Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור "כמה הם חסכו על זה?"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1440 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אימפלה 2005 3.4 - אין שעון סל"ד

 

הורדה של מד הטמפרטורה של מי הקרור.

זה היה חסר לי מאוד באיביזה.

אני יודע שהמד הזה לא לינארי ועובר מניפולציה לפני שהוא מציג את הטמפרטורה אבל זה עדיין עדיף מנורה בלבד.

מזל שהנתונים קיימים בOBD.

 

לא אבין לעולם את הקטע הזה של הנורה בלבד ללא שעון, אפילו שעון מנורמל (או מנופלץ) עדיף על רק נורה. רק בגלל זה קניתי מאיביי (לשברולט סוניק שאצל אשתי רוב הזמן) מד אדיוטי כזה שמתחבר OBD ויושב קבוע על הדשבורד ומכויל לצפצף בטמפרטורה שאפשר לקבוע מראש. לפחות הרווחתי ממנו עוד כמה מדידות על הדרך, למשל צריכת דלק רגעית שאין במחשב. אבל זה לא מובן לי בעליל איך הסירו מד כל כך חשוב, אפילו אם לא בשביל מצב חירום אלא כדי לדעת מה מצב החום מנוע.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
מזדה 3. אני חושב שעל כל דורותיה.

יש כיס בגב מושב נוסע, אבל לא בגב מושב הנהג.

 

אני לא חושב שחסכו על זה אלא שחשבו על טובת הנהג

פורסם

יכול לכתוב כאן מנסיון רב, לא שלי אלא הניסיון של אבי (אבא שלי)

 

כיום גמלאי - פרש סופית בגיל 72 לאחר שהיה מהנדס במחלקת הנדסת רכיבים של אלביט וייעץ חיצונית לכל התעשיות הבטחוניות של המדינה.

 

זה נראה זניח כשאומרים למישהו שמחפש תחליף לאיזה רזיסטור שכבר לא מייצרים יותר איזה 20 שנה - שבמקום לחפש בנרות מלאי של הרזיסטור הזה ולקנות כמה אלפים ממנו במחיר מופקע - יש תחליפים זולים במאות עד אלפי אחוזים ממנו ובאותו מחיר ניתן לקנות מלאי שלם שיחזיק איזה 20 שנה לפי נתוני חיי המדף של החלק התחליפי (ואח"כ אולי למכור אותו למישהו אחר בעוד 15 שנה שיקנה אותו במחיר מופקע) ולדעת שהטרייד אוף הוא שהחיים בזמן פעולה שלו יהיו קצת יותר קצרים מזה המקורי.

 

אבל כשבוחנים את זה לאורך של עשרות שנים קדימה על מאות אלפי פריטים - מגלים שיחסכו כאן מילונים של דולרים - מיליונים!

 

אז כשמביטים על רכב שחסכו בו מאחורה מתגי חלונות חשמליים ושמו מנגנון במקום - כשמביטים בהיקף הייצור של הרכב הזה ומדובר לא רק במותג אחד אלא בקונצרן לפעמים - מדובר בחסכון של מילונים בד"כ - שהולכים להשקעה במקום אחר (או פשוט מרפדים איזה כיס שמנמן).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

באופן כללי לרכבים עממיים, נוחות מושבים ותמיכה ראויה. אחד הרכיבים החשובים ביותר מוזנח לרוב, בין אם ע"י היצרן או היבואן. לא מצפה למושבים של וולוו בכל רכב, אבל מוכן לוותר על הרבה שטויות של אבזור ולקבל מושבים נוחים ותומכים במקום.

פורסם
יכול לכתוב כאן מנסיון רב, לא שלי אלא הניסיון של אבי (אבא שלי)

 

כיום גמלאי - פרש סופית בגיל 72 לאחר שהיה מהנדס במחלקת הנדסת רכיבים של אלביט וייעץ חיצונית לכל התעשיות הבטחוניות של המדינה.

 

זה נראה זניח כשאומרים למישהו שמחפש תחליף לאיזה רזיסטור שכבר לא מייצרים יותר איזה 20 שנה - שבמקום לחפש בנרות מלאי של הרזיסטור הזה ולקנות כמה אלפים ממנו במחיר מופקע - יש תחליפים זולים במאות עד אלפי אחוזים ממנו ובאותו מחיר ניתן לקנות מלאי שלם שיחזיק איזה 20 שנה לפי נתוני חיי המדף של החלק התחליפי (ואח"כ אולי למכור אותו למישהו אחר בעוד 15 שנה שיקנה אותו במחיר מופקע) ולדעת שהטרייד אוף הוא שהחיים בזמן פעולה שלו יהיו קצת יותר קצרים מזה המקורי.

 

אבל כשבוחנים את זה לאורך של עשרות שנים קדימה על מאות אלפי פריטים - מגלים שיחסכו כאן מילונים של דולרים - מיליונים!

 

אז כשמביטים על רכב שחסכו בו מאחורה מתגי חלונות חשמליים ושמו מנגנון במקום - כשמביטים בהיקף הייצור של הרכב הזה ומדובר לא רק במותג אחד אלא בקונצרן לפעמים - מדובר בחסכון של מילונים בד"כ - שהולכים להשקעה במקום אחר (או פשוט מרפדים איזה כיס שמנמן).

מצד שני, זה כמו להתלונן שלוקחים למיליונר 10 מיליון שקל מס, אבל הוא שוכח שזה בגלל שהוא מרוויח פי כמה וכמה לכיס נקי.

אם הרכב מיוצר במליוני יחידות, אז אמנם החסכון גדל למליון דולרים על מנגנון מסכן, אבל אם נמכרו מליון יחידות, הרווח שעשו במצטבר מושפע בצורה זניחה מהעוד מליון דולר האלו.

פורסם

הרבה רכבי סופר מיני ידניים מגיעים עם חלונות חשמל רק מקדימה, וידיות מאחור.

 

בגרנד לאונה/אימפרזה דור ראשון הידנית (רמת גימור DL) לא היו ידיות מעל החלונות בשביל שהנוסע יוכל להחזיק, אבל היו פלסטיקים עגולים איפה שהידיות אמורות להיות מקובעות שהסגירו את קיומם בדגמים היקרים יותר.

פורסם

גם בפיאסטה הידנית.

שני דברים שממש מעצבנים זה חלונות חשמל מאחור, והידיות לנוסעים. אפילו לנוסע ליד הנהג אין. וגם אין הכנה למיטב זיכרוני, אחרת כבר הייתי מתקין מזמן.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
להביא מכוניות עירומות מאבזור זו בחירה של היבואן, לא שנשארו הרבה סופרמיני ידניות.

לדעתי יותר מעניין להבין כמה היבואן חוסך בזה שהוא מביא רכבים ערומים ועושה התקנות של אביזרים כמו חלונות חשמל וסאנרופים בארץ.

הרי ברור למה יצרנים חוסכים פה ושם, כדי ליצור רמות גימור שונות ולחסוך בעלויות יצור.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

בנושא החלונות האוטומטיים - חברה שלי התחדשה ביונדאי i10 חדשה דרך הצבא. מגיעה סופר מאובזרת, באמת, ברמה שלא תיארתי לעצמי (מולטימדיה מושקעת, חיישני רוורס, מצלמת רוורס וכו') אבל מה, לא רק שרק לנהג יש חלון אוטומטי - זה רק למטה! ליטרלי רשום על הכפתור "Auto Down". כל כך עצוב!

2016 BMW M235i.

פורסם

באמת מאובזרת?(מולטימדיה, חיישני רוורס ומצלמת רוורס זה מאובזר?) זה אבזור סיני זול שמותקן בהתקנה מקומית בארץ - גם יונדאי אטוס 2002 אפשר לאבזר באותה הדרך.

 

לגבי החלונות חשמל הם באים ככה מהיצרן.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
באמת מאובזרת?(מולטימדיה, חיישני רוורס ומצלמת רוורס זה מאובזר?) זה אבזור סיני זול שמותקן בהתקנה מקומית בארץ - גם יונדאי אטוס 2002 אפשר לאבזר באותה הדרך.

 

לגבי החלונות חשמל הם באים ככה מהיצרן.

 

מאובזרת יחסית לרכב סופר מיני, כן. אם אני משווה את האאודי A3 שאני רכשתי ביחס אליה, בין אם אבזור סיני או לא - הרכב שלה יותר מאובזר משלי. לא ציפיתי שהרכב יגיע עם מערכת מולטימדיה, מצלמה וחיישנים כסנדרט בישראל.

2016 BMW M235i.

פורסם
ברנו קליאו שלי - אין שעון נורמאלי, רק במסך של המחשב רכב וצריך לדפדף את עצמך למוות במחשב רכב כדי להגיע אליו.

 

לדפדף למוות?

פשוט חוזרים למסך הראשי.

 

רנו קליאו 0.9 לפני מתיחת הפנים (לא ברור אם גם אחרי):

 

- אין מראה בסך השמש של הנוסע, אבל יש מראה בסך השמש של הנהג.

- לנהג, אין ידית אחיזה מעל הראש (זאת שבמושב האחורי, תולים עליה חליפות).

 

אחרי שהחלפתי את הקליאו הקודמת בנוכחית, ביקשתי בסוכנות שישימו מראה בשני הצדדים, והם עשו את זה (לא ברור איפה מצאו חלקים לזה אבל עשו את זה בכיף).

 

ברוב הרכבים אין ידית אחיזה מעל הנהג, כי הוא אמור לנהוג עם ידיים על ההגה, לא להחזיק בידית בגג.

פורסם

לדעתי יותר מעניין להבין כמה היבואן חוסך בזה שהוא מביא רכבים ערומים ועושה התקנות של אביזרים כמו חלונות חשמל וסאנרופים בארץ.

 

רכב בארץ ממוסה בכבדות, מאוד!

אביזרים - פחות. לכן יש שוק להביא רכבים עירומים (במיוחד נפוץ במסחריות) ולאבזר אותם בארץ בהתקנות מקומיות, כך אפשר להשיג מחיר זול (או רווח גבוה יתר לכיס).

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
מצד שני, זה כמו להתלונן שלוקחים למיליונר 10 מיליון שקל מס, אבל הוא שוכח שזה בגלל שהוא מרוויח פי כמה וכמה לכיס נקי.

אם הרכב מיוצר במליוני יחידות, אז אמנם החסכון גדל למליון דולרים על מנגנון מסכן, אבל אם נמכרו מליון יחידות, הרווח שעשו במצטבר מושפע בצורה זניחה מהעוד מליון דולר האלו.

 

כן רק שבחיים האמיתיים ארגונים בסדר גודל שכזה יורדים לרמת הפרט הכי קטן בתהליכי ייעול - כשאתה מראה לדריקטוריון של משקיעים בדיוק איפה ייצרת להם עוד מיליון - אתה נשאר עם הראש על הכתפיים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...