Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

סתם עוד תההיה לשבת בבוקר.

 

איך סטאלין אמר פעם?

 

״מוות של אדם אחד זה טרגדיה, מוות של מיליון אנשים זה סטטיסטיקה״

 

בחודשים האחרונים מרגיש לי שחלקנו הפכנו (כולל אני) לסטטיסטיקאים, ומפספסים את הטרגדיה...

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
פורסם
לפני 1 שעה, ChemGuy85 כתב:

 

בסיום המגפה השחורה לא היו שינויים חברתיים מיידיים, אבל בטווח בינוני - ארוך המגפה השחורה יצרה את אירופה שאנחנו מכירים כיום. 

 

א. ההתנהלות הפושעת של הכנסייה הקתולית בזמן המגפה זרעה את הזרעים לפרישה הפרוטסטנטית

 

ב. מחסור בידיים עובדות זרע את הזרעים למהפכה התעשייתית לדוגמא מכונת הדפוס של גוטנברג ועוד המצאות רבות שנועדו לפצות על אובדן עצום של ידיים עובדות בעקבות המגפה

 

ג. שינויים עצומים במבנה החברתי, כלכלי וביחסים בין פשוטי עם ואצולה 

 

מדובר בתהליכים שהתרחשו בהדרגה במשך מאות שנים אחרי המגפה השחורה, אבל ניתן לאתר את השורשים שלהם לימי המגפה. 

 

החברה האנושית גם מתקדמת בקצב אקספוננציאלי והסיבה שאנחנו מרגישים שדברים בימינו זזים ממש מהר כי הם באמת זזים הרבה יותר מהר בהשוואה לעבר. אם בעבר באירופה ראו שינויים חברתיים וכלכליים מהותיים אחרי 100-200 שנים אנחנו נראה שינויים חברתיים וכלכליים מהותיים אחרי 2-3-4 שנים.

שמע, זה נושא באמת מרתק לדיון וויכוח. אני לא חושב שיש פה אמת אבסולוטית, כי היסטוריה רחוקה להיות ממדע מדויק, ולכל אחד יש את הזכות לדגול באיזו פרשנות שהוא רוצה לעבר - כל עוד הוא יכול לבסס אותה.

אישית, אני לא חושב שזה סביר לקשר למגפה תהליכים שקרו מאות שנים אחריה. זה מאוד far fetched. וגם  מאוד קשה להוכחה סבירה.

החברה המדיבאלית לא היתה זהה במקומות שונים ברחבי אירופה, גם מבחינת יחסי פשוטי עם ואצולה. בטווח הבינוני צרפת, למשל, עברה תהליך הדרגתי מאוד של הפיכה לממלכה אבסולוטית. בפירנצה הכאילו דמוקרטיה התפרקה. המהפכה התעשייתית התרחשה גם מאות שנים אחרי המגפה השחורה, בעולם אחר לגמרי. וזה קצת קשה לקשור בין מצב מיידי, או אפילו מאה שנה אחרי המגפה, למה שהיה במאה ה-18 (ודמוגרפית גם לא נכון). 

 

 

 

  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אתמול באולפן שישי התראיין נגיד בנק ישראל (במסגרת הכתבה על הכסף שמוחבא במחסנים), והנגיד אמר שישראל תתחיל לצאת בהדרגה מהמשבר הזה בחודש יוני עד סוף 2021.

כלומר, מצפה לנו חודשיים קשים כלכלית כמו החודש הקודם.

פורסם (נערך)
לפני 34 דקות, יבגניפ כתב:

שמע, זה נושא באמת מרתק לדיון וויכוח. אני לא חושב שיש פה אמת אבסולוטית, כי היסטוריה רחוקה להיות ממדע מדויק, ולכל אחד יש את הזכות לדגול באיזו פרשנות שהוא רוצה לעבר - כל עוד הוא יכול לבסס אותה.

אישית, אני לא חושב שזה סביר לקשר למגפה תהליכים שקרו מאות שנים אחריה. זה מאוד far fetched. וגם  מאוד קשה להוכחה סבירה.

החברה המדיבאלית לא היתה זהה במקומות שונים ברחבי אירופה, גם מבחינת יחסי פשוטי עם ואצולה. בטווח הבינוני צרפת, למשל, עברה תהליך הדרגתי מאוד של הפיכה לממלכה אבסולוטית. בפירנצה הכאילו דמוקרטיה התפרקה. המהפכה התעשייתית התרחשה גם מאות שנים אחרי המגפה השחורה, בעולם אחר לגמרי. וזה קצת קשה לקשור בין מצב מיידי, או אפילו מאה שנה אחרי המגפה, למה שהיה במאה ה-18 (ודמוגרפית גם לא נכון). 

 

ראיתי פעם הרצאה של 30 פרקים של היסטוריון מומחה לימי הביניים והוא ביסס את הטענות. ממש מעניין. לצערי מדובר בהרצאות וידיאו בתשלום (The great courses plus) ככה שאינני יכול להביא קישורים. 

לפני 33 דקות, gbguy כתב:

אתמול באולפן שישי התראיין נגיד בנק ישראל (במסגרת הכתבה על הכסף שמוחבא במחסנים), והנגיד אמר שישראל תתחיל לצאת בהדרגה מהמשבר הזה בחודש יוני עד סוף 2021.

כלומר, מצפה לנו חודשיים קשים כלכלית כמו החודש הקודם.

 

אוף רק לחשוב שהייתי יכול להעביר את הסגר בבית חורש על Cyberpunk 2077. למה דחיתם את המשחק לספטמבר?! למה?! לא חיכינו מספיק?!

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

שוב: נוסעים מטיסה מארה"ב שנחתה בנתב"ג חזרו הביתה במוניות

נוסעי טיסת יונייטד איירליינס מניו ג'רזי נחתו בנתב"ג וחלק גדול מהם חזר הביתה במוניות. למרות הצהרות רה"מ ושר הביטחון, גם הפעם הנוסעים לא נלקחו בהסעות לבידוד במלוניות

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5712332,00.html#autoplay

 

עד מתי הביזיון הזה ימשך?!

 

פורסם

מי מהמר על חזרה הדרגתית למשק ב- 19/4 ?

אני מהמר שעוד החודש יוציאו לאט לאט יותר ויותר אנשים לשוק העבודה. לפחות אלו שלא נמצאים בסיכון.

פורסם
לפני 3 דקות, ChemGuy85 כתב:

שוב: נוסעים מטיסה מארה"ב שנחתה בנתב"ג חזרו הביתה במוניות

נוסעי טיסת יונייטד איירליינס מניו ג'רזי נחתו בנתב"ג וחלק גדול מהם חזר הביתה במוניות. למרות הצהרות רה"מ ושר הביטחון, גם הפעם הנוסעים לא נלקחו בהסעות לבידוד במלוניות

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5712332,00.html#autoplay

 

עד מתי הביזיון הזה ימשך?!

 

 

עד שיתחילו להסיר את הסגר וטיסות נוחתות בנתב״ג יהיה No News...

פורסם
לפני 5 דקות, Benor כתב:

מי מהמר על חזרה הדרגתית למשק ב- 19/4 ?

אני מהמר שעוד החודש יוציאו לאט לאט יותר ויותר אנשים לשוק העבודה. לפחות אלו שלא נמצאים בסיכון.

אני רק רוצה לשאול את דעתך: מי הם האנשים שיחזרו לחזור למשק?

מי הם האנשים שנמצאים בסיכון נמוך? איך המדינה תבדוק או תעריך את האנשים בעלי סיכון נמוך?

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, Benor כתב:

מי מהמר על חזרה הדרגתית למשק ב- 19/4 ?

אני מהמר שעוד החודש יוציאו לאט לאט יותר ויותר אנשים לשוק העבודה. לפחות אלו שלא נמצאים בסיכון.

 

תראה לשחרר מקומות עבודה זה דבר אחד, אבל אי אפשר להכריח אנשים לחזור לעבוד באיומי אקדח. 

 

אני הייתי נוסע באוטובוס לעבודה בתל אביב כי שימוש באוטובוס היה יותר נוח, מהיר ומשמעותית יותר זול בהשוואה לשימוש ברכב. אינני רואה את עצמי נוסע באוטובוסים בחודשים הקרובים גם אם תחבורה ציבורית תחזור לפעילות מלאה. עכשיו אני אצטרך להזיז את הרכב ולשלם על חניות עושק בתל אביב.

 

 מה לגבי אנשים שנאלצים לעבוד באופן ספייס? מי יבטיח את הבריאות שלהם? במשרדים מודרניים אפילו אי אפשר לפתוח את החלונות גם אם ממש רוצים לעשות זאת. 

 

בתי ספר מושבתים וגם שירותי סבא וסבתא. המון אנשים לא יכולים לצאת לעבודה גם אם הם ממש רוצים לעשות זאת כי אין להם סידור לילדים. 

 

בקיצור אני לא רואה חזרה לשגרה בחודשים הקרובים לא משנה מה נתניהו מספר בנאומים שלו. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 4
פורסם (נערך)

חלוקה לפי קבוצות גילאים ומחלות רקע.

כבר הציעו כל מיני מודלים של חזרה הדרגתית למשק, אין לי מושג איזה מודל בדיוק יישמו.

 

גם אני למזלי עובד במשרד לבד, וחולק את החדר עם אדם מבוגר שמגיע 2-3 פעמים בשבוע.

מי שעובד באופן ספייס המצב קצת יותר בעייתי.

הגעתי לעבודה עם רכב פרטי בגלל שהתחבורה הציבורית אצלי באיזור מאוד לא נוחה ולאור המצב,  בחודשים הקרובים כנראה שאצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית למינימום.

 

אנשים יקרסו כלכלית אם לא יאפשרו להם ללכת לעבודה, באיזשהו שלב לא תהיה ברירה.

גם "דמי האבטלה" הם לא לנצח, ולרוב האנשים הם רחוקים מלהספיק.

יש גבול שאפשר לעצור את גלגלי המשק.

ואני כבר באמת לא יודע מה יותר גרוע, הוירוס עצמו או להגביל אנשים ולכלוא אותם בבית ולהכניס חלק גדול מהאוכלוסייה לחובות.

 

אין ספק שיקח זמן רב, עד שהפאניקה בקרב הציבור תרד.

יצא לי לדבר עם אנשים, שהיו יכולים להמשיך לעבוד כרגיל ומרוב פחד הם בחרו להפסיק.

 

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם (נערך)

בהמשך לקו המחשבה של בנאור - אולי יגדירו את הסיכון לפי מאפייני מקום העבודה, ואולי גם העובדים. מקום עם חלל גדול וריווח של העובדים (ואם יש - לקוחות) - יחזור לפעול. מקום עם אוורור טוב - יחזור לפעול. מקומות שיכולים לחלק ל"קפסולות" קטנות - יחזרו לפעול.  מקומות סגורים וצפופים - יצטרכו לצמצם את הפעילות. 

 

ואולי עוד פשרה - עבודה במשמרות מקוצרות. כל עובד ירוויח פחות, אבל, בסה"כ, יהיו יותר עובדים ופחות פושטי רגל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

sperial,זה פחות או יותר מה שהיה אצלי.

בהתחלה הקפידו לשמור מרחק,לאחר מכן פיצלו למשמרות ובהגבלה האחרונה של ה15% הוציאו חלק לחופש.

מאמין שהחזרה תהיה באותו האופן,יגדילו את מכסת כוח אדם ל30% ועדיין יישארו במשמרות ומינימום מגע.

 

מעבודה במשמרות מקוצרות המפסיד העיקרי זה העסק,לפחות איפה שאני עובד רצף העבודה הוא חשוב,בלי לדבר על עובדים שנדרשים יותר.

 

benor,גם 3-4 חודשי עבודה ללא עבודה עבור רוב השכירים זה לא חוב שאי אפשר לעמוד בו.

המצב מאוד לא נעים לחיות על חסכונות/לקחת הלוואה אבל לטווח הארוך-לא רואה השפעה נוראית על השוק.

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

זה כדור שלג..

מי שחי על חסכונות לא מוציא כסף על מותרות

עסקי מותרות למיניהם (מסעדות, מקומות בילוי וכדומה) מרוויחים פחות ועלולים להסגר מאות כאלו.

גם אחרי שנחזור לשגרה כלשהי, אנשים לא ימהרו לצאת למקומות בילוי, חתונות, מסעדות צפופות, אולמות קולנוע וכדומה. אנשים יהיו בחרדה סביב הדבקות עוד הרבה זמן, כל זה משפיע על המשק ועל היכולת של אנששים ועסקים לכלכל את עצמם, ברמת המעסיק וברמת השכיר.

פורסם

סיפור קטן:

 

שני זוגות חברים עם הילדים שלהם החליטו לסוע לאיזור האגמים בניצנים היום. שתי משפחות וסך הכל 8 בני אדם. מדובר בחבר׳ה אקדמאים, עם ראש על הכתפיים (בדרך כלל).

כששאלתי אותם אם הם לא מפחדים ואיך הם שוברים את הסגר ככה, התשובה שלהם הייתה שאם הבכירים במדינה עושים מה שהם רוצים, אז גם הם יעשו את זה. אם מטוסים מניו יורק ממשיכים לנחות והאנשים נוסעים לבתים שלהם בכיף, הנשיא וראש הממשלה מארחים את הילדים שלהם לערב פסח, אז גם הם יעשו מה שהם רוצים. ולגבי קנסות, הם מאמינים שגם אם יקבלו הם לא ישלמו בסוף ויוותרו להם, או שהם ילכו לבתי משפט ותביעות אחרי המבול ויהיה מה שיהיה.

נראה שהסגר בישראל מתחיל להתפורר (וזה גם התשובה לכל מי ששאל אם אנשים יפחדו או לא לחזור לעבוד). 

  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...