים פשוט מייבאות מספר קצת יותר גדול לטפל בצפי תמקרי אחריות, ויכולת התיקונים שלהם יותר מוגבלת.
אני קונה וקניתי טלפונים מכאלה, אבל מבין מראש שבמקרה של תקלה בדגם לא-נפוץ יכול מאד להיות שלא יוכלו לתקן ולהחליף בדגם זהה ויתנו לי דגם אחר דומה במקומו.

 

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • אהבתי 2
פורסם

אני מניח שהניק מעיד על עיסוקו, אבל לא בהכרח הבנה מעמיקה בהתנהלות של b2b לעומת b2c . והניסיון להקביל שוק קומודיטיס לשוק הרכב , שלמרות היות רכב סוג של קומודיטי ההתנהלות בו מפוקחת , עם מספר מקורות (יצרנים) מוגבל שבידם בלבד לקבוע את דרכי ההתנהלות שלהם. 

בנוסף, אין דין התנהלות מסחרית של כמה אלפי יחידות לכמות של מאות אלפי יחידות של מוצרי צריכה. 

 

אני מעיד מניסיון אישי של 40 שנה ביבוא, שיווק ומכירה של מוצרים מקצועיים בשוק התקשורת. היכרות קרובה עם חוזי נציגות והפצה של מוצרים. נסיונות של מתחרים להיכנס לשוק, חלק קטן בהצלחה , הרוב פחות. 

הרכב החשמלי מדגים מצויין את ההבדל בין מכוניות למכשירים סלולרים וטלויזיות. חסם היבוא הרגולטורי לרכב שאין לו תקינה אירופאית או אמריקאית, ההגבלה ל 400 יחידות, והמקרה של אייויז שנקלעה לקשיים, מדגימים את זה באופן ברור.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

@PinkDolphinולטובת מי הרגולציה הזו? 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הרגולציה משרתת את הצרכן ומגינה עליו.

אבל הרגולציה גם יוצרת חסמים בפני יבואנים ״קטנים/חלשים/ללא גב פיננסי הולם״ שמבקשים להכנס לשוק.

הרגולציה במקורה נועדה להגן על יצרנים מקומיים בפני יבוא בהיצף , וזה נכון בכל המדינות בעולם.

אירופה וארצות הברית בנו רגולציה על מנת להגן על היצרנים המקומיים שלהם.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, sperial כתב:

@PinkDolphinולטובת מי הרגולציה הזו? 

אמורה להיות לטובת הצרכן והאזרחים בכלל, כמובן (רכב שלא ניתן להשיג לו חלפים ולכן לא מתוחזק באופן שהוא בטיחותי מסכן כל הולך רגל, לא רק את כיסו של הבעלים וצרכנים בכלל).  גם אם אין בעיות בטיחות, אם אין מכונאים שמקבלים הכשרה ספציפית רלוונטית לרכב ההשקעה הגדולה של הקונה עלולה לרדת לטמיון.
גם שוק הנדל״ן תחת הרבה מאד רגולציה, מסיבות דומות.

זה שהחוק נאכף רק בצורה חלקית זו כמובן בעיה, אבל נפרדת (למשל, משרד התחבורה בכלל לא אוכף את הדרישה למלאי זמין של חלפים לגבי אופנועים, לטענתם כי אין להם כוח-אדם או תקציב לאכיפה (תשובה שקיבלתי מסמנכ״ל במשרד לפני כמה שנים טובות)).

לפני 3 שעות, zaf כתב:

הרגולציה משרתת את הצרכן ומגינה עליו.

אבל הרגולציה גם יוצרת חסמים בפני יבואנים ״קטנים/חלשים/ללא גב פיננסי הולם״ שמבקשים להכנס לשוק.

הרגולציה במקורה נועדה להגן על יצרנים מקומיים בפני יבוא בהיצף , וזה נכון בכל המדינות בעולם.

אירופה וארצות הברית בנו רגולציה על מנת להגן על היצרנים המקומיים שלהם.

 

כשהמטרה המרכזית היא הגנה על יצרנים מקומיים, לא משתמשים ברגולציה אלא במכסי מגן. הרבה יותר פשוט וזול.

אקטואלי במיוחד כרגע כשטראמפ הכריז (בניגוד לאמנות שארה״בחתומה עליהן, כולל כאלה שהוא עצמו יזם לפני 5 שנים) שיטיל מכס מגן של 25% על כל הייבוא מקנדה ומכסיקו, ו-35% על כל הייבוא מסין. הוא מאיים גם במכס דומה על ייבוא מאירופה.
אם אכן יעשה זאת, זה מאד יכביד על העשירונים הנמוכים והבינוניים בארה״ב. וכמובן מדינות אלה יטילו מכסי מגן משלהם, מה שידפוק את רוב הצרכנים על הפלנטה. עסקים רבים בארה״ב יפשטו את הרגל.
עבור מכוניות שמיוצרות בארה״ב, 25%-80% מערך הרכיבים מקורו בחו״ל (הממוצע ל-GM, עם אחוז הייבוא הנמוך ביותר, זה 30%), וכל הרכיבים האלה ימוסו. מעבר לרכיבים שכולם מיוצרים בארה״ב דורש הרבה זמן וכסף לתכנן, ופשוט לא יהיה ריאלי לשנים רבות עבור רכיבים מסויימים (מחשבי רכב).

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
פורסם

הבעיה העיקרית כאן היא התנהלות של קרטל, גם אם לא באמת מתואם וחוסר יכולת (חינוכית) של הלקוח להצביע ברגליים ושל המחוקק לעשות משהו בנידון.

 

כוונתי - יבואני רכב (ואוכל, וקבלנים ועוד מיליון תחומים אחרים) מעלים מחירים כי הם יכולים כל עוד הציבור "פרייאר" וממשיך לשלם. זה נעשה לאו דווקא בצורה של "קרטל" לא חוקי אבל התוצאה כמעט זהה.

 

הציבור לא מסוגל להחזיק את עצמו כמעט ולכן עליות המחירים האלו ממשיכות.

יש כאן טיעון שאומר שכל עוד היבואן יכול להעלות מחיר ולהרוויח - למה שלא יעשה זאת? בדיוק בשביל זה יש מחוקק שתפקידו להתערב למען האזרח ולתת איזון כשלהו לכח הרב שבידי היבואנים. המחוקק לא עושה זאת.

 

לגבי טענת המיסים - נכון המיסים בישראל גבוהים אבל האחוז שלהם לא עולה! אם כבר ירד במעט במהלך השנים (מלבד רכב חשמלי שהיה אנומליה). כלומר עליית המירים היא לחלוטין בידיהם של היבואנים (ומהם עולה גם המס היחסי).

היסטורית - כל פעם שהורידו מס על רכבים ההורדה נבלעה איפהשהו אצל היבואנים (מיד או אחרי מספר חודשים) בתואנות של "שער הדולר", "שער היורו" ו"שער הלירה המצרית". מעניין שמעולם לא ראינו ירידת מחירים אחרי ששערי המטבע ירדו.

 

אישית - בהינתן הבחירה בין מס שיגיע למדינה לבין הורדתו וההפרש יגיע ליבואן - ברור שבוחר באפשרות הראשונה. כל מס שמורידים כאן יחזור אלינו בצורה עקיפה במיסים אחרים. אז למה לתת מתנות מהכיס שלי ליבואן?

 

  • רעיון טוב! 2
פורסם

הציבור פראייר, זו הבעיה.

עכשיו אוטודיל מפרסמים גולף 2019 מנוע ליטר עם 44000 ק"מ. על פניו מציאה. רק תבדקו את המחירון המשוקלל לעומת מה שהם דורשים בפועל.

דיברתי ישירות עם נציג שלהם והוא מתעקש שהמחירון גבוה ממה שמצאתי באפליקציה של לוי יצחק לפי מספר רכב.

הציבור פראייר והציבור ישלם. 

פורסם

לא יודע כמה הציבור פראייר, יש לפעמים הזיות שאני באמת לא יודע מי משלם אותם. 

 

מציע להכנס לטרייד מוביל, הם מוכרים רכבים יוצאי ליסינג עם קילומטראז גבוה, ב-20%(!) יותר מהמחירון המשוקלל( יד 2, שהוא בקצת גבוה יותר מלוי יצחק) 

פורסם

מחיר פרסום זה דבר אחד, כמה נמכר בפועל זה משהו אחר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

כתבה חדשה מהיום:

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-12-01/ty-article/.highlight/00000193-71f1-db73-afff-f5f9d8960000

 

"בתוך כל זאת, במשרדי התחבורה, הכלכלה והאוצר עומדים להציג תוכנית חדשה לתחרות בענף הרכב. עיקריה, שנחשפו ב-TheMarker, הם איסור על יבואנים גדולים לצבור עוד מותגים, והרחבת סוגי התקינה. המלצות נוספות קשורות לפרסום מדדי תחזוקה לרכב."

 

האיסור הנ"ל פופוליסטי ולא יוביל לתוצאות חיוביות אלא להיפך כמו שחלק כותבים כאן או האיסור רציני כמו שחלק כותבים כאן ויוביל לתוצאות חיוביות, משרדי הממשלה חושבים שזה רציני...

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

כתבה נוספת בנושא מלפני כמה ימים:

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-11-24/ty-article/.premium/00000193-5a15-d423-a7fb-7abd4fd90000

 

 

  • אהבתי 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...