Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחריות רכב ביבוא מקביל


ROEI-A
שימו לב! השרשור הזה בן 195 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב,
להורים שלי יש רכב שנרכש מיבוא מקביל.
הסוכנות של היבוא המקביל אמרו להם שהם מקבלים אחריות מלאה כמו רכב שנרכש מיבואן רשמי.

היבואן הרשמי טוען שהוא צריך לתת אחריות לפי המדינת מקור שממנה היבואן המקביל רכש את הרכב.
מישהו יכול להפנות אותי לחוק? אני לא מוצא מקום רשמי או איזה פסק דין בנושא שמאמת את מה שהיבואן המקביל טוען.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפסיקה אומרת שעל היבואן הרשמי לטפל ברכב במסגרת האחריות ראה כאן

 

הפסיקה לא דנה באורך האחריות. אלא בחובה לטפל ברכב במסגרת האחריות כשזאת קיימת. 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת צרה צרורה

מכיר מקרה שהיבואן נכפה עליו לטפל ברכב שהגיע ביבוא אישי

אך מערכות הרכב לא היו זהות למה שמגיע לארץ
לא היה ידע, לא כלים ולא חלקי חילוף ובגדול המילה "חייב" לא באמת מפרטת תוך כמה זמן זמן...
יש מצב להשבית רכב לחודש, כי מחכים לחלק, לאף אחד לא באמת אכפת ממך וזה גם שיטת מצליח כי לא בטוח שהחלק יפתור לך את הבעיה, כי אין כלי דיאגנוזטיקה מתאים

 

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@סולל הדרך לא נראה לי שזאת הבעיה כאן. מעריך שמדובר בדגם נפוץ כמו דגמי טויוטה למשל.

רוב הטויוטות בייבוא מקביל מגיעות מפולין. אם האחריות הניתנת לדגמי טויוטה הנמכרים שם קצרה יותר מזאת שבארץ, היבואן לא ישופה ע"י היצרן על על חלקים ועבודה על רכב שהאחריות עליו מבחינת היצרן - פגה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אולי אתה צודק,
אבל מקרי קצה יש הבדלים גם באבזור
דמיין מצב שיש תקלה בחיישן המשקל של כיסא הנוסע.
אם הריפוד הפנימי ו/או הדיפון הפנימי שונה, אתה תחכה חודש לכיסא חדש

זאת סתם דוגמא למורכבות בתחזוקה של רכב ביבוא אישי.
נכון שבטויוטה קורולה 97% מהמערכות זהות ועדיין צריך לציין את המורכבות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי פותח השירשור יאמר באיזה רכב מדובר?  (ואז לא יהיה צורך בחוש שישי).

איזה אחריות הוא חושב שמגיע לו?

איזה אחריות הוא מקבל בפועל? (בגלל שהרכב יובא ממדינה X )

 

לפותח השירשור:

האם חזרת לסוכנות היבוא המקביל ואמרת להם מה שאמר לך הייבואן?

אם כן, אז:

מה הייתה תשובת היבואן המקביל לכך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, IsraCar כתב:

אולי פותח השירשור יאמר באיזה רכב מדובר?  (ואז לא יהיה צורך בחוש שישי).

איזה אחריות הוא חושב שמגיע לו?

איזה אחריות הוא מקבל בפועל? (בגלל שהרכב יובא ממדינה X )

 

לפותח השירשור:

האם חזרת לסוכנות היבוא המקביל ואמרת להם מה שאמר לך הייבואן?

אם כן, אז:

מה הייתה תשובת היבואן המקביל לכך?

הרכב הוא פיגו' 2008 חשמלית, סוכנות היבואן המקביל טוענת שהרכב צריך לקבל אחריות מלאה 3 שנים מהיבואן בארץ.
היבואן טוען שהרכב צריך לקבל אחריות לפי המדינת מקור שהיבואן המקביל הביא ממנה את הרכב ותחילת האחריות היא לפי התאריך שהתקבל הרכב שם.
לא מצאתי איזה הסבר בחוק לגבי משך האחריות בארץ צריך לקבל במקרה כזה.
מבחינת מכלולים אין בעיה לטפל כי הוא דומה למה שהיבואן המקביל מוכר כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון אומר שהיבואן המקומי מקבל מהיצרן פיצוי על שעות עבודה וחלקי חילוף ע"פ הסכם האחריות המקורי לרכב
התאריך הקובע לתחילת האחריות, עשוי להיות היום הו הועבר הרכב לסוכן המשנה.
אין "חוק" לזה
אתה יכול לפנות ליצרן ולשאול אותו לגבי מועד תחילת האחריות.
אם משך האחריות המקורי גדול ממשך האחריות בישראל וכל עוד היצרן משלם, אין סיבה שמשך האחריות המקורי לא יהיה זה הקובע.

במקרים כאלו נהוג להפקיד צק ערבון למוסך עד לכיסוי התשלום ע"י היצרן.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלי הרכב המגיעים בייבוא וחשמליים בפרט, עוברים רישוי בארץ המקור ולכן תאריך תחילת האחריות הוא מהתאריך בו עלה הרכב לכביש בארץ המקור.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, סולל הדרך כתב:

ההגיון אומר שהיבואן המקומי מקבל מהיצרן פיצוי על שעות עבודה וחלקי חילוף ע"פ הסכם האחריות המקורי לרכב
התאריך הקובע לתחילת האחריות, עשוי להיות היום הו הועבר הרכב לסוכן המשנה.
אין "חוק" לזה
אתה יכול לפנות ליצרן ולשאול אותו לגבי מועד תחילת האחריות.
אם משך האחריות המקורי גדול ממשך האחריות בישראל וכל עוד היצרן משלם, אין סיבה שמשך האחריות המקורי לא יהיה זה הקובע.

במקרים כאלו נהוג להפקיד צק ערבון למוסך עד לכיסוי התשלום ע"י היצרן.

האמת שבמקרה כזה האחריות קצרה יותר מאשר האחריות בארץ, היא מראש שנתיים במקום 3.

בנוסף לכך כנראה שהאחריות מתחילה מרגע שהרכב הגיע לארץ מקור ולכן יורדים עוד כמה חודשים של משך הזמן שהרכב עמד שם + הזמן שינוע+הזמן שהרכב עמד בארץ עד לרישוי.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולקינוח הייתי במוסך בזמן שהגיע רכב חשמלי שנקנה בייבוא מקביל

מי שחושב שזה אותו שירות ואחריות משלה את עצמו בלשון המעטה.

אם פער המחיר לא גדול ממש לא ממליץ.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה בנושא,

לדוג' דאציה ספרינג לא הגיעה ע"י היבואן הרשמי,

כן הגיעה ע"י היבוא המקביל,

מי נותן לזה שירות בארץ,

אני מאמין שיש עוד כאלו, אבל דאציה ספציפי היבואן הרשמי לא יודע ולא אמור להיות לו כלים לשימוש ברכב חשמלי, מה עושה הקונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הגיעו כמה דאצ'יה ספרינג בייבוא סדיר, וליבואן יש את כל הידע והכלים לטפל בדגם הזה.

 

יש דגמים אחרים שהטיפול בהם יכול להיות מאתגר ליבואנים, בעיקר בגלל מדיניות של היצרן.

 

לדוגמא הגיעו דגמים של סוזוקי SWACE (קורולה סטיישן עם סמל של סוזוקי) מי מטפל ונותן אחריות? יבואן סוזוקי? יבואן טויוטה? ליבואן סוזוקי אין את הכלים והידע לטיפול בדגם, מאידך הרכב הוא לא טויוטה.

אותו דבר עם מאזדה 2 הברידית (טויוטה יאריס עם סמל של מאזדה)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מענין לשמוע מאנשים שנתקלו בנושא,

כמו"כ מבחינה חוקית מה אמור להיות,

תכלס כיבואן רשמי אני יגיד ללקוח שאני ממתין שיגיע נציג של היצרן ואני יסחוב אותו,

האינטרס של היבואן הרשמי הוא לדפוק את היבוא המקביל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 195 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...