Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] החלפת פילטר סולר, רנו פלואנס/מגאן 3 דיזל 1.5 dci k9k


קורן בן אשר
שימו לב! השרשור הזה בן 468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתעד כאן לטובת חיפושים עתידיים. העבודה פשוטה מבחינה טכנית אך לא נעימה במיוחד. לצערי אין יותר מדי תמונות בגלל שלא נוח לצלם כשהכפפות מלאות בסולר ואין כוח לעצור את העבודה ולהחליף כפפות כל דקה.

שלבי ביצוע:
1. שליפת פנס ימין קדימה ל"מצב החלפת נורה" לצורך שיפור הגישה לפילטר מלמעלה (פתיחת שלושה ברגי טורקס ומשיכת הפנס קדימה). הפילטר מסתתר מאחורי הפנס, צמוד למיכל נוזל השמשות. כעת חלקו העליון של הפילטר גלוי ויש מספיק מרווח להשחיל יד.

 

20210318_113343.thumb.jpg.ca8c2fc1fe8a46551b7b61f5ca0be9cd.jpg

 

2. פתיחת ברגי גלגל ימין, הרמת הרכב והעמדתו על בוקים, פירוק גלגל ימין.

3. פירוק מחצית קדמית של בטנת גלגל ימין, יש שבעה קליפים (אחד מסתתר מאחורי הבולם) ושני ברגי טורקס קטנים. הוצאת הקליפים רצוי באמצעות כלי פירוק מפלסטיק (pry bar) ותוך קללות נמרצות.

 

20210318_113658.thumb.jpg.50c2cb75d17521ed8815244d6c8487fc.jpg

 

4. בית הפילטר נגלה לעינינו. פותחים את האום הסוגר אותו באמצעות בוקסה 10 מ"מ.

5. מנתקים את הקונקטור הירוק של אלמנט החימום (לוחצים מלמעלה על הלשון ומושכים).

6. ממקמים כלי קיבול גדול מספיק שהוכן מראש מתחת לפילטר. רצוי גם לשים קרטון מתחת כי עומד לרדת גשם של סולר.

7. בשלב זה הפילטר תלוי למעשה על צינורות הדלק בלבד, יש לקחת זאת בחשבון. כעת יש לנתק את צינורות הדלק. ראיתי כמה ורסיות שונות לביצוע, אני השחלתי יד אחת מלמעלה מאחורי הפנס,  כך שבעוד יד שמאל מגששת על עיוור ולוחצת על הטבעת של מחבר הניתוק המהיר, יד ימין מושכת את המחבר למעלה ומנתקת אותו. דורש קצת אקרובטיקה אבל בסוף זה עבד.

 

20210318_120232.thumb.jpg.38508b77d289cdad007d972c3fb95ebe.jpg


8. הפילטר בשלב זה עדיין מחובר לחיישן מים - להבריג את החיישן החוצה.

 

20210318_120227.thumb.jpg.06475e9e7917ed9cf0bffd6f8037aafd.jpg

 

9. פירוק אלמנט החימום - פתיחת בורג טורקס אחד שמהדק את האלמנט לפילטר, ושליפת האלמנט. נדרש מאמץ משמעותי כדי להתגבר על האטם שמהדק את האלמנט למקומו.

 

20210318_120223.thumb.jpg.446f97c1a122269288b155b1ccadbf31.jpg

 

10. עכשיו אנחנו מוכנים להחלפת הפילטר. אני הרכבתי פילטר חדש מתוצרת Mann. הפילטר מגיע עם סט של ארבע גומיות אטימה חדשות, שלוש עבור אלמנט החימום ואחת עבור חיישן המים, יש להחליף את הגומיות הישנות בחדשות, לפני כן יש להרטיב אותן בסולר. כל הגומיות בגדלים שונים זו מזו וכל אחת מיועדת למקום שלה. על הפילטר יש סימון היכן צד הכניסה והיכן היציאה של הסולר באמצעות חצים, כמו כן יש סימון בעזרת נקודה ירוקה ונקודה לבנה. קל לזכור: green - goes in, white - goes out.

11. מכניסים את אלמנט החימום לתוך הפילטר החדש ולוחצים אותו למקום, תוך שימת לב שהמחבר החשמלי יהיה מופנה לצד הנכון כשהפילטר מורכב עם כיווני כניסה/יציאה נכונים. מהדקים חזרה את הבורג.

12. מבריגים חזרה את חיישן המים בכוח יד. מסובבים את הפילטר ולא את החיישן, כדי שהצמה החשמלית לא תתפתל.

13. מעלים את הפילטר בחזרה למקומו, מחברים צנרת דלק (לשים לב לכיווני כניסה-יציאה!)

14. מחברים חזרה את המחבר של אלמנט החימום.

15. סוגרים את בית הפילטר.

16. מחזירים את בטנת הגלגל, מרכיבים את הגלגל, מורידים את הרכב, הידוק סופי של ברגי גלגל.

17. מפמפמים את משאבת התיחול הידנית (priming bulb) עד שהיא נהיית קשה. לאחר מכן פותחים סוויץ' וסוגרים (בלי להניע) כחמש פעמים. הרכב אמור להניע בנגיעה.

 

 

 

  • אהבתי 6

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן רמת הסיבוך לא נורמלית. זה לא סביר בעייני גישה כזאת לפילטר שאמור להיות מוחלף בטיפול שגרתי. 

 

מדוע צריך גם לנפח במשאבה ידנית וגם לפתוח סוויץ' כמה פעמים?

 

ממה שאני מכיר זה או זה או זה. או שיש משאבת עזר חשמלית במיכל דלק ואז היא ממלאה את הפילטר או שעשים את זה עם משאבה ידנית. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

מדוע צריך גם לנפח במשאבה ידנית וגם לפתוח סוויץ' כמה פעמים?

 

ממה שאני מכיר זה או זה או זה. או שיש משאבת עזר חשמלית במיכל דלק ואז היא ממלאה את הפילטר או שעשים את זה עם משאבה ידנית. 


שאלה מצויינת, זוכר שכתבת את זה בנושא דומה לפני כשנה. עשיתי כי כך מופיע במספר סרטוני יוטיוב בנושא (ספציפיים למגאן/פלואנס), וכמדומני גם בספר היינס שהוא הרפרנס העיקרי שלי. יכול להיות שעושים את זה סתם מתוך אינרציה "כי ככה כולם עושים"? ייתכן, מודה שלא בדקתי זאת לעומק.
 

לפני 8 שעות, ocsi4u כתב:

המנוע הזה 1.5 dCi משודך עם ה"קללה" DC4 מאוד נפוץ במדינה שלנו,גם ב-CLIO 4/KANGOO 2/KADJAR/SCENIC ועוד כמה ששכחתי,אז מניח שהתהליך דומה.


ייתכן שהתהליך דומה, מאחר ולא עבדתי על רכבים אלה אני לא יודע אם המיקום זהה ולכן לא ציינתי זאת.

לפני שעתיים, asafasaf כתב:

חולני כמו שרק רנו יודעת. תודה על השיתוף!


מה שיותר הטריד אותי אישית, יש הרבה נקודות כשל בתהליך בהן ניתן להרכיב דברים הפוך/לא נכון. בפירוש לא fool-proof.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 20.3.2021 בשעה 10:21, קורן בן אשר כתב:


שאלה מצויינת, זוכר שכתבת את זה בנושא דומה לפני כשנה. עשיתי כי כך מופיע במספר סרטוני יוטיוב בנושא (ספציפיים למגאן/פלואנס), וכמדומני גם בספר היינס שהוא הרפרנס העיקרי שלי. יכול להיות שעושים את זה סתם מתוך אינרציה "כי ככה כולם עושים"? ייתכן, מודה שלא בדקתי זאת לעומק.
 


ייתכן שהתהליך דומה, מאחר ולא עבדתי על רכבים אלה אני לא יודע אם המיקום זהה ולכן לא ציינתי זאת.


מה שיותר הטריד אותי אישית, יש הרבה נקודות כשל בתהליך בהן ניתן להרכיב דברים הפוך/לא נכון. בפירוש לא fool-proof.

 

צריך פשוט לסמן על הפילטר הישן  את כיוון גוף החימום לפני שליפתו  ובכללי לעבוד בשלבים ומסודר

יש סרטונים שמתארים החלפה כזו בפירוט 

יש לצפות מספר פעמים לפני שניגשים לעבודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

אתמול ביצעתי החלפה

 

 כאמור ע"מ להגיע לפילטר כאמור יש להרים את הרכב על בוק לפרק גלגל ימני להסיר את הכיסוי עם שולפי קליפסים ולפרק 2 ברגי טורקס.

 

כמה נקודות:

קודם כל המחבר של צינור הדלק השמאלי(ירוק) אכן מסומן בירוק ופונה כלפי חוץ

המחבר הימני פונה כלפי פנים וגם כן מסומן בירוק~הטורקים האלה..

 

את המחבר השמאלי פתחתי באמצעות לחץ עם מברג שטוח

את הימני שהיה מופנה כלפי פנים😱 לא  ניתן לסובב כי הוא מחליק אז פשוט לחצתי עם האצבע על המחבר ולמזלי הצינור נשלף לבסוף

חוץ מזה עבדתי בשלבים לפי הספר עם סימון כיוון הHEATER, פירוקו בזהירות בעזרת מברג תוך הפעלת לחץ במגרעות בשני צדדיו לסירוגין על מנת לשחררו טיפה ואז שליפה סופית בכח היד

הוחלפו כל האטמים לאחר שנטבלו בסולר מוקם הHEATER בגוף הפילטר והיה נדרש להפעיל כח רב על מנת להחזירו למקומו (הנחתי את הפילטר בקערה על הריצפה ולחצתי אנכית בחוזקה עם משקל הגוף,עד שהאטם נעלם פנימה-הידקתי את הבורג)

הפילטר הורכב חזרה יחסית בקלות (סיבוב הפילטר כנגד חיישן המים למניעת ליפוף הצמה, חיבור 2 צינורות הדלק  עד שנשמע"קליק",חיבור הקונקטור העליון הנחת הפילטר "בביתו" סגירת הדלת וחיזוק הבורג.)

לאחר מכן פימפמתי את המשאבה הידנית איזה 20 פעם עד שנהייתה יחסית קשה

לא היה צריך ללחוץ על מתג ההתנעה מספר פעמים המנוע הניע מייד בנגיעה הראשונה

מה שכן כשהרמתי טורים המנוע גימגם מספר פעמים באזור ה3K וסירב לעלות טורים אך זה נעלם אחרי כמה נסיונות ולבסוף חזר לפעול בצורה תקינה עם העלאת הטורים עד הקו האדום בצורה חלקה(מניח שעדיין היתה כמות מסוימת של אויר במערכת שמנעה העלאת הטורים וגרמה לגימגום בהתחלה)

 

לא היה צורך כלל להתעסק עם הפנס כאמור את ניתוק 2 צינורות הדלק עשיתי מלמטה ולא מלמעלה

בפלואנסים עם קוד מנוע 636 657 656 יש משאבה פנימית חשמלית נוספת שיוצרת לחץ דלק עם נגיעה במתג ההתנעה אצלי קוד המנוע 837 ובדגמים אלו אין משאבה כזו לכן לחיצה על מתג ההתנעה מספר פעמים מיותרת

20221229_142057.jpg

20221229_130054.jpg

20221229_122030.jpg

20221229_121315.jpg

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזזת הפנס קדימה - רק עבור נוחות בגישה מלמעלה. אם אתה ניגש רק מלמטה, אפשר להסתדר בלי זה.

יש כלי יעודי לפירוק מחברי צנרת מהסוג הזה, אני מתכנן להתארגן עליו לפני ההחלפה הבאה.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.3.2021 בשעה 00:38, קורן בן אשר כתב:

לצערי אין יותר מדי תמונות בגלל שלא נוח לצלם כשהכפפות מלאות בסולר


אם אתה לא גר באילת אז בפעם הבאה תן צעקה לפני שאתה עושה את העבודה, אני אבוא לצלם, שיהיה תיעוד מסודר של העבודה ושל כל הפעמים שהתמלאת בסולר 😂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי עדיף שאבוא אליך להוד השרון, שמעתי שיש שם מילפיות 😁.

 


לענייננו, רכשתי לאחרונה מלאי פילטרים של Mann שאמור להספיק לי איזה 4-5 שנים קדימה; כשבדקתי את הפילטרים התברר שפילטר הסולר מגיע עכשיו עם שלושה אטמים בלבד (ככל הנראה אין פה טעות כי המצב זהה בשלוש אריזות). אותו מק"ט בדיוק שרכשתי לפני כמה שנים והרכבתו תוארה בפוסט זה, הגיע אז עם ארבעה אטמים. אני תוהה מה לעשות בעניין (יש לי עוד כשנה בערך לתהות).

 

  • מצחיק 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...