Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם חוקי לחייב בסכום גבוה מהסכום שסוכם בטענה (בדיעבד) כי תוספת העלות נובעת מתשלום באשראי?


m1011409
שימו לב! השרשור הזה בן 650 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעשה שהיה כך היה:

 

לאחר שהבחנתי כי המצבר שלי שבק חיים, עשיתי סקר שוק ובמסגרתו 

חייגתי ל'*** מצברים' (מצנזר זמנית את השם, לאור התגובה כי יתכן והפעולה חוקית) שם ענה לי בחור שהציע לי מצבר של חברת בוש

בעלות של 530 ש"ח, הסכמנו על המחיר וכעבור שעה הגיע מתקין אשר התקין 

את המצבר, ווידאנו את המחיר - 530 ש"ח - מסרתי לו את כרטיס האשראי, קיבלתי חשבונית

וחזרתי למקום עבודתי ואף המלצתי לעמיתי על השירות הטוב.

היום אני נכנס לתומי לחשבון ומבחין כי חייבו אותי בסכום של 545 ש"ח ולא 530 כפי שסוכם.

חייגתי לאותו בית עסק, ענה לי אותו נציג (בעל העסק?) שאמר שזאת תוספת עבור התשלום 

באשראי וזה רשום בתקנון באתר (בין אם רשום ובין אם לא, המצבר הנ"ל כלל לא מופיע באתר ואת 

ההזמנה ביצעתי לא דרך האתר אלא טלפונית דרכו).

זאת ועוד, כאשר ניסיתי להסביר כי לא מדובר בדבר סביר, נתקלתי במענה לא שירותי שעבר להיות על גבול 

האיומים כאשר הודעתי לנ"ל כי אעלה את המקרה על הכתב וכי אשקול לפנות למועצה הישראלית 

לצרכנות, עם אמירות בסגנון של "אני יודע איפה אתה עובד, איפה האוטו שלך חונה ואיפה אתה גר" (הכל 

מוקלט כמובן), בהמשך טען כי לא איים אלא התכוון לכך שהוא יודע לאן לשלוח לי מכתב מעורך דין.

 

לציין כי הנ"ל הציע במהלך השיחה שאשלם בהעברה בנקאית ואז לא אשלם את העמלה,

לאור ההתנהלות אני בטח שלא מעוניין להעביר לאותו עסק 530 ש"ח נוספים ולקוות שיזכה אותי

באשראי ב 545 ש"ח, וזאת כדי לקבל את 15 השקלים (שלהבנתי נגבו ממני שלא כדין).

 

לעסק הזה אני כמובן לא אחזור עוד, למרות שהשתמשתי בשירותיו בעבר.

 

אני שם רגע בצד את השירות ה"נפלא" וה"אדיב" שקיבלתי, כולל האמירות שכוונו 

ככל הנראה להרתיע ולהניע אותי מלהעלות את הדברים.

מבחינת החיוב - האם מדובר בהתנהלות תקינה, בה מסכמים על מחיר X ובדיעבד הלקוח מגלה בחשבון 

כי חויב במחיר של X + 15 וזאת לכאורה לאור עלויות סליקת אשראי?

טענתי הינה כי בית העסק אמור היה לידע אותי אודות העלות המלאה, גם אם יש לבית העסק תקנון

כלשהו אי שם באתר אינטרנט שלו, אדרבא כאשר אני לא חתמתי על אותו תקנון ואף לא הזמנתי כלל דרך

האתר.

 

כיצד הייתם מתנהלים בשלב זה?

 

עריכה אחרונה על ידי m1011409
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר הזה חוקי ובעבר היה אפילו מקובל - אבל לדעתי בתנאי שהמחיר הסופי מוצג ללקוח. בדיוק כפי שברשת חייבים לציין מחיר כולל דמי משלוח.

לגבי זיכוי - ראה כאן (גלול קצת למטה) . מצריך קצת ביורוקרטיה, השאלה היא האם תתאמץ בגלל 15 ש"ח.

לפני מספר שבועות הזמנתי כרטיסי טיסה (בחברה לא ישראלית) - בתנאי התשלום צויינה במפורש עמלה של 2% לתשלום בכרטיס אשראי (אך לא בכרטיס חיוב מידי, משהו שאין לי).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והוא הוציא לך חשבונית על סכום X, הוא אינו רשאי (מבחינה חוקית) לקחת ממך אח"כ סכום יותר גבוה.

כמדומני כי יש אפשרות לערער בחברת האשראי על סכום החיוב בטענה שחוייבת בסכום גבוה מדי (ויש לך את החשבונית בתור הוכחה)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה אתה רוצה להשיג, החזר של 15 שקל? למנוע מהעסק לנהוג כך שוב? להטיל סנקציות על העסק? להוציא קיטור?

כי אתה יכול לפעול בכמה מישורים וכל אחד מהם יוביל לתוצאה שונה.

 

את הכסף חזרה תקבל כנראה עם תלונה לחברת האשראי, או לחלופין עם מכתב מעו״ד או פניה אישית לבעל העסק לסגור את הענין בלי תלונה למשטרה על איומים.

 

אם אתה רוצה שמישהו יעשה להם נו נו נו, המסלול הוא פניה למועצה לצרכנות, אבל מנסיון זה לוקח זמן ולא תמיד מקבלים את התוצאה שרוצים.

ואתה יכול גם להגיש תלונה על איומים, שכנראה לא תגמר ביותר מידי, אבל אולי זה יפחיד אותו מספיק (העובדה שלקח את דבריו בהמשך מרמזת שאין ממש מאחורי האיומים).

 

אם אתה רוצה לנסות להשפיע בעצמך, כתוב ביקורת בגוגל, פרסם את הסיפור בפייסבוק.... אם תצמד לעובדות (כמו שעשית כאן) אין בכך דיבה, והחשיפה המסויימת אולי תשפיע על לקוח פוטנציאלי כזה או אחר, אבל לא במאסה שתורגש בעסק (אלא אם אתה אושיית רשת רצינית).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, m1011409 כתב:

כיצד הייתם מתנהלים בשלב זה?

 

מחשב עלות כוללת למילה ומגלה שהטקסט בפורום  עולה לי יותר מהחיוב הנוסף באשראי ושוכח מכל העניין.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, guya72 כתב:

במידה והוא הוציא לך חשבונית על סכום X, הוא אינו רשאי (מבחינה חוקית) לקחת ממך אח"כ סכום יותר גבוה.

כמדומני כי יש אפשרות לערער בחברת האשראי על סכום החיוב בטענה שחוייבת בסכום גבוה מדי (ויש לך את החשבונית בתור הוכחה)

 

 

בנוסף ניתן לפנות לרשות המסים, מדובר בעבירה פלילית.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בחשבונית כתוב סכום של 530 והחיוב באשראי הוא 545, זה לא חוקי. מדובר ב15 שקלים שלא מדווחים לרשות המיסים אך בית העסק כן גבה ממך. זה לא משנה אם זה העמלה שחברת האשראי לוקחת לו כמו שזה לא משנה כמה עלה לו המצבר הזה. הרי הוא לא מוציא לך חשבונית רק על מה שהוא מרוויח על העסקה אלא על כמה כסף הוא קיבל ממך.

מעבר לכך, ממה שמשתמע ה15 שקלים האלו נגבו בלי שהעניין שוקף לך במעמד התשלום ורק על עצם העובדה הזו הדבר לא תקין.

 

 

 

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר את זה?

 

אם יש לך מסמכים ותפנה אליהם יש סיכוי גבוה שהוא יצטער על היום שהוא חשב לעשות את התרגיל. אבל חשוב על פניה רק אם אתה באמך רוצה ויכול לבסס אתהתלונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת? מרתיח. אמנם הסכום מאוד קטן, אבל היה עליהם להגיד את זה מראש. יכול להיות שהיתה פה טעות בתום לב וקצר בתקשורת עם הנציג שדיברת, אבל גם יכול להיות שזאת שיטת מצליח.

 

אתה כנראה לא תקבל ה-15 ש"ח בחזרה, אבל כן תדווח למי שרק אפשר (לאן שאמרו כבר), זה לפחות יגרום לך להרגיש לא פראייר שדורכים עליו, וההרגשה הזאת שווה הרבה יותר מה-15 ש"ח.

 

ואם כל מה שאמרת נכון וניתן להוכחה, חשוב שתפרסם את שם העסק כדי שאחרים לא יזכו לשירות הנפלא הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, m1011409 כתב:

כיצד הייתם מתנהלים בשלב זה?

בהנחה וכל מה שכתבת הוא נכון.
לא רק שבעל העסק לא מודה "בטעות" החמורה שלו, הוא עוד מאיים עליך באמירות של - אני יודע איפה הרכב שלך חונה. יש גבול לחוצפה?!
אני הייתי לוקח את זה אישית, הייתי מתקשר לרשות המיסים ומדווח.
זה לא עניין של 15 שקל, ואם השקעת את הזמן בכתיבת הפוסט הזה כנראה אתה גם בדעה הזאת.

  • רעיון טוב! 2

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Electron כתב:

בהנחה וכל מה שכתבת הוא נכון.
לא רק שבעל העסק לא מודה "בטעות" החמורה שלו, הוא עוד מאיים עליך באמירות של - אני יודע איפה הרכב שלך חונה. יש גבול לחוצפה?!
אני הייתי לוקח את זה אישית, הייתי מתקשר לרשות המיסים ומדווח.
זה לא עניין של 15 שקל, ואם השקעת את הזמן בכתיבת הפוסט הזה כנראה אתה גם בדעה הזאת.

 

 

ובכל העסק כנראה ייקח מאוד אישית את זה שהורסים לו את הפרנסה ובהתחשב בזה שהוא יודע איפה המתלונן גר... 

אבל זה בסדר. אפשר לסמוך על המשטרה שתגן עליו 

 

אתה צודק, זה לא עניין של 15₪. זה יהפוך לעניין קיומי של פרנסה לאחד מהם, שכל רווחתו ומצב משפחתו יהפוך להיות תלוי בזה, ומרגע שזה יהפוך למשהו כזה, תאחל  לפותש הצלחה במלחמת הצדק שלו. אני בטוח שאתה וליגת גיבורי הצדק שפה יעמדו לצידו כשיבואו לסגור איתו חשבון

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...