Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי ברשת מוצר במחיר טוב והוא לא במלאי - תופעה שחוזרת על עצמה. מה הקטע?


Nakamichi
 שיתוף

פוסטים מומלצים

יש גם עוד תופעה בחנויות ישראליות שככל הנראה חוקית אבל מרגיזה.

באתר של החנות או הרשת מופיע מוצר עם מחיר.

אתה מדפיס את הדף והולך לחנות הפיזית בלי לבצע הזמנה מראש, כי המוצר דחוף לך לעכשיו. אבל השתמשת באינטרנט כדי שתדע לאן ללכת.

ואז אומרים לך "המחיר שראית זה מחיר לאינטרנט, בחנות המחיר הוא שונה".

יש חנויות שהסכימו לתקן את המחיר לפי הפרסום באינטרנט ויש כאלה שלא.

 

לגבי עידן הדינוזאורים, לפני שהיו אתרי השוואות מחירים, לפני שהיו חנויות אונליין ולפני שהיה אינטרנט בכלל זה עבד ככה: הייתי מתאמץ להשיג כתובת של יצרן בארה"ב, בשויץ או יפן. לעיתים זה היה לא פשוט. כותב להם מכתב (במכונת כתיבה!) ומבקש קטלוג. לאחר מכן שולח מכתב ועושה הזמנה עם העברה בנקאית. לא פעם הם היו מפנים אל היבואן הישראלי ולא משתפים פעולה. פעמים אחרות הצלחתי לקבל מוצרים בהנחה.

היום אנחנו ממש מפונקים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר שנים נתקלתי בתופעה הפוכה: איש המכירות בחנות הפיזית שלח אותי לקניה ברשת כדי לקבל הנחה. 

 

הזמנות מחו"ל לפני עשורים? סיפור מההפטרה. הזנתי כך ספרי לימוד ועשיתי מנוי לעיתונות מקצועית - זה היה כרוך ברכישת צ'ק בנקאי במט"ח, חתיכת טרחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, falou כתב:

הבעיה היא לא הפלטפורמת תוכנה של האתר, אלא שמאחוריה יש עולם פיסי, אמיתי, בו צריך לנהל באופן אמיתי את המלאי, כך שהאתר ״יידע״ מה יש ומה אין, בזמן אמת, וזה כבר דורש קצת יותר ממה שחנות יודעת לעשות.

לא כל החנויות נוצרו שוות. 

כל נושא ניהול המלאי אמור להישלט ע"י תוכנת ERP (כמו SAP, פריוריטי ועוד). מאחר והתוכנות האלו יקרות בצורה קיצונית, יש הרבה חנויות שמסתפקות באפשרויות זולות יותר- החל מניהול מלאי על אקסל וכלה בתוכנות זולות אבל די "נכות" מבחינת יכולות.

חנות נורמאלית, עם ERP איכותי מספיק, מעדכנת את המלאי רק כל הזמן- כל מה שנכנס וכל מה שיוצא.

יש נקודות של צוואר בקבוק שלא הכל מעודכן פיקס, כמו למשל קבלת משלוח של כמה קונטיינרים עם חוסרים ועודפים שונים (בלת"מים) שנקלד מראש למערכת, ואז יש קצת בלגאנים.

אבל בתיאורייה הכל אמור לעבוד חלק.

על זה נוספת ההתממשקות לאתר זאפ, לנתונים לוקח זמן להתעדכן- הם לא בזמן אמת, ויש דיליי. לא יודע של כמה זמן בימינו, אבל הדיליי היה סביב יום או יומיים בתקופה שהופעתי שם (לפני 8-9 שנים בערך).

לפני 10 שעות, Nakamichi כתב:

היא משווה בין החנויות שנמצאות בה.

לדעתי זה אחד הכלים הצרכניים היותר טובים שיש לנו.

נכון- כלי שימושי ביותר, אפילו שבסוף אני לא רוכש (לרוב) מתוך החנויות שמופיעות שם.

אני משתמש בו כמו באופציית "TRENDING" באיביי, לראות מה המחיר הממוצע כדי להבין מה מחיר טוב.

לפני 8 שעות, natco כתב:

השירות עדיין לוקה בחסר, ויש חנוית בזאפ, שיש להן ביקורות שליליות במשך שנה, ועדיין יש עוד ועוד  ביקורות שליליות חדשות.

ראבאק, אתה הרי משתמש של זאפ. (עובדה-כתבת ביקורת אחרי הקניה), למה לא בדקת את הביקורות לפני הקניה ונמנעת מהחנות הבעייתית מלכתחילה?

לפי מה שאני מבין, רוב האנשים בארץ לא טורחים לבדוק את הביקורות בזאפ (או להשאיר ביקורת), בניגוד מוחלט לאיביי למשל. סוג של התרשלות :lol:

מודה- גם אני לא טורח לקרוא את הביקורות בזאפ. אבל שוב, לרוב גם לא קונה דרך זאפ, אז...

לפני 5 שעות, Katom כתב:

 כתבתי שלא תמיד בעל עסק אחראי למחיר שכתוב בזאפ.

למעט במקרים של קומבינות ודברים לא חוקיים, זאפ שואב את הנתונים שלו מהאתר של החנות. הבוט שלהם עובר על האתר של החנות (לא זוכר כמה פעמים ובאיזה תדירות) ומתעדכן אוטומטית.

כל עוד לא קרה משהו סופר מכוער, בעל החנות אחראי על המחיר שמופיע בזאפ.

לפני 4 שעות, BEEKER כתב:

אבל יש גם חנויות שלא מעדכנות ולא מורידות מוצרים שחסרים במלאי,

רק בגלל שהם מוצרים פופולריים 

זה ש"אין לי עכשיו על המדף ברגע זה" לא אומר ש"אני לא יכול לדאוג שיגיע אליי בתוך יום\שבוע\חודש אם אתה יכול לחכות".

כעצמאי, הכנסתי גם אולרי לדרמן לתוך המגוון שלי. אני מכיר אישית את היבואנים (סיפור ארוך), כך שהיה לי קל לעשות את זה, פלוס לדרמן הוא מוצר "סקסי" שמושך לקוחות. 

נכון שאמרתי שלרוב הצרכן הישראלי לא קורא ביקורות בזאפ? אז דווקא עליי קראו את הביקורות (לפחות פעם אחת:lol:), והגיעה אליי לקוחה שרצתה לדרמן שאמנם לא היה הכי זול בזאפ אבל המוניטין שלי של עמידה מוחלטת בזמנים הביא אותה אליי. היא רצתה את זה כמתנה לבעלה, בתוך יומיים. הבעייה? לא החזקתי מלאי. זה לא עצר אותי מלספק לה את הכלי לפני הדדליין.

אבל, אם ! היה באותו רגע חוסר אצל היבואן, הסיפור היה נראה אחרת לגמרי.

לפני 3 שעות, natco כתב:

נכנסת דרך זאפ לאתר המקושר למחיר ברשימה של זאפ (ושלא יגיד לי אף אחד שהוא רץ ישר לחנות מהמחיר ברשימת הקישורים. צריך לפחות לראות את כתובת החנות ושעות הפתיחה, ולוודא שהמוצר הוא אכן המוצר המבוקש).

👍

לפני 3 שעות, natco כתב:

המחיר הרשום באתר של החנות הוא מחייב, לדעתי.

ואם הוא לא מחייב חוקית (כמו למשל, מחיר שמודפס על מוצר בחנות פיזית), אז הנה, מצאנו משהו שהגיע הזמן לתקן בחוק.

מי שרשם אותו שם, הוא בעל החנות. לא זאפ, ולא מפלצת הספגטי המעופפת.

זאפ שואב את המחיר מאתר החנות.

יש דיליי בעדכון המחירים מהחנות לזאפ, כן. 

יש גם חוק של הגנת הצרכן שקובע שהמחיר הזול יותר המפורסם הוא זה שיתפוס עבור הקנייה (סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן, אאל"ט). האם הוא מעודכן לעניין זאפ ושות'? לא יודע, האמת.

לפני 3 שעות, natco כתב:

ופה, אנחנו עוברים לבעיה אחרת (שקיימת, אגב, לא רק בזאפ. נתקלתי בזה גם בחיפושי דרך "גוגל קניות").

אתה נכנס לאתר, והופ! מחיר אחר מהקישור שדרכו נכנסת.

בהתחלה חשבתי שזה הזיכרון שלי, או הראיה, שמתחילים לתעתע עם הגיל.  :-)

וגם אז- מעניין לדעת, מי "אשם" בזה- בעלי החנוית (בכוונה? בשוגג?) או מי שנותן את הקישור.

 

יכול להיות שזה רק הדיליי של זאפ שכבר דיברתי עליו.

לי קורה משהו מעצבן אחר עם עליאקספרס:

חבר מהפורום שלח לי לינק למשהו שחיפשתי ולא הצלחתי למצוא. המחיר בלינק- 30 סנט.

נכנס לאתר, מתחבר כדי לבצע הזמנה, והמחיר נהיה 10 שקלים.

WTF?

לפני שעה, BEEKER כתב:

התופעה התגלתה כשגלשנו לאתר ממכשיר נייד אחר (במקביל), שהראה מחיר נמוך יותר

(בקיצור, שני דפדפנים בשני פלפונים הראו מחירים שונים לאוחו מוצר באותו אתר)

 

כנראה סוג של בוט ישראלי חסר בושה.

 

אל תמהר להאשים בוט חסר פנים בבאגים שכאלו. 

בזמנו גוגל היה מציג לפעמים את האתר מתוך הזיכרון מטמון שלו, כשלא הייתה קליטה טובה כי יותר קל לו להעלות את האתר ולהציג משהו למשתמש במקום הודעת שגיאה. אם בוצע שינוי במחיר בין קליטת האתר לזיכרון המטמון ולאתר שעולה בזמן אמת, מה שתיארת לחלוטין יכול לקרות.

לפני כשעה, sperial כתב:

לפני מספר שנים נתקלתי בתופעה הפוכה: איש המכירות בחנות הפיזית שלח אותי לקניה ברשת כדי לקבל הנחה. 

קרה גם לי האמת פעם או פעמיים.

  • רעיון טוב! 1

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, ברווז כתב:

לי קורה משהו מעצבן אחר עם עליאקספרס:

חבר מהפורום שלח לי לינק למשהו שחיפשתי ולא הצלחתי למצוא. המחיר בלינק- 30 סנט.

נכנס לאתר, מתחבר כדי לבצע הזמנה, והמחיר נהיה 10 שקלים.

WTF?

אל תמהר להאשים בוט חסר פנים בבאגים שכאלו. 

 

הסינים גם למדו שיטה: אם לדוגמא אני מחפש מוצר חשמלי שכולל סוללות אז המחיר במודעה הוא לסוללות בלבד,

אתה רוצה את המוצר? זה מחיר אחר.

לדעתי הם עושים זאת כדי להיות המודעה הראשונה לאחר סינון "הזול קודם".

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ברווז כתב:

לא כל החנויות נוצרו שוות. 

כל נושא ניהול המלאי אמור להישלט ע"י תוכנת ERP (כמו SAP, פריוריטי ועוד).

 

בו, אפשר גם עם Google Sheets... הלכת רחוק מאוד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שאפשר. 

אבל, כמה שמתרחקים יותר מתכנה ייעודית לניהול מלאי, ככה המצב מסתבך והולך.

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, falou כתב:

 

בו, אפשר גם עם Google Sheets... הלכת רחוק מאוד.

הבעיה בעסק אינטרנטי קטן היא שאתה לא יכול לצפות מראש מתי יגיעו ההזמנות ובאיזו היסטריה.

מספיק שיקפוץ איזה טרנד, קישור בקארספורום, משהו עם נטייה ויראלית... והופ, מוכר ש"סגר את הבאסטה" בשישי בצהריים מתעורר בראשון בבוקר עם 11 הזמנות של מוצר שהעלה אצלו עובש במחסן במשך שנה, ונותרו רק 3 חתיכות...

כדי שהקטע הזה של עדכון מלאי יעבוד כמו שצריך וכדי שהמזמין הרביעי יקבל בדיוק בזמן הודעה בסגנון "חסר במלאי" עם הוצאה אוטומטית של המוצר מסל הקניות גם אם זה יקרה שבריר שנייה לפני התשלום - צריך לשלם לא מעט, בנוסף להשקעה מרובה של זמן ומשאבים בהטמעה. 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Katom כתב:

למה אתה כועס על המוכר ? אין לו שליטה על המחיר שכתוב בזאפ.

נניח שיש לך חנות למסורים, נכנס מישהו עם צילום מסך מזאפ שמראה שבחנות שלך המסור עולה 100. אתה נכנס לאתר שלך ורואה שבאתר המסור עולה 200. מה תעשה ?

מה שנהוג בארה"ב, אמכור ב 100 ואתבע את האחראי (זאפ/משרד פירסום/אחר) לשיפוי

זו התחמקות ברורה, שבור את הראש שלך מול זאפ, אותי זה לא מעניין. ראיתי ובאתי בגלל הפירסום בזאפ ואם פתאום אתה מגלה כשלים טכניים/עידכון לא מוסונכרן/טעות אנוש/כוח עליון אז האחריות עליך.

  

לפני 16 שעות, Katom כתב:

מכיר בעל חנות לטלפונים, הייתי אצלו בעבר ונכנסה סבתא עם צילום מסך מזאפ שמראה שבחנות שלו הטלפון עולה X.

הוא מבקש ממנה ללחוץ על הקישור לדף של החנות - המחירX+100

היא כועסת וטוענת שהוא מרמה אותה, למה בזאפ כתוב X

אמר שמעולם לא היה בקשר עם זאפ לגבי פרסום העסק שלו, חשד שמדובר בעסק שכן שמתחזה אליו כדי למשוך לקוחות ממנו.

אני לא אומר כי זו אגדה אורבנית אבל זה דיי מתקרב....

 

אני כיום מעדיף להשוות מוצרים מ"זאפ" גם ב RET רק כדי להיות בטוח.

 

בכל מקרה, אני חושב מתיישהו לנסות להגיש תביעה על התרגיל בו המחיר ב"זאפ" זול יותר מהמחיר האמיתי בחנות כי מחיר המשלוח לא נכלל בו (אע"פ שב"זאפ" מצויין כולל משלוח). מעניין אם אני יכול לעשות את זה בתביעות קטנות....

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

לפני 15 שעות, BEEKER כתב:

זו לא הייתה "קנוניה" ולא "עסק שכן שמתחזה אליו",

אלא חנות שדאגה לעדכן את המחיר לטובתה,

וניצלה את תמימותם של הלקוחות והעובדה שהמערכת של זאפ, לא עקבה במהירות אחרי השינויים.  

בהחלט זה יכול לעבוד ל2 הכיוונים.

לפני 14 שעות, natco כתב:

המחיר הרשום באתר של החנות הוא מחייב, לדעתי.

ואם הוא לא מחייב חוקית (כמו למשל, מחיר שמודפס על מוצר בחנות פיזית), אז הנה, מצאנו משהו שהגיע הזמן לתקן בחוק.

כמו שאמרת, לפי החוק המחיר צריך להיות מוצג על גבי המוצר או האריזה שלו.

לא מצאתי התייחסות לגבי אתר אינטרנט ואם המחיר שם מחייב.

אני חושב שהיא לא קיימת כי זה לא טריוויאלי מהרבה סיבות, נתחיל מלהוכיח קשר ישר בין הבעלים של החנות לאתר של החנות (קל מאוד במקרה של רשת, קשה מאוד במקרה של חנות שכנותית).

 

נניח שאתה נכנס לחנות טלפונים שכונתית, מראה לבעלים את המחיר של טלפון מסוים באתר - X, המוכר אומר - זה בכלל לא האתר שלי, אז מה שהכתובת היא פה והשם זהה - מישהו מתחזה אליי.

יכול גם להגיד "רק רגע הולך למחסן להביא", ללחוץ קליק במחשב מאחורה ולעדכן את המחיר - עכשיו חוזר ואומר שעל הדרך בדק והמחיר שאצלך לא מופיע אצלו - תרענן ויתעדכן גם אצלך.

לכיוון השני, אפשר לשפץ דפי HTML על הדפדפן שלך, כלומר לשפץ גם את המחיר ולעשות צילום מסך, אז בעל החנות צריך למכור במחיר הזה ולהתחיל לחפש איך להוכיח שזה מעולם לא היה המחיר ?

 

לפני 15 שעות, natco כתב:

מעניין לדעת, מי "אשם" בזה- בעלי החנוית (בכוונה? בשוגג?) או מי שנותן את הקישור.

שאלה מצוינת, אפשר לטעון לאשמת החנות ואפשר לנותן הלינק, יש טיעונים טובים נגד ולטובת כל הצדדים.

לפני 10 דקות, Haim_gds כתב:

זו התחמקות ברורה, שבור את הראש שלך מול זאפ, אותי זה לא מעניין. ראיתי ובאתי בגלל הפירסום בזאפ ואם פתאום אתה מגלה כשלים טכניים/עידכון לא מוסונכרן/טעות אנוש/כוח עליון אז האחריות עליך.

אז לצורך העניין אם אני מקים אתר אינטרנט שלכאורה משווה מחירים, וכתוב שבחנות של חיים אני קונה אייפון X ב1000 ש"ח, ולקוח מגיע אליך בטענה שבאתר של כתום המחיר הוא 1000 אתה תמכור לו ב1000 ? 

 

לפני 10 דקות, Haim_gds כתב:

בכל מקרה, אני חושב מתיישהו לנסות להגיש תביעה על התרגיל בו המחיר ב"זאפ" זול יותר מהמחיר האמיתי בחנות כי מחיר המשלוח לא נכלל בו (אע"פ שב"זאפ" מצויין כולל משלוח). מעניין אם אני יכול לעשות את זה בתביעות קטנות....

ממה שאני רואה , בזאפ תמיר המחיר הוא סופי, כלומר המחיר לא יהיה יקר יותר מהמחיר בזאפ.

חוץ מזה, ברוב החנויות מחיר הבסיס הוא בלי משלוח ולכן אם כבר יש שוני במחירים, בזאפ בדרך כלל המחיר דווקא יקר יותר כי בזאפ מוסיפים משלוח.

לא בטוח שיש לך קייס.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תקים אתר כזה תהיה חשוף לאוסף שלם של תביעות (גם מהרוכש וגם מהמוכר), אני לא משפטן אך על פניו יהיה אפשר להדביק לך כמעט כל דבר החל מהפרת זכויות יוצרים עד עשיית עושר שלא במשפט....  שוב, אתה מתייחס לזאפ כאילו זה גרפיטי על הקיר, זה לא. זה אתר מסחרי הגובה תשלום עבור שירותיו ואחראי (משפטית) כלפי הלקוחות המשלמים (החנויות) והמשתמשים.

 

 

לפני שעה, Katom כתב:

ממה שאני רואה , בזאפ תמיר המחיר הוא סופי, כלומר המחיר לא יהיה יקר יותר מהמחיר בזאפ.

 זה נדיר אבל נתקלתי בזה לפחות פעמיים בעבר, כתוב "מחיר סופי" ב"זאפ" אך כשלוחצים על הלינק לקנייה מגלים כי זה ללא המשלוח... אקפיץ את השירשור הזה עם צילום מסך בפעם הבאה שאתקל בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

אם תקים אתר כזה תהיה חשוף לאוסף שלם של תביעות (גם מהרוכש וגם מהמוכר),

למה ? אם האתר שלי מעתיק את מה שחיפשת בו לגוגל ומביא את הלינקים ב10 הדפים הראשונים עם המחיר שכתוב באתר של המוצר +- כמה שקלים או סתם אפילו ממציא.

על איזה חוק אני עובר ? ואם כתוב אצלי באתר שהאחריות היא על המשתמש בלבד ואין הבטחה למחיר וט.ל.ח ובלה בלה בלה ?

 

לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

זה אתר מסחרי הגובה תשלום עבור שירותיו ואחראי (משפטית) כלפי הלקוחות המשלמים (החנויות) והמשתמשים.

תנאי השימוש חולקים עליך:
6.3. החברה אינה מתחייבת לכך שהמחירים משקפים בהכרח את מחיר המוצר כפי שיימכר בפועל על ידי בית העסק ו/או נותן שירותים וייתכנו שירותים ומוצרים אשר יימכרו במחירים נמוכים או גבוהים יותר מהמחירים המוצגים באתר

https://www.zap.co.il/takanon.aspx

 

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

 זה נדיר אבל נתקלתי בזה לפחות פעמיים בעבר, כתוב "מחיר סופי" ב"זאפ" אך כשלוחצים על הלינק לקנייה מגלים כי זה ללא המשלוח... אקפיץ את השירשור הזה עם צילום מסך בפעם הבאה שאתקל בזה.

תציץ למעלה בתנאי השימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כסת"ח אחד ושניים. תהיה רציני, נראה לך שהקישקוש "ט.ל.ח." יגן על סופר/חנות מתביעה אם הם יסרבו להחזיר סכום כסף שנגבה בטעות/גניבה? בעוד"נית מדוברת הכוונה היא "בחייאת, לא ממש רצינו לזמבר אותך אז כנראה טעינו"

 

לפני שעה, Katom כתב:

למה ? אם האתר שלי מעתיק את מה שחיפשת בו לגוגל ומביא את הלינקים ב10 הדפים הראשונים עם המחיר שכתוב באתר של המוצר +- כמה שקלים או סתם אפילו ממציא.

על איזה חוק אני עובר ? ואם כתוב אצלי באתר שהאחריות היא על המשתמש בלבד ואין הבטחה למחיר וט.ל.ח ובלה בלה בלה ?

 

לפני שעה, Katom כתב:

למה ? אם האתר שלי מעתיק את מה שחיפשת בו לגוגל ומביא את הלינקים ב10 הדפים הראשונים עם המחיר שכתוב באתר של המוצר עד כאן הכל טוב, גוגל עצמו עובד בשיטה דומה. כדי שנפקס, אם אתה מעתיק תוכן ציבורי כפי שהוא אתה משמש כ"צינור" ותו לא. +- כמה שקלים או סתם אפילו ממציא. פה ליכלכת... אתה אומר בְּרֵישׁ גְּלֵי כי אתה מפר זכות יוצרים בכך שאתה נוטל דבר שאינו שלך מעוות אותו ומשתמש בו ללא רשות? דיסני תבעו כל מה שזז והשתמש בתמונה/עיצוב של מיקי מאוס. רק כאנלוגייה (ובלי להעליב יותר מדי🙂) מה אם נאמר הייתי מפזר מדבקות/כרטיסי ביקור על מכוניות בהם הייתי מפרסם כי כנראה/אני חושד כי מישהו (נטול צבע!) מחפש שירותי מין זולים במיוחד ומצרף את מספר הטלפון של אותו "מישהו"...?

על איזה חוק אני עובר ? ואם כתוב אצלי באתר שהאחריות היא על המשתמש בלבד ואין הבטחה למחיר וט.ל.ח ובלה בלה בלה ? חוק החוזים האחידים (במקרים מסויימים). בנוסף, אע"פ הוויתור המובלע בטיעונים שאתה מעלה אם יוכח כי לא נהגת בתום לב (מה שעו"דים יקרנים מצליחים בדרך כלל להוכיח) לשון החוק והחוק עצמו לא יגנו עליך.

איך עירבבת...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, ברווז כתב:

אני יודע שאפשר. 

אבל, כמה שמתרחקים יותר מתכנה ייעודית לניהול מלאי, ככה המצב מסתבך והולך.

 

לא, כי SAP זה מה-זה פשוט. כ״כ פשוט שצריך מיישם לכל מודול...

 

בו, לא הורגים זבוב עם חרב. בשביל לנהל מלאי של KSP, עם מאות מקטי״ם ותת מקטי״ם ואתרים ומחסן מרכזי ואתר אינטרנט וכו׳, צריך תוכנה רצינית.

בשביל לנהל חנות בשמים, עם מוצרים ארוזים ומוכנים ומזוהים... אני יכול לעשות את זה בעצמי, עם איזה כלי שתבחר, כולל פתקיות צהובות ומחברות A4. צריך רק לנהל את זה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאלו, גם אני. 

כולל לפתוח את החנות, את האתר שלה, את כ-ל המק"טים והתיאור שלהם וכך הלאה.

אבל המלאי לא יהיה מדווח בזמן אמת אוטומטית, וזה פתח לבאגים.

תוכנת ERP: מק"ט נכנס (חשבונית מספק), מק"ט יוצא (חשבונית ללקוח).

כל קומבינה שהיא, אשר היא לא תוכנת ERP: המשתמש צריך לקלוט את המק"ט הנכנס ידנית ולקלוט את המק"ט היוצא ידנית. דבר שבעולם האמיתי לוקח זמן, כך שהמלאי לא נמצא ב"זמן אמת". במיוחד כאשר החנות מעדכנת את הכניסות ויציאות אחת ליום בלבד או כל דבר אחר.

וכאשר צריך לעבור על כל פריט פרטנית, זה גם פתח לטעויות אנוש.

כבר היה לנו סיפור על הבנק (בארה"ב) שהעביר קרוב למיליארד $ בגלל טעות הקלדה שכזו.

אז למישהו עם אצבעות נקניקייה כמו שלי, יחסית קל לעשות את הטעות של במקום להקליד שנכנסו 2 יח' למלאי, להקליד 23 ולא לשים לב בכלל. 

ואם מדובר על מוצר במבצע, אז הלקוח מזמין, ומקבל טלפון של "מצטערים נגמר המלאי" 😉

 

חלק מהתפקיד האחרון שלי כלל גם התחקות אחר אותם אירועי מלאי שקורים בכל מקום לפעמים. 

אצלנו, ברוב המקרים התגלה שהנהלת החשבונות, שאמונה על קליטת החשבוניות מהספקים, ביצעה את הטעויות השונות שהובילו לבלגאן במלאי- כך שגם מערכת ERP עם דיווח בזמן אמת לא 100% חסינה, אבל סטטיסטית- הרבה פחות באגים מאשר בלי ERP.

 

 

  • רעיון טוב! 1

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, ברווז כתב:

 

אבל המלאי לא יהיה מדווח בזמן אמת אוטומטית, וזה פתח לבאגים.

 

 

 

 

מה שלמדתי ממנהל ה-IT בחברת תוכנה לא קטנה, כל פעם שאמרו לו ״ממשק אוטומטי״: הדבר היחיד שאוטומטי בחיים זה שאם אמא שלך זונה, אתה בנזונה.

  • מצחיק 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...