Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רישיון לאוטומט בלבד - מספרים


razi_pazi
שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ולכן הנהגים שלנו נוהגים איך שהם נוהגים, לכן מצב הכבישים אצלנו מתדרדר, לכן מתקיימת מלחמה יום יומית בכבישים, לכן רוכבי אופנוע נדרסים כי אנשים עסוקים בפאקינג טלפון שלהם במקום בלנהוג.

 

מעט החברים אצלי שלמדו על אוטומט משתלבים לא טוב בכביש ולא יודעים שמירת מרחק מה היא, וגם יושבים על הברקס. (ואצלנו ב"חבורה" עוד אחוז העוברים על ידני הוא גבוה)

 

לא מזמן הגיעה לרשותי מאזדה 2 חדשה.

בהחלט רכב כיפי לנהיגה. חזק, הגה בעל משוב טוב, התנהגות כביש טובה...

אבל אין את הריגוש שקיים ברכב הידני הפשוט שלי. אין את הפלפל שהופך את הנהיגה לאחרת.

באופן אישי אני לא מרגיש את בהבדל בין אוטומט לרגיל בנסיעה מנהלתית. בנהיגה קצת יותר ספורטיבית כן מורגש הבדל.

בפקקים ארוכים אחרי יום עבודה ארוך לא הייתי מתנגד לאיזה פלנטרי, מודה.

נסועתי משלבת מעט פקקים, וגם אליהם כבר התרגלתי ואני מוכן לשלם את ה"מחיר" הפעוט בשביל ליהנות מעצם הנהיגה.

 

אגב לא יודע מי זה שאמר שאין רכבים ידניים באירופה ועוד כל מיני דברים שנזרקו כאן לאוויר, אבל ביוון, באיי יוון, ברומניה ובבולגריה כאשר הגענו לקבל את מפתחות הרכב (הוזמן מראש ברנטל קארס) לא הייתה להם אפשרות לגיר אוטומטי בשדה. אז כל שנותר הוא ליהנות מהטיול עם דוושה נוספת :)

זכור לי אף מקרה שהגיע זוג צעיר שלא יכול היה לשכור רכב עקב המגבלה ברישיון...

מתאר לעצמי כמה לא כיף זה.

 

 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי מידני לאוטומט ואחרי חודשיים חזרתי "על ארבע" ומכרתי ושוב קניתי ידני אין כמו חויית נהיגה בידני !

זה הרבה יותר כיף וגם משפר את אורך חיי הבלמים ואת קביעת מהירות הנסיעה ועוד. אז זה הטעם שלי חברים.

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Morningstar כתב:

ברוב מדינות אירופה כבר לא יתנו לך ידני, גם אם תבקש.

הרכב היחידי שקיבלתי שהיה ידני היה מיאטה שנה שעברה.

שכרתי לפחות 5 רכבים בשנה ב 3-4 שנים האחרונות, בלא מעט מדינות.

אפילו הרכבים הזולים ביותר בחברות איטלקיות עלומות שם מגיעות עם גיר אוט'

 

המדגם שלי קצת יותר רחב משלך (10-12 רכבים בשנה בממוצע במשך שנתיים) ובכל התקופה קיבלתי אוטומט 3-4 פעמים. פעמיים כששודרגתי לרכבי יוקרה, פעם אחת בפז'ו 3008 ופעם אחת בגולף DSG. זהו. כמובן שבנסיעות לארה"ב המצב היה שונה, ושם קיבלתי אוטומט ב-100% מהמקרים. כפי שכתבתי בעבר ונאמר גם כאן לעיל, ישראל רוצה מאד להיות אמריקה, גם אם רוב התקינה שלה מגיעה מאירופה.

 

באופן אישי, אני מברך על המגמה של הכחדת הגיר הידני. זה משאיר הרבה מכוניות אמינות וזולות בשוק לאנשים כמונו, ושה'מוגבלים' למיניהם ישלמו אקסטרא על האחזקה וצריכת הדלק הנוספות.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לתגובתי הקודמת. הבוקר התקשרתי לריו שפורסמה במחירון, ידנית, גם היא נחטפה עם מקדמה עוד לפני שהספקתי לראות את הרכב, תוך כדי שהמוכרת בעבודה...

ממש קשה למכור רכב ידני, מה אומר ומה אספר.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מכירת ידני: תלוי באיזה שנתון אני למשל מכיר מישהו שניסה למכור ספארק 2012 שמיוצרת ידנית בלבד ורבים מהמתקשרים

ביטלו עקב היותו ידני כי הציבור בארץ יותר מפונק ואולי גם בגלל הפקקים המטורפים בארצנו הצפופה בלי עין רעה( 2.2 מליון מכוניות על 9 מליון אזרחים..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנתון 2013... כל אחת שמצאתי נחטפה כבר באותו שבוע חוץ מאלו שהיו עם בעיות ונחטפו קצת אחרי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Pecan כתב:

מעט החברים אצלי שלמדו על אוטומט משתלבים לא טוב בכביש ולא יודעים שמירת מרחק מה היא, וגם יושבים על הברקס. (ואצלנו ב"חבורה" עוד אחוז העוברים על ידני הוא גבוה)

צודק לחלוטין רק חבל שמורי הנהיגה לידני לא מלמדים להוריד מהירות באמצעות הילוכים (אבי היקר לימד אותי את זה) וכך בהמון מקרים כמעט ולא נוגעים בברקס (רק מעט לפני הכנסת ההילוך המתאים) המלצתי היא שיחדדו את זה יותר.

טיפ נוסף שלי לגבי הברקסים: ברמזור בעלייה פשוט תעזבו גז 100 מטר לפני ותחסכו עוד בלימה!

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ראשון, רכב זול, רכב שהאופציה שלו היא רגיל או רובוטי, רכבי אספנות ורכבי ספורט, אלו לדעתי רק בידני. כל השאר (כאילו ולא אמרתי כלום) אני פחות רואה את הצורך בערבוב הדלק

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Pecan כתב:

אני פחות רואה את הצורך בערבוב הדלק

 

זה גם חוסך בדלק האשכרה "ערבוב"... המלצה שלי רק מי שגר באזורים עתירי עליות ופקקים שיקנה אוטו' כל השאר רק ידני!

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק לחלוטין רק חבל שמורי הנהיגה לידני לא מלמדים להוריד מהירות באמצעות הילוכים (אבי היקר לימד אותי את זה) וכך בהמון מקרים כמעט ולא נוגעים בברקס (רק מעט לפני הכנסת ההילוך המתאים) המלצתי היא שיחדדו את זה יותר.

טיפ נוסף שלי לגבי הברקסים: ברמזור בעלייה פשוט תעזבו גז 100 מטר לפני ותחסכו עוד בלימה!

הרגלי הנהיגה שלי פשוט אחרים מנהגים שראיתי שלמדו על אוטומטי, אני כמעט ולא משתמש בברקסים, שומר מרחק, בולם בעזרת ההילוכים. כל מה שהם עושים זה להתקדם במהירות לרכב מולם ולגמור את הרפידות. בפקקים גם כן ההרגלים הנכונים של אנשי הידני לא מיושמים על ידי אנשי רגל ימין והם שמירת מרחק, במקום כל מאית השניה להתקדם ולבלום ככה כל הפעם, יש את הרגל שמירת מרחק שהוא פשוט הגיוני יותר

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי , נכון לגמרי. רק שאלה קטנה: רגל על הקלאצ' בפקקים לא מזיקה לקלאצ'?
מומלץ שהרגל שלך תהיה על הקלאצ' כמה שפחות, כך הוא יחזיק לזמן רב יותר, כמובן שענייו הבלאי תלוי בהרגלי הנהיגה שלך, צורת הנהיגה וכו'
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפקקים ארוכים שומרים מרחק וגולשים על ראשון עם קלאץ מורם לחלוטין.

בלימת מנוע באופן תדיר באמצעות הורדת הילוכים פחות מומלצת בגלל שחיקה של הגיר הקלאץ ומרכיביו, עדיף לשרוף ברקסים פי 2 יותר מהר מאשר להחליף קלאץ ב80 אלף קמ במקום ב200 אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, EliC25 כתב:

בלימת מנוע באופן תדיר באמצעות הורדת הילוכים פחות מומלצת בגלל שחיקה של הגיר הקלאץ ומרכיביו, עדיף לשרוף ברקסים פי 2 יותר מהר מאשר להחליף קלאץ ב80 אלף קמ במקום ב200 אלף.

מה שאני עושה זה שילוב: מתחיל להוריד מהירות עם ברקס, ותוך כדי עובר להילוך וחוזר חלילה עד לעצירה. כך שגם שמרתי על המנוע וגם תרמתי לתקינות הברקסים. בכל אופן תודה לך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...