Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היבואנים בלחץ !!


פוסטים מומלצים

פורסם

יש לך תלונות למי שהיו בין מקימי המדינה? אלו שבנו כאן את המסחר?

ברור שמי שמקים עסק רוצה לשמור לדורות. 

 

בשנות ה 30 משפחתו של חבר קנתה ״חולות״ במקום ״להנות מהחיים והכסף״. כל אימת שהיה להם כסף זמין רכשו ״חול ואבנים״ בפאתי הישוב. 

כיום בני המשפחה הזו מחזיקים בנכסי נדל״ן בהיקף גדול רק כי לסב הסבא היה חזון. למה לבוא אליו בטענות?

סבו של חבר רכש אדמות ביצה ליד הירקון, אף אחד לא רצה אז לקנות שם. היום זה חלק גדול משכונת אם המושבות בפתח תקווה. 

אז אולי צריך להפקיע את זה מהמשפחה? כי אחרים אין להם מספיק כסף לרכוש שם דירה.

  • אהבתי 3

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • תגובות 271
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 5 דקות, zaf כתב:

יש לך תלונות למי שהיו בין מקימי המדינה? אלו שבנו כאן את המסחר?

 

כן. 

 

לפני 5 דקות, zaf כתב:

ברור שמי שמקים עסק רוצה לשמור לדורות. 

 

ברור. זה לא אומר שחובה לאפשר לו. 

 

לפני 5 דקות, zaf כתב:

 

סבו של חבר רכש אדמות ביצה ליד הירקון, אף אחד לא רצה אז לקנות שם. היום זה חלק גדול משכונת אם המושבות בפתח תקווה. 

אז אולי צריך להפקיע את זה מהמשפחה? כי אחרים אין להם מספיק כסף לרכוש שם דירה.

 

ייתכן מאוד שכן. צריך לבדוק את הנושא לעומק. 

  • רעיון גרוע 6
  • רעיון טוב! 1
פורסם

מזכיר את השיח שהיה בין מי שרצו חברה קומוניסטית/קומונרית כאן לבין אילו שפשוט בנו לעצמם חיים. 

 

לצורך הדיון, אם הקמתי עסק מצליח, אסור לי להעביר אותו לדורות הבאים כי הם יצברו עוד הון/נכסים? וזה לא יהיה הוגן כלפי מי שאין להם?

 

וזה נכון לגבי יבואני הרכב. אתה רוצה להתחרות, תכניס את היד עמוק לכיס ותשקיע. הסיכוי להצלחה או כישלון זהה. 

  • אהבתי 4
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 5 דקות, CrankyCPA כתב:

 

כן. 

 

 

ברור. זה לא אומר שחובה לאפשר לו. 

 

 

ייתכן מאוד שכן. צריך לבדוק את הנושא לעומק. 

כלומר אתה קומוניסט

  • אהבתי 4
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
Just now, zaf כתב:

מזכיר את השיח שהיה בין מי שרצו חברה קומוניסטית/קומונרית כאן לבין אילו שפשוט בנו לעצמם חיים. 

 

סבו של חבר שלך רכש אדמות ביצה ליד הירקון בחברה שהייתה על גבול הקומוניזם. 

 

Just now, zaf כתב:

לצורך הדיון, אם הקמתי עסק מצליח, אסור לי להעביר אותו לדורות הבאים כי הם יצברו עוד הון/נכסים? וזה לא יהיה הוגן כלפי מי שאין להם?

 

מותר, אך אם הקמת עסק מצליח ואתה מנצל את הכיסים העמוקים שלך כדי לרסק כל מתחרה פוטנציאלי, ובעקבות זאת משתלט על השוק ומפקיע מחירים כרצונך – ראוי ואף חובה להתערב.

 

Just now, zaf כתב:

וזה נכון לגבי יבואני הרכב. אתה רוצה להתחרות, תכניס את היד עמוק לכיס ותשקיע. הסיכוי להצלחה או כישלון זהה. 

 

לא יאפשרו לך להיכנס למשחק, גם אם מאוד תרצה ואף תהיה מוכן להכניס את היד עמוק לכיס.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

כלומר אתה קומוניסט

 

כנראה גם טדי רוזוולט היה קומוניסט 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם
לפני 4 שעות, RK כתב:

 

קראתי. הרבה ססמאות, הרבה KILL THE RICH, מודה שזה נשמע טוב. אבל זה לא. ושוב, כמו שהסבירו לך, זה לא מונופול. זה גם לא שונה משום מקום אחר בעולם, חוץ מאולי ארה"ב עם הדילרים, וגם שם מוצרי אותו קונצרן ישווקו על ידי אותו דילר.

 


רגע רגע, קבע מבקר המדינה כי ניתן להגדיר את יבואני הרכב כמונופול, מי אתה שתחלוק עליו ? בוא ספר לי מה ההשכלה שלך בנושא ואיך הגעת למסקנה הזו? ולמה אתה מבטל דעתו של אדם שכנראה מבין בנושא קצת יותר ממך?
אני לא מבין דבר אחד,האם אתם חושבים שזה לא מונפול כי אתה יכול לקנות מותג אחר? האם אתה מבין שמונפול מוגדר בחוק בין היתר כמי ששולט במעל אחוז מסויים מהשוק? כל היבואנים עונים על ההגדרה הזו.

יותר מזה, נניח ואני היום מולטי מיליונר ומשעמם לי בבית, ואני רוצה להתחיל לייבא סדיר לארץ, קיה, יונדאי, או כל מותג אחר שבא לי,אתה חושב שמישהו יתן לי?
אתה מבין שיחסמו לך את הייבוא עוד הרבה לפני? זה לא מונופל? די.
היבוא המקביל בארץ הוא למראית עין, קשה מאוד להרוויח שאתה היד הרביעית בשרשרת.
חסימת יבוא זה לא מונופול? אמאמא של המונופול.
מכיר את הסיפור של באג וKSP עם סונוס?
KSP החליטו שהם מייבאים מקביל מוצרים של סונוס מדילר באירופה, באג פנו לסונוס העולמית וסיכלו להם את היבוא , באיזו טענה אני לא יודע, אבל זה כוחו של יבואן , בטח אחד שחושב שהוא בלעדי, וליבואנים בארץ יש הרבה כוח,אז או שאתה חי בלהלה לנד או שאני לא יודע מה.
ואני אומר את זה בתור אחד שלמעלה מעשור עובד בתחום הרכב.

אגב , באירופה נכנסתי להרבה סוכניות, בתוך סוכנות אחת דילר שהוא משווק גם JLR, גם מרצדס, גם BMW, דילר אחר החליט שהוא משווק JLR ,קאן אם, ופולריס.
הוא לא יבואן, הוא לא בלעדי, יש תחרות בניהם, אין באירופה יבואנים בלעדיים למיטב הבנתי,בשביל הבדיקה נטו בדקתי מי מייבא קיה לאירופה, אז קיה אירופה מייבאת, יש להם דילרים, הם לא יבואנים, אתה מבין מה ההבדל?

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 58 דקות, CrankyCPA כתב:

הוא האדם האחרון שהייתי מקשיב לו. ביבי של עולם הכלכלה. 

ברור, סתם 'פרופסור',

ולמה להגיב למה שהוא אומר, אם ניתן להגיב אד הומינם?

 

נ.ב.

תודה לך על החוכמה שאתה מפיץ.

אין ספק שאני סומך בעיניים עצומות על מה שכתבת, יוזר אנונימי מהאינטרנט

-

פורסם
לפני 26 דקות, CrankyCPA כתב:

 

סבו של חבר שלך רכש אדמות ביצה ליד הירקון בחברה שהייתה על גבול הקומוניזם. 

 

ממש לא. בתל אביב היו בורגנים. בנו את העסקים שלהם.

לפני 26 דקות, CrankyCPA כתב:

 

מותר, אך אם הקמת עסק מצליח ואתה מנצל את הכיסים העמוקים שלך כדי לרסק כל מתחרה פוטנציאלי, ובעקבות זאת משתלט על השוק ומפקיע מחירים כרצונך – ראוי ואף חובה להתערב.

 

בכל העולם המערבי יש רשויות תחרות שתפקידן לאזן את השוק. בוא תביא דוגמה שבה יבואן רכב הפעיל כוח לא חוקי לריסוק יריב.

לפני 26 דקות, CrankyCPA כתב:

 

לא יאפשרו לך להיכנס למשחק, גם אם מאוד תרצה ואף תהיה מוכן להכניס את היד עמוק לכיס.

תכניס את היד לכיס, תבנה חוזים עם יצרנ(י) רכב, בנה רשת שיווק, רשת שירות ושאר הדרישות. יודע מה - כיבואן מקביל אתה לא חייב, אתה יכול להתעלק על ההשקעות של היבואן הרשמי.  אבל יש בעיה: היצרן לא ישתף פעולה. יש לו נציג אחד, למה לו להתעסק עם עוד נציגים?

לפני 26 דקות, CrankyCPA כתב:

כנראה גם טדי רוזוולט היה קומוניסט 

לא. הוא היה צריך לפתור משבר כלכלי - חברתי עמוק. אז הוא השקיע בתשתיות. ואחר כך אתה יכול לקרוא לזה סוציאליזם, לא קומוניזם. וסוציאליזם מערבי שמוכיח עצמו יום יום באירופה המערבית

 

@ArikC מה שאתה מתאר לגבי סונוס (שאין לי מושג מה זה) דומה למצב בשוק הרכב: מי שמגביל יבוא מקביל הוא היצרן. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, sperial כתב:

ממש לא. בתל אביב היו בורגנים. בנו את העסקים שלהם.

 

התרבות והחברה הישראלית עוצבו על ידי אנשי העלייה השנייה. מקום המדינה ועד המהפך שלטה מפא"י, והמדיניות הכלכלית בארץ עד אמצע שנות ה-80 התאפיינה בסוציאליזם, אשר לעיתים קרובות התקרב לגבול הקומוניזם בהיבטים מסוימים.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

 

בכל העולם המערבי יש רשויות תחרות שתפקידן לאזן את השוק. בוא תביא דוגמה שבה יבואן רכב הפעיל כוח לא חוקי לריסוק יריב.

 

לא הבנתי איזו דוגמה אתה מצפה שאביא, במדינה שבה היבואנים הבלעדיים שולטים ללא עוררין בשוק הרכב, עוד הרבה לפני שנולדת בכלל.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

תכניס את היד לכיס, תבנה חוזים עם יצרנ(י) רכב, בנה רשת שיווק, רשת שירות ושאר הדרישות. יודע מה - כיבואן מקביל אתה לא חייב, אתה יכול להתעלק על ההשקעות של היבואן הרשמי.

 

אתה נאיבי. עיצבו את הרגולציה כך שחסמי הכניסה לשחקנים חדשים גבוהים עד כדי כך שכמעט אף אחד לא טורח לנסות. 

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

 אבל יש בעיה: היצרן לא ישתף פעולה. יש לו נציג אחד, למה לו להתעסק עם עוד נציגים?

 

כי זה עוד לקוח? למה למוצרי אפל יש מספר יבואנים? למה למוצרי סמסונג יש מספר יבואנים? 

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

לא. הוא היה צריך לפתור משבר כלכלי - חברתי עמוק. אז הוא השקיע בתשתיות. ואחר כך אתה יכול לקרוא לזה סוציאליזם, לא קומוניזם. וסוציאליזם מערבי שמוכיח עצמו יום יום באירופה המערבית

 

התבלבלת בין הרוזוולטים. לידיעתך, היו שניים, וכן, הייתה ביניהם קרבת משפחה.

 

עריכה אחרונה על ידי CrankyCPA
פורסם
לפני כשעה, CrankyCPA כתב:

לא יאפשרו לך להיכנס למשחק, גם אם מאוד תרצה ואף תהיה מוכן להכניס את היד עמוק לכיס.

 

מי לא יאפשר לך? הנה, פתאום התגלה שרכבים מסין זו תרנגולת שמטילה ביצי זהב, לא כל מותג ודגם אבל בהחלט ביצי זהב. אם היית איש עסקים ממולח שמריח את הכיוון, היית מנסה לפני הבום הגדול לייבא רכבים מסין אז היה עוד סיכוי לקטן שאתה להיכנס לשוק כיבואן של מותג סיני גדול, אבל כאשר כבר החל הבום יצרנים מסין יעדיפו גם הם את המוכר והגדול, כלומר היבואנים הגדולים המוכרים לנו. 

 

פורסם
לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

 

התרבות והחברה הישראלית עוצבו על ידי אנשי העלייה השנייה. מקום המדינה ועד המהפך שלטה מפא"י, והמדיניות הכלכלית בארץ עד אמצע שנות ה-80 התאפיינה בסוציאליזם, אשר לעיתים קרובות התקרב לגבול הקומוניזם בהיבטים מסוימים.

 

לך תלמד היסטוריה. היתה עליה שניה היו גם עליות נוספות אחריה, כל אחת עם מאפיינים שונים. אין דין מקימי ההתיישבות השיתופית (שאם תבדוק את האידיאולוגיה שלה, היא כיסתה על פתרון לבעיות כלכליות, למשל בתי הילדים שאפשרו ליותר הורים לעבוד). בהמשך היו עליות לערים שבפירוש התבססו על יוזמה חופשית.

לגבי תקופת מפא״י - תחשוב על מדינה שזה עתה קמה בשנים שבהן העולם מתחיל ללקק אתֶפצעיו ממלחמת העולם ההרסנית, אין לה פרוטה בכיס, היא צריכה לנהל מלחמה בפולשים מכל עבר ותוך כדי כך לקלוט מיליון פליטים חסרי כל ממחנות הריכוז באירופה ומהפרעות בארצות ערב. לא היתה ברירה אלא להטיל משטר כלכלי נוקשה. מה שאנשים נוטים לשכוח שכעבור מספר שנים, כשקצת רווח, ההגבלות החלו להיות מוסרות, ובהדרגה שוחררו אפשרויות ליוזמה כלכלית. ישראל של 1960 שונה לחלוטין מזו של 1950. במקביל הוקמו המוסדות דמוקרטיים ומערכת רווחה, חינוך וכו׳, כל מה שהממשלה הנוכחית מתאמצת לפרק. אני רוצה להזכיר לך  שמי שניהל את המהלך הגדול למעבר לליברליזם כלכלי היה שמעון פרס

לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

 

לא הבנתי איזו דוגמה אתה מצפה שאביא, במדינה שבה היבואנים הבלעדיים שולטים ללא עוררין בשוק הרכב, עוד הרבה לפני שנולדת בכלל.

 

שיטת הזיכיונות ביבוא רכב קיימת מקדמת דנא. יבואן מרצדס מתקופת המנדט היה בעל זיכיון לכל המזרח התיכון, משך עשורים קיבל תמלוגים על כל מכונית שנמכרה בערב הסעודית.

לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

 

אתה נאיבי. עיצבו את הרגולציה כך שחסמי הכניסה לשחקנים חדשים גבוהים עד כדי כך שכמעט אף אחד לא טורח לנסות. 

הרגולציה נועדה קודם כל להגן עליך. שהיבואן לא יברח עם הכסף שלך, שיהיה חייב לספק לך שירות תקופה לא קצרה אחרי שרכשת את הרכב, שיחזיק מוסכים המתמחים ברכבי היצרן וכו׳.

לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

 

כי זה עוד לקוח?

כי הוא ירצה ששני יבואנים יתחרו זה בזה ויפגעו בכרך של תוצרת? שיצטרך לתמוך בשני מערכי שיווק ושירות? בסופו של דבר זה פוגע ביצרן.

לפני 20 דקות, CrankyCPA כתב:

 

 

התבלבלת בין הרוזוולטים. לידיעתך, היו שניים, וכן, הייתה ביניהם קרבת משפחה.

 

חשבתי שאתה זה שהתבלבל.

  • אהבתי 4
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 26 דקות, sperial כתב:

 

 

@ArikC מה שאתה מתאר לגבי סונוס (שאין לי מושג מה זה) דומה למצב בשוק הרכב: מי שמגביל יבוא מקביל הוא היצרן. 

סונס הם חברה של מוצרי אודיו לבית. 

 

ולא. 

כי מבלי התערבות של באג שהם היבואנים בארץ, ksp הייתה מצליחה לייבא את המוצרים,

רק לאחר התבכיינות של באג לחברה הם אילצו את המפיץ לבטל את המשלוח. 

זה כוחו של יבואן ״רשמי״. 

אני בתור היצרן,למה זה מעניין אותי אם יש יבואן אחד או 10?

עובדתית יש מותגים עם יותר מיבואן אחד לדוגמא לוגי׳טק והכול בסדר ,לא קרס היקום. 

אגב מקרה דומה עם שסטוביץ וקולגייט,הם התבכיינו לקולגייט שיש יבואנים אחרים שעושים יבוא מקביל למשחות שיניים וקולגייט. 

אגב האם אי פעם תהית למה יש מוצרים שלא נשלחים מאמזון או אתרים אחרים לארץ?

האם אתה יודע שיש יבואנים שחוסמים ייבוא לארץ? אתה מתחיל להבין את הבעייתיות בנושא?

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

קודם כל, אלֶ תשווה את עולם הרכב למוצרי צריכה. אתה לא מזמין שפופרת משחת שיניים חצי שנה מראש, לא משלם תמורתה 200,000 ש״ח ולא צריך חלקי חילוף בטיחותיים לשפופרת. אתה מדבר על עסק שמתנהל אחרת לגמרי.

 

שנית, אם לא תקנה משחת שיניים של קולגייט תוכל לקנות זברה. אם התקלקל לך מכ״מ של סקודה תזקק למכ״מ של סקודה, והרגולציה נועדה, בין השאר, להבטיח אספקת חלקי חילוף. 

 

שלישית, צריך לבדוק מה היו ההתחייבויות ההדדיות בין היצרן ליבואן. אם קולגייט התחייבה לשסטוביץ לבלעדיות תמורת משהו היא צריכה לקיים את החוזה, אלא אם הרגולטור מוצא פגם, למשל ששסטוביץ אוחזת ביותר מאחוז מסויים של מכירות משחת שיניים (שים לב, משחת שיניים, לאו דווקא קולגייט). אחרת אתה פוגע בחופש המסחר. תאמין לי שאני ממש לא מרוצה ממחירי יבואנים מסויימים, אבל אם אתה רוצה שוק חופשי אתה צריך לשלם. האופציה השניה היא שוק קומוניסטי עם יצרן אחד או שניים מפוקחים, ולאו דווקא איכותיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא רלוונטי מה המוצר כרגע, הבאתי את זה כדוגמא לאיך יבואנים שולטים בשוק בצורה כמעט אבסלוטית.
אם אני רוצה קולגייט למה אני חייב לקנות מאותו היבואן, למה אין עוד יבואנים ? ברגע שיש יבואן אחד אין תחרות, לא משנה איך תסובב את זה, מה זה יבואן רשמי? באילו עוד מדינות בעולם הדבר הזה קיים? באילו עוד מדינות בעולם יבואנים מסכלים בצורה חוקית לכאורה ייבוא של יבואנים אחרים? אני בספק שיש עוד כאלו.
ברגע שיש יבואן אחד רשמי, הוא שולט בכל, במחירים, יכול לגרום למחסורים ולהעלות מחירים, יכול להעלות מחירים סתם ככה, הדברים האלו קורים בארץ אל תיתמם. 

ממליץ לראות את הכתבה הבאה, ובהתמקדות על מה עושים היבואנים כדי למנוע יבוא מקביל.

 

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני שעה, ArikC כתב:

קבע מבקר המדינה כי ניתן להגדיר את יבואני הרכב כמונופול

 

לא. הורדתי הרגע את הקובץ, הרצתי חיפוש על פי המילה מונופול, וכל מה שזה נתן לעולם הרכב (נניח בצד את נמל אשדוד ואת עולם החלפים, עליהם אין חולק) הוא כי היבואן הגדול במסחריות קטנות ומכוניות ספורטיביות (תתי תחומים בעלי היצע נמוך מלכתחילה) עלולים להיחשב למונופולים כהגדרתם בחוק לאור אחוזיהם בתת-שוק הספציפי. זה הכל. לא כלל היבואנים, לא בכלל השוק.

 

לפני שעה, ArikC כתב:

בוא ספר לי מה ההשכלה שלך בנושא ואיך הגעת למסקנה הזו?

 

הבנת הנקרא והורדת הקובץ.

 

לפני שעה, ArikC כתב:

ולמה אתה מבטל דעתו של אדם שכנראה מבין בנושא קצת יותר ממך?

 

לא מבטל את דעתו, פשוט קורא בהקשר הנכון, ולא מה שבא לי.

 

בכלל, אגרסיה וזעם צדקני הם לרוב תוצר של קייס לא מספק. וזה כבר מתוך הידע המקצועי שלי.

 

לפני שעה, ArikC כתב:

אם אתה מבין שמונפול מוגדר בחוק בין היתר כמי ששולט במעל אחוז מסויים מהשוק? כל היבואנים עונים על ההגדרה הזו.

 

לא, וזה גם לא כתוב בדו"ח.

 

לפני שעה, ArikC כתב:

חסימת יבוא זה לא מונופול? אמאמא של המונופול.

 

לא, זה יחסים חוזיים. יחסים חוזיים הם דו צדדיים, גם ליצרן חובות כלפי היבואן בצד הזכויות. יצרן לא חייב למכור ליבואן מקביל, כשיש יבואן רשמי ותיק, והוא בטח לא חייב למכור לו, בעד כמות קטנה יותר, במחיר שבוא הרשמי קונה כמות גדולה יותר. 

 

לפני שעה, ArikC כתב:

קשה מאוד להרוויח שאתה היד הרביעית בשרשרת.

 

למה שמישהו שלא הניח את היסודות ולא השקיע את ההשקעה יהנה מזכויות של הקודמים לו בשרשרת?

 

לפני שעתיים, ArikC כתב:

באיזו טענה אני לא יודע, אבל זה כוחו של יבואן

 

זאת הטענה היחידה שמושמעת (גם ב"תחקיר" שהיה) - לא יודע מה קרה, אבל בטח משהו מסריח. אז תסתפק בזה שאתה לא יודע, בי בטחת שאני לא יודע מספיק, לא? :)

לפני כשעה, ArikC כתב:

אני בתור היצרן,למה זה מעניין אותי אם יש יבואן אחד או 10?

 

כי בעד כמות X, עדיף לך לעבוד מול גוף אחד ולא עשרה, ואפילו לא מול שניים. פשוט יעיל יותר. אין ליצרן שום אינטרס, בטח לא בתחום שמערב אחריות וחלפים, בניגוד למשחות שיניים שניסית לשייך ומוצרים אחרים, על פני שנים רבות.

  • אהבתי 2

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...