Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיוויק 2005 - שמן מנוע "נעלם"


vovahodosh
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

שלום לכולם 

 

חיפשתי תשובות בפורום בנושא אך לא מצאתי ולכן אני שואל/מיתייעץ.

 

לאחרונה (חצי שנה אחרונה) "נעלם" מהר מאוד שמן המנוע , אני אסביר ואתן רקע בתקווה שמישהו יוכל לעזור.

 

רכב :הונדה סיוויק 2005 

ק"מ : 403000 

טיפולים מבוצעים בזמן כל 10K ואף לפני ( שמן ופילטר מומלצים ע"י הונדה)

 

נוסע ביום ממוצע כ  150 ק"מ 

בחודש ממוצע כ 3000 ק"מ 

 

האוטו נבדק ב 2 מוסכים(מורשה + רגיל) ואין אידיקציה לנזילות שמן מנוע.

בחצי שנה האחרונה "נעלם" לי *השמן מנוע (לפחות ע"פ המדיד ריק לגמרי) לאחר כ 4 אלף ק"מ

*פעם אחת אף נידלקה לי נורה וכך עליתי על "התקלה".

 

האם זה תקין לרכב בשנתון/דגם/כמות נסיעות ? 

לאן השמן נעלם ? האם הוא פשוט "נשרף" ?

מה עליי לעשות ? 

 

**כרגע קניתי בקבוק שמן מנוע ואני בודק כל שבועיים בערך ומשלים שמן  

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

403 אלף ק"מ ואתה מצפה שהמנוע לא יצרוך שמן?!

המנוע תוכנן לעבוד לנצח ללא תקלות?

 

בק"מ כזה יש במנוע שחיקה של טבעות בוכנה, צילנדרים וגומיות שסתומים וכו.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת קומפרסיה תגלה לך ככול הנראה שצריך לעשות רינגים, האוטו עבר 400 אלף קילומטר מכובדים ומרשימים. 

אם שווה לך להשקיע אובראול מנוע בכלי הזה או אולי כבר להחליף למנוע מפירוק שעבר קילומטראז נמוך יותר זה כבר עניין אחר.

בכל מקרה יפה מאוד על הקילומטראז, יש הרבה מאוד יצרנים שהיו חותמים על 400 אלף קילומטר בלי פתיחת מנוע...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקילומטרז מכובד שכזה ברור שהאטמים כבר שחוקים ושמן יאכל.

רק מראה כמה אפשר להחזיק יפניות אם מטפלים בהם נכון.

אם זה מגיע לרמה כזאת של אכילת שמן יש סיכוי שאתה לא תעבור בדיקות זיהום בטסט כי שמן סותם ממירים ומזהם בעצמו אז מכין אותך מראש.

 

אם האוטו שלך היה רוב התקופה נשמח לשמוע מה הבעיות והתקלות שהיו לך ב400 אלף קילומטר כי זה באמת יפה להחזיק ככה אוטו בישראל. פתח על זה שרשור אתה תקבל לא מעט תגובות אני מבטיח לך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות. 🤘💨🚗

לפי התגובות אני מבין שכדי לי קודם לעשות בדיקת קומפרסיה/קומפרסיה הפוכה ואז להחליט אם יש צורך או שווה בכלל לעשות אוברול למנוע.

לפי בדיקה באינטרנט אוברול במומצע סביב ה 3 אלף ש"ח מול קניית מנוע חדש (מפירוק) שאין לי מושג כמה עולה. ??

לגבי עיניין טסט/בדיקת זיהום אוויר. האוטו עבר טסט לפני 4 חודשים ללא שום בעיה.

 

אשמח לפתוח שירור חדש בנושא האוטו ולשתף , לאיזה פורום הנושא שייך ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עצמו מאוד ישן אז לא בטוח שמערכות אחרות יחיו כמו המנוע אחרי האוברול,  עוד 4 שנים תצטרך לעשות טסט פעם בשנתיים והרכב לא שווה את זה מבחינת ערכו ולדעתי עדיף לעבור הלאה. גם הביטוח יהיה זול יותר אם תביא רכב מודרני יותר עם ESP.

 

בגלל שזה לא משהו שמוריד מהכביש יש לך כמה חודשים טובים להישאר עם הרכב הזה ולחפש את הרכב המושלם, ממליץ להשתמש בשמן צמיגי יותר כדי שהאכילה תהיה איטית יותר, נזק לא תעשה וגם אם המנוע כבר במילא גמור.

 

פתח בפורום רכב כללי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העצה , אבדוק זאת ואשקול מה לעשות. 

 

נ.ב

הוספתי פה שרשור בנוגע לרכב : 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ומוסיף כי לעיתים במנועים בלויים שצורכים שמן, הדחיסה טובה יותר מאשר תקין ולא בלוי, גלל פיח שמצטבר על טבעות הבוכנה ופותח אותם ושמן שלא נגרף בצורה מספקת ונמצא על דפנות הצלינדר ומשפר את אטימת הטבעות. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...