Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום .

אני חונה בחניה כאשר היציאה מימנה לכביש היא דרך עליה על משטח גרנוליט . בגשמים לעמיתים קרובות אני לא מצליח לצאת מהחניה כי הרכב מחליק  . ניסיתי לחספס את הגרנוליט באמצעים שונים אבל התוצאה לא טובה.כבר חשבתי להחליף לרכב עם הספק גבוה יותר (כיום יש לי מאזדה cx5) אבל לפני חשבתי להתייעץ כאן בפורום עם מנוסים מימני לגבי : האם במקרה זה עדיף אולי רכב חשמלי שיש לו הספקים גבוהים יותר,או רכב פלאג אין כמו MG המציג הספק מדולב של 258 כ"ס . תודה מראש

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למיטב הבנתי , יותר כח לא יעזור לך , מה שחסר לך זה אחיזה . 
אולי כדאי לנסות צמיגים אחרים עם דירוג יותר לאחיזה בכביש רטוב  
[אם בטעות עברתי על החוקים בלשים לינקים אנא הסירו אותם ] 
https://www.icar.co.il/בטיחות/מדריך_-_איך_בוחרים_צמיגים_לרכב--/
image.png.a3c27ebc914da5af45c9b428befac324.png
"

ציטוט

איך קוראים את דירוג האחיזה בכביש רטוב?
הסמל המייצג הוא צמיג על משטח רטוב ולצדו ענן שמוריד גשם. הדירוגים נעים בין A (הכי טוב) ו-G. באופן כללי, על כל 'איבוד' של אות, הצמיגים צפויים לבלום במרחק הגדול במכונית אחת נוספת (כלומר, בין 3 ל-6 מטרים נוספים, ביחס לצמיג בדירוג אחיזה טוב יותר), במהירות של 80 קמ"ש על כביש רטוב. צמיג שמדורג G בדירוג האחיזה בכביש רטוב, עשוי לבלום במרחק של 20 מטרים ויותר, מעבר לנקודת העצירה של צמיג המדורג ב-A. מיותר להכביר בחשיבות בחירת צמיג שאוחז היטב בתנאי אחיזה רטובים בעייתיים.

"
https://www.itire.co.il/article.php?id=1042

mazda2 2008-> אצלי מ2017 ->עדיין אצל ההורים עם מעל ל200KKM
civic 2016 1.8-> נמכרה ->  שודרגה בשביל קצת יותר כח 

 A1 192HP  2016 Sport 1.8T ->  נמכרה -> החזקתי חצי שנה נמכרה בשביל קצת יותר מרחב פנים.

A3 2.0T 190HP 2018 -> נוכחת חיה ובועטת.

פורסם

הבעיה שלך היא לא ברכב כלל אלא הגרנוליט שיכול להיות מאוד מחליק עם קצת גשם, הכל תלוי בסוג החצץ שהשתמשו בו ואם הוא נראה קצת כמו חלוקי נחל אז הוא מחליק מאוד בגשם. בגדול, כיום רבים מצפים את הגרנוליט במיקרוטופינג שזה סוג של בטון שניתן ליישם בעודי דק מאוד כך שהוא לא מוסיף עובי מיוחד למשטח עליו מיישמים. ממליץ לך להתייעץ עם איש מקצוע בתחום כגון החנות הזו

  • מעניין 1
פורסם

לפני הרבה שנים היתה לי בעיה דומה - לא הצלחתי לזנק בעליה בכביש עוקף נשר הישן בגשם הראשון. הבעיה נפתרה בהחלפת צמיגים (היו בני 4, איני זוכר מאיזה סוג, ומכל מקום, אחרי 25 שנה אין לכך משמעות כי הטכנולוגיה השתנתה).

 

מציע שתציין כאן איזה צמיגים יש לך, בני כמה הם וכמה ק"מ נסעו (ונשחקו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לפני שנים, עם קורסה שכורה בפורטוגל לא יכולתי לצאת מחניה על כביש מרוצץ אבנים אחרי גשם.  בדיוק כמוך.

 

אז יצאתי ברברס - ההילוך הכי "קצר" ברכב - מקסימום מומנט בגלגל עם מהירות סיבוב איטית.  אתה לא צריך הספק במקרה הזה אלא מומנט והיכולת לנוע כשהגלגלים מסתובבים לאט מאוד ולכן לא מחליקים.

 

אז אם החלפת גלגלים לא תעזור - נסה את הרברס.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם

לי יש אותה בעיה - רק יותר חמורה.

עליה באורך כ 15 מטרים ושיפוע ל לפחות 45°. לדעתי עשויה מבטון משולב גרנוליט.

אני גר בשכירות לכן לא בא בחשבון שינוי הנדסי כלשהו.

החורף הראשון היה סיוט - המשטח מצופה במשקעי לכלכוך שהצטברו לאורך שנים, וצמיגים בני שנתיים שלוש.

ומה היה הפיתרון?

קניתי גיריקן של מסיר שומנים ומי אש, שפכתי על המשטח מלמטה למעלה. נתתי לו כמה דקות עד שהמיס את כל הלכלוך, ואז בעזרת גרניק שטפתי את החומר בלחץ מלמעלה למטה.

התוצאה מעולה, הרכב כבר לא מפרפר, וביחד עם צמיגים שמוחלפים אחת לשנתיים הטיפוס בעליה התלולה הפך ליותר קל.

הבעיה קיימת רק ברכבים עם הנעה קדמית. בעבר החזקתי סובארו B4 עם הנעה כפולה עשתה צחוק מהמגלצ'ה המפחידה.

 

תנסה קודם את ההצעה שלי - לא תצטער. רק שים לב לכמה חומר אתה שופך שלא תעשה לגרנוליט.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם
לפני שעה, dani666 כתב:

לפני שנים, עם קורסה שכורה בפורטוגל לא יכולתי לצאת מחניה על כביש מרוצץ אבנים אחרי גשם.  בדיוק כמוך.

 

אז יצאתי ברברס - ההילוך הכי "קצר" ברכב - מקסימום מומנט בגלגל עם מהירות סיבוב איטית.  אתה לא צריך הספק במקרה הזה אלא מומנט והיכולת לנוע כשהגלגלים מסתובבים לאט מאוד ולכן לא מחליקים.

 

אז אם החלפת גלגלים לא תעזור - נסה את הרברס.

זה תרגיל להשיג יותר אחיזה בשלג/קרח ברכב עם הנעה קידמית.

הרי ששמים גז, משקל הרכב עובר אחורה, אז יש,פחות משקל על הגלגלים הקדמיים, שווה פחות אחיזה. שעולים ברוורס יש משקל על אותם גלגלים מניעים, ואז יותר אחיזה.

אבל איזה רכב יש לך?

הרבה פעמים גם בקרת אחיזה יכולה לעזור בטיפוס עח משטח חלק,חותכת את הכוח שהגלגל מחליק.

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

 

 כפתרון ראשון וזול הייתי מנסה לשפוך חומצת מלח, אמור לחספס את המשטח.

  • רעיון טוב! 1

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

פורסם
לפני 9 שעות, Supertigre כתב:

הבעיה שלך היא לא ברכב כלל אלא הגרנוליט שיכול להיות מאוד מחליק עם קצת גשם, הכל תלוי בסוג החצץ שהשתמשו בו ואם הוא נראה קצת כמו חלוקי נחל אז הוא מחליק מאוד בגשם. בגדול, כיום רבים מצפים את הגרנוליט במיקרוטופינג שזה סוג של בטון שניתן ליישם בעודי דק מאוד כך שהוא לא מוסיף עובי מיוחד למשטח עליו מיישמים. ממליץ לך להתייעץ עם איש מקצוע בתחום כגון החנות הזו

תודה רבה

לפני 6 שעות, dani666 כתב:

לפני שנים, עם קורסה שכורה בפורטוגל לא יכולתי לצאת מחניה על כביש מרוצץ אבנים אחרי גשם.  בדיוק כמוך.

 

אז יצאתי ברברס - ההילוך הכי "קצר" ברכב - מקסימום מומנט בגלגל עם מהירות סיבוב איטית.  אתה לא צריך הספק במקרה הזה אלא מומנט והיכולת לנוע כשהגלגלים מסתובבים לאט מאוד ולכן לא מחליקים.

 

אז אם החלפת גלגלים לא תעזור - נסה את הרברס.

תודה , כלומר רכב 4×4 יפתור בעיה זו ,או רכב עם מומנט גבוה ?  חשמלי  ?

פורסם

תחרוץ נפלא להחלפת רכב.

 

תתחיל בבדיקת המשטחים המתחככים - הצמיגים והרמפה. אם אין אחיזה תתתץקשה לצאת עם כל רכב.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 43 דקות, sperial כתב:

תחרוץ נפלא להחלפת רכב.

 

תתחיל בבדיקת המשטחים המתחככים - הצמיגים והרמפה. אם אין אחיזה תתתץקשה לצאת עם כל רכב.

נכון ..רוצה להחליף את הרכב לפלאפון אין ,או חשמלי ובהזדמנות זו ללכת על משהו אידאלי למקום בו אני חונה . שכן עם רכב חשמלי עולה כמו גדול ...

פורסם
לפני כשעה, ronyad כתב:

תודה , כלומר רכב 4×4 יפתור בעיה זו ,או רכב עם מומנט גבוה ?  חשמלי  ?

אין קשר למומנט גבוה, זה קשור לאחיזה.

ראית את ההסבר שרשמתי מקודם?

רכב עם הנעה לכל הגלגלים אכן יתן לך יותר אחיזה, גם  אם ההספק,שלו יהיה קטן בחצי ממה שיש לך  כרגע.

תנסה לצאת ברוורס, אם זה אפשרי?

או תנסה לבוא עם יותר תנופה, בלי הרבה גז,

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 33 דקות, לירון .ה. כתב:

אין קשר למומנט גבוה, זה קשור לאחיזה.

ראית את ההסבר שרשמתי מקודם?

רכב עם הנעה לכל הגלגלים אכן יתן לך יותר אחיזה, גם  אם ההספק,שלו יהיה קטן בחצי ממה שיש לך  כרגע.

תנסה לצאת ברוורס, אם זה אפשרי?

או תנסה לבוא עם יותר תנופה, 

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, ronyad כתב:

 . שכן עם רכב חשמלי עולה כמו גדול ...

בדקת את הצמיגים ואת הרמפה שלו? בלי חיכוך מספק תמשיך לפרפר.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אנחנו עולים על אותי משטח (חניון משותף) אבדוק את השוני בצמיגים. 

תודה

לפני 12 שעות, sperial כתב:

לפני הרבה שנים היתה לי בעיה דומה - לא הצלחתי לזנק בעליה בכביש עוקף נשר הישן בגשם הראשון. הבעיה נפתרה בהחלפת צמיגים (היו בני 4, איני זוכר מאיזה סוג, ומכל מקום, אחרי 25 שנה אין לכך משמעות כי הטכנולוגיה השתנתה).

 

מציע שתציין כאן איזה צמיגים יש לך, בני כמה הם וכמה ק"מ נסעו (ונשחקו).

 

20230909_162043.jpg

20230909_162056.jpg

20230909_162014.jpg

20230909_161904.jpg

20230909_162037.jpg

אלה הצמיגים שלי

  • מבאס 3
×
×
  • תוכן חדש...