Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה אוקטביה 1.8 2018 - התלבטות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 977 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם,

עלה הצורך להחליף את הרכב לרכב גדול יותר (ילדים)

חפשתי המלצות / דיס המלצות בפורום על סקודה אוקטביה 2018-2019 מנוע 1800 לאחר המתיחת פנים אך לא מצאתי חוות דעת על הרכב עם המנוע הנ"ל (רק על 1.4/1.5)

אשמח לשמוע חוות דעת על הרכב, תקלות ידועות וכו'

בנוסף אשמח לשמוע המלצות על רכבים בתקציב של עד 100-105K בדגש על מרווח ותא מטען שיוכל להכיל עגלה של תינוק וישאר עוד מקום בתא מטען

כיום אני נוסע על טויוטה אוריס 2010 והגודל כבר לא מספיק

תודה מראש לכולם

עריכה אחרונה על ידי marom9
פורסם

בשנת 2018 המנוע 1.8 הוחלף במנוע 2 ליטר עם 190 כ"ס, בגלל זה אתה לא מוצא.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

יש להם בעיות בגיר ואף אחד לא באמת יודע לתקן. לא ממליץ.

תריץ חיפוש בגוגל/בפורום פה ותחליט בעצמך.

 

הגולש קיבל אזהרת "יייעוץ לא מבוסס" על הודעה זו, יש להתייחס לתוכן בהתאם.

  • רעיון גרוע 3
פורסם (נערך)

איזו בעיה בגיר לא יודעים לתקן?

מצמדים יודעים להחליף, מוח גיר גם יודעים.

ובכלל, לרכב הזה , אחרי שהמנוע 1.8 הוחלף ל 2.0,  יש גיר עם מצמד רטוב, שונה ממה שקיים ברכבים עם מנועים 1.4/1.5 .

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

מצתרף להמלצות החיוביות כאן.

בשנים האלה היה מנוע 1.0 1.4/5 ו 2ליטר.

לי היה את ה1.5 למשך 3 שנים (נקנה כחדש) היה אמין לחלוטין.

מאוד ממליץ

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם

תודה רבה לכולם,

ממה שאני מבין עדיף לי להתמקד בחיפוש אחר 1.4/1.5 ולא על 1.8 שקיים בשנתון 2018? או שעדיין להשאיר את ה1.8 כאופציה?

לצערי 2.0 לא נכנס בתקציב ממה שבדקתי

 

האם יש רכבים אחרים שעדיפים במסגרת התקציב של 100-105K?

פורסם (נערך)

תראה, לאוקטביה הזאת יש יתרונות: מרחב הפנים + הדלת החמישית של בגאז' ענק. יש לו כוח לצד צריכת דלק טובה, סלון איכותי, נסיעה שקטה.

החסרון - רכב כזה עם מצמדים יבשים,  במיוחד כזה שבילה רוב הנסיעות בעיר, יזדקק כנראה להשקעה של החלפת המצמדים,  או במקרה גרוע,  מוח גיר. כנראה זה לא יהיה אוריס 2010,  ללא כניסות למוסך בכלל חוץ מהטיפולים. 

זאת הפשרה ( בתיאוריה, בפועל אולי האמינות תהיה גבוהה).

אם אתה לא רוצה פשרות/ חששות, תגדיל את התקציב ותקנה קורולה סטיישן היברידית יותר חדשה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אם אתה רוצה להישאר עם האמינות ללא הפתעות אז הונדה סיוויק סטיישן 2015- (תשאיר לך הרבה עודף בכיס) או קורולה סטיישן היברידי .

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 8.10.2022 בשעה 16:12, vladclar כתב:

ובכלל, לרכב הזה , אחרי שהמנוע 1.8 הוחלף ל 2.0,  יש גיר עם מצמד רטוב, שונה ממה שקיים ברכבים עם מנועים 1.4/1.5

זוהי, לדעתי, הגירסא הכי מעניינת ומוצלחת (למעט VRS - אבל זה כבר סיפור אחר) של הדור הקודם של אוקטביה - גם מאובזר, גם חזק וחסכוני וגם עם הגיר האמין 7 הילוכים רטוב.

הבעיה מן הסתם לפות"ש היא התקציב...

בתאריך 8.10.2022 בשעה 17:57, marom9 כתב:

ממה שאני מבין עדיף לי להתמקד בחיפוש אחר 1.4/1.5 ולא על 1.8 שקיים בשנתון 2018? או שעדיין להשאיר את ה1.8 כאופציה?

מניסיון אישי של 130,000 ק"מ עם אוקטביה כזו (1800 2015) - הדגם עם 180 כ"ס הוא תענוג - חזק, גמיש וחסכוני בנהיגה הנכונה.

נקודות החולשה הידועות:

1. גיר DSG שמצריך (בכל המקרים, ובוודאי בדגם הגיר ה"יבש" - DQ200 ) הסתגלות בנהיגה בפקקים בעיקר.

2. משאבת המים הידועה לשמצה של מנועי 1.8 ו- 2.0, שמתקלקלת הרבה יותר מוקדם מהצפוי (והיא נושא לתביעה ייצוגית שעדיין מתנהלת מול צ'מפיון), עלות החלפה מעל 3000 ש"ח. 

 

הבלאי בגיר זהה לדגם ה-150 כ"ס, בגלל ש-VW הגבילו בכוונה את המומנט של מנוע ה-1.8 והוא 25.5 קג"מ, בדיוק כמו ה-1.5.

 

בתקציב זהה או נמוך יותר, הרכב היחידי שנותן לטעמי שילוב של איכויות נסיעה, מקום מרווח לנוסעים ומטען - הוא דוקא הסיטרואן C4 פיקאסו בגירסת ה-5 מקומות, עם מנוע 1.6 טורבו (165 כ"ס). בגירסא זו (ולא עם מנוע 1.2 בספייסטורר הזהה מ-2019) אתה מקבל רכב חזק, אמין (מחלות הילדות של מנוע זה תוקנו החל מ-2015) עם גיר פלנטרי יפני אמין 6 הילוכים - חבילה שאין לה ממש מקבילה בשום רכב אחר. נוחות, מזגן מפוצל נהדר, מקום ל-3 ISOFIX אם צריך - רכב משפחתי עם תמורה נהדרת לכסף. 

  • רעיון טוב! 3

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם

מוח גיר הוא לא רכיב מתבלה ובשנים האחרונות הוא מציג רמת אמינות משביעת רצון.

קלאצ'ים לעומת זאת הם כן רכיב מתכלה, אבל לדעתי קצת מגזימים פה עם ההיסטריה לגביהם. כן רכבים שנסעו הרבה בעיר ועמדו בפקקים יסבלו מבלאי גבוה יותר אבל רוב הרכבים נוסעים על הקלאצ'ים המקוריים לא מעט זמן והרבה אחרי 100,000 ק"מ. משאבת מים לעומת זאת כן זקוקה להחלפה בסביבות 100 אלף קילומטר. יש לא מעט מוסכים מתמחים מומלצים לתוצרת פולקסווגן ונשאר לך רק לבחור לפי מקום המגורים שלך.

אני הייתי מוותר על ה-1.0 ליטר ומתמקד ב-1.4/1.5 וב-1.8. שים לב שב- 2017 הרכב הושק ללא בקרת שיוט אדפטיבית שנוספה רק במהלך 2018, אם אתה נוסע הרבה מחוץ לעיר היא יכולה להפוך את החיים לנעימים יותר וכדאי להתמקד ברכבים בהם היא קיימת.

באוטודיל שהם הטרייד אין של סקודה יש לא מעט רכבים כאלה מבעלות פרטיות ולרוב אפשר לקבל שם גם היסטורית טיפולים מלאה במוסכי היבואן.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ב

בתאריך 8.10.2022 בשעה 16:57, locus כתב:

מצתרף להמלצות החיוביות כאן.

בשנים האלה היה מנוע 1.0 1.4/5 ו 2ליטר.

לי היה את ה1.5 למשך 3 שנים (נקנה כחדש) היה אמין לחלוטין.

מאוד ממליץ

 

2018 היתה שנת מעבר בין מנוע ה-1.8 למנוע ה-2.0 עלו על הכביש הרבה יותר אוקטביות עם מנוע 1.8. ב2018 עלו 357 אוקטביות עם מנוע 1.8 לעומת 48 בלבד עם מנוע 2.0.

 

יש 5 מכוניות ברמת גימור Special שהגיעו ללא מערכות בטיחות מקוריות. כדאי לוותר אם נתקלים באחת מהן.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 35 דקות, Mike808 כתב:

משאבת מים לעומת זאת כן זקוקה להחלפה בסביבות 100 אלף קילומטר.

אני ראיתי כאלו שזקוקות להחלפה גם אחרי 30 אלף קמ. כל עוד לא מחליפים למק״ט משופר ואמין, זה די מרתיע, כי לא מדובר ברכיב זול. כל כמה עשרות אלפי ק״מ בודדות לשלם 3000 שקל זה לא צחוק.

פורסם

אני לא יודע מה אתה ראית, אצלי בבית עברו 7 רכבים של מותגי וואג בשנים האחרונות, חברים וקרובי משפחה שלי מחזיקים לא מעט כאלה כפרטיים וכרכבים צמודים מהעבודה, אני לא מכיר מישהו שהחליף משאבת מים ב-30,000 ק"מ ולא כאלה שמשלמים 3,000 ש"ח כל כמה עשרות אלפי ק"מ.

רק רכב אחד שהחזקתי בעבר נזקק להחלפה באיזור 120,000 ק"מ כשנמאה נזילה במהלך טיפול תקופתי במוסך רון. אני הלכתי על על משאבת מים חליפית ולא מקורית, הרכב נמכר לפני 3 וחצי שנים ונסע מאז עוד 50,000 ק"מ, משאבת המים שהתקנתי עדיין מתפקדת.

פורסם (נערך)

הייתי ממליץ לך יותר על אוריס הייבריד סטיישן 2019 וישאר לך עודף.

אופציה נוספת זה הקורולה סטיישן, שתכנס בקושי בתקציב אולי במתיחה קלה.

הכל בהנחה שהיית מרוצה מהאוריס שהייתה לך. שים לב שאני ממליץ על הסטיישן שיש בו הרבה מאוד מקום וחופשי תוכל להכניס בו עגלה וכו' וכו'.

לחובת הרכב יאמר, שהמולטימדיה באוריס מיושנת אבל בקורולה יחסית שיפרו את זה

והרכב לא יהיה חזק כמו הסקודה, אך מצד שני יגלה אמינות טובה יותר, יהיה סחיר יותר בעתיד וחסכוני יותר בדלק.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי המהיר הזהיר

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

×
×
  • תוכן חדש...