Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבת רכב לידני


פוסטים מומלצים

שלום,

ברשותי רכב אוטומט ואני מעוניין להסב אותו לידני

מדובר בקיה סיד 2012 (הצורה הישנה) בנזין מנוע 1.6  g4fc

בארץ לא מצאתי כזה דגם ידני אבל בעולם קיימים הרבה

מצאתי גיר ידני מתאים ביבוא כמובן. קלאצ ותיבת הילוכים מפירוק מרכב כזה דיזל 

איזה חלקים אני צריך עוד? ואשמח לחוות דעת למי שכבר עבר את התהליך הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי זה חד משמעית, כדאי זה כבר שאלה אחרת, נעבור בזריזות על המינוסים

1. זה יהיה לא חוקי-טסט שנתי יהיה לך בעיה כל פעם

2. זה יעלה לא זול בלשון המעטה(קח סדר גודל של 10-30 אלף ומעלה, תלוי בזמינות של הגיר)

3. בעיות פוטנציאליות עתידיות בעקבות "חוסר התאמה מהמפעל"- זאת אומרת זה יכול לעבוד ויש מספיק דוגמאות של כלים שזה עובד אחלה, אבל יכולים להית לך כל מני הפתעות הזויות שיכולות לצוץ.

 

מפה זה כבר שלך, בעיני פרט לכלים מאוד ספציפיים זה פרוצדורה שלא הייתי נכנס אליה, לדעתי קיה סיד היא לא דוגמא לכלי שזה "שווה" לעשות לו את הפרוצדורה הזו.

  • רעיון טוב! 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כנראה מחשב רכב, 

וגם מכונאי מספיק אמיץ להתעסק עם זה,

וגם שים לב לתגובה הקודמת.

(עדיף לרכוש כבר רכב ידני שיצא ככזה מהיצרן).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, יעקב ביטראן כתב:

מדובר בקיה סיד 2012 (הצורה הישנה) בנזין מנוע 1.6 g4fc

מצאתי גיר ידני מתאים ביבוא כמובן. קלאצ ותיבת הילוכים מפירוק מרכב כזה דיזל

ומי אמר שזה מתאים?

לא רק במובן של תאימות פיזית, אלא גם יחסי הילוכים (עקומת כוח/מומנט שונה בין מנוע בנזין לדיזל).

 

ובנוסף להודעה מעלי, גם צמות חשמל עשויות להיות שונות.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני די בטוח שהגיר בדגם הבנזין, שונה  בדגם הדיזל. הרי זה מנוע אחר.

הייבוא של הגיר מחו"ל יהיה יקר בגלל המשקל שיובילו לעלות משלוח ומיסים לא זולים. זה בהנחה שהגיר לא ייתקע במכס ולא תתבקש להציג אישור ממשרד התחבורה שאני לא בטוח אם תצליח לקבל.

חוץ מהגיר תצטרך גם מחשב גיר ואולי גם מחשב מנוע (או לצרוב תוכנה על המחשב הקיים?), תושבות אחרות, דוושות (ברכב עם גיר אוטומטי דוושת הבלמים רחבה יותר), צמות חשמל שונות, ידית גיר+ הכבלים שלה,

פלסטיקה פנימית שמסביב לידית ההילוכים, אולי גם לוח שעונים אחר, תלוי איך זה בנוי ברכב שלך.

 

אני בעד פרוייקטים, נהנה לראות ולקרוא, עושה קצת גם בעצמי, אבל כאן זה נראה לא שווה.

כמה כסף חשבת להוציא על זה? למה להשקיע בפרוייקט כזה דווקא ברכב הזה? 

  • אהבתי 1

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר של דיזל יכול להתאים פיזית רק יהיה למנוע קשה לסחוב בגלל יחסי העברה ארוכים יותר, לדוגמא בדיזל בהילוך הגבוה ב 100 קמ"ש הסל"ד 1800, בבנזין 2500. 

למנוע בנזין  אטמוספרי שפועל ב 1800 סל"ד לא יהיה שום כוח להאיץ בהילוך 5 ב 100 קמ"ש, הוא בקושי יוכל לשמור על מהירות זו. הרכב יהיה עצל וכל עליה הכי קטנה אפילו כזאת שלא רואים בעין בכל, תדרוש הורדת הילוך.

 

בנוסף  רוב הסיכויים שציריות של דגם אוטומטי לא מתאימות לידני. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Pavlik כתב:

אני די בטוח שהגיר בדגם הבנזין, שונה  בדגם הדיזל. הרי זה מנוע אחר.

הייבוא של הגיר מחו"ל יהיה יקר בגלל המשקל שיובילו לעלות משלוח ומיסים לא זולים. זה בהנחה שהגיר לא ייתקע במכס ולא תתבקש להציג אישור ממשרד התחבורה שאני לא בטוח אם תצליח לקבל.

חוץ מהגיר תצטרך גם מחשב גיר ואולי גם מחשב מנוע (או לצרוב תוכנה על המחשב הקיים?), תושבות אחרות, דוושות (ברכב עם גיר אוטומטי דוושת הבלמים רחבה יותר), צמות חשמל שונות, ידית גיר+ הכבלים שלה,

פלסטיקה פנימית שמסביב לידית ההילוכים, אולי גם לוח שעונים אחר, תלוי איך זה בנוי ברכב שלך.

 

אני בעד פרוייקטים, נהנה לראות ולקרוא, עושה קצת גם בעצמי, אבל כאן זה נראה לא שווה.

כמה כסף חשבת להוציא על זה? למה להשקיע בפרוייקט כזה דווקא ברכב הזה? 

כנראה שלא הסברתי נכון.

הרכב בנזין והגיר שמצאתי הוא לדגם בנזין בדיוק לרכב כמו שלי
https://a.aliexpress.com/_omRdxBx)

המחיר שלו לא כזה יקר וכן גם המשלוח עלויות המכס לא אמורות להיות גבוהות (את נושא משרד התחבורה אבדוק)

מהארץ אני לוקח רק את הדוושות וידית הילוכים

לכן לא תהיה לי בעיה עם תאימות הגיר לרכב וכן לא עלויות גבוהות כי הרכב במקור מותאם לכזה גיר בדיוק.

השאלה איזה עוד חלקים אצטרך לקחת בחשבון?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, יעקב ביטראן כתב:

כנראה שלא הסברתי נכון.

הרכב בנזין והגיר שמצאתי הוא לדגם בנזין בדיוק לרכב כמו שלי
https://a.aliexpress.com/_omRdxBx)

המחיר שלו לא כזה יקר וכן גם המשלוח עלויות המכס לא אמורות להיות גבוהות (את נושא משרד התחבורה אבדוק)

מהארץ אני לוקח רק את הדוושות וידית הילוכים

לכן לא תהיה לי בעיה עם תאימות הגיר לרכב וכן לא עלויות גבוהות כי הרכב במקור מותאם לכזה גיר בדיוק.

השאלה איזה עוד חלקים אצטרך לקחת בחשבון?

 

אני חושב שהסבירו לך טוב מאד שזה לא שווה ולא כדאי. אבל זו בחירה שלך אם להמשיך ולהתקדם הלאה. 

לפני שעתיים, יעקב ביטראן כתב:

השאלה איזה עוד חלקים אצטרך לקחת בחשבון?

אז כמו שכבר כתבו, לפני חלקים שצריך אולי לקחת בחשבון, תעבור על המוצרים הבסיסיים שאתה צריך ותראה שהם תואמים כמו כפפה ליד.

צמות חשמל.

מסגרת פלסטיק של בקונסולה המרכזית בסלון הרכב שתתאים לידית של גיר רגיל.

מחשב רכב, לבדוק התאמה.

אני בטוח שיש אצלך באוטומט חיישנים שתיצטרך לבטל אותם בהחלפה.

משלוח ומיסים, תמיד דוחפים עוד עמלות ועמיית'.

בקיצור... מאחל לך הצלחה מרובה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהחלקים יש את העניין של מי יבצע את העבודה. אם יש לך יכולת, כלים, מקום לעבוד וזמן אז אולי תוכל לבצע את ההסבה בעצמך.

אם לא, בהצלחה למצוא מישהו שיסכים לקחת עליו פרוייקט כזה.

היו כמה שרשורים על החלפה כזו בזמן האחרון. תעשה חיפוש ותקבל עוד תובנות.

בגדול כלל האצבע הוא שהחלפה כזו עולה בין 1 ל 1.5 ממחיר הרכב ולכן חוץ ממקרים מאד נדירים זה לא משתלם.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו רק העבודה תעלה לך פי 3 מערך הרכב.

אז הבאת גיר, ונניח שהוא מתאים (הלינק מעלי אקספרס לא תקין).

אתה צריך כמעט בודאות להחליף צמת חוטים, למצוא משאבת קלאץ, תושבות לדוושה עצמה ואת הדוושה של הקלאצ, יתכן גם שינויים בתושבות גיר, ככול הנראה גם ציריות אחרות, לצרוב תוכנה חדשה במחשב רכב אחרת תקבל הודעה שיש לך תקלה בגיר האוטומטי, על הדרך לנתק ולבטל את הקירור של שמן הגיר מהרדיאטור ולבטל אותו ולסגור ולבטל את החיבורים, או להחליף את הרדיאטור עצמו.

וכל זה ככה ממשחק בראש של סדר הגודל של העבודה הזו.

אח"כ נדבר על נושא הרישוי כיוון שברשיון הרכב רשום לך תיבת הילוכים אוטו, וגם אם נניח בטסט לא שמו לב נראה אותך מוכר אותה בעתיד.

החלפת תיבת הילוכים ברשיון דורשת אישור מהמוסך המרכזי של היבואן וגם פה בהצלחה לקבל את זה.

במילים אחרות רוצה רכב ידני- תקנה רכב ידני.

הסבות כאלו עושים על רכבי ספורט וכלים ייחודיים ולא על קיה סיד 2012 אלא אם אתה תוכנית טלוויזיה בריטית/ אמריקאית בערוץ דיסקברי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהתשובה לכל שאלה בפורום שכוללת את הביטוי "הסבה לגיר ידני" צריכה להיות "לא, אי אפשר", בצורה גורפת. תשובה של בוט, מצדי.

 

לא.

 

דיונים תיאורטיים אפשר לפתוח באוף טופיק כמה שרוצים בשרשור הפוליטי. מעשית? לא. אי אפשר.

 

"האם אפשר להסב את מכסחת הדשא של הילד וכו" - זה אולי, אבל מראש אוף טופיק :)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...