Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 2 שעות, sperial כתב:

כל הסיפור של רגיעת המגיפה בקיץ חסר בסיס, הנגיף הזה מתנהג אחרת לגמרי מה-SARS, והאופטימיות נראית לי חסרת בסיס, אולי אפילו ההצהרות נועדו בעיקר להרגיע את הקהל.

 

כתבתי את זה מיליון פעם בשרשור, כנראה שצריך מיליון+1:

כל הוירוסים מסוג קורונה, כולל הנוכחי, רגישים לחום וקרינת UV. זמן מחצית החיים שלהם ב 30 מעלות נמוך בעשרות מונים מבסביבות ה 8-10 מעלות, תוסיף לעניין אור שמש ישיר חזק- והעניין מתקצר עוד יותר. 

הקיץ לא יעלים את הנגיף רק כי הוא הגיע. זה פשוט עוד גורם מגביל, ואפשרי שיהווה הזדמנות טובה להפחתת נדבקים משמעותית בשילוב עם צעדים אחרים.

פורסם

http://www.urbanphysics.net/Social Distancing v20_White_Paper.pdf

מסימולציות CFD (של TUe ו KU Leuven ), ההמלצה על שמירת 1.5 של מרחק תקפה בעיקר לעמידה (די ברור)

ההמלצות שלהם:

בהליכה לשמור על מרחק של לפחות 4-5 מטר מהאדם שלפניכם.

בריצה או רכיבת אופניים איטית: 10 מטר

ברכיבת אופניים מהירה: 20 מטר

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 27 דקות, Pika007 כתב:

 

כתבתי את זה מיליון פעם בשרשור, כנראה שצריך מיליון+1:

כל הוירוסים מסוג קורונה, כולל הנוכחי, רגישים לחום וקרינת UV. זמן מחצית החיים שלהם ב 30 מעלות נמוך בעשרות מונים מבסביבות ה 8-10 מעלות, תוסיף לעניין אור שמש ישיר חזק- והעניין מתקצר עוד יותר. 

הקיץ לא יעלים את הנגיף רק כי הוא הגיע. זה פשוט עוד גורם מגביל, ואפשרי שיהווה הזדמנות טובה להפחתת נדבקים משמעותית בשילוב עם צעדים אחרים.

אם ככה ונניח וה R0 שלנו לא גבוה כרגע וגם אחרי שחרור חלקי של המשק יעמוד על כ 2 במקרה הרע, והקיץ באמת משפיע על וירוס הקורונה הרי שיתכן וה R0 יקטן מתחת ל 1 ואנחנו בקיץ הקרוב  נגרום לדעיכת הוירוס לחלוטין + סגירה הרמטית של הגבולות וזה לא יחזור לסבב ב' בחורף ואז כבר יהיה חיסון, בקיצור תרחיש אופטימי מאוד.

 

@korola דיברת על קצב בדיקות וישראל עומדת כרגע על 13500 בדיקות למיליון איש (שזה כבר כמה ימים ככה כי לא היה דיווח חדש, לקוח מ worldmeters) לעומת כ 10000 בקוריאה הדרומית(שם זה כן התעדכן), ובכלל מספר גבוה ביחס למדינות אחרות ככה שאני חושב שיש לנו אינדיקציה דיי טובה על מצב החולים, אם הקצב יהיה 10K בדיקות ליום אנחנו יכולים לקבל אינדיקציה מצויינת לגבי מספר החולים אבל גם עכשיו אנחנו במקום לא רע בכלל.

אני חושב שהעליה הקבועה במספר החולים החדשים בכל יום למרות שאנחנו כרגע לא אמורים להדביק בקצב גבוה (רוב האזרחים ממושמעים ונמצאים בסגר) מסבירה שאנחנו כן מגיעים לפלח אוכלוסיה נרחב ומקבלים תמונה כוללת דיי טובה.

 

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata ND2

 

פורסם
לפני 29 דקות, Or05230 כתב:

אם ככה ונניח וה R0 שלנו לא גבוה כרגע וגם אחרי שחרור חלקי של המשק יעמוד על כ 2 במקרה הרע, והקיץ באמת משפיע על וירוס הקורונה הרי שיתכן וה R0 יקטן מתחת ל 1 ואנחנו בקיץ הקרוב  נגרום לדעיכת הוירוס לחלוטין + סגירה הרמטית של הגבולות וזה לא יחזור לסבב ב' בחורף ואז כבר יהיה חיסון, בקיצור תרחיש אופטימי מאוד.

 

R0 מושפע מהמון גורמים , אחד מהם זה הישרדות הנגיף על משטחים וטמפרטורה. 

אצלנו הקיץ לרוב גם לח.

אצלנו בהרבה מקומות המזגן עובד ומקומות סגורים הרבה יותר בקיץ. 

נניח שבלי סגר היינו ב R0 של 4.5 ועכשיו עם כל הסגר אנחנו ב 2.

אז הסגר גם ככה מבודד את האנשים , זה שעכשיו הוירוס פחות שורד על משטחים לא יוריד בהרבה את ה R0 

 

יש מספיק מדינות בחצי כדור הדרומי שחם אצלהם עכשיו ווירוס מתפשט אצלהם די מהר  

 

 

  • אהבתי 2
פורסם

לפי טענת אב"ע נושא המשטחים לא כל כך מהותי, עיקר ההדבקה היא ישירה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

 

לפני כשעה, Pika007 כתב:

 

כתבתי את זה מיליון פעם בשרשור, כנראה שצריך מיליון+1:

כל הוירוסים מסוג קורונה, כולל הנוכחי, רגישים לחום וקרינת UV. זמן מחצית החיים שלהם ב 30 מעלות נמוך בעשרות מונים מבסביבות ה 8-10 מעלות, תוסיף לעניין אור שמש ישיר חזק- והעניין מתקצר עוד יותר. 

הקיץ לא יעלים את הנגיף רק כי הוא הגיע. זה פשוט עוד גורם מגביל, ואפשרי שיהווה הזדמנות טובה להפחתת נדבקים משמעותית בשילוב עם צעדים אחרים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 31 דקות, sperial כתב:

לפי טענת אב"ע נושא המשטחים לא כל כך מהותי, עיקר ההדבקה היא ישירה.

 

ולכן החום והטמפרטורה לא משפיעים יותר מידי, אם רוב ההדבקה היא ישירה ולא דרך משטחים.

והחום משפיע בעיקר על השרידות של הוירוס במשטחים (זמן מחצית החיים קצר יותר).

שורד על משטח 4 שעות במקום 12 שעות..   אז אין מה לחכות לקיץ מפה לא תבוא הישועה.

 

אנחנו מתקרבים ל 100 מתים, וככה נראים הגרפים של המדינות שעברו את ה 100 מתים. 

 

 

 

image.png.22ca55ad848223a18efea9e9071dd736.png

פורסם

יש גם נתונים כמה זמן לקח להגיע לאותם 100 מתים, ואיזה אמצעים ננקטו קודם לכן (כולל לו"ז)? שלא לדבר על כך שמדובר במדינות אם אכלוסיות שנעות בין פי 5 לפי 150 מזו של ישראל. 

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 46 דקות, sperial כתב:

לפי טענת אב"ע נושא המשטחים לא כל כך מהותי, עיקר ההדבקה היא ישירה.

 

חלק מהמשטחים מאוד מהותיים בהדבקה: הידיים שלך והבגדים שלך. על הדרך, וזה כנראה אפילו חשוב יותר- בחורף מתעשים ומשתעלים בלי קשר לאם אתה חולה או לא, זו כנראה אחת הסיבות שחולים לא סימפטומטיים מפיצים את המחלה כל כך הרבה. בקיץ זה קורה הרבה, הרבה פחות. רסס של דיבור מגיע לאדם שלפניך. רסס של עיטוש? כל התור בקופה בסופר צריך להיכנס לחרדה.

 

לפני 8 דקות, korola כתב:

 

ולכן החום והטמפרטורה לא משפיעים יותר מידי, אם רוב ההדבקה היא ישירה ולא דרך משטחים.

והחום משפיע בעיקר על השרידות של הוירוס במשטחים (זמן מחצית החיים קצר יותר).

שורד על משטח 4 שעות במקום 12 שעות..   אז אין מה לחכות לקיץ מפה לא תבוא הישועה.

 

יותר לכיוון ה 5-7 דקות במקום 8 שעות. אני לא מציין את העובדה הזו סתם כי זה נראה לי אופטימי, אלא כי זה דרסטי ברמות. תאר לך שמישהו התעטש בסביבתך, יש לך רסס על הידיים. לאחר מספר דקות, משהו נכנס לך לעין. 

בקור- כנראה שתדביק את עצמך. בקיץ- סיכוי נמוך בהרבה.

תחשוב לרגע על הפעולות היומיומיות שאתה מבצע שקשורות במגע בפנים.

פורסם

אם אנחנו מוגבלים מבחינת בדיקות, ויודעים שכרגע כמעט כולם תקועים בבית, לא יהיה חכם להגביל בדיקות לתא משפחתי? כלומר מספיק שאחד מהמשפחה חיובי אנחנו יכולים די בקלות להסיק שכל 3+ בני הבית הנוספים חיוביים גם, ולכן יהיה עליהם לפעול בצורה כלשהי.

פורסם

יש עבודות שהראו שרידות של נגיף בין מסםפר שעות ל-3 ימים על משטחום. מה שלא נבדק - וזה בעייתי מבחינה אתית - כמה זמן הנגיף נשאר פעיל ומדביק.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, Or05230 כתב:

ישראל עומדת כרגע על 13500 בדיקות למיליון איש (שזה כבר כמה ימים ככה כי לא היה דיווח חדש, לקוח מ worldmeters)

ישראל עשתה בימים הללו:

תאריך---מס' בדיקות סה"כ

31.3---7851

1.4---8213

2.4---9082

3.4---9903

4.4---6647

5.4---7250

מקור: משרד הבריאות בטלגרם, פורסם בתאריך 7.4.2020

 

מה שאומר שאנחנו עושים ממוצע של 900~ בדיקות למיליון איש

לא יודע מאיפה אנשים מנפיצים כאלה מספרים, אולי אנחנו בדרך לעוד בחירות ומנסים להרוויח את דעת הקהל.

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)
לפני 1 שעה, sperial כתב:

יש עבודות שהראו שרידות של נגיף בין מסםפר שעות ל-3 ימים על משטחום. מה שלא נבדק - וזה בעייתי מבחינה אתית - כמה זמן הנגיף נשאר פעיל ומדביק.

 

נגיף לא ממש יכול להיות "פעיל"- מדובר פשוט בחומר גנטי בתוך מעטפת. שהמעטפת נפרצת- הנגיף "מת" (זה לא דבר חי, אז הוא לא ממש יכול "למות"...). זו הסיבה, אגב, שגלי UVC ספציפית הם שואה עבור וירוסי קורונה. (UVA ו UVB פחות)

וירונים בודדים יכולים להישאר "תקינים" על משטח גם מעל שבוע, אז לבדוק את אורך השרידות המקסימלי זה קצת חסר היגיון, אם תיקח משטח לא גדול בכלל, נגיד מכשיר סלולרי, ותפזר עליו עשרות בודדות של וירונים- הסיכוי שלך להידבק מהדבר הזה פצפון עד לא קיים, ואפילו אם תחליט ללקק אותו, זה עדיין איפושהו בסבירות של לזכות בלוטו. 

 

לכן בכל הנוגע לנגיפים (ולמעשה לכל דבר שקשור בסטטיסטיקה) הנתון שמחפשים הוא זמן מחצית חיים. ברגע שעוד מחקרים יושלמו ונקבל מושג לגבי "מנת הדבקה", יהיה לנו כלי לחשב סיכויי הידבקות במקרים כאלו ואחרים.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 22 דקות, נמרוד... כתב:

ישראל עשתה בימים הללו:

תאריך---מס' בדיקות סה"כ

31.3---7851

1.4---8213

2.4---9082

3.4---9903

4.4---6647

5.4---7250

מקור: משרד הבריאות בטלגרם, פורסם בתאריך 7.4.2020

 

מה שאומר שאנחנו עושים ממוצע של 900~ בדיקות למיליון איש

לא יודע מאיפה אנשים מנפיצים כאלה מספרים, אולי אנחנו בדרך לעוד בחירות ומנסים להרוויח את דעת הקהל.

דיברו על כל הבדיקות בסה"כ, מצויין שישראל עשתה עד עכשיו 117K בדיקות, האם הנתון לא נכון?

Miata ND2

 

×
×
  • תוכן חדש...