Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1470 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני רוכב כבר כ-9 שנים (עם הפסקה בחו"ל) על פרדה ישנה העונה לשם פיאט פנדה מודל 2007.

חשבתי להחליף אותה כבר ב-2018, אבל החלטתי לשמור לה עוד אמונים. בחודשים האחרונים ביקרנו תכופות במוסך; הצבע מתקלף בכל מיני מקומות (וממילא לא אחיד); והתחושה היא שהסוף קרב ואני צריך לחשוב ברצינות על חלופה.

 

  • תקציב - הקציתי 35K, יכול להגיע ל-40K אך מקווה דווקא לרדת לכיוון ה-30K.
  • נסועה יומית צפויה - 30 ק"מ ליום בממוצע, בחיפה וחוף הכרמל (כולל ירידה מן הכרמל ועליה חזרה).
  • מס' נוסעים - לרוב רק אני, אחת לכמה ימים עוד נוסע, אחת לחודשיים-שלושה נסיעה עם 4 או 5 אנשים.
  • אופק בעלות - עד שעלות התחזוקה השנתית מגיעה למחיר המחירון... יש גם סיכוי נמוך שאעבור לחו"ל ואצטרך למכור.

 

הצרה הצרורה היא, שהיצרנים לא חושבים על צרות. רוצה לאמר, הפיאט פנדה שלי - רוחבה 158.9 ס"מ, ורוב הדגמים שאני מוצא רחבים ממנה בהרבה... כולל פנדות חדשות. הנה תוצאה של מחקר קצר:

 

יצרן         |     דגם          |  רוחב (המודל העכשוי נכון ל-2016)

סוזוקי      | איגניס          |  167 (מודל 2017)

ניסאן       | מיקרה         |   166.5

מיצובישי | ספייס-סטאר |  166.5

יונדאי     | i10               |  ‏166

סקודה    | סיטיגו           |  164.5

סיאט      | מי                 | 164.1
פיאט      |  פנדה           |  164.3

סיטרואן  | C1               |  ‏163

פג'ו        |  108            |   ‏162

טיוטה    | אייגו             |  161

אופל      | קרל             |  160.4

שברולט | ספארק        |   159.7

קיה       | פיקנטו         |   159
 

אז, לכאורה, יש כאן 2 עד 4 דגמים דומים ברוחב. אבל הפיקנטו יקרה (יקרה מדי?), ואייגו וספארק קשה למצוא. בכלל, להרבה מן הדגמים אין כ"כ מוכרים בטווח השנים 2014-2016. וכל זה רק לגבי שיקול אחד, גם אם חשוב, מתוך המכלול.

 

עוד מאפיינים רלבנטיים:

  • רצוי מאוד: שכיחות נמוכה של ביקורים במוסך, חיים צפויים ארוכים, מתז ומגב/ים בחלון האחורי (איך ייתכן שמוכרים מכוניות בלי זה?), חיווי או רעשים בולטים כלשהם כאשר יש איזו בעיה שצריך לטפל בה, התמודדות ראויה עם עליות, לא רק צרה אלא גם קצרה (מחרטום עד ירכתיים).
  • רצוי: כמה שפחות רטט מכני, מוסכים ראויים בחיפה או בסביבה (טירת כרמל, צ'ק פוסט), מזגן חזק, דירוג בטיחות טוב, אוטומטית (עדיף רובוטית), משענות ראש נוחות, מכבה את האורות אוטומטית לאחר סגירה (הפנדה לא עושה זאת והמצבר מתרוקן).
  • לא אכפת לי: גאד'גטים ופטנטים למיניהם.

 

אני יודע שהידניות לרוב זולות בהרבה, אז יש איזה טרייד-אוף בין ידניוּת לבין שנת דגם. נהגתי במשך מספר שנים בדייהו נקסיה ידנית והיה לי נסבל/בסדר.

 

עריכה אחרונה על ידי einpoklum
פורסם

למה כל כך חשוב לך שתהיה צרה ?

מבין מה שכתבת הייתי מחפש ספארק ידנית, אוטו סבבה לחלוטין ותוכל לקנות מודל די גבוה. אפילו ה 1.0 ליטר סוחבת בסדר גמור לטעמי (היה לי כמה שבועות כחליפית)

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

הייתי בודק ספייס סטאר, לא הכי צרה, אבל הכי זריזה,מהרשימה, מאובזרת ואמינה, חסכונית, בעיר נוחה אך בעלת רכינה בפניות.

 

עוד אופציה היא הפיגו 108/c3, קטנות יותר אך חלשות יותר, לדעתי מושבים נוחים יותר.

 

ספארק אוטומטית אופציה מצוינת, אבל בתקציב הזה מאוד קשה למצוא רכב שמור עד לא אפשרי.

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תוסיף למשוואה את הסוזוקי ספלאש (נראה לי בציר אחרון בארץ היה בשנת 2016),
צרה חסכונית ואמינה להפליא.

היא בתקציב ותשאר עם עודף.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, elibaba כתב:

למה כל כך חשוב לך שתהיה צרה ?

מבין מה שכתבת הייתי מחפש ספארק ידנית, אוטו סבבה לחלוטין ותוכל לקנות מודל די גבוה. אפילו ה 1.0 ליטר סוחבת בסדר גמור לטעמי (היה לי כמה שבועות כחליפית)

 

סליחה, חשבתי שזה מובן מאליו... : למטרות חניה. אני צריך להיות מסוגל לתמרון במגרשי חניה עמוסים, ולחנות במקומות צרים מדי למכוניות אחרות. רוב הנסיעות שלי הן למקומות בהם חניה היא בעיה.

 

 

לפני 4 שעות, yulianx כתב:

ספארק אוטומטית אופציה מצוינת, אבל בתקציב הזה מאוד קשה למצוא רכב שמור עד לא אפשרי.

 

 

המם. נראה שלפני 2016 אין אוטומטיות, רק ידניות. אבל מחירי הידניות מאוד קורצים... פחות מ-50% ממחיר אוטומטית. האם אוטומטיוּת שווה לי 23,000 ש"ח נוספים ועוד עלויות תחזוקה צפויות משמעותיות לאורך השנים שלאחר מכן...? שאלה קשה. על כל פנים, תוכל לדבר עוד מעט בשבחה של הספארק מעבר להיותה רזה?

 

 

עריכה אחרונה על ידי einpoklum
פורסם

האוטומטית הגיע רק ב2016.

הידניות בתקציב, אך עם מנוע 1.0,ולא מאובזרות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

ולמה לא לחשוב על פיאט 500... 

רובוטית, חסכונית יחסית, מזגן טוב, מהנה לנהיגה, יציבה ובטוחה (לתקופתה עם 7 כריות אוויר). במושבים הקדמיים נוח מאד, כושר תמרון מעולה בעיר.

אשתי נוהגת (אמנם מעט..) על כזו מאז 2015... מרוצה עד הגג

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם
לפני 3 שעות, yulianx כתב:

האוטומטית הגיע רק ב2016.

הידניות בתקציב, אך עם מנוע 1.0,ולא מאובזרות.

דומני שאתה טועה... המנוע יכול להיות 1.2, והאבזור מגיע בכל הרמות השונות של הגרסאות האוטומטיות.

 

אבל - תוכל לפרט קצת לגבי האבזור של הספארק?

 

לפני שעתיים, spidrman כתב:

ולמה לא לחשוב על פיאט 500... 

רובוטית, חסכונית יחסית, מזגן טוב, מהנה לנהיגה, יציבה ובטוחה (לתקופתה עם 7 כריות אוויר). במושבים הקדמיים נוח מאד, כושר תמרון מעולה בעיר.

אשתי נוהגת (אמנם מעט..) על כזו מאז 2015... מרוצה עד הגג

המם. לזכותו: מראה נאה, והמאפיינים שאתה מתאר. לחובתו: כניסה לא נוחה למושבים האחוריים, ורחב ב-4 ס"מ מן הפנדה שלי.

פשרה מסוימת שנותנת לנו רכב "גם ידני וגם אוטומטי" כמו שאני אוהב, באמצע הדרך במחיר בין ספארק ידנית לספארק אוטומטית (אם נסתכל על דגמי 2016).

 

משהו קצת מוזר ב-500 הוא תחום המחירים העצום בין רמות אבזור שונות: My Pop ב-31,200 ש"ח, עד Scorpione ב-65,200 (!!) ש"ח. אני רואה שה-Scorpione היא עם מנוע 1.4, אבל גם אם נתעלם מזה - דגם "רון ארד" (WTF?) ב-42,100 ש"ח. אתה יודע לומר משהו על ההבדלים באבזור?

 

 

לפני 6 שעות, llaavvii כתב:

תוסיף למשוואה את הסוזוקי ספלאש (נראה לי בציר אחרון בארץ היה בשנת 2016),
צרה חסכונית ואמינה להפליא.

היא בתקציב ותשאר עם עודף.

הספלאש רחבה יותר מכל הדגמים שבטבלה שלי: 168 ס"מ.

 

פורסם

בד"כ אנשים נרתעים מרכב ארוך מדי, בגלל החניה.  רכב רחב בעייתי אם החניה היא בבניין בין עמודים או משהו כזה. אני לא יודע אבל אולי קל יותר לתמרן ברכב חדיש מאשר ברכב הישן שלך? אולי אתה בכלל לא צריך להגביל את הרוחב וכך תפתח לעוד הרבה רכבים

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני כשעה, einpoklum כתב:

דומני שאתה טועה... המנוע יכול להיות 1.2, והאבזור מגיע בכל הרמות השונות של הגרסאות האוטומטיות.

 

אבל - תוכל לפרט קצת לגבי האבזור של הספארק?

 

המם. לזכותו: מראה נאה, והמאפיינים שאתה מתאר. לחובתו: כניסה לא נוחה למושבים האחוריים, ורחב ב-4 ס"מ מן הפנדה שלי.

פשרה מסוימת שנותנת לנו רכב "גם ידני וגם אוטומטי" כמו שאני אוהב, באמצע הדרך במחיר בין ספארק ידנית לספארק אוטומטית (אם נסתכל על דגמי 2016).

 

משהו קצת מוזר ב-500 הוא תחום המחירים העצום בין רמות אבזור שונות: My Pop ב-31,200 ש"ח, עד Scorpione ב-65,200 (!!) ש"ח. אני רואה שה-Scorpione היא עם מנוע 1.4, אבל גם אם נתעלם מזה - דגם "רון ארד" (WTF?) ב-42,100 ש"ח. אתה יודע לומר משהו על ההבדלים באבזור?

 

 

הספלאש רחבה יותר מכל הדגמים שבטבלה שלי: 168 ס"מ.

 

בספרק בחדשה הידנית הגיע עם מנוע 1.0, האוטומטית עם 1.4.

לגבי אבזטר, כנס לאתר כמו ,icar ותיראה את כול רמות האבזור ומה הם כוללות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

ההמלצה הקבועה שלי למיני היא השברולט ספארק.

קראתי לא מעט מבחני השוואה והיא תמיד הובילה/ניצחה בהם לעומת המתחרות בקטגוריה.

בעיני המיני הטובה ביותר ומרגישה כמו קטגוריה אחת מעל.

אנחנו מחזיקים אחת (שנת 2017) קרוב ל 3 שנים, אוטומטית LTZ.

הרכב אצל אשתי והיא "מתה עליו" ואנחנו מתחלפים ברכבים מדי פעם ואז אני עושה מסלול דומה לשלך אולי - עולה בבוקר דרך גדוד 22 ויורד את פרויד והפוך בסוף היום.

הרכב 1.4 עם 98 כ"ס, נוסע נהדר, אפס תקלות וטיפולים לא יקרים.

אם לא תלך על הדגם המפואר זה יהיה עוד יותר זול.

לדעתי נכנסת בתקציב שלך

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי locus
  • אהבתי 1

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם
לפני 6 שעות, Michazzz כתב:

אולי אתה בכלל לא צריך להגביל את הרוחב וכך תפתח לעוד הרבה רכבים

אולי זה יכול להיות אתגר בשביל פות"ש, לקחת מטר ולבדוק את החניות שיש לו בהיצע ביומיום, לפני שננעלים על דגם מסוים. איחור קל בבוקר ולבצע רישום, אולי זה יפתיע אותו שהפתח רחב יותר או שהוא יהיה בקיצון השני בכלל.

אלא אם פות"ש כבר ביצע את המחקר הנ"ל.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, locus כתב:

אם לא תלך על הדגם המפואר זה יהיה עוד יותר זול.

לדעתי נכנסת בתקציב שלך

בהצלחה

LT אוטומטית שנת 2017: מחיר המחירון הוא 45,900 ש"ח, כמעט 11,000 ש"ח מעל התקציב שלי. אני שומע את ההמלצה שלך על הספארק, אבל - בשביל לבחור בה, אני צריך לחרוג ב-7,200 לפחות מן התקציב שלי (על הספארק האוטומטית הכי ותיקה - דגם 2016). וזאת בהנחה שאנשים לא יתעקשו על יותר מן המחירון. לחילופין - לקחת אותה ידנית, ב-1.2 ליטר, וב-60% מן התקציב שלי :-).

 

עריכה אחרונה על ידי einpoklum
פורסם

קריאה נוספת לבדוק שוב את נושא הרוחב. הייתי יכול להבין אם מדובר ברכב שמאתגר את החניות הסטנדרטיות (5x2.4 מ׳) כשפותחים דלתות, אבל הבדל בין 159 ס״מ רוחב ל-164, שזה רוב המכוניות שרשמת למעלה? לא משמעותי בארץ. אולי ביפן, שם יש תיעדוף ל-Kei-cars. ודאי שלא בחניה מקבילה ברחובות (משמעותית צר יותר מרוחב נתיב), או בחניון עם חניות מסומנות.
גם לא ממש מאמין שאפשר להכניס שלושה ישראלים מבוגרים לרוחב המושב האחורי ב-159 ס״מ. טוב, אולי בצנע של שנות ה-50׳ 😉.

פורסם
לפני 35 דקות, PinkDolphin כתב:

קריאה נוספת לבדוק שוב את נושא הרוחב. הייתי יכול להבין אם מדובר ברכב שמאתגר את החניות הסטנדרטיות (5x2.4 מ׳) כשפותחים דלתות, אבל הבדל בין 159 ס״מ רוחב ל-164, שזה רוב המכוניות שרשמת למעלה? לא משמעותי בארץ. אולי ביפן, שם יש תיעדוף ל-Kei-cars. ודאי שלא בחניה מקבילה ברחובות (משמעותית צר יותר מרוחב נתיב), או בחניון עם חניות מסומנות.
גם לא ממש מאמין שאפשר להכניס שלושה ישראלים מבוגרים לרוחב המושב האחורי ב-159 ס״מ. טוב, אולי בצנע של שנות ה-50׳ 😉.

חניות תקניות אינן הבעיה -  אני לא חונה הרבה במקומות עם חניות תקניות. נסה: מגרשי עפר עמוסים לעייפה או רחובות צרים וצפופים...

 

אני לא מבין גם את שני המגיבים שלפניך אשר ביטלו גם הם את הטעם ברכב צר:  ככל שהרכב שלך צר יותר וקצר יותר, אתה יכול לתמרון טוב יותר ולהיכנס למרווחים צרים יותר בין מכוניות. וגם כמובן - להיכנס ביתר נוחות למרווחים טיפה פחות צרים, בלי להדזקק לתמרונים ומבלי להסתכן בשריטות . וגם - ולבצע סיבובי 180-מעלות בבת אחת, במקום להצטרך לפנות, לעצור, לקחת אחורה, ולהשלים סיבוב. וכולי.

 

ציטוט

אולי זה יכול להיות אתגר בשביל פות"ש, לקחת מטר ולבדוק את החניות שיש לו בהיצע ביומיום,

נסכים שלא להסכים. מבחינתי זה דווקא מצוין - שרוב האנשים יחשבו שמכוניות רחבות זה מצוין, ואנחנו חובבי הצרות נמשיך ליהנות מיותר חניה.

 

לפני 36 דקות, PinkDolphin כתב:

גם לא ממש מאמין שאפשר להכניס שלושה ישראלים מבוגרים לרוחב המושב האחורי ב-159 ס״מ. טוב, אולי בצנע של שנות ה-50׳ 😉.

מקסימום - שניים בבגאז'...

 

 

×
×
  • תוכן חדש...