Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

razi_pazi

רישיון לאוטומט בלבד - מספרים

Recommended Posts

למדתי על ידני והוצאתי רישיון בלי יותר מידי מאמץ (טסט ראשון), לאחר מספר השיעורים שהיה נקוב בחוק באותה תקופה (28 נדמה לי).

בפועל יצא לי לנהוג על רכב ידני באיטליה לפני 4 שנים כשהשכרתי רכב ואולי סיבוב על רכב עבודה של חבר.

לא חושב שיש הצדקה ללימודי ידני עבור רוב האוכלוסיה והאמת זה בדיוק כמו לתפעל רכב אוטומט, אולי בכלל לא צריך הכשרה מיוחדת לידני ומספיק לעבור אולי שיעור או שניים על ידני בשביל לקבל אישור נהיגה עליו?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, pooh-bear כתב:

עוד דוגמה קלאסית לאנשים שחושבים שכולם בדיוק כמוהם.

 

זה שלמישהו פה יש קורדינציה טובה ואין לו בעיה להעביר הילוכים, לא בהכרח אומר שלכולם זה קל. כנראה שהרוב המכריע של האנשים יוכלו להתמודד עם גיר ידני, אבל לא בטוח שיהיה להם כל כך קל, והם ממש לא רוצים להתאמץ בשביל משהו שהם כנראה לעולם לא ישתמשו בו.

אנשים בגילי יודעים לרוב לנווט (בכביש) לפי מפה / זיכרון. צעירים יותר כבר הרבה פחות מוצלחים בזה כי יש וייז. זו פשוט תכונה שלא נזקקים לה יותר, והיא מתנוונת. אבא שלי ידע לחשב פעולות חשבון במהירות מדהימה, בעוד שאני, שגדלתי עם מחשבון, הרבה פחות זורם עם חישובים ידניים. סבתא שלי ז"ל היתה תופרת לעצמה בגדים (הסבתא השניה היתה סורגת סוודרים), כי קונפקציה היה יקר. היום זה נשמע כמו היסטוריה של ימה"ב, ואף אחד לא באמת יודע להפעיל מכונת תפירה, בטח לא משתמש באחת באופן יום יומי.

 

זה בסה"כ מאוד טבעי, אנחנו לא מפתחים יכולות שהטכנולוגיה מחליפה. זו לא עצלנות, זו פשוט נוסטלגיה.

אין קשר לקורדינציה בהכרח. נכון, זו פעולה שכבר פחות נצרכים לה אבל היא עדיין נלמדת אצל מורי נהיגה ותלמידים בוחרים מראש לא ללמוד את זה, בניגוד לפעולות שאתה ציינת שלא נלמדות באופן אחר. אני שוב חזור לדוגמא שלי, למה אישה בת 70 כן יודעת וילד בן 17 לא? זה קורדינציה? 

  • תודה 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זו בדיוק קורדינציה, בהגדרה:

ציטוט

קוֹאוֹרְדִּינַצְיָה היא תיאום ושיתוף פעולה – ויסות של אלמנטים שונים לכדי פעולה משולבת והרמונית אחת, או תיאום בין חלקים שונים של מנגנון כלשהו לצורך השגת מטרה משותפת ביעילות מרבית.

(מתוך ויקיפדיה)

 

בגיר ידני אתה צריך להיות מסוגל לשלב את החלפת ההילוכים ביחד עם שאר פעולות הנהיגה. זו עוד פעולה שצריך ללמוד לבצע נכון בנפרד, ואז ביחד עם שאר הפעולות הנדרשות בנהיגה.

 

זה לא שרוב הילדים בני ה-17 לא מסוגלים לנהוג על ידני, זו  הטכנולוגיה שמאפשרת להם לא לעשות את זה. ואז, נשאר רק מי שבאמת רוצה, או צריך.

 

אישה בת 70 גם כנראה יודעת להפעיל מכונת תפירה, למה את זה ילד בן 17 לא יכול ללמוד? כי הוא לא צריך, ולא רוצה.

  • תודה 1


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אבל כמו שנאמר זה לא שזה נעלם, זה קיים במיוחד ברכבים הזולים שהם יקנו אחרי צבא ומי יודע באילו עוד הזדמנויות בחיים. יש אפשרות ללמוד את זה ופה יש יותר עניין מלחתכילה ממכונת תפירה, הם מכירים ויודעים מה זה גיר ידני אבל זה פשוט נראה להם מסובך אז הם מוותרים.

 

גם במתמטיקה הייתי רוצה לדעת חילוק ארוך ולפחות תיאורתית להיות מסוגל לעשות חישובים מהראש גם אם בסוף בפועל אני אשתמש קבוע במחשבון.

 

כנ״ל ווייז וניווט, עד היום אני מתבאס על חוש הכיוון הגרוע שלי והתלות בתוכנה הזו, אני מקנא בדור של אבא שלי שיודע להסתדר לבד גם אם אין ווייז, הלוואי והיתה אפשרות ללמוד גם את זה, אפילו במסגרת שיעורי נהיגה הייתי משלם על זה בכיף.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה יעלם, ודי בקרוב. מעט מאוד רכבים מגיעים לפה עם גיר ידני, וממש מעט מהם נמכרים (פרט אולי לרכבי עבודה, וגם שם יש אלטרנטיבות אוטומטיות בכל סגמנט). אני יודע שזה מוזר, אבל כל כמה ימים אני בודק אם בטעות יצאה אחת משתי הוולוו V40 הידניות שיש בארץ למכירה, או אולי איזו טיפו האצ'בק. אין. יבש לגמרי.

 

אתה יכול ללמוד לנווט בקלות - סע בלי וייז. בפעמים הראשונות תטעה, לאט לאט תלמד להכיר את הכבישים. אבל אתה לא עושה את זה, ואין לך שום סיבה לעשות את זה, כי הטכנולוגיה עושה את זה יותר טוב ממך, ובמחיר אפסי.

 

כשמנטרלים את הצד הרגשי של כולנו, בסה"כ מדובר פה על פעולה שפעם כולם היו נאלצים לעשות, והיום הטכנולוגיה עושה טוב יותר מאיתנו, ובעלות נמוכה יחסית. אז נשארים מעט אנשים שעדיין צריכים את זה, או שממש רוצים מטעמים כאלו ואחרים. אבל כל השאר מתייחסים לזה בדיוק כמו שהם מתייחסים לחישוב חילוק ארוך בלי מחשבון - כמו משהו מיותר וקשה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים שבארץ במיוחד זה ייעלם/נעלם אבל בשוק היד 2 עדיין העסק חי וקיים ויש הרבה מציאות בזכות זה.

 

בקשר לווייז, בשמחה הייתי מנסה אבל חוש הכיוון שלי גרוע משל עטלף עיוור, לא חושב שלא צריך את זה, זה דבר מעולה להכיר דרכים לבד ולהערים על הווייז שלא באמת יודע יותר טוב ממך תמיד.

 

אישית אני לא מתחבר לגישה הזו שבגלל שיש פתרון טכנולוגי אז אין טעם, כל עוד זה קיים ופעיל בעולם ויש אפשרות ללמוד אז אין סיבה שלא. אם באמת לא היה דבר כזה עוד בשום מקום ולא היתה אפשרות ללמוד אז בסדר, לא מצפה שיצאו מגדריהם בכוח, אבל זה קיים ויש אפשרות ואתה אמור להיות צעיר וקצת סקרן לדברים שכולם עדיין מכירים ושכן יכולים להיות שימושיים עבורך לרכב ראשון אז למה לא?

 

לך תדע לאן החיים יובילו אותך ואיך תתגלגל, אני בכלל לא הייתי חובב ממש של רכבים עד גיל יחסית מאוחר ופתאום קיבלתי ג׳וק משום מקום ואני בקטע של ידני ורוצה ספורטיבית ידנית והכל. אז מה רע לי שלמדתי את זה בזמנו למרות שרוב השנים ביליתי על אוטומט? (רכבים של ההורים)

 

עכשיו להשלים לימודים לידני היה ממש מבאס עבורי ובזבוז כסף יקר שהייתי מעדיף להשקיע בלימוד שיעורי נהיגה מתקדמים, שלא לדבר על שוב טסט ותיאוריה. פשוט סיוט.

 

סתם דוגמא קטנה אבל העיקרון ברור, יש אפשרות, תשקיע קצת יותר ותהנה שיש לך את הידע הזה בעלות סמלית יחסית (עוד 200 שקל על שיעורים על פני אוטומט מקביל?) כחלק מתהליך שבכל מקרה אתה עובר, ברגע שלומדים את העיקרון אז זה נהפך לטבעי, אין בעיה או קושי מבחינת הטסט וזה כמו ללמוד על אוטומט, זו בדיוק אותה רמת קושי (זאת אומרת שאתה בשלב הזה מתפעל את הרכב בלי בעיה ולא נכשל על דברים שקשורים לתפעולו אלא על אותם דברים שהיית נכשל בהם גם ברכב אוטומט שזה בעיקר הנהיגה עצמה)

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, בסןף זה הכל עניין של רצון. כל אחד לומד את מה שמעניין אותו, ולא לומד את מה שלא מעניין אותו. אני עד היום לא יודע להתאים צבעים. וזו לא תאוריה כל כך מסובכת, כן? זה פשוט לא מעניין אותי בצורה קיצונית.

 

מי שנהיגה עבורו היא הדרך הכי פחות מטרידה להגיע מ-א' ל-ב', לא ילמד על ידני אם הוא יכול. כמו שמי שלא אוהב לנקות יקנה איי-רובוט, ומי שלא אוהב לבשל יאכל בחוץ (או יזמין הביתה).

 

לכולם יש אלטנרטיבות זולות יותר, אבל הם מוכנים לשלם כדי לקבל נוחות. מה גם שבמקרה של אוטומט, זה תשלום זניח יחסית (ביחס לעלות אחזקת רכב באופן כללי, לא ביחס לעלות של איי-רובוט).

 

 

  • עצה טובה! 1


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להגיד, אוטומט פשוט הרבה יותר נוח. מכיר אנשים שלא הצליחו לעבור כמה טסטים על ידני, עברו ללמוד על אוטומט ועברו ראשון. צירוף מקרים? -לא יודע. אני בעצמי עשיתי על ידני וכרגע גם מחזיק ברכב ידני, אבל לאדם שמתקשה בלימודי נהיגה בכל הקטע של ההילוכים וחוץ מזה מסתדר בהכל, אין ממש טעם להשקיע מאוד בזה. אפשר גם תמיד להוריד את המגבלה של האוטומט ע''י מעבר טסט ברכב הילוכים ללא כמות שיעורים מוגדרת.


Suzuki Alto GLX 1.0 2011 5MT

הילד ענק!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי:

ברוב מדינות העולם אין דבר כזה רשיון מוגבל לאוטומט. לומדים על אוטומט או על רגיל, איך שרוצים, ומקבלים רשיון. כשתרצה לנהוג על גיר רגיל תיקח שיעור או שניים אצל מורה. לא מבין מדוע לא ניתן לבצע את זה גם כאן, הישראלי המצוי לא ייקח עוד שיעור, ייטחון את הגיר שלו חזור וטחון עד שילמד את המלאכה. למי בדיוק זה מפריע? פעמיים שיעמיס איזה צומת?

סמוטריץ' מישהו?

  • רעיון גרוע 1

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, sperial כתב:

ההשוואה שלך שגויה. נהיגה במשאית כה שונה מנהיגה ברכב פרטי עד שאין להשוות ביניהן ובאמת הצורך הצפוי ביכולת הזו זעיר. לעומת זאת, הילוכים ידניים לא עוברים מהעולם. למעשה הם מהווים קרוב למחצית הרכבים המיוצרים.

 

בארה״ב ברוב המדינות יש רק סוג אחד של רשיון לא מסחרי והוא מאפשר לנהוג בכל רכב: ידני, אוטומט, משאית ובעיקרון אפילו סמי טריילר כל עוד זה לא שימוש מסחרי. מעל זה יש רשיון רכב לשימוש מסחרי אבל גם בו אין הבדלה בין כלי הרכב השונים. כשעברנו דירה מיוסטון לבוסטון שכרנו משאית הובלות ונהגנו בה כל הדרך. לוקח כמה דקות להתרגל למימדים של הרכב, אבל אח״כ הסתדרנו יפה מאוד.

 

spacer.png

 

לפני כשעה, tinoki כתב:

השנקל שלי:

ברוב מדינות העולם אין דבר כזה רשיון מוגבל לאוטומט. לומדים על אוטומט או על רגיל, איך שרוצים, ומקבלים רשיון. כשתרצה לנהוג על גיר רגיל תיקח שיעור או שניים אצל מורה. לא מבין מדוע לא ניתן לבצע את זה גם כאן, הישראלי המצוי לא ייקח עוד שיעור, ייטחון את הגיר שלו חזור וטחון עד שילמד את המלאכה. למי בדיוק זה מפריע? פעמיים שיעמיס איזה צומת?

סמוטריץ' מישהו?

 

אם הוא עובד במוסך הוא יטחן את הגיר ברכב של לקוח. היה מקרה כזה בארה״ב שבעל הרכב השאיר מצלמת דרך ברכב והעובדים שעשו שיעור נהיגה מאולתר לא שמו לב שהם מוקלטים.

 

https://jalopnik.com/dealership-employee-caught-on-dashcam-teaching-other-em-1834566471

לפני 6 שעות, asix כתב:

בנוסף, הרכבים החשמליים בעתיד גם יהיו אוטומטיים.

 

רוב המכוניות החשמליות הן לא אוטומטיות ולא ידניות. יש בהן יחס העברה קבוע והמנוע מחובר לגלגלים באופן קבוע. זאת כיוון שלמנוע חשמלי יש מומנט יעיל בטווח הרבה יותר נרחב מזה של מנוע שריפה פנימית וליכן אין צורך בתיבת הילוכים שמוסיפה סיבוך ומשקל. אפעלו כדי לסוע אחורנית, המנוע פשוט מסתובב בכיוון ההפוך. לפעמים מסבים מכוניות קלאסיות לחשמל ואז משאירים את התיבה הידנית אבל היא למעשה מיותרת. אתה יכול להתחיל את הנסיעה בכל הילוך שמתחשק לך בלי להשתמש במצמד.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קורדינציה? עוד תתחילו להשוות גיר ידני לג'אגלינג... סה"כ עוד דוושה וידית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, eladts כתב:

רוב המכוניות החשמליות הן לא אוטומטיות ולא ידניות. יש בהן יחס העברה קבוע והמנוע מחובר לגלגלים באופן קבוע. זאת כיוון שלמנוע חשמלי יש מומנט יעיל בטווח הרבה יותר נרחב מזה של מנוע שריפה פנימית וליכן אין צורך בתיבת הילוכים שמוסיפה סיבוך ומשקל. אפעלו כדי לסוע אחורנית, המנוע פשוט מסתובב בכיוון ההפוך. לפעמים מסבים מכוניות קלאסיות לחשמל ואז משאירים את התיבה הידנית אבל היא למעשה מיותרת. אתה יכול להתחיל את הנסיעה בכל הילוך שמתחשק לך בלי להשתמש במצמד.

 

ראשית, לא התכוונתי למכניקה מתחת למכסה מנוע. התכוונתי לתפעול של הגיר מבחינת הנהג. כאשר אין לך מצמד מבחינת הנהג זה אוטומטי ולא משנה איזה גיר פיזי מחובר למנוע.

מה שרשמת אפילו מחזק את מה שרשמתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו, רוב חבריי בחרו להוציא רישיון על אוטומט בלבד מתוך מחשבה פרקטית שהם לעולם לא ירצו / ירכשו רכב ידני.

הסיבות היחידות שלא הלכתי אחריהם, הם כי א' - לא רציתי להיות מוגבל, ב' - השכרת רכב באירופה

 

אף על פי שאני לא רואה את עצמי רוכש בארץ רכב ידני. בעיקר בגלל הפקקים ותשתיות כבישים שלא תבייש את סודן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פקקים מילא אבל מה הקשר לתשתיות הכבישים לבין סוג הגיר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פקקים מילא אבל מה הקשר לתשתיות הכבישים לבין סוג הגיר?
אין, אבל אוטומט נוח יותר. בהבדל זניח עבור נהג מנוסה לדעתי, אבל עדיין נוח יותר.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...