Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 2 שעות, המחליף כתב:

צודק לחלוטין רק חבל שמורי הנהיגה לידני לא מלמדים להוריד מהירות באמצעות הילוכים (אבי היקר לימד אותי את זה) וכך בהמון מקרים כמעט ולא נוגעים בברקס (רק מעט לפני הכנסת ההילוך המתאים) המלצתי היא שיחדדו את זה יותר.

טיפ נוסף שלי לגבי הברקסים: ברמזור בעלייה פשוט תעזבו גז 100 מטר לפני ותחסכו עוד בלימה!

 

לא בטוח שזה כזה טוב כי אז אתה מחליף בלאי של רפידות בבלאי של קלאץ׳ וברור לך מה יותר יקר להחליף כן?

 

לפני 1 שעה, המחליף כתב:

אז מה שעושים זה להישאר בראשון למשך זמן ולשמור מרחק ולחסוך צורך הורדה לשני ושוב ראשון. 

 

תשמור מרחק תשאר בראשון ותן לאוטו לגלוש, אם המרחק גדל מדי תעלה לשני, הכל בצורה מדודה ורגועה (אין טעם לתת הרבה גז) תוך כדי שמירת מרחק כמה שאפשר, זה מונע התעסקות מוגזמת עם ההילוכים וגם חוסך לא מעט בדלק.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
פורסם
לפני 6 שעות, Pecan כתב:

הרגלי הנהיגה שלי פשוט אחרים מנהגים שראיתי שלמדו על אוטומטי, אני כמעט ולא משתמש בברקסים, שומר מרחק, בולם בעזרת ההילוכים. כל מה שהם עושים זה להתקדם במהירות לרכב מולם ולגמור את הרפידות. בפקקים גם כן ההרגלים הנכונים של אנשי הידני לא מיושמים על ידי אנשי רגל ימין והם שמירת מרחק, במקום כל מאית השניה להתקדם ולבלום ככה כל הפעם, יש את הרגל שמירת מרחק שהוא פשוט הגיוני יותר

 

 

נשמע לי יותר כמו הרגלי נהיגה מטומטמים ללא תלות בזה שלמדו לנהוג על אוטומט.

אומנם אני למדתי על ידני, אבל כמו שציינתי - מאז הטסט אני נוהג רק על אוטומט. את הרגלי הנהיגה שלי בתכלס, למדתי על אוטומט.

לא צריך להיות חכם גדול בשביל לדעת שעדיף לעזוב את הגז מאשר ללחוץ חזק על הבלמים.

לגבי שמירת מרחק בפקקים, האמת שאני מאוד משתדל לא להיות מאלה שמתקדמים כל מטר ועוצרים אבל הבעיה עם נהגי ישראל שאת השמירת מרחק שלי ושלך הם רואים כפתח להידחף ולדלג על הפקק.

פורסם

אז שידחפו.

 

עד 2011 נהגתי רק בידני וגם בפקקי הבוקר פשוט מצאתי את המהירות הממוצעת של הפקק וזחלתי בה. בלי ברקסים ובלי החלפות הילוכים. ברוב המקרים זה שנדחף חתך אחר כך לנתיב אחר.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יש פקקים שאכן יש להם קצב התקדמות כלשהו.

אבל לפעמים אני נתקע בפקקים שזה באמת עצור וסע. בדרך שלי יש עומס שנוצר לפני כיכר ובגלל מתן זכות קדימה הפקק מתקדם ונעצר כל רגע.

פורסם
לפני 5 שעות, Doron_Z כתב:

לא בטוח שזה כזה טוב כי אז אתה מחליף בלאי של רפידות בבלאי של קלאץ׳ וברור לך מה יותר יקר להחליף כן?

קלאץ' לא מתבלה בעזיבת גז כל עוד נשארים באותו הילוך. קלאץ' לא מתבלה כל עוד הדוושה משוחררת, לא משנה אם זו האצה או בלימה. הרמת רגל מהגז, הרכב מאט, הקלאץ' לא מתבלה.

 

קלאץ' מתבלה בזינוק ובהחלפות הילוכים, זאת אומרת במצבים בהם הוא לא מחובר לגמרי אלא חלקית.

  • מעניין 1

 

 

פורסם

@Buki לא הבנתי למה הגבת לי, אני מודע לעניין הזה, התגובה שכתבתי נכתבה למישהו שאמר שהוא עוצר בעזרת הורדת הילוכים מה שכן משפיע על הבלאי של תיבת ההילוכים כמו שאתה מציין.

פורסם

האטה באמצעות הורדת הילוכים לכשעצמה לא גורמת לבלאי גבוה לקלאץ', כל עוד אתה מבצע התאמת סל"ד בכל הורדת הילוך. אבל זה גם לא כזה פרקטי ודי מיותר. אני לא בעד הטכניקה הזו.

 

 

מה שגורם לבלאי זה אם אתה נגיד ב 60 קמ"ש בהילוך שלישי, מוריד לשני אבל לא מעלה את הסל"ד מספיק גבוה, אז הקלאץ' סופג את הפרש המהירויות. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
גם אם צעיר כלשהו יעשה רישיון על ידני, וירצה לקנות ידני, מהר מאוד מאוד הוא ירד מהעניין.
במדינה שאתה חושב איך תמכור את הרכב לפני שקנית אותו, רכב ידני זה משהו מיותר.
תגובה טיפוסית למישהו שמעולם לא מכר בעצמו רכב ידני.
אכן יש ביקוש נמוך אבל ההיצע מזערי....
ולכן קל למכור ידני.
מכרתי רק רכבים ידניים. כל הפונים היו כאלו שמחפשים אך ורק רכבים ידניים.
האתגר בשוק המשמשות ביחס לידני הוא של הקונים.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk


סתם שואל מסקרנות.
איזה אחוז ממי שבשנים האחרונות עבר טסט בישראל הסתפק ברישיון לרכב אוטומטי בלבד?
 
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
 
פתחתי פה דיון מעשיר....
אבל תשובה לא קיבלתי. מישהו יודע מה אחוז הטסטים האוטומטיים לעומת ידניים בשנים האחרונות?
ברור לי שמספר האוטומט בעליה. אבל אני רוצה מספר. או לפחות הערכה גסה.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

פורסם

מה לדעתכם יוצר את הפער בין נשים לגברים במורשים לנהוג? אוכלוסיות חרדיות וערביות?

פורסם
מה לדעתכם יוצר את הפער בין נשים לגברים במורשים לנהוג? אוכלוסיות חרדיות וערביות?
אולי, ואולי לא - יש טענות לכאן ולכאן (למשל בחברה שבה רק האם מטפלת בילדים, יש היגיון בהוצאת רישיון דווקא לאשה). בלי לראות מספרים קשה לדעת, אבל אפשר להשוות למספרים הכלליים שיש במדינות אחרות. בארה"ב למשל (נכון ל2010 לפחות), ההבדל בין כמות הנהגים לנהגות הוא זניח - https://www.fhwa.dot.gov/policyinformation/statistics/2010/dl20.cfm
ובאנגליה נראה שיש משהו דומה לכאן -
https://www.statista.com/statistics/314886/percentage-of-adults-holding-driving-licences-england/

אני אנחש שיש הבדלי תרבות...

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם

לא רק שההבדל זניח, יש לאחוז גבוה יותר של נשים רשיון, אולי בגיל מסויים גברים מקבלים שלילה יותר מנשים ;)

  • מצחיק 2
פורסם

אני חושב שזה באמת עניין של הרגל ותרבות, שכן רוב התושבים באירופה כולל נשים מבוגרים וצעירים נוהגים על ידני כי זה מה שהם רגילים אליו.
הם לא רואים סיבה בשלם יותר כסף על דבר שכלל לא מפריע להם.
בהתאם גם הסבלנות שיש לנהגים בפקקים וברמזורים. בגלל שכולם לפני תנועה צריכים בדרך כלל לשלב לראשון אז אנשים לא מצפצפים מאית השניה לאחר שהרמזור התחלף מצהוב לירוק. התנועה זזה במתינות ובנחת.

פורסם (נערך)

נוסע כבר למעלה מ20 שנה על רכבים ידניים, ולא תמיד מבחירה. לעיתים נדירות מאוד יצא לי להתקל ברכב אוטומטי. לאחרונה מחוסר הצע אני על רכב אוטומטי, ואין יום שאני לא מוצא את עצמי מעביר הילוכים ידנית מרוב עצבים על התיבה האוטומטית שטרם הצלחתי להבין את (חוסר) ההגיון שבו היא מחליפה הילוכים.
לדוגמה בירידה, אם לא אתן גז היא תישאר בהילוך שני גם אם הסל"ד יגיע ל6000. אבל לא מספיק לתת גז בקטנה, צריך להשאיר שם את הרגל עד שתגיע להילוך שישי. למה?? 

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
פורסם
לפני 3 שעות, ZiggyMan כתב:

לדוגמה בירידה, אם לא אתן גז היא תישאר בהילוך שני גם אם הסל"ד יגיע ל6000. אבל לא מספיק לתת גז בקטנה, צריך להשאיר שם את הרגל עד שתגיע להילוך שישי. למה?? 

אענה לך למיטב ידיעתי הגיר האוטומט הוא סוג של רובוט, והוא מזהה מצבים לפי הרגשתו הנוכחית ולכן למשל קשה לתפוס תנופה כי המחשב גיר לא מזהה את העלייה המתקרבת. 

דבר נוסף הוא מחליף הילוכים רק ע"י לחיצה על הגז וכל עוד לא תיגע בגז הגיר לא יתחלף. כי אין קלאצ להחליף הילוכים אלא רק דוושת הגז גורמת לכך (יש טריק ידוע של החלפת הילוכים בהאצה ע"י שחרור הרגל מהגז ומיד לגעת שוב ואז האוטומט מעביר הילוך יותר מהר)

ואני אישית יותר אוהב ידני שהנהג קובע את המהירות.. והאחיזה הרבה יותר טובה. למשל בתנופה.

משתדל לעזור

×
×
  • תוכן חדש...