Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים יקרים, 

ברשות המשפחה כרגע המכונית הנפלאה הזו, פורד פוקוס דור 2.5 מנוע 2000 סמ"ק 145 כוח סוס עם גיר אוטומטי 4 הילוכים.

320 אלף קילומטרים של כוח, אמינות, נוחות, בכל זמן בכל מזג אוויר ובכל מקום. 

לא מייצרים כאלו מכוניות היום.

התכנון הוא שהמכונית הזו תעבור אליי, ועלה בראשי רעיון, להסב גיר 5-6 הילוכים ידני למכונית. 

 

טיעונים:

טיעון 1# - מנוע וגיר מאזדה. כמה קשה/יקר/מסובך העניין יכול להיות?

טיעון 2# - האם במקום לרכוש רכב אחר שלא יענה על צרכיי כמו המכונית הזו, גיר ידני; גם בעלות שגבוהה מהמכונית, יכול להיות נהדר. יתן למכונית הזו עוד אוויר להמון שנים נהדרות ואמינות על הכביש. 

 

אני בטוח שהסבות בוצעו בעבר, 

מה נדרש? מי עושה כזו הסבה?

בריף קצר של חלקים נדרשים?

מבחינתי אני מביא את כל החלקים מאירופה. גיר אני אמצא דרך להכניס. מה עושים משם על מנת שאוכל להכניס ראשון וגם לנסוע אל החופש?

עושה דילוג על איילון;)

vwlsexh8vrd91.jpg

תהיו עדינים חלום הקלאץ' ראשון לא נחל הצלחה עד כה, 

אך נשוב עוד לדהור😊

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

להסב דווקא את הרכב הזה?

כשהייתי באוקראינה ראיתי כאלו ידניות, ככה שרכב כזה קיים.

קודם כל לפי הק"מ המכובד שהרכב עבר, אכתוב שק"מ זה לא רק מנוע וגיר. זה עוד הרבה מכלולים שצריכים לעבוד ביחד כדי לקבל רכב שנוסע תקין.

 

כדי להסב אותה לגיר ידני תצטרך לפחות:

- את הגיר עצמו+ תושבות גיר

- קלאץ ומשאבות במידה והוא הידראולי

- דוושת אחרות 

- מחשב גיר ואולי גם מחשב מנוע אחר

- צמות חשמל במידה והקיימות לא יתאימו

- ידית תפעול הגיר עצמה וכל הפלסטיקה שמסביבה

- אני לא בטוח, אבל אולי גלגל תנופה אחר

בטוח שלא ציינתי את כל מה שנדרש כדי לבצע הסבה כזאת.

 

קשה לי להאמין שתמצא מישהו שיסכים לבצע את העבודה כי היא יכולה להוביל לתקלות המשך וסכסוך עם בעל המקצוע.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

טכנית הכל אפשרי, ואם תקרא בפורומים של פורד בטוח תמצא פרוייקטים כאלה מצולמים. בדרך כלל עדיף לקנות רכב זהה נוסף ידני ולעשות ממנו את ההסבה. השאלה אם הגיעו כאלה ידניות לישראל ואחת מהן למכירה. בנוסף יש את העניין של שינוי רשיון הרכב, כי כרגע כתוב לך "אוטומט" שם. בשביל זה צריך אישור מהיבואן. 

 

אבל, אם המכונית תעבור מההורים אליך, הרבה יותר יעיל נח וקל למכור אותה ולרכוש רכב ידני אחר. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני מבין את הרעיון להפוך רכב אהוב לידני

 

אני לא בקיא בעניין ההסבות אבל קל להבין שהסבת רכב כה עושים כי נהנים מפעולת ההסבה עצמה וכל האתגרים שכרוכים בה. אבל לא עושים אותה כי רוצים רכב ידני. אם המטרה היא להשתעשע בהרפתקאה הטכנית אז אולי זה הגיוני להסב (רק אם אפשר להכשיר זאת חוקית. נראה לי מאתגר). אם אתה רוצה רכב ידני אז קנה אחד ידני וזהו.

 

אני גם חובב ידני. אם תחפש תמצא.

היתה לי פוקוס 2002 דור 1 1600 ידנית. אחלה רכב.

פורסם

יש פוקוסים דור 3 ידניות, לא הרבה אבל יש
מנוע 1.6 דגמים בלי טורבו עם 125 כ"ס ועם טורבו עם 180 כ"ס
לדעתי כדאי להשקיע מחשבה לקנות אחד מאלה ולא להשאיר רכב עם 300 + אלף ק"מ

בהצלחה

מקס

<-- זה היעד :evil:

פורסם

לא נמכרה בארץ פוקוס דור 2 ידנית אחת. דור ראשון היו ודור שלישי היו אבל דור 2 לא, מה שעושה את הפרוייקט מאוד בעייתי. 

 

 

פורסם
בתאריך 17.6.2024 בשעה 13:25, mitsugli כתב:

יש פוקוסים דור 3 ידניות, לא הרבה אבל יש
מנוע 1.6 דגמים בלי טורבו עם 125 כ"ס ועם טורבו עם 180 כ"ס
לדעתי כדאי להשקיע מחשבה לקנות אחד מאלה ולא להשאיר רכב עם 300 + אלף ק"מ

בהצלחה

מקס

 

מסכים. לגמרי מבין את הרצון להסב רכב שיש לו ערך סנטימנטלי, אבל דווקא במצב כזה כדאי להקשיב לדעה פרקטית, שתחסוך לך המון כאב ראש.

פורסם
בתאריך 10.6.2024 בשעה 15:37, Pecan כתב:

 

ברשות המשפחה כרגע המכונית הנפלאה הזו, פורד פוקוס דור 2.5 מנוע 2000 סמ"ק 145 כוח סוס עם גיר אוטומטי 4 הילוכים.

320 אלף קילומטרים של כוח, אמינות, נוחות, בכל זמן בכל מזג אוויר ובכל מקום. 

לא מייצרים כאלו מכוניות היום.

 

 

נראה שיש לכם רכב חריג שלדבריך הוא מופת של שימושיות ועמידות. זאת כאשר הוא רכב זול מאוד ובנוסף לכל אתה אוהב אותו. זה שילוב בהחלט חריג ומשמח

 

הפרויקט המוצע יכול להיות הדבר היחיד שיהפוך את הרכב הזה מהצלחה שימושית מרהיבה לאסון של הוצאות, טרחה ותסכולים

 

חבל

  • רעיון טוב! 2
פורסם

היי
יש לי חבר טוב שעשה הסבה למאזדה 3 דור ראשון מנוע 2000, מדובר ברכב זהה מבחינת המכלולים.

הוא ייבא גיר של מאזדה ספיד3 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, ההסבה לקחה הרבה זמן, הרבה כאב ראש, ולא מעט כסף, אבל המאזדה שלו פנטסטית, מוזמן לשלוח ה"פ ואקשר ביניכם.

אני חושב שהפרוייקט יעלה יותר משווי הרכב, מנגד - אין שווי לחוויות אישיות ואני חושב שמדובר בפלטפורמה שמתנהגת נהדר ואפשר גם להפוך אותה לרכב מסלול מן המניין :), קח בחשבון, זה כסף שילך "לפח", ברגע שתסיים עם הרכב לא תראה ערך כלכלי מההוצאה הזו.

עברתי לסקייטבורד

פורסם
בתאריך 18.6.2024 בשעה 00:23, Buki כתב:

לא נמכרה בארץ פוקוס דור 2 ידנית אחת. דור ראשון היו ודור שלישי היו אבל דור 2 לא, מה שעושה את הפרוייקט מאוד בעייתי. 

 

היתה לי אחת כזו מדור ראשון. אחלה היגוי ושלדה, מנוע קצת חלש.

פורסם
לפני 26 דקות, sjerby כתב:

היי
יש לי חבר טוב שעשה הסבה למאזדה 3 דור ראשון מנוע 2000, מדובר ברכב זהה מבחינת המכלולים.

הוא ייבא גיר של מאזדה ספיד3 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, ההסבה לקחה הרבה זמן, הרבה כאב ראש, ולא מעט כסף, אבל המאזדה שלו פנטסטית, מוזמן לשלוח ה"פ ואקשר ביניכם.

אני חושב שהפרוייקט יעלה יותר משווי הרכב, מנגד - אין שווי לחוויות אישיות ואני חושב שמדובר בפלטפורמה שמתנהגת נהדר ואפשר גם להפוך אותה לרכב מסלול מן המניין :), קח בחשבון, זה כסף שילך "לפח", ברגע שתסיים עם הרכב לא תראה ערך כלכלי מההוצאה הזו.

 

מגניב שהוא הצליח! אבל אני מניח שהרישוי של הרכב הוא בקומבינה - אין מצב שכתוב אצלו ברשיון הרכב שהוא ידני, שכן לא היו כאלה בארץ ולכן אין לכך אישור של משרד התחבורה. ואז גם צריך לקחת בחשבון סיכון שבמקרה של תאונה הביטוח יעלה על הפער הזה ויסרב לשלם.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...