Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 28 דקות, sperial כתב:

האם יש שם תמרורי הכוונה משתנים (כדוגמת 723פ-726פ)?

ברמזור שלא התחלף איפה שעמדתי היה תמרור אסורה פניית שמאלה בין שעות מסוימות אך הייתי בשעות שמותר לפנות. 

פורסם

המחשבות היחידות שלי הן תקלה ומשחקי שעון קיץ/חורף. אבל השאלה צריכה להעות מופנה למפעילי הרמזור .

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפעמים אין ברירה ואז כן, נוסעים באדום.
לפני כמה שנים עמדתי בפקק מטורף בפנייה מכביש 4 לדרך אלוף שדה. הרמזור היה תקוע על אדום ופשוט לא התחלף. אז גם אני כשסוף סוף הגעתי לקו העצירה, הסתכלתי טוב שמאלה וימינה ונסעתי באדום, כמו עוד מאות מכוניות שהגיעו לפני.
בטלפון למשטרה נאמר לי שהם מכירים את התקלה ומחכים שיגיע שוטר (או שוטרת) לסדר את הרמזור.

 

פורסם
לפני 6 שעות, vadim6385 כתב:

תמרור מעל החוק

רמזור מעל התמרור

שוטר מעל ברמזור

הזכרת לי שבהפגנות הסטודנטים בשביתת המרצים הגדולה אי שם בשנות התשעים היינו יורדים לכביש כל פעם שהרמזור להולכי רגל היה מתחלף לירוק. 

באחת הפעמים אחד השוטרים שהיו מגרשים אותנו חזרה למזרכה צעק עליו לא לרדת ושהוא מחליף רמזור. אמרתי לו תראה מה זה, אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה קשה הגעת להיות ממלא מקום של רמזור. כוד קצת ותתקדם להיות רמזור אמיתי.

 

עלה לי בהסעה לתחנה ושחרור בלי כלום (אפילו לא רישום).

 

ולשאלה, אין לאף אחד סמכות לא לציית לרמזור. 

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 3 שעות, Night Driver כתב:

ולשאלה, אין לאף אחד סמכות לא לציית לרמזור

זה ברור שאין סמכות.

 

אבל זה כמו השאלה הפילוסופית: אתה נוסע בכביש עם קו הפרדה רצוף ונתיב אחד בכל כיוון, לפניך נעצר רכב, נגיד נגמר לו הדלק. 

 

מכיוון שאתה לא יכול לחצות פס הפרדה, אתה ממתין מאחורי הרכב עד שהוא יסע או עד שיגיע שוטר ויסמן לך לעקוף את הרכב. 

 

 

אבל במציאות זה שונה. 

 

 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם

רמזור עם מצלמה. או ששוטר יראה אותך. לא יעניין אותו תירוצים. עדיף לפנות במקום אחר. זה גם מסוכן לא תמיד פנוי ולך תדע מאיפה יצוץ לך רכב.

פורסם
לפני 12 שעות, Liquidator כתב:

עמדתי כ 10 דקות עד שהרמזור התחלף והרמזור לא התחלף,  לכן לא הייתה ברירה ואני נסעתי ישר במקום לפנות כאשר הרמזור ישר התחלף לירוק. 

 

מה צריך לעשות במצב שהרמזור לא מתחלף כאשר עובר 10 דקות? 

ליבדוק שאין מישטרה ולעבור באדום אם אין ברירה

 

פורסם
לפני 41 דקות, Buki כתב:

זה ברור שאין סמכות.

 

אבל זה כמו השאלה הפילוסופית: אתה נוסע בכביש עם קו הפרדה רצוף ונתיב אחד בכל כיוון, לפניך נעצר רכב, נגיד נגמר לו הדלק. 

 

מכיוון שאתה לא יכול לחצות פס הפרדה, אתה ממתין מאחורי הרכב עד שהוא יסע או עד שיגיע שוטר ויסמן לך לעקוף את הרכב. 

 

 

אבל במציאות זה שונה. 

 

 

ברור ולכן מפעילים שיקול דעת.

 

אם יש אפשרות להמשיך לכיוון אחר אז ממשיכים ומגיעים בדרכים אחרות ואם אין ברירה עוברים בשיא הזהירות כי כשלשני יש ירוק הוא לא מצפה לך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 12 שעות, Liquidator כתב:

עמדתי כ 10 דקות עד שהרמזור התחלף והרמזור לא התחלף,  לכן לא הייתה ברירה ואני נסעתי ישר במקום לפנות כאשר הרמזור ישר התחלף לירוק. 

 

מה צריך לעשות במצב שהרמזור לא מתחלף כאשר עובר 10 דקות? 

 

להתקשר 2120* - נתיבי ישראל.

פגשתי רמזור כזה לאחרונה - התקשרתי אליהם, התקלה סודרה די מיידית.

  • אהבתי 1
פורסם

בגדול (ולמיטב ידיעתי) בחוק אין התיחסות למה עושים כשהרמזור לא תקין, כי כשהוא לא תקין הוא אמור לעבור לדיפולט של צהוב מהבהב.
אני אומר שאם יש לך מצלמת דרך ואתה באמת מחכה מעל 5 דק' ומעל 2 מחזורים מלאים של כל הפאזות בצומת, לדעתי האישית אפשר בהמון זהירות להמתין לפאזה של התנועה המתנגדת הכי פחות מסוכנת לך ולעבור, במקביל לדווח למוקד הרלבנטי (נתיבי ישראל אם בכביש בין עירוני, 106 אם בעיר).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 8 שעות, shellcase כתב:

בגדול (ולמיטב ידיעתי) בחוק אין התיחסות למה עושים כשהרמזור לא תקין, כי כשהוא לא תקין הוא אמור לעבור לדיפולט של צהוב מהבהב.

 

בזמנו דובר לא מעט על כך שאופנועים לא מפעלים את החיישנים ההשראתיים במקומות מסויימים, כיוון שאין לאופנוע מספיק מסה, כך אופנוענים נאלצו להמתין דקות ארוכות עד שיגיע רכב ויפעיל את החיישן. "תקלה" כזאת לא תפעיל אור צהוב מהבהב ברמזור כי מבחינתו אין שום תקלה.

 

לא יודע עם זה עדיין ככה, אולי מערכת החיישנים שופרה מאז. אבל לפני עשור פלוס היה נפוץ. 

 

 

פורסם

עד כמה בטוח זה היה לעבור באדום?

אם הייתי יודע שאין סיכון הייתי נוסע באדום. אם לא בטוח הייתי פונה ימינה ועושה עיקוף כלשהוא

פורסם
לפני 32 דקות, Buki כתב:

 

בזמנו דובר לא מעט על כך שאופנועים לא מפעלים את החיישנים ההשראתיים במקומות מסויימים, כיוון שאין לאופנוע מספיק מסה, כך אופנוענים נאלצו להמתין דקות ארוכות עד שיגיע רכב ויפעיל את החיישן. "תקלה" כזאת לא תפעיל אור צהוב מהבהב ברמזור כי מבחינתו אין שום תקלה.

 

לא יודע עם זה עדיין ככה, אולי מערכת החיישנים שופרה מאז. אבל לפני עשור פלוס היה נפוץ. 

נכון גם היום, אח שלי סיפר לי בדיוק אתמול שכל בוקר שהוא יוצא בשעה מוקדמת מאוד (נהג אוטובוס) הצומת ליד הבית ריק והרמזור לא מתחלף אז הוא חוצה את הצומת דרך מעבר הולכי הרגל עם הקטנוע.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

לפני כ 20 שנה זומנתי למשפט על חציה באור אדום. החציה הייתה בגלל פינוי דרך לאמבולנס.

לאור הטענה, ביקש השופט מהמשטרה לראות את הצילומים לאחר המעבר שלי ואכן נראה בבירור שהיא הייתה נכונה.

זוכיתי.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעה, Buki כתב:

 

בזמנו דובר לא מעט על כך שאופנועים לא מפעלים את החיישנים ההשראתיים במקומות מסויימים, כיוון שאין לאופנוע מספיק מסה, כך אופנוענים נאלצו להמתין דקות ארוכות עד שיגיע רכב ויפעיל את החיישן. "תקלה" כזאת לא תפעיל אור צהוב מהבהב ברמזור כי מבחינתו אין שום תקלה.

 

לא יודע עם זה עדיין ככה, אולי מערכת החיישנים שופרה מאז. אבל לפני עשור פלוס היה נפוץ. 

זה עדיין המצב, והרבה פעמים אין ברירה אלא לעבור באדום/ לעבור על מעבר החציה שלצד הדרך.

 

דרך אגב, נושא פס ההפרדה הרצוף הוא נקודה חשובה. זה קורה בעיר כל הזמן שאתה צריך לעלות על אי תנועה או לעבור פס הפרדה רצוף בגלל שהנתיב שלך חסום. בתיאוריה זה אסור.

בפרקטיקה גם אם תעקוף ומאחוריך ניידת לא יקרה כלום, ואפילו בטסט הטסטר יגיד לך לעקוף (מנסיון).

 

בקיצור, למרות שלפי החוק היבש חייבים לעמוד באדום, אם באמת פעלת לפי כללי הזהירות והכביש היה פנוי, סביר להניח שלא תקבל חזק בראש. כמובן שיכול להיות שאני לגמרי טועה..

×
×
  • תוכן חדש...