Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשרי. לא כדאי.

בתאריך 16.8.2024 בשעה 19:27, ik3 כתב:

1. זה יהיה לא חוקי-טסט שנתי יהיה לך בעיה כל פעם

חוקי. משנים ברשיון רכב.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 57 דקות, hans כתב:

אני חושב שהתשובה לכל שאלה בפורום שכוללת את הביטוי "הסבה לגיר ידני" צריכה להיות "לא, אי אפשר", בצורה גורפת. תשובה של בוט, מצדי.

 

לא.

 

דיונים תיאורטיים אפשר לפתוח באוף טופיק כמה שרוצים בשרשור הפוליטי. מעשית? לא. אי אפשר.

אבל זה ממש לא נכון.

זו לא שאלה תיאורטית. מעשית זה אפשרי, אם זה משתלם זו שאלה אחרת.

מעשית אפשר לקנות רכב ידני כזה בארץ שירד מהכביש בשביל החלקים ולעשות את ההסבה.

חוקית, צריך לבדוק עם המחלקה הטכנית של היבואן שהם מאשרים, כדי לשנות את הרישום ברשיון הרכב.

כל היופי בפורום רכב זה שמסתכלים על דברים מנקודת מבט של חובבי רכב. "לא" אוטומטי על שאלה כזו צריך לקבל בפורום יועצים כלכליים כי זה משהו לא משתלם בעליל.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תבחין בין טכני למעשי.

טכנית הכול אפשרי.

מעשית - בכל הקשור לעולם מציאותי עם רגולציה מציאותית במדינה ששמה ישראל - לא אפשרי.

 

וגם מבחינה טכנית - כתלות בתכנון, זה כל כך קשה לפעמים שגם על זה אפשר להגיד - לא מעשי. היה/יש פה גולש שהצליח איך שהוא להמיר מזדה האצ'בק אחרי סאגה אינסופית וזה אף פעם לא עבד כמו שצריך.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 3 שעות, tinoki כתב:

חוקי. משנים ברשיון רכב.

תאורתית כן.

פרקטית- בהצלחה עם זה

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
בתאריך 20.8.2024 בשעה 16:32, hans כתב:

תשובה של בוט, מצדי.

 

אם תמשיך בכיוון הזה, אני חושש שרוב הפורום הזה (שיפורים) יכול לקבל תשובות בוט.

הסבה לידני, שיפור סאונד, תוכנה למנוע ועוד כמה קבועים.

אההה... לכבוד החופש אפשר לעשות משהו לעניין רכב לדריפטים בתקציב נמוך (למרות שהחופש הזה היה די רגוע).

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 22 שעות, hans כתב:

תבחין בין טכני למעשי.

טכנית הכול אפשרי.

מעשית - בכל הקשור לעולם מציאותי עם רגולציה מציאותית במדינה ששמה ישראל - לא אפשרי.

 

וגם מבחינה טכנית - כתלות בתכנון, זה כל כך קשה לפעמים שגם על זה אפשר להגיד - לא מעשי. היה/יש פה גולש שהצליח איך שהוא להמיר מזדה האצ'בק אחרי סאגה אינסופית וזה אף פעם לא עבד כמו שצריך.

מעשית זה אפשרי. לא לכל אחד אבל עובדה, הבאת דוגמא למשהו מסובך בהרבה שבוצע כאן בעצמך. לא יובאה לארץ מזדה 3 ידנית ואיכשהו זה נעשה, אז רכב שיש לו גרסה ידנית בישראל וניתן להשיג חלקים זה פשוט יותר. הכל עניין של רצון ויכולת. גם אני לא מבין למה לעשות פרוייקט דווקא על רכב כזה חסר יחוד אבל אם מישהו שואל כנראה שזה מעניין אותו.

רגולציה זה כבר תלוי ביבואן. יש יבואנים קשים יותר ויש קשים פחות. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בתאריך 20.8.2024 בשעה 16:32, hans כתב:

אני חושב שהתשובה לכל שאלה בפורום שכוללת את הביטוי "הסבה לגיר ידני" צריכה להיות "לא, אי אפשר", בצורה גורפת. תשובה של בוט, מצדי.

 

לא.

 

דיונים תיאורטיים אפשר לפתוח באוף טופיק כמה שרוצים בשרשור הפוליטי. מעשית? לא. אי אפשר.

 

"האם אפשר להסב את מכסחת הדשא של הילד וכו" - זה אולי, אבל מראש אוף טופיק :)

לא הכי מסכים, זה תלוי באיזה אוטו מדובר.

 

נוסעות בארץ לא מעט מכוניות משנים קודמות שעברו הסבה כזאת בהצלחה - סיוויקים, BMW ועוד. יש גם כמה שעברו הסבה בכיוון הפוך מידני לאוטומטי.  יש כמה קורולות רובוטיות 2008-2009 שהוחלף בהם הגיר הרובוטי לגיר פלנטרי.  

 

נכון שככל שהמכוניות הפכו למורכבות יותר מבחינת אלקטרוניקה וככל שהופסק יבוא גרסאות ידניות לארץ, פרוייקט כזה הפך ליותר ויותר קשה.

 

 

 

פורסם

לפני המון שנים, מתישהו בתחילת שנות ה2000 הסבתי ב.מ.וו. e30 מודל 1984 מגיר אוטומט לידני. היה פשוט באופן יחסי, לא היה צורך להחליף שום צמת חוטים, לא חיישנים ולא נעליים.

לא היו ציריות להחליף ולמיטה זכרוני אורך הגיר היה זהה אז אפילו דריישפט לא החלפנו אבל אני לא זוכר ב100%, יכול להיות שכן הוחלף ואני פשוט שילמתי על כל מה שזרקו עלי.

עשיתי את זה אצל מוסך ב.מ.ו.. ציקי ביהוד שקרע אותי במחיר (מי שמכיר את ציקי יודע על מה אני מדבר), והיינו צריכים להוסיף את הפדאל קלאץ, משאבה, ולהחליף את הגיר, פלסטיקה יצאה בשני קליקים וגם ידית ההילוכים הגיעה עם הגיר עצמו כיוון שהוא ישב ממש בין הנהג לנוסע בלי שום שינויים בחיבורים במוטות קישור בין הידית לגיר.

ככה או ככה זאת היתה תקופה שונה, רכבים שונים שהרבה יותר פשוט וקל להסב אותם ולעבוד עליהם. לקח לו יומיים עבודה, הרכב נכנס בראשון בבוקר ושני בצהריים כבר פירפר בכיכרות.

פילטר פתוח לדוגמא ברכבים של פעם היה פשוטלהרכיב והרכב מבין עניין ומסתגל, היום רוב הרכבים יקבלו פילטר פתוח בלי עדכון תוכנה והם פשוט יחנקו ולא ידעו לתת מספיק דלק כדי להתמודד עם כמות האויר הנוספת שנכנסה למנוע.

  • אהבתי 1
פורסם

האלקטרוניקה והמיישוב, עושים את זה יותר מסובך מ"הרכב וסע" (לפחות לרכבים בשניים- שניים וחצי העשורים האחרונים).

נוסף על כך שצריך בעל מקצוע שרוצה, יודע, ויכול להתמודד עם הנושא ובעלים (של הרכב) עם כיס מספיק עמוק (לכל מיני רג'קטים).

 

ופות"ש, איה נעלם ?

alfa 156 2.5.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...