Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז מידע טכני על כשל סדרתי, ברכבים חשמליים של קונצרן יונדאי/קיה/ג'נסיס מבוסס על פלטפורמה E-GMP


פוסטים מומלצים

אשתדל לרכז פה חומר רפרנס רלוונטי (לניחושים, קישקושים, אי דיוקים או מידע מיד שלישי/רביעי יש לכם מאמר מקצועי בדיון אחר), עדיין זה לא אומר שאת היבואנים המקומיים זה מעיניין, אבל עדיין תוכלו ללחוץ על מוסכים.
בתור עוסק בתחום, ברור לי איך הם יתנהגו - ניחוש פרוע שלי לא יהיה שום ריקול גורף !!

מן הסתם הבעייה צפה בדרום קוריאה, וזה כולל את כל המותגים, כי שם שווק לראשונה הרכב הראשון (IONIQ 5) המבוסס על פלטפורמט E-GMP.
הכשל נגרם על ידי פגמים פיזיים בתוך ה-ICCU (ריתוכים/אטמים) שמובילים לדליפת נוזל קירור לאן שהוא לא אמור ללכת. החברה בארה"ב ואירופה קיוו שהם קיבלו רוויזיה חדשה של ICCU אבל מסתבר שאותה בעיה קיימת ביתר המדינות כולל בישראל (ורק הייתה שאלה של זמן), הם עוד גם חשבו שעדכון תוכנה יכול לפתור את הנושא, אבל פשוט כווולם פיספסו שעדכון תוכנה זה רק שדרוג לשיפור אבחון, שיותר מוקדם יתריא על תקלה/לפני שנשרף הפיוז, או שלא באמצע נסיע תקבל השבתת רכב שזה כבר נושא בטיחותי חמור!
וחיזוק נוסף שאין פה "קסם תוכנתי" שהתקלה קיימת גם ב-IONIQ 6, להזכירכם הרכב הראשון של הקונצרו התומך ב-OTA מלא !

IntegratedChargerandConverterUnit(ICCU).thumb.png.0e7c7c593adb2ff27393e15a679ee54f.png

 

להבדיל מ-OBC סטנדרטי הקיים בכל רכב BEV שלרוב מאפשר זרימה חד כיווני של זרם חשמלי מ-AC, יחידת בקרת הטעינה המשולבת (ICCU) זאת גרסה משופרת המאפשר פונקציה חדשה של רכב לטעינה (V2L), להפעיל מכשירים חשמליים אחרים 110/220V או אפילו לטעינת רכב חשמלי נוסף.

כבר באמצע 2023 יצאו TSB מסודרים ל-3 המותגים עם הנחניות מפורטות איך לפעול בקשר ל-DTC P1A9096, אז היבואנים המקומיים יכולים להמשיך לחרטט/מחכים להנחיות, השיטה בארץ ..עד שלא שבור (לא נתקעת) לא ניזום כלום.

 



HYUNDAI

Ioniq 5 Recall TSB ICCU CAMPAIGN 997.pdf

KIA

 

VOLUNTARY SERVICE CAMPAIGN ICCU SOFTWARE UPGRADE OR ICCU ASSEMBLY AND FUSE REPLACEMENT (SC271).pdf

 

GENESIS

 

DTC P1A9096 CHECK FOR ICCU & FUSE REPLACEMENT AND ICCU SOFTWARE UPDATE (SERVICE CAMPAIGN 907G).pdf

 

מי שאוהב ויזואלי, הנה סרטון של קמפיין 997 (עבודה לא קטנה, ותהיו בטוחים לא מבוצע כך בארץ הקודש :silly:)

 

 

בארץ בכלל לא רואה מק"ט 36400-1XAA0QQH שמופיע ב-TSB, לא ברור אם זאת רוויזיה שהפגם תוקן, מה שבטוח אם ישימו אותו ICCU ישן, זאת שאלה של זמן מתי עוד פעם יתפגר, מבחינת יבואן עדיף אחרי שייצא מאחריות....ואז תריב על רצון טוב.

36400-1XAA0.thumb.png.10f2be58761504f6672f9cb5cf7d2881.png

 

נ.ב.:

 

לכל החסידי רכבי צ'ינג צ'אנג צ'יונג, אצלכם זה לא יכול לקרות, אין דבר כזה פאק בייצור/לוגיקת תוכנה/חלקים מתפגרים כי לעולם לא יהיה שום תיעוד/TSB רשמי/חומר טכני רשמי איך לתקן (למוסך יבואן מה שיש זה בדיחה)...."לא יהיה כלום כי אין כלום"

  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביתר העולם גם עדכנו את מודול VCMS כדי לטפל בהתחחמות של פורט טעינה, שהפסיק טעינות AC איטיות פתאום, והרבה אנשים אחרי זה התלוננו שהנחיתו את זרם הטעינה שלהם.

VCMS.thumb.png.dd670c148dec2229176a711ea815a139.png

 

TSB בשביל DTC P1BAD

 

VEHICLE CHARGE MANAGEMENT SYSTEM (VCMS) UPDATE.pdf

 

תרשים רכיבים של מערכת טעינה ברכב:

 

Ioniq 5 - Component Location and Function (Vehicle Charging Management System).pdf

 

 

לאנשים שרוצים לצלול עמוק HARD CORE, עם תרגום שבור של יוטיוב תקבלו עוד מידע מחברה הקוריאניים

 

 

בארץ BLUE LINK לא פעיל, כנראה למזלנו, כי לפי פורומים בחו"ל פשוט הרבה רכבים פשוט נתקעים עם מצבר 12V מרוקן, וכן פאקינג רכב BEV בלי זה לא יזוז, אפילו לשלב הילוך לו תוכל, ויש חשש שהגורם משם.
הרבה אנשים התחילו לקנות מצברים יקרים:
https://www.ohmmu.com/

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים צריך יותר מזל משכל....ב-2022 בתקופה של טירלול/מחסור מאין ברירה רכשתי נירו EV דור 1 ממשלוח אחרון, בדיוק בחשיבה של דגם מוכח בלי מחלות ידועות, כבר עם 87 אק"מ 0 תקלות...סיפור של דור חדש של ICCU הולך להיות פיאסקו רצינית !!!
אפילו שנירו דור 2 (SG2) לא מבוסס E-GMP, מסתבר גם נגוע, הקוריאנים ממש נכשלו בתכנון/בחירת ספק חומרה ללא ספק.

 

Kia Niro 2023Y EV BATTERY POOR_NO CHARGING CONCERN ICCU REPLACEMENT.pdf

 

בארץ לפי הבנתי משווק דגם בלי V2L

364010EJA1FFF.thumb.png.08f41e65e81f5f8700aac08ae41b4f38.png

 

זמינות של חלקים לטלקאר פשוט זוועה (מידיע ומקרה של PHEV השני שלי)...ליבי עם אנשים בעלי נירו EV דור שני שיהיו נגועים בתקלה הזאת.
בארה"ב/אירופה הרבה IONIQ 5/EV6 "שכב" חודש-חודשיים במוסך בגלל מחסור בחלקים.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ היבואנים עוד "מעכלים", איך לעשות עדכון יזום ל- ICCU שתכלס ידוע כבר עוד מעט שנה...בארה"ב עברו לריקול מלא ועצירת מכירה של הדגם

 

2024-03-21_0-25-46.thumb.png.b3b3b3db4b20920223701960ef49756a.png

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נראה איך בארץ יתמודדו עם ריקול עולמי, הרי הקשקשת של מחלקת PR של היבואנים המקומיים (ואוהבים לצוטט במאמרים/ידיעות "מקצועיים" ברחבי הרשת המקומית , חוץ מגיל מלמד שמדווח הכי מקצועית) שלא יכולים להכריז על דעת עצמם, ומחכים להנחיות יצרן, הנה תרשים מסכם עבור לקוחות מקומיים של הרכבים האלו, שיהיה מתועד ויעזור להתמודד עם מוסכי רשת !!

 

FlowCh.thumb.png.7d14dfffcd8b6bf09a751ba95b3a0704.png

 

זה כבר ריקול מלא לא TSB או המלצה ! הבעיה פשוט רוחבית, לכן מחייב הגעה פיזית למוסך, ואם כבר קיים DTC P1A9096, פשוט חבל על הזמן, לקוות שיש חלקים זמינים.
עדכון תוכנה מזכיר לכם זה פשוט יתריע יותר מוקדם אבל לא יכול למנוע פגם פיזי ששאלה של זמן מתי יופיע שיחייב החלפת חלק, בתקווה שזה יקרה בתקופת אחריות.

ברחבי עולם הרבה לקוחות עברו עדכון תוכנה (לרוב שהיו להם בעיות/תלונות בקשר למצבר 12V או שהגיעו למוסך לצורך טיפול) ואחרי X זמן קיבלו את התקלה הנ"ל או המצבר 12V פשוט התרוקן בפתאומיות, אין תבנית קבוע, מה שכן זה מתחיל להופיע אחרי שנה+ ונסוע שונה.
כרגע קיה עוד לא פרסמו ריקל בנושא, ברגע שייצא, כמובן אפרסם פה, כרגע יש להם מקרה אחר של כשל בדריישאפט ברכבי נירו חדש ו-EV6 שיצרו בין התאריכים 27 יוני-13 יולי 2023

Kia - Recall SC295 Driveshaft.pdf 

 

מסמכים רשמיים בנושא ICCU

 

HYUNDAI:

Hyundai - Recall 257.pdf

 

GENESIS:

Genesis - Recall 021G.pdf

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים וגם יודע על מקרה בו רכב של חבר (איוניק5) הפסיק ולא היה ״מוכן״ להטעין.

 

בבדיקה של מורשה,התגלה מודול בקרת טעינה ואנרגיה תקול,וכעת ממתין לחלפים (הרכב מושבת),ויש לציין רכב עם 20 אלף ק״מ,שמור ביותר… פשוט הזוי היבואן והמורשה שלא יודעים אפילו להתנהל מול היצרן העולמי ומתרצים כל דבר בחוסר חלקים עולמי/חותים ושאר בבל״ת…

שורה תחתונה לדעתי-יבואן קיה/יונדאי והיצרן נכשל בכל נושא הדגמים החשמליים של 2022 והלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...