Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2564 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש בתעו"נ מסלול של מערכות מידע - בהחלט משיק למדמ"ח, אם כי אני לא יודע אם לצדדים שמעניינים אותך. איני יודע אם קיים במקום בו אתה לומד.

 

אם לא תשלים קורסים אני מניח שהם ירשמו לך ככשלון, לא בדיוק מה שיאפשר לך להמשיך בלימודים, בודאי לא לעבור למסלול יותר "יוקרתי".

 

"תואר לשם תואר" - אני רואה את זה אחרת. כבר כתבתי קודם, בלימודים האקדמיים אתה רוכש כלים כדי להתפתח, גם אם לכיוונים שונים מאלה המקושרים אינטואיטיבית לכותרת של התואר.

 

ודבר אחרון - הכרתי אנשים שהחלו לימודי רפואה בגיל 30-35, חלקם אחרי שירות צבאי ממושך, חלקם אחרי לימודים במסלולים אחרים. כנראה שאילו היה אפשר היו אנשים שהיו מתחילים במסלול בגיל יותר מאוחר, אבל דומני שגיל 35 הוא הגיל המכסימלי לקבלה ללימודי רפואה (כך היה לפחות בעבר).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

"תואר לשם תואר" - אני רואה את זה אחרת. כבר כתבתי קודם, בלימודים האקדמיים אתה רוכש כלים כדי להתפתח, גם אם לכיוונים שונים מאלה המקושרים אינטואיטיבית לכותרת של התואר.

אני מאוד מסכים עם זה, אפילו ביותר מ-100%, אבל זה מותרות, לצערי הרב.

מנסיוני, אנשים שלומדים תארים "קרובים" בדרך כלל מתקשים למצוא עבודה טובה אחר כך, למרות שאני מכיר כמה שלמדו תעשיה וניהול, התחילו כבודקי תוכנה והתקדמו למשרות יותר נחשקות בזכות המון השקעה עצמית ותמיכה של מקום העבודה.

 

על תחומים אחרים בכלל אין מה לדבר. מי שהולך ללמוד היום מדעי הרוח צריך או להיות בטוח בזה שהוא עילוי, או בזה שהוא פוליטיקאי מעולה, ועדיף שניהם יחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

יבגני - אני מדבר על תחומים משיקים. יש מהנדסי מכונות שהולכים לתכנן מחרשה, יש גם כאלה שיפתחו חלקים ממערכת הבקרה של טיל נ"מ. אמנם התואר שלהם הוא "הנדסת מכונות" או "הנדסה מכאנית" - אבל למעשה הם אנשי פיתוח תוכנה לכל דבר ועניין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יש בתעו"נ מסלול של מערכות מידע - בהחלט משיק למדמ"ח, אם כי אני לא יודע אם לצדדים שמעניינים אותך. איני יודע אם קיים במקום בו אתה לומד.

).

 

מה הכוונה "משיק"?

 

יש את זה איפה שאני לומד (רופין). זאת אפילו ההתמחות בתכנון המקורי.

 

הבעיה - אני לא יודע עד כמה זה בכלל מתאים לפיתוח תוכנה/חומרה, או שזה עוד שיט ניהולי.

 

ניהול זה תחום לדעתי מאוד מעניין, כך גם פיתוח תהליכים בתעשיה. אני פשוט לא רואה את עצמי בזה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לדעתי זה לא באמת קשור לצד הטכני של פיתוח תוכנה.

 

תמיד אפשר להכנס מהחלון, אבל לא לגמרי ברור לי למה, אם אפשר להיכנס מהדלת הראשית. זה גם יכול להיות קל יותר (כלומר למצוא עבודה, לא התואר עצמו).

 

מילא אם היית שני קורסים מסוף התואר, היה לגמרי ברור למה להמשיך. כשעוד לא סיימת שנה ראשונה ורוב המאמץ עדיין לפניך - לי אישית נראה לגמרי מיותר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

פו - אני רואה כאן שתי שאלות:

 

1. האם לסיים את הסמסטר הנוכחי או לפרוש באמצעו - התשובה שלי היא להשלים אותו, לא להשאיר דברים פתוחים, אלא לנסות לנצל את הסמסטר הנוכחי לצבירת הזכויות האקדמיות, בציונים גבוהים ככל האפשר. מבחינתי השאלה היא מה הנזק בפרישה באמצע הסמסטר פתוחה, למרות שהתחושה שלי היא שמדובר בפעילה שעלולה לפגוע באפשרות להחליף מסלול.

 

2. להחליף מסלול לימודים - לגיטימי בכל שלב. השאלה היא האם האופציה הזו קיימת ומה כמות ההשלמות הנדרשות. כיון שמדובר בסיום שנה א' כמות ההשלמות הנדרשת לא יכולה להיות גדולה, מכסימום הארכת התואר בשנה נוספת. שיקול משני למדי.

 

לגבי "כניסה מהחלון" - צריך לדעת מה תכנית הלימודים במסלול של פות"ש. יתכן שזו כניסה מהחלון, יתכן שזו רגל בדלת הראשית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

זה מאוד כללי, אבל זה לא באמת משתווה לתואר שלם במדמ"ח.

 

היו פה לא מעט דיבורים על כמה לא קל לבוגרי מדמ"ח בלי ניסיון למצוא עבודה, אז לא הייתי בונה על תע"נ, ועוד ברופין.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

יש אנשי תעו"נ בוגרי מסלולי מערכות מידע שעוסקים בפיתוח. יש פער אבל הוא ניתן לגישור.

אם אתה יכול לעבור למסלול מדמ"ח יותר טוב, אבל לא קריטי.

ממליץ לא לעצור לימודים. אתה אף פעם לא יודע לאן תתגלגל.פה החינוך הסובייטי עובד לטובתך.

תיקח בחשבון שאת המשוכה הגבוהה ביותר עברת. אתה נמצא בתפקיד טוב וככל שתצבור נסיון יהיה לך קל להתקבל למשרות נוספות.

 

בהצלחה!

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

אני אגיד לך מהניסיון שלי:

בשנה הראשונה למדתי הנדסת מכונות והבנתי שזה לא התחום שבו אני רוצה לעסוק בו אלא חשמל. פרשתי מהלימודים והתחלתי שוב הכל מהתחלה. בראיה לאחור, היו קורסים שחופפים זה לזה, וסתם פרשתי באמצע. יכלתי לסיים את השנה א' במכונות, לבקש לעשות קורסי השלמה של הנדסת חשמל שנה א' (מניח שזה קורס אחד בסמסטר) ולהתחיל שנה ב' בחשמל. כלומר, אני מציע לך (ואדים) לסיים את הלימודים, לראות איזה קורסים חופפים לתואר שאתה רוצה לעשות. לשלם פעמים, או לקבל חלק מהקורסים (הכל תלוי בהסכם שלך מול מוסד הלימודים) ולבזבז זמן יקר.

פורסם
היו פה לא מעט דיבורים על כמה לא קל לבוגרי מדמ"ח בלי ניסיון למצוא עבודה, אז לא הייתי בונה על תע"נ, ועוד ברופין.

 

היופי אצלי זה שאם אני נשאר בחברה שבה אני עובד (אני עובד בחברה הזאת כבר 3.5 שנים, ואנשים נוטים להישאר בה 10 שנים ויותר), אני אקלט בתור מהנדס מן המניין, רוב הסיכויים אפילו יחשיבו לי את הניסיון. זה יותר קל כשאתה בתוך המערכת.

 

הדילמה שלי זה האם להמשיך ללמוד משהו שלא מעניין אותי (טוב, כן מעניין אותי איפשהו, אבל לא רואה את עצמי עובד בזה), אבל אמור להיות יותר קל, או לעבור למסלול (הנדסת מחשבים) יותר נחשב שילמד אותי תכלס מה שאני צריך לדעת (ויהיה חופף לאופק המקצועי שלי), אבל יותר קשה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני נמצא באותה דילמה קרוב ל-6 שנים.

 

אם היו משלמים לי שקל כל פעם שרציתי לעשות הסבה מקצועית למדעי המחשב כבר היה לי משרד בבעלותי במגדל אלקטרה. לא עשיתי דבר בנושא. להפך רק יותר שקעתי בבוץ של מיסוי וחשבונאות. מצד שני מישהו שהכרתי באחד המשרדים הגדולים עשה הסבה מראיית חשבון ל-Data Scientist. אין לי מושג מה הוא עושה, אבל הוא עובד באיזה חברת הייטק ברחובות.

 

אם הוא הצליח לעשות הסבה מ-0 רקע במקצוע ריאלי אני לא רואה סיבה למה שאתה לא תצליח.

 

אם אתה בטוח שיהיה לך יותר כיף בתור מתכנת תרד ל-70% משרה ותתאבד על הלימודים.

 

נסה לקצץ בהוצאות ככל הניתן ואולי אפילו תיקח הלוואה לתקופת הלימודים. הריבית במשק אפסית ובתור מתכנת פוטנציאל השתכרות שלך יהיה משמעותית יותר טוב.

פורסם (נערך)

ודים, לא תצליח לתת את כולך בלימודים שאתה םא רואה את התכלית שבהם.

 

בכל מקרה סיים את הסימסטר כי הקורסים בשנה א הרבה פעמים חופפים ברובם. אחר כך לך םלמוד את מה שאתה אוהב בשביל הכלים ולא בשביל התואר או התעודה.

 

תבדוק את תכנית הלימוקים של הנדסאי בתחום שאתה חוב שמעניין אותך, סיים את התואר, תתקדם ואם תרצה תשלים למהנדס.

 

למד איתי מישהו שכל הלימודים המשיך כי כבר התחיל ואחרי 4 שנים קשות יצא עם תעודת מהנדס מכונות מהטכניון ונרשם ללימודי פסיכולוגיה.

 

עריכה: לימודי הנדסה מכל סוג שהוא הם לא לימודים שיוצאים מהשרוול. לא קל לעשות את זה תוך כדי עבודה במשרה מלאה.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני עושה הסבה מקצועית לתכנות בלי קשר ללימודים (זה חלק מהעבודה שלי כבר עכשיו).

 

ז"א לסיום של התואר, אם לא יקרה שום דבר חריג, אני הולך להגיע עם ניסיון בילט אין.

 

Night Driver,

 

אני לא רואה טעם לפרוש וללמוד הנדסאי, כי הנדסאי לא מקדם אותי לשום מקום, איך שאני רואה את זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...