Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי, תיבת הילוכים ששופצה באופן לא מושלם לפני כ-30k km עושה בעיות. לפני כחודש כשהתיבה היתה קרה, היה משולב הילוך חירום. לאחר נסיעה של מספר ק"מ, כיבוי והתנעה של הרכב, אפשר היה לנסוע באופן תקין לחלוטין.

 

עד כאן נראה כמו שסתומים שזקוקים להחלפה. המכונאי טוען שהשסתומים ברכב הוחלפו לחדשים מקוריים.

 

לאחרונה, אחרי שהתיבה מתחממת המצב מחמיר וההילוכים עוברים בלי הרבה הגיון. בנוסף הרכב יכול בזמן נסיעה להדליק את כל הנורות הקשורות לתיבת ההילוכים אך לא לשלב להילוך חירום והנסיעה תקינה. מידי פעם הוא עלול להתריע על בעיה בתיבת ההילוכים ולשלב להילוך חירום.

 

משהו שנראה יותר כמו בעיה חשמלית כלשהי.

 

המלצות מעניינות מלבד שיפוץ מלא של תיבת ההילוכים?

 

תודה

abcde

פורסם

האופציה ההגיונית ביותר והחכמה ביותר היא לגשת למי שמיתמחה בגירים או ברכבים צרפתיים שייבדוק הייטב והוא זה שייפסוק אם נחוץ שיפוץ לתיבה. לדעתי דרוש שיפוץ ואין מנוס מכך והצצב יחמיר עם הזמן והתופעות ייתכן ויתחילו להיות שכיחות יותר. גיר כזה אגב מפירוק ניתן להשיג בסביבות ה 1000 שח שהוא במצב תקין אבל קודם תבדוק אצל מקצוען אמיתי.

פורסם

מאור, בעבר חשבתי כמוך ואכן נשמע הגיוני לחלוטין. מניסיון עם שני שיפוצים ברכבים שונים, התיבות שרדו פחות מ-30k ק"מ.

לאחד הרכבים החלפתי בהמשך את התיבה לאחת מפירוק בעלות של 1,700 ש"ח כולל עבודה והתוצאה הרבה יותר מוצלחת מהשיפוצים.

 

זו גם ההמלצה של המכונאי שלי. הוא לא מתמחה אומנם בצרפתיות אבל לרכב עם ק"מ כל כך גבוה, מיותר להכנס להוצאות גדולות מידי.

 

תודה

abcde

פורסם

ותספרו לנו איך הנושא התקדם? אם הרכב נוסע תקין, אז יותר הגיוני שיש איזו בעיה חשמלית/אלקטרונית, לא?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, זה מעניין, במקביל לבעיה הזו פתחתי פוסט על החלפת תושבות מנוע. הבעיות בתיבה התחלקו למעבר להילוך חרום כשהמנוע קר, בעיה שאפשר לחיות איתה ובהמשך התחילה התיבה להשתגע בלי שום הגיון.

 

אז אחרי החלפת תושבות המנוע נפתרה גם הבעיה השניה. אני יכול רק לנחש שיש קשר בין הרעידות של המנוע לזה שתיבת ההילוכים תפקדה באופן לא הגיוני.

 

לגבי הבעיה של מעבר להילוך חירום כשהמנוע קר, ננסה להחליף את השסתומים והשמן כשנמצא זמן ונעדכן כאן.

abcde

פורסם

כמה ק"מ עשה?

בק"מ גבוה, לעיתים, לאחר החלפת שמן ו/או שסתומים מתחילה בעיית ה-הורדה להילוך ראשון ששמן גיר חם.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

הרכב נסע כבר 260,000 ק"מ, התיבה שופצה באופן לא מושלם לפני כ-30,000 ק"מ.

כרגע ישנה רק בעיה של מעבר להילוך חירום כשתיבה קרה. מעבר מראשון לשני תמיד עבר עם מכה מלבד בסל"ד גבוה.

 

ב-C5 נוספת שהיתה ברשותי, משנת 2002, הוחלף גיר לאחר שיפוץ לא מוצלח. בגיר המשומש ההילוכים עברו באופן חלק לחלוטין, פשוט לא זיהיתי שזו AL4 ואני בעלים של C5 רביעית בנוסף ל-C4 אחת.

abcde

פורסם
מאור, בעבר חשבתי כמוך ואכן נשמע הגיוני לחלוטין. מניסיון עם שני שיפוצים ברכבים שונים, התיבות שרדו פחות מ-30k ק"מ.

לאחד הרכבים החלפתי בהמשך את התיבה לאחת מפירוק בעלות של 1,700 ש"ח כולל עבודה והתוצאה הרבה יותר מוצלחת מהשיפוצים.

 

זו גם ההמלצה של המכונאי שלי. הוא לא מתמחה אומנם בצרפתיות אבל לרכב עם ק"מ כל כך גבוה, מיותר להכנס להוצאות גדולות מידי.

 

תודה

רמת שיפוץ הגירים בארץ מבחינתי האישית היא לא גבוהה ולא מצדיקה את המחיר וזו לא פעם ראשונה שאני ניתקל ברכבים שבהם שיפוץ גיר מחזיק כל כך מעט. אני מראש לא הולך על השיפוצים האלה ומביא את התיבות מפירוק ומרכיב. גיר תקין מפירוק זה עדיין גיר שלא פתחו לצורך שיפוץ כלשהו ומבחינתי לפחות זה ייתרון שמוכיח עצמו יופי יופי.

פורסם

אבל איך יודעים את מצב הגיר מפרוק?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כמו שיודעים מה מצבו של מנוע מפירוק.. לא יודעים.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

ישנם עסקים כמו שלמה נאור מבית נקופה שמתעסק אך ורק בחלפים כאלה מייבוא עם קמ נמוכים. אני אישית דבר ראשון לוקח מהם וכבר לקחתי מהם. המחירים שלהם מעולים והסחורה שלהם מצויינת!

פורסם
כמו שיודעים מה מצבו של מנוע מפירוק.. לא יודעים.

 

נכון, לא יודעים.

בגלל זה קראתי בפורום לא פעם שדווקא שיפוץ עדיף, כי אתה יודע שמשתמשים ברכיבים חדשים, זה שמקום מסוים אולי לא שיפץ טוב, זה משהו נקודתי.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כל הסיפור הזה של חלקים מיובאים עם ק"מ נמוכים, מאיפה זה בא? באירופה לא נוסעים פחות מבארץ. כמות המכוניות עם גיר AL4 באירופה, נמוכה מואד, באותם שנים הרוב קנו ידני.

 

הגיוני שהחלקים הטובים יותר עם ק"מ נמוך באמת, ימכרו למוסכים מקומיים ולא בסיטונאות לחו"ל.

 

איפה תמצא גיר AL4 שנת 2007 עם ק"מ נמוך שלא עבר שיפוץ?

 

 

×
×
  • תוכן חדש...