Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 2 שעות, Pika007 כתב:

 

חלק מהמשטחים מאוד מהותיים בהדבקה: הידיים שלך והבגדים שלך. על הדרך, וזה כנראה אפילו חשוב יותר- בחורף מתעשים ומשתעלים בלי קשר לאם אתה חולה או לא, זו כנראה אחת הסיבות שחולים לא סימפטומטיים מפיצים את המחלה כל כך הרבה. בקיץ זה קורה הרבה, הרבה פחות. רסס של דיבור מגיע לאדם שלפניך. רסס של עיטוש? כל התור בקופה בסופר צריך להיכנס לחרדה.

 

 

מאיפה אתה מביא את הדברים האלה? אנקדוטה מעניינת אני דווקא מתעטש הרבה יותר באביב ובקיץ בגלל פריחה ואבק באוויר. 

פורסם

@Pika007  ענייןסמנטי. כתוב "מדביק" במקום "פעיל". הנגיף עובר דגרדציה עם הזמן, והזמן שצויין אותו מחקר הוא הזמן  בכמות הויריונים הדבקים במידה מסויימת (איני זוכר את ההגדרה המתמטית) .

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

משהו מעניין שמצאתי לגבי עמידות נוגדנים אחרי שמבריאים מוירוסים אחרים ממשפחת הקורונה. 

IMG_0005.jpeg

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

ומה אני כותב לכם כבר כמה ימים? אףאחד לא יודע כמה זמן חיסון (אחרי מחלה "טבעית", או אחרי חיסון, לאחר שיפותח, יאושר ויופץ באוכלוסיה) יהיה יעיל. הסיפור עו דיותר מורכב כיון שאחרי כמה שנים יתכן מצב של רמותנוגדנים נמוכות אבל זכרון חיסוני קיים. מניסיון אישי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 35 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

מאיפה אתה מביא את הדברים האלה? אנקדוטה מעניינת אני דווקא מתעטש הרבה יותר באביב ובקיץ בגלל פריחה ואבק באוויר. 

 

מהמציאות, שבה עבור רוב האנשים האף נוטה להיות מנוזל ונוטף בעונה הקרה, מה שמוביל לשלל גירויים למערכת הנשימה.

אחרי גשמים כבדים האוויר רבוי בכל מיני נבגים (הידעת שנבגי עובש גורמים לחלק מהגירויים בחורף?)

בנוסף, אלרגיות וגירויים מהנפוצים ביותר (קרדית האבק למשל) נפוצים באופן ניכר בחורף, בו אנחנו נוטים לאוורר את הבתים שלנו פחות.

פורסם
לפני 5 דקות, ChemGuy85 כתב:

לגבי חיסון ומתי כנראה נראה אותם

 

https://www.prevention.com/health/a32080212/coronavirus-vaccine/

 

אפשר לסכם, מהחיסון לא תגיע הישועה,

א. אף אחד לא באמת יודע מתי יהיה חיסון.

ב. הערכות של 12 עד 18 חודש זה הכי טוב שאומרים היום

ג. ב 12 עד 18 חודש כל מדינה וכל מקום יפתחו כבר חיסון עדר, אין מצב לשמר את המצב כל כך הרבה זמן. 

 

 

So how long will it be until we have a novel coronavirus vaccine?

It’s not entirely clear. Dr. Fauci has said he expects that a vaccine will be ready anywhere from 12 to 18 months from now. “That is a very, very rapid timeline,” Dr. Schaffner says. But, he adds, the government has the ability to speed things up in situations like this.

פורסם (נערך)

לא יהיה חיסון עדר כי לא יתנו לוירוס "לשרוף" דרך האוכלוסיה וכפי שציינו "חיסון עדר" אולי יחזיק מעמד 12 חודשים. לכן אפשר לשכוח על חזרה לשגרה שהכרנו טרם המשבר עד שיהיה חיסון יעיל שיהיה ניתן לקבל פעם בשנה. 

 

אני לא מבין על איזה חזרה הדרגתית לשגרה אחרי פסח מפנטז המנהיג העליון שלנו מערך הבדיקות של מדינת ישראל מתפורר לאט-לאט יעד של 30,000 בדיקות או אפילו 10,000 בדיקות ביום לא הושג. 

 

אגב, שמתם לב כיצד "מנהיגים" שלנו שכחו שהם הטיפו במשך שבועות על הפרדה בין דורות וסדר פסח עם משפחה גרעינית בלבד? 

 

כפי שכתב ג'ורג אורוול בספרו "חוות החיות" כל בעלי החיים שווים אך ישנם כאלו ששווים יותר. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

כבר 25 שנה הוא מבטיח הבטחות, אבל בואו נשאיר את זה לשרשור הפוליטי.

 

כאן יש מאמר קצר המסביר את החורים בידע ואת הבעייתיות של מציאת חיסון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל מי שחושב שמחלות רקע זה משהו שיש רק אצל סבתא בת 90 בבית אבות סיעודי אז תרשו לי להרעיד את עולמכם מחלות רקע במקרה של קורונה זה גם השמנת יתר, סכרת, לחץ דם ועוד. 

 

יודעים כמה אנשים במערב סובלים מהשמנת יתר ו/או סכרת? Yeah... הרבה. מאוד.

 

IMG_0007.jpeg.592808738f4a3551d9b17145a64b5b24.jpeg

 

 

  • רעיון טוב! 2
פורסם

עמוד אחר עמד יש כאן שני קולות. קול אחד של אנשים שמנסים לשמור על אופטימיות. קול אחר של אנשים שכל ניסיון לאופטימיות זו סיבה ללעג עבורם. 

אני יודע שזו הפעם החמישית שאני שואל, אבל מה כל כך מפחיד באפשרות שאולי יהיה חיסון שיעבוד, ואולי המגפה תעבור?

באמת, זה מסקרן.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 3 דקות, יבגניפ כתב:

עמוד אחר עמד יש כאן שני קולות. קול אחד של אנשים שמנסים לשמור על אופטימיות. קול אחר של אנשים שכל ניסיון לאופטימיות זו סיבה ללעג עבורם. 

אני יודע שזו הפעם החמישית שאני שואל, אבל מה כל כך מפחיד באפשרות שאולי יהיה חיסון שיעבוד, ואולי המגפה תעבור?

באמת, זה מסקרן.

 

אני מהאופטימים אבל אני תומך בדעות של הפסימיים כי הן מבוססות. לגבי עניין החיסון שיעבוד, אף אחד לעולם לא אמר שיהיה חיסון שיעבוד לציבור הרחב בפחות מפרק זמן של שנה, בא לפה KOROLA אחד ה "פסימיים" ומביא כתבה שאומרת שזה יהיה בתוך 12-18 חודשים (גם האופטימיים אומרים אותו דבר), ככה שיש פה הסכמה שחיסון בקרוב לא יהיה.

כל שאר ההשערות נובעות מאי ודאות, לכן שני הצדדים מביאים תימוכין ע"י נתונים ושלל מידע שקיים ומתפרסם, אני לא רואה מה הבעיה כאן. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Miata ND2

 

פורסם (נערך)

לא הייתי אומר פסימיים אלא מציאותיים.

 

המציאות היא שהמגיפה משתוללת בבעולם עם נזקים אנושיים וכלכליים עצומים, שהמדינותשמתחילות להראות סימנים ראשונים של שיפור בעקום ההדבקה כבר שילמו מחיר יקר מאד, וכיון שמבינים את הקושי בתהליך של ייצור חיסון. דרך אגב - התחזית לייצור חיסון תוך 12-18 חודשים היא לכשעצמה סמל של אופטימיות, כיוון שאולי מועמדים ראשונים נכנסים כעת לתהליך של מחקרי phase 1, מה שאומר ששנה וחצי זה לו"ז טוב לרישוי אם הכל הולך חלק לגמרי, ואז צריך להכנס לייצור תעשייתי, הפצת החיסון ומתן החיסון לאוכלוסיות רחבות, תוך כדי מחקרי phase 4 לעצור את כל התהליך. אתה יודע מה? 18 חודש זה אופטימי, אפילו מאד. ואני אפיו מביא בחשבון שהרשויות יתנו הרבה הקלות בהשואה לתהליך הרישוי הרגיל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

דרך אגב - התחזית לייצור חיסון תוך 12-18 חודשים היא לכשעצמה סמל של אופטימיות, כיוון שאולי מועמדים ראשונים נכנסים כעת לתהליך של מחקרי phase 1, מה שאומר ששנה וחצי זה לו"ז טוב לרישוי אם הכל הולך חלק לגמרי, ואז צריך להכנס לייצור תעשייתי, הפצת החיסון ומתן החיסון לאוכלוסיות רחבות, תוך כדי מחקרי phase 4 לעצור את כל התהליך.

העניין הוא שזו לא חברה אחת שמראה פריצת דרך אלא מספר חברות, לכן מספר חברות שיפרצו דרך אומר מספר מוקדי ייצור וגם אם אחת מהן תכשל באחד מה phases כנראה השניה תצליח וזה יוצר תחזית מאוד אופטימית שאמנם לא מבטיחה חיסון תוך שנה-שנה וחצי אבל בהחלט ככה זה מצטייר.

Miata ND2

 

×
×
  • תוכן חדש...