Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2273 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדגם הוא ASUS X540L בן יותר מ-3 שנים.

 

היום באופן פתאומי נעלם ה WIFI. לגמרי. כאילו לא קיים. כאילו מישהו פתח את המחשב, הוציא את הכרטיס\צ'פ, וסגר.

 

אין לו איזכור ב device manager וב- network settings אני מוצא רק את הכרטיס LAN.

 

ב network properties הוא מחזיק רישומים של רשתות במחשב. על ה WIFI המקורי של המחשב (Qualcomm atheros AR956X) רשום ליד ה status את צמד המילים Not present.

 

במקרה היה לי Dongle של Wifi שתומך ברשתות 5G שקניתי לפני חודשים רבים והשתמשתי בו מעט ושמתי בצד.

עכשיו חיברתי אותו למחשב ובזכות זה הוא חזר לעבוד עם ה WIFI של ה Dongle.

 

יש למישהו שמץ של מושג ממה זה נובע השיט הזה ? ומה אפשר לעשות ?

ביצעתי גם Restore למערכת לנקודת גיבוי של 9 ימים אחורה, לא עזר.

 

תודה מראש...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הוא פשוט נזכר באיחור של שנתיים שקוראים לו אסוס...

תמשיך להשתמש בדונגל עד שמשהו אחר יתפגר, חבל על הזמן שלך.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

קרה לי משהו דומה לפני שבועיים. מודה שאני לא בטוח שזה יעזור לך אבל אני אספר בכל זאת.

יום בהיר אחד הלפטופ של העבודה (lenovo t480) איבד כל זכר לבלותות'. בדיוק כמו אצלך, כאילו מעולם לא היה לו התקן בלותות' מובנה.

כיוון שאצלי העכבר מחובר בבלותות', מיד שמתי לב והרמתי קול זעקה. שום איתחולים וכיבויים לא הועילו. כל ההגדרות נבדקו כולל הגדרות בBIOS וכלום.

 

התקשרתי למחלקת IT, ושם המליצו לי לפני הכל פתוח את אפליקציית עידכון הדרייברים של לנובו, ולתת לה לסרוק ולעדכן מה שניתן.

האפליקציה מצאה רק עידכון אחד וזה לBIOS. לא האמנתי לשניה שזה יעזור ואמרתי יאללה נרצה את הIT, על מנת שיטפלו בתקלה ברצינות, ונתתי לו לעדכן את הBIOS. ולמרבה ההפתעה שלי אחרי העידכון הבלותות' חזר לעבוד כאילו שום דבר לא קרה. מודה שהייתי בהלם.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

פורסם

התקשרתי למחלקת IT, ושם המליצו לי לפני הכל פתוח את אפליקציית עידכון הדרייברים של לנובו, ולתת לה לסרוק ולעדכן מה שניתן.

האפליקציה מצאה רק עידכון אחד וזה לBIOS. לא האמנתי לשניה שזה יעזור ואמרתי יאללה נרצה את הIT, על מנת שיטפלו בתקלה ברצינות, ונתתי לו לעדכן את הBIOS. ולמרבה ההפתעה שלי אחרי העידכון הבלותות' חזר לעבוד כאילו שום דבר לא קרה. מודה שהייתי בהלם.

 

בנוגע למה שאמרת על BIOS:

יש לי חבר (ממש טוב, חבר ילדות) שעובד בחברת מחשבים כבר 20 שנה (מייד אחרי שהשתחרר מהצבא).

כיום הוא מתעסק המון ברשתות, אבל בתחילת דרכו בחברה הוא התעסק בעיקר בבנייה של המחשבים ותמיכה בהם.

לא פעם שיצא לנו לקשקש על ענייני עבודה ומחשבים, הוא סיפור לי שבהרבה מאוד פעמים עדכוני BIOS פתרו להם בעיות דיי רציניות.

 

לענייננו:

המחשב אצלי מ 10/2016.

האמת ? עבד טוב אז לא הרגשתי צורך עז להתעסק עם ה BIOS.

במחשבים קודמים שהיו לי - עדכנתי כמה וכמה פעמים בלי שום סיבה, לא היו בעיות שהיה צריך לתקן.

 

לאישתי פעם היה לפטופ חדש שקניתי והבאתי הביתה והיו לו בעיות טעינה (מחשב בן יום). מסתבר שזו היתה תקלת BIOS מוכרת לדגם (מייד שעשיתי חיפוש בגוגל, מצאתי את הפתרון בדמות עדכון BIOS. למרבה הפלא זה באמת פתר את הבעיה כי כשחושבים על זה אז תמיד נראה שהחיבור בין המטען לסוללה לא ממש קשור למחשב עצמו - אבל מסתבר שכן...)

 

החלטתי לקחת את עצתך וליישם.

הגרסה הקודמת היתה 204 והחדשה 304.

מאז גרסה 204 יצאה גרסה 301, 303 ו-304 היא האחרונה (סה"כ 3 עדכונים מאז שקניתי את המחשב, ולא ביצעתי אף אחד מהם).

 

לא אספר לך מי התנכל לי בדרך (אפילו WINZIP התנכל לי. הורדתי אותו מחדש בשביל לפתוח את הקובץ שהורדתי)...

אבל...

עדכון ה bios פתר את הבעיה !

ה WIFI חזר לעבוד כאילו לא קרה כלום !

 

תודה רבה על העיצה הטובה :-D שיחקת אותה :-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
קרה לי משהו דומה לפני שבועיים. מודה שאני לא בטוח שזה יעזור לך אבל אני אספר בכל זאת.

יום בהיר אחד הלפטופ של העבודה (lenovo t480) איבד כל זכר לבלותות'. בדיוק כמו אצלך, כאילו מעולם לא היה לו התקן בלותות' מובנה.

כיוון שאצלי העכבר מחובר בבלותות', מיד שמתי לב והרמתי קול זעקה. שום איתחולים וכיבויים לא הועילו. כל ההגדרות נבדקו כולל הגדרות בBIOS וכלום.

 

התקשרתי למחלקת IT, ושם המליצו לי לפני הכל פתוח את אפליקציית עידכון הדרייברים של לנובו, ולתת לה לסרוק ולעדכן מה שניתן.

האפליקציה מצאה רק עידכון אחד וזה לBIOS. לא האמנתי לשניה שזה יעזור ואמרתי יאללה נרצה את הIT, על מנת שיטפלו בתקלה ברצינות, ונתתי לו לעדכן את הBIOS. ולמרבה ההפתעה שלי אחרי העידכון הבלותות' חזר לעבוד כאילו שום דבר לא קרה. מודה שהייתי בהלם.

גם לי היתה לפמי כמה חודשם תופעה דומה עם ה-WiFi ב-E570. ההבדל הוא שזה מחשב ביתי, והוא ביקש בעצמו את עדכון ה-BIOS.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
הוא פשוט נזכר באיחור של שנתיים שקוראים לו אסוס...

תמשיך להשתמש בדונגל עד שמשהו אחר יתפגר, חבל על הזמן שלך.

 

מוזמן לאכול את הכובע (-:

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

בכיף, מבטיח לעדכן את החתימה.

  • מעניין 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מוסיף שעדכן ה Bios גם פתר לי בעיה נוספת שהיתה On and Off בחודשים האחרונים - כניסת המערכת למצב Sleep.

עכשיו זה עובד מצויין.

 

(מחדד שמבחינת הדגם - על המדבקה\אריזה של המחשב רשום X540L, אבל ב Bios זה X540LA, עבור עדכוני Bios כל אות שקשורה למפרט המחשב יכולה להיות קריטית ולכן אני מעדכן שזה אכן X540LA בדיוק כמו הקובץ שמצאתי באתר היצרן עבורו).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

מעדכן שבאשמתי (אל תשאלו למה וכמה ואיך, שלא תאלצו לשמוע סיפורי סבתא...) השבתתי את ה HDD. כן, אפילו ה BIOS לא מזהה אותו יותר.

ניצלתי את ההזדמנות ועברתי ל SSD (המחירים היום ממש זולים) ובהשקעה מזערית של 300 שח המחשב קיבל SSD של 480GB.
השינוי הוא לא פחות ממדהים, כמו מחשב חדש שהוא משמעותית מהיר יותר.

במחירים של היום (החל מ 159 ש"ח ל Western Digital 240GB SSD ב- KSP) לדעתי זה שידרוג חובה בכל מחשב באשר הוא. במחירים האלו אין גם ממש טעם להזמין מחו"ל.
 

איציק

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אצלי כבר שנים ה-HDD היחיד הוא אחסון תמונות ווידאו מטיולים + הורדות.

כל הלפטופים כבר עברו ל-SSD, המחשב הסלוני עם SSD ראשי ו-HDD משני.

נשאר רק נטבוק אחד שלא ממש בשימוש, אם יעלה הצורך להחיות אותו אחליף את ה-HDD ב-SSD, שאר החומרה שם סבירה לנטבוק.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...