Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניה ימינה באדום - כנהוג בארה"ב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1613 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

תמיד כשאני חוזר מטיול בארה"ב שבו גם שילבתי נהיגה, אני חושב כמה הגיון יש בהיתר לפנות ימינה באדום,  שקיים במדינות רבות. 

המחשבה הראשונית שעולה בדמיוני מדוע לא מתאפשר אצלנו, זה כמובן בגלל אופי הנהג הישראלי.

אבל האם זו באמת הסיבה האמיתית שהדבר הזה לא הותר אחרי שקיים בארה"ב (ואולי במדינות נוספות) כ"כ הרבה שנים?

עריכה אחרונה על ידי usafun
  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה קיים בישראל - בצורה אחרת: נתיב נפרד לפניה ימינה, בד"כ עם תמרור 301 (תן זכות קדימה). למעשה אפילו קצת מקל לעומת הגרסה האירופית (אני מניח שהאמריקאית דומה), שבה ההתיחסות לפניה ימינה ברמזור אדום שקולה לתמרור 302 (עצור ותן זכות קדימה).

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 50 דקות, sperial כתב:

זה קיים בישראל - בצורה אחרת: נתיב נפרד לפניה ימינה, בד"כ עם תמרור 301 (תן זכות קדימה). למעשה אפילו קצת מקל לעומת הגרסה האירופית (אני מניח שהאמריקאית דומה), שבה ההתיחסות לפניה ימינה ברמזור אדום שקולה לתמרור 302 (עצור ותן זכות קדימה).

כן, אבל זה קיים בחלק מהצמתות בלבד, ואילו רמזור אדום יש לך כמעט בכל צומת.

פורסם

זה אחלה דבר לנהגים (גרתי בארה"ב) ודבר נוראי להולכי רגל (וגם בישראל הרבה מה לשפר לדוגמה כשיש ירוק גם לימינה לגם להולכי הרגל).

 

  • אהבתי 2
פורסם

לא יודע לגבי ארה"ב, אבל בקנדה , עם כללים דומים, בהרבה מאד צמתים הפניה ימינה באדום אסורה, הסימון הוא תמרור דומה ל-428 שלנו המותקן על זרוע הרמזור. במדינות שאני מכיר באירופה הפניה ימינה באדום מותרת רק אם יש תמרור (קבוע או רמזור) המתיר זאת.

 

הערה לשונית: צומת הוא זכר, לכן צמתים ולא צמתות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

מאותה סיבה שאי אפשר לשים פה "רמזור שמאלה ירוק וירוק עם חץ" או צומת עם תמרורי עצור לכולם וכניסה לפי FIFO. פשוט לא יעבוד כאן.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

מה שאני שמתי לב אליו בארה״ב הוא דווקא שהתמרורים מילוליים, וכדוגמא המתקשרת לשרשור, בהרבה צמתים בסן פרנסיקו כתוב בפירוש no right on red. נראה שאף על פי שזה מצב ברירת המחדל, בעיר סואנת מוצאים לנכון לבטלו פעמים רבות

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אני חושב שזה לא קיים כאן לא בהכרח בגלל אופי ישראלי, אלא כדי ליישר קו עם האיחוד האירופי.

 

אגב עוד חוק אמריקאי שקיים רק שם - מותרת פניה שמאלה בירוק תוך מתן זכות קדימה לתנועה באה ממול. ז"א אין רמזור נפרד לפניה שמאלה, או רמזור שעוצר את התנועה ממול, אלא התנועה זורמת בשני הכיוונים, ומותר לך לפנות שמאלה גם אם לתנועה ממול יש ירוק, אתה פשוט נותן להם זכות קדימה, ואז פונה.

 

נראה לי שזה משהו שיכול להתקיים רק בארה"ב ולא יכול להתקיים בשום מקום אחר, רק בגלל אופי רגוע וצייתן של נהגים אמריקאיים.

 

דוגמא שראיתי - רמזור מקולקל בצומת סואנת במרכז LA, והתנועה זורמת כאילו כלום, הנהגים מצייתים לתמרורים, אף אחד לא צופר, אף אחד לא הולך מכות עם אף אחד, אף אחד לא חוסם את הצומת. אם דבר כזה היה קורה במרכז תל אביב (או אפילו במרכז ירוחם, זה לא משנה), זה היה יוצר כאוס במיידי, כאשר כל נהג משחרר את המפלצת הפנימית שלו.

 

עוד משהו ששמתי לב אליו אצלם - כשאתה מאותת להשתלב, אשכרה נותנים לך.

  • אהבתי 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אחרי שהנהג הישראלי המצוי ידע להשתלב בכביש מהיר תוך מתן זכות קדימה לנוסעים בכביש המהיר - ניתן יהיה לחשוב על השתלבות ימינה בצומת באור אדום...

הנהג הישראלי חושב שכשהוא משתלב בכביש המהיר, הוא לא צריך להתחשב בתנועת הרכבים בכביש - הוא פשוט משתלב (בדרך כלל גם בלי לאותת).
כשטני נוסע בכביש מס' 1 לכיוון י-ם, במחף גנות אני תמיד משתדל להיות בנתיב השמאלי. הנהגים שיורדים מכביש 4 פשוט ממשיכים ישר ונהגים שנוסעים בנתיב הימני בכביש - צריכים להבאט ואפילו לבלום בלימת חירום בגלל המשתלבים הלא מתחשבים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 16 דקות, vadim6385 כתב:

אגב עוד חוק אמריקאי שקיים רק שם - מותרת פניה שמאלה בירוק תוך מתן זכות קדימה לתנועה באה ממול

נתקלתי בזה גם באירופה. בבולגריה בוודאות, אני עדיין זוכר את הצפירות שקיבלתי כשעמדתי ברמזור אדום והמבטים המופתעים שלי והחברים שלי שלא הבנו מה לעזאזל רוצים מאיתנו. ונדמה לי שנתקלתי בעוד מקומות באירופה

פורסם

נתקלתי בזה בפולין. בפנייה שמאלה קבלתי ירוק, התחלתי בנסיעה והלב החסיר פעימה כשראיתי את הרכבים מולי נוסעים. יש לציין שלא צפרו לי.

להבא כמובן למדתי את חוקי התנועה.

פורסם (נערך)

כן, פניה לא מוגנת שמאלה קיימת בדי הרבה מדינות אירופה גם. כמו גם וריאנטים נוספים כמו פניה מוגנת שמאלה עם ירוק להולכי רגל ברחוב שמשתלבים אליו - מה שאומר שאפילו אם יש לך לכאורה פניה שמאלה מוגנת עדיין צריך לתת זכות קדימה להולכי הרגל שהולכים בצומת. או כל הנושא של זכות קדימה לטראם אם פונים שמאלה - נותנים זכות קדימה לטראם ממול, תנועה ממול וגם טראם שנוסע מאחוריך, לפני שניתן לפנות שמאלה. 

גם פניה ימינה באדום קיימת, עם רמזור ירוק קטן שנדלק עם חץ ימינה ומציין שמותר לפנות ימינה. הפלוס בזה הוא שהצומת יכול לקחת הרבה פחות שטח, ומקל מאוד על תנועת הולכי רגל מכיוון שהם לא צריכים ללכת על מלא מעברי חציה סתם. קריטי מאוד במרכזי ערים צפופים יותר בהם אין מקום לבנות צמתים ענקיים.

ושיא השיאים כמובן מעגלי תנועה עם זכות קדימה בכניסה למעגל ולא לתנועה בתוך המעגל. יש גם כאלה…

בפולין יש עוד קטע מוזר שבלילה המהירות המותרת ברחובות עולה על המהירות המותרת ביום. בלילה מותר 60 כשבמהלך היום מותר 50.

עריכה אחרונה על ידי garicho
פורסם
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

נראה לי שזה משהו שיכול להתקיים רק בארה"ב ולא יכול להתקיים בשום מקום אחר, רק בגלל אופי רגוע וצייתן של נהגים אמריקאיים.

 

גם באנגליה זה ככה, וזה די מבטל את התיאוריה הזו:

 

לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

אני חושב שזה לא קיים כאן לא בהכרח בגלל אופי ישראלי, אלא כדי ליישר קו עם האיחוד האירופי.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הפניה שמאלה (או ימינה, במדינות ה"הפוכות") הלא מוגנת היא שגרתית ברוב העולם. הסימול הוא רמזור עם עדשה ירוקה מלאה, בעוד שבפניה "מוגנת" העדשה מציגה חץ.שמאלה (או ישר ושמאלה). ישראל מיישרת קו עם תקן זה, ורמזורים ללא ציון חץ על העדשה הירוקה קיימים רק בצמתים בהם אין תנועה נגדית.

 

בימים הטובים, לפני הקורונה, כשנהדתי באירופה התחושה שלי היתה שמשתדלים להעביר את הרמזורים לשיטה המוגנת (המקובלת אצלנו), אבל טין לי צידע אמין המוכיח זאת.

 

דרך אגב, בקנדה הסימון לפניה שמאלה "מוגנת" הוא רמזור מהבהב (אם כי הם בתהליך מעבר לחיצים המוכרים לנו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

אגב עוד חוק אמריקאי שקיים רק שם - מותרת פניה שמאלה בירוק

כל פעם מדהים אותי מחדש,

אני שואל את עצמי כמה תאונות זה גרם ?

כמה נהגים ונהגות חדשות איבדו עשתונות בסיטאוציה הזו ?

לפני 19 שעות, usafun כתב:

כמה הגיון יש בהיתר לפנות ימינה באדום,

גם בארה"ב זה לא גורף,

למשל,

במדינת ניו יורק מותר,

בעיר ניו יורק אסור.

×
×
  • תוכן חדש...