Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2590 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים חייב את עזרתכם...

מאתמול בשעות הערב יצאתי מההרכב וחברים אמרו לי שהאורות דלוקים,,יצאתי לבדוק ומסתבר שזה אור ברקס קבוע דלוק.

כשבאתי להניע את האוטו לא הצלחתי, רק עם כבלים הצלחתי להניע ועדיין אורות ברקס קבוע.

ניתקתי מצבר וחיברתי חזרה וחזר לאותו המצב עדיין דלוקים אורות ברקס, מה ניתן לעשות? אשמח לעזרתכם..

פורסם

גם במידה והסוויטץ' שאמיר מדבר עליו תקול, עלות של סוויטץ' חלופי הוא כמה עשרות שקלים (אם תחליף בעצמך, בד"כ לא קשה מדי).

 

מוסך מורשה (לא יבואן) אמור לקחת על זה סביב ה150 שקל.

פורסם

כפי שכתבו קודם לכן- אותה מחלה שהיתה גם לאחר מכן ביונדאי סדרת I20/30 וקיה למיניהן- יוניט אור בלם.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

התקלה הזאת (דולק קובע) בורב המקרים לא מצריכה החלפת יוניט אור בלם.

 

 

זה או כיוון לא נכון שלו או הגומיה שנמצאת על דוושת הבלם ו"לוחצת" על היוניט, נפלה.

 

 

פורסם (נערך)
התקלה הזאת (דולק קובע) בורב המקרים לא מצריכה החלפת יוניט אור בלם.

 

 

זה או כיוון לא נכון שלו או הגומיה שנמצאת על דוושת הבלם ו"לוחצת" על היוניט, נפלה.

בi30 2009 שהיתה לי הוחלפה היוניט הזו פעמיים בגלל אותו סיפור- המיקרוסוויץ שיושב על גומית דוושת הבלם נדפק שם ( בליווי הידלקות מנורת esp) ושום פתרון אחר שנוסה לא צלח.

ביונדאי לקחו על הסיפור 170 שח פעם שניה( פעם ראשונה תוקן כריקול באחריות) והחלק החזיק 3 שנים.

בלי לזלזל חלילה במקרה הזה בגלל עלות התיקון הנמוכה יחסית העדפתי להחליף את היוניט ולא להתעסק בכיוונים/ אלתורים.

לא יודע אם בקאיה זו אותה עלות אבל אם כן, להחליף בלי לחשוב פעמיים.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

התקלה שגרמה לנורת ESP להידלק הייתה אחרת - אי סגירת מעגל בעת בלימה.

 

פה יש תקלה הפוכה, המעגל סגור כל הזמן.

 

מבנה המתג הזה - הוא מסוג Normally close הוא כזה שהסיכוי למעגל סגור כל הזמן בגלל תקלה במתג עצמו - נמוך מאוד.

 

 

יש שתי תקלות בעיקרון:

 

1. לוחץ על הבלם והאור לא נדלק או שפעם נדלק ופעם לא - זה בסבירות גבוהה היוניט (מתג) עצמו.

2. לא לוחץ על הבלם אבל האור דולק - זה בסבירות גבוה כיוון גובה היוניט או הגומיה שעל הדוושה חסרה.

 

 

זה לגבי מתג שני מגעים. יש מתגים כאלה עם 4 מגעים, זוג מגעים אחד להדלקת אור בלם והזוג השני לדיווח למחשב, שם יכולה להיות תקלה באחד מזוגות המגעים והשני תקין, אבל עדיין ברוב המקרים התקלה היא "מעגל פתוח" ולא "מעגל סגור כל הזמן".

 

 

פורסם

בדיוק ביום חמישי התפוררה הגומיה בת ה15 שנה ביונדאי שלי והתופעה זהה.

 

מדובר בגומיה שעומדת כנגד היוניט אור בלם (מתג הפוך) אשר בעת לחיצה עליו האור כבה וכאשר עוזבים אותו (לחיצת דוושת בלימה) האור נדלק,

 

כאשר הגומיה מתפוררת, אין מה שילחץ על היוניט ועל כן האור נשאר דולק.

 

מדובר בגומיה מאוד פשוטה, במקור היתה עשויה גומי קשיח שחור , כיום כבר יוצא שמדובר במעין פלסטיק שקוף קשיח מאוד.

 

ההחלפה מאוד קלה, פשוט נעיצה לתוך החור הנגדי ליוניט , העלות - 15 שח לגומיה מקורית (זהה ליונדאי וקיה - אותו המק"ט) 32876-36000

 

unit-brakes-light-hyundai-getz-accent-93810-26000-07.jpg

 

והגומיה החדשה עצמה לפני התקנה

 

WhatsApp Image 2019-05-25 at 23.00.51.jpg

 

​בהצלחה!

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

×
×
  • תוכן חדש...