Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורסי FullStack ואחיהם


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 21 דקות, vadim6385 כתב:

באמת היית רוצה להקים משפחה עם מישהי שלא תתמוך בך כשתרצה להתקדם בחיים, גם כשזה יבוא במחיר שהיא תקבל קצת פחות צומי?

מה הקשר.

מה הקשר פחות צומי. ואיך זה צומי זה שבערבים ובסופשים אתה יושב ללמוד? 

 

זה לא "פחות צומי" - זה שינוי משמעותי בזוגיות למשך תקופה ארוכה. 

זה אומר שהיא מקימה משפחה והרוב עליה כי אתה לא יכול להתחלק בנטל בשנים שאתה לומד. יש לתמוך ויש לתמוך.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 34 דקות, vadim6385 כתב:

באמת היית רוצה להקים משפחה עם מישהי שלא תתמוך בך כשתרצה להתקדם בחיים, גם כשזה יבוא במחיר שהיא תקבל קצת פחות צומי?

צחקתי בקול רם.

אתה חושב שבת זוג זה חתול או משהו?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 42 דקות, vadim6385 כתב:

באמת היית רוצה להקים משפחה עם מישהי שלא תתמוך בך כשתרצה להתקדם בחיים, גם כשזה יבוא במחיר שהיא תקבל קצת פחות צומי?

כמו שכתבו אתה בכלל לא בכיוון.

אשתי החליטה בגיל 32-33 לעשות תואר שני.

וזה היה תואר במסלול שמותאם לנשים עובדות (עו"ס) ולקח שנתיים בסה"כ.

בשנתיים האלו היו לא מעט שבתות שהיא ישבה ללמוד בזמן שאני העסקתי את הילדים ויצאתי איתם לטייל בטבע או לפעילויות אחרות.

לי לא היתה בעיה עם "פחות צומי".

אבל לה היה ממש קשה לראות תמונות במוצ"ש עם בילויים שלי עם הילדים, בזמן שהיא ישבה ולמדה.

זה ויתור גדול מאוד.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

טוב, לי אין משפחה, ואף פעם לא היה, אז באמת לא מבין מה הוויתור הגדול פה.

 

אבל אם זה חשוב לכם, שיהיה, לא אתווכח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, motek כתב:

אני לא יודע אם אני מסכים איתך בעניין הזה. איזה כלים יש לבוגר תואר לעשות מעברים כאלה, שאין לבוגר בוטקאמפ? אני חושב שכל אדם שיש לו תחת לשבת וללמוד יכול ללמוד כל דבר היום ביוטיוב, יודמי ואפילו בstack overflow תוך כדי שהוא עובד ומחפש פתרונות לבעיות שהוא נתקל בהן. לא חושב שהתואר נותן לך כלים לדברים כאלה.

סליחה אם אשמע מעט בוטה, באמת שאני לא מנסה להעליב. אבל מנסיוני והיכרותי הן את החומר הנלמד בתואר והן מה שנדרש בעבודה לאחר מכן גם כ"מתכנת" וגם בתפקידי מחקר/אלגוריתמים בוגר תואר מאונ'/מכללה מובילה צובר המון (המון) כלים שמאפשרים אחרי זה להתמודד עם הדרישות בעבודה.

כן, הרבה נושאים אפשר ללמוד ביוטוב/יודמי/SO וכו'. אבל זה לא בר השוואה לרמה בה גם אם אתה יודע את החומר בעל פה אתה יכול להיכשל כי אתה לא מסוגל להוכיח טענה או לפתור תרגיל. ולפעמים (חמסה, חמסה לא עלינו) התרגיל הוא ההבנה שצריך לטעון טענה ואז להוכיח אותה (מזכיר נשכחות, יותר נכון סיוטים). משהו בשיטת הלימוד הזו כנראה עובד, ועובד טוב.

 

שוב, בוגרי מדמ"ח הם לא איזה נזר הבריאה, אבל בקונטקסט המשווה אותם לבגורי בוטקאמפ בהחלט יש מקום לתהות האם השוואה תקפה מלכתחילה.

 

לפני שעתיים, פינדר כתב:

בסוף שאל: אבל כבר יש לך נסיון אז למה אתה צריך את התואר?

היית צריך להגיד שאתה מזוכיסט שאוהב א-ב יווני, ועל זה התואר עונה היטב.

 

[סתם, סתם]

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

לא יודע בן כמה אתה, אבל היום אצל בני 31 ילדים זה עוד בשלב הדיזיין.

לא יודע מה מרחב המדגם שלך, בסביבה שלי דווקא בגילאי 30-31 זה כבר אחרי פריסה לפרודקשיין עם טיקטים מהתמיכה.

 

לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

אתה חושב שבת זוג זה חתול או משהו?

זה לא כלב? כלומר כלבה?

 

[נו, אני צוחק :) ]

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
  • מצחיק 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

מישהו שמע על מכללת ECOM? יש להם קורסים אונליין אני שוקל ללמוד עיצוב UI/UX אצלם

פורסם
לפני כשעה, Mikelt89 כתב:

מישהו שמע על מכללת ECOM? יש להם קורסים אונליין אני שוקל ללמוד עיצוב UI/UX אצלם

לך תעשה תואר!

  • רעיון טוב! 1
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

פורסם

לצערי עבר זמני, אני זקן (32) דל תקציב ולא בעל יכולת ריאלית להשקעה והצלחה בלימודים ארוכי טווח (aka תואר). 

פורסם

לא קראת את השרשור אה? רק התלוצצתי

לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

פורסם

אתן את השנקל שלי ואבקש סליחה מראש - אני ראש צוות full stack בחברת סטארטאפ יחסית גדולה - כל המרואיינים שבאו אחרי סיום קורס מקצועי לא היו שווים כלום.

 

לעומת זאת מול המקבילים שלהם מ-Udemy כן היו כמה חבר'ה טובים.  

  • רעיון טוב! 1

פורסם

לא קראתי את השרשור אך אתרום מנסיוני:

עשיתי קורס בסגנון בג׳ון ברייס לפני מספר שנים. להגיד שהייתי חוזר עליו? לא. מדובר בבזבוז כסף רציני.

היום יש בוטקאמפים ועוד כל מיני דברים מחוץ ל״מכללות המסורתיות״ שמלמדות את זה. אם כבר ללכת לקורס אז לא ג׳ון ברייס ולא האקריו כי הרמה שם נמוכה מאוד.

ההמלצה האישית שלי זה לחרוש יודמי ודומיו עם איזה מסלול שהתלמיד מעוניין להרכיב עבור עצמו (כמובן עם עזרה מחברים בתחום וכו׳). הלימוד העצמי הוא סקיל שגם ככה אי אפשר בתעשייה בלעדיו, אז להשעין עליו את הקריירה זה צעד בכיוון הנכון.

באשר לתואר: לרוב כשמדובר בתחום הweb אין צורך.

כן זה אולי יפתח אופקים וילמד דברים מעניינים, אבל בפרקטיקה אפשר להגיע למקומות מצוינים גם בלי. אני מכיר לא מעט אנשים שלא עברו באוניברסיטה והם המפתחים הטובים ביותר שנתקלתי בהם (ויש ביניהם גם head of engineering ועוד כל מיני בעלי טייטלים כאלה ואחרים)

  • אהבתי 1

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם (נערך)

מתלבש על השרשור עם שאלה.

אני בהכשרתי מהנדס מכונות עם התמחות ברובוטיקה ומכטרוניקה.

יצא לי לגעת מעט בתכנות ודי אהבתי, אבל מדובר בדברים קלילים ונחמדים.

כרגע אני מהנדס אפליקציות רובוטיות - או בעברית, נותן תמיכה טכנית על רובוטים תעשייתים.

אפס פיתוח אפליקציה לרובוט.

כיוון שהסבה לתחום התוכנה עדיין מנקר לי במוח על איזה קורסים ביודמי הייתם ממליצים כדי איכשהו להגיע לפיתוח ואם זה בכלל אפשרי.

האם יספרו מהנדס מכני שלמד עצמאית תכנות ביודמי ושות' והאם אני שווה ערך לאחד שסיים בוטקאמפ ללא תואר או שייתיחסו אלי יותר ברצינות וגם יהיה לי פחות קושי וחוסרים בנושאים שהוזכרו פה?

כרגע התחלתי עם קורס 100 ימים של פייתון ואני רק בהתחלה אבל זה לגמרי זורם וכיף.

עריכה אחרונה על ידי shachar187
פורסם

פיתוח של מה בעצם?

בעקרון לדעתי בטח בטח שתצליח למצוא עבודה, בהנחה ותהיה טוב במה שאתה עושה ויהיה לך הידע הדרוש בתעשיה. אם מקבלים בוגרי קורסים ללא תואר כלשהוא, אותך בוודאי יקבלו. השוק משווע היום לעובדים שיודעים מה הם עושים ועל מה הם מדברים ועם הרבה למידה והתמדה כל אחד יכול להצליח

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אתחיל מהסוף.

לפני כשעה, shachar187 כתב:

כרגע התחלתי עם קורס 100 ימים של פייתון ואני רק בהתחלה אבל זה לגמרי זורם וכיף.

זה זורם וכיף בעיקר כי פייתון נבנתה כדי שיהיה זורם וכיף לכתוב בה, נסה לתרגם את מה שכתבת עד עכשיו בפייתון לcpp.

 

לפני כשעה, shachar187 כתב:

כיוון שהסבה לתחום התוכנה עדיין מנקר לי במוח על איזה קורסים ביודמי הייתם ממליצים כדי איכשהו להגיע לפיתוח ואם זה בכלל אפשרי.

ללא קשר בכיוון שלך הייתי ממליץ על קורסים במערכות הפעלה.

הפתגם אומר ששפה היא אמצעי ולא פתרון, כלומר אתה קודם צריך להבין מה אתה רוצה לעשות ואז להבין איזה שפות יתאימו.

"פיתוח" היא מילה גדולה שהמשמעות שלה שונה בין ארגונים.

 

לפני כשעה, shachar187 כתב:

האם יספרו מהנדס מכני שלמד עצמאית תכנות ביודמי ושות' והאם אני שווה ערך לאחד שסיים בוטקאמפ ללא תואר או שייתיחסו אלי יותר ברצינות וגם יהיה לי פחות קושי וחוסרים בנושאים שהוזכרו פה?

אם יספרו או לא יספרו זה תלוי באירגון, בתפקיד ובדרישות.

"לדעת תכנות" זה משהו שכל אחד יגדיר בצורה אחרת לגמרי, ואם אתה יודע או לא יודע זה יגיד הפרופיל גיטהב שלך.

 

לדעתי רוב האנשים ש"נכנסים" לעולם הזה - נכנסים בכיוון ההפוך.

הם מתחילים מללמוד לתכנת ואז שואלים את זה עצמם למה זה טוב.

זה גורם לכך שהם מפסיקים ללמוד לתכנת מוקדם מדי, כי הם חושבים שהם יודעים מספיק.

זה גורם לכך שהם לא חוזרים ללמוד לתכנת, כי הם חושבים שהם יודעים מספיק.

ואז הם מנסים להבין מה לעשות עם כל מה שהם למדו וכל מה שעולה להם זה דברים טריוויאלים שעשו כבר מיליון פעם וזה לא מעניין באמת אף אחד.

 

לדעתי הכיוון ההפוך (והקשה יותר) הוא קודם כל להבין מה אתה רוצה לעשות בכלל, וקשה מאוד להבין מה אתה רוצה לעשות כשאתה לא יודע מה אתה יכול לעשות.

אז מתחילים מהדברים הקטנים - להעביר קבצים מפה לשם, לרפרש אתה עמוד בCARSFORUM וכשמגיבים לי לשלוח לי מייל, למיין את התמונות בתיקייה לפי שם ואז לפי תאריך ואז לפי שעת צילום, ואז להכניס כל תמונה חדשה בדיוק במקום שלה.

 

ככה אתה לומד מה אתה יכול לעשות, ואיזה כלי מתאים לאיזו משימה, ואיך כלים שונים משתלבים ביחד, ואז אתה יכול לעבור לפתור בעיות גדולות יותר.

והבעיות הגדולות האלה הן מה שיבדיל בינך לבין מי שלקח קורס או סיים תואר והגיטהב שלו מלא בקוד גרוע שפותר בעיות שיש טרהבייטים של פתרונות שלהן.

 

 

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, Katom כתב:

ואם אתה יודע או לא יודע זה יגיד הפרופיל גיטהב שלך.

למרות שפעם הייתי תומך בגישה הזו - בימינו - פחות.

הגיטהאב שלי מראה כלום בפיתה ב3 שנים האחרונות - למה? כי אמזון ודורדאש לא ישימו שום דבר בגיטהאב בצורה פתוחה.

מה זה אומר לנו ? כלום.

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...