Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסכמים - שנה עם הונדה סיוויק Type-R


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רומן אני חושב שארקליטו התכוון לטורקסטיר למשל, ועל זה שכנראה הFK2 זה רכב מאוד לא סלחן, זאת לא קופרה שתוציא אותך מ 90% מהמקרים גם אם תעשה שטויות, צריך לדעת לנהוג כדי להוציא מהרכב הזה ולהנות ממנו, מצד שני זה בהחלט מוגזם התיאור.

היא רחוקה שנות אור מלתת הרגשה שהיא רוצה להכניס אותך בעץ או מעקה או כל דבר מהסגנון.

לגבי החדשה, כמו שכבר ציינתי בגלל שלל סיבות היא אכן מרגישה יציבה יותר (בעיקר בבלימות חזקות) הטוסיק לא ממש יוצא או מקשקש סתם כך, שם צריך ממש להוציא אותו.

 

בעיניי זה (בין היתר) מה שעושה אותה מכונית ספורטיבית טובה. הידיעה שתתוגמל על כל פעולה טובה, אבל גם תוענש על טעויות, גורמת לך לנהוג טוב יותר. אני מרגיש את זה יופי בברז, למשל. לגבי הטורק-סטיר - הוא קיים, אבל לדעתי הוא לא מפריע ומוסיף חן. הרכב עדיין מתקדם לאן שצריך, הדיף עושה את העבודה (למרות שמבין השלישיה המובילה בפיז'ו הוא כנראה עובד הכי טוב והכי חלק). לגבי הטוסיק? זאת הנעה קדמית. אל תבלום עם הגה מופנה, וככל שהמתלים קשיחים יותר (ובסיוויק הם בהחלט קשיחים), אפילו לא קצת - לא ייצא.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה 308 - יודע כל פרט שיש לדעת על הרכב הזה... כולל ירידת ערך לא סבירה בעליל בשנה הראשונה [רכבים נמכרו כבר ב 140-150] וזה עיקר העלות של הרכב. אממה, למי שרוצה להוזיל עלויות, אפשר לקנות רכב בן שנה וחצי שנתיים [כרגע אין, מדבר על עוד כמה חודשים] ולהנות מכל העולמות:

ביטוח זול מאוד, כמה זול? פחות מ 4000₪ למקיף וחובה יחד.

הטיפולים לא זולים כל כך במורשה, וצריך להחליף מצתים כל טיפול שזה קצת מבאס [מצד שני יש לך מצתים טובים ב 200₪ כך שזו לא באמת בעיה].

הדיסקים זה חתיכת קנס רציני, צפונה מ 10K לכל הגלגלים, אבל מקריאה ברשת ושיחה עם חברים שבעלים של הרכב, הדיסקים מדהימים וגם בנהיגה נמרצת יכולים להחזיק 50K [עם חריטה באמצע].

בתמורה מקבלים ברקסים מטורפים של רכבים שעולים פי 3 ו 4 מהרכב הזה.

 

נהגתי בה קצת שבוע שעבר, רכב מצוין עם תמורה לא פחות ממדהימה למחיר לדעתי.

 

 

הברקסים האגרסיבים והמחיר בתחזוקתם מאד הלחיצו אותי טרם הרכישה של ה308.

בסופ"ש האחרון אני וחבר שיש בבעלותו במוו 140 החלפנו רכבים בכביש מעניין וזה היה נחמד לגיוון.

הבלימה ב308 חזקה משמעותית ובכל פעם שהחבר ניסה להאט את הרכב שלי (כשאני לצידו) נדבקתי לשמשה והוא טען שהוא לא רגיל לעוצמת הבלימה הזו.

היום אני כ"כ רגיל לבלמים ורואה בהם אלמנט בטיחותי משמעותי שכן מרחק הבלימה קצרצר וזה מקנה ביטחון רב למצבי קיצון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-140 לא בולמת רע, או פחות טוב (http://www.zeperfs.com/duel6935-5852.htm), אבל תחושת הדוושה שלה (ושל ה-240) היא מהחסרונות הבולטים (בעיניי) של הדגם. אובייקטיבית היא לא באמת רעה, לפחות לא לשימושי כביש. לא גורע מהמצוינות של ה-308 כמובן.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-140 לא בולמת רע, או פחות טוב (http://www.zeperfs.com/duel6935-5852.htm), אבל תחושת הדוושה שלה (ושל ה-240) היא מהחסרונות הבולטים (בעיניי) של הדגם. אובייקטיבית היא לא באמת רעה, לפחות לא לשימושי כביש. לא גורע מהמצוינות של ה-308 כמובן.

 

לפי האתר אפילו בולמת טוב יותר.

נבדוק את הרפידות שלה ואשקיע את כובד משקלי להבא בבלימתה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעוצמת הבלימה נקבעת רק על ידי הצמיג והמשטח עליו בולמים, אולי גם ספוילר מוסיף במהירויות גבוהות.

 

איכות הברקסים משפרת אולי את המודולציה, נותנת תחושה של נשיכה ראשונית ומאפשרת בלימות תחת עומס, וקרור מהיר יותר, מבלי לאבד את הבלמים. ולא עוצמה ראשונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיסקים ב 308 הם של חברה בשם אלקון, מוזמנים לרחרח באתר שלהם עבור מי הם מייצרים.

ד"א, האתר שרומן קישר מגניב ממש ואני הולך לעשות בו שימוש נרחב :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעוצמת הבלימה נקבעת רק על ידי הצמיג והמשטח עליו בולמים

 

כן ולא.

 

כשאתה בולם בכל הכוח אתה תלוי באחיזת הצמיגים (ובמשקל הרכב ומהירותו, כמובן). אבל אתה לא מגיע לעוצמה הזו בן רגע, וככל שהבלמים "נושכים" יותר ניתן לבנות את הכוח מהר יותר, במגבלות מסוימות. כל עוד אתה לא בולם ברגל שמאל, גם לאפקט של בלימת המנוע תהיה השפעה בשלב זה.

 

מאחר וזה מתבצע בתחילת הבלימה, כשמהירות הרכב בשיאה, יש לזה השפעה לא זניחה על מרחק העצירה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הכתיבה

ממש קיוויתי שהיא כן נוחה ביום יום, כי היא מהממת

מה היו הבעיות עם הסקודה?

 

אני לא חושב שאפשר לקרוא לשום רכב בקטגוריה הזאת ״נוח״ הוא בסדר סה״כ פשוט נוקשה מעט זה הכל, כמובן שזה סובייקטיבי..

 

בסקודה היו שטויות ומחלות ידועות כמו ניקלים במסגרות של החלונות שמתנתקים/נשברים ודורשים החלפה.

והיו דברים הזויים, הוחלף מושב נהג, סאן רוף כולל וילון, מזגן שבערך פעם בשבועיים היה מחליט שהוא עובד רק על חימום (לא מצאו את הבעיה אגב).

על פניו לא סוף העולם אבל הזמן, העצבים והיחס...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאפשר לקרוא לשום רכב בקטגוריה הזאת ״נוח״ הוא בסדר סה״כ פשוט נוקשה

 

בסקודה היו שטויות ומחלות ידועות כמו ניקלים במסגרות של החלונות שמתנתקים/נשברים ודורשים החלפה.

והיו דברים הזויים, הוחלף מושב נהג, סאן רוף כולל וילון, מזגן שבערך פעם בשבועיים היה מחליט שהוא עובד רק על חימום (לא מצאו את הבעיה אגב).

על פניו לא סוף העולם אבל הזמן, העצבים והיחס...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

הfk8 נוח מאוד במצב קומפורט בשילוב עם מושב הנהג המעולה הרכב לא פחות נוח מסיוויק דור תשיעי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יעלה בערך 400K, אולי קצת פחות, והאמינות של הרכב ממש לא מצטיינת. אמנם פתרו סופסוף את הבעיה שהייתה להם בראש מנוע, אבל ברכב שאין לא ייבוא בארץ ואף אחד לא באמת מכיר אותו, לא הייתי רוצה לקחת את הסיכון.

 

טייפ-אר חדשה יכולה להיות אחלה מחליפה לטייפ-אר הזאת, אולי לחכות קצת למגאן RS החדשה (או לטרופי אבל זה לחכות עוד יותר), אולי איזה 140/240? M2 משומשת? ניסאן 370Z?

הלוואי עליי להיות בהתלבטות שלך

 

תודה על הסיכום!

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בנאדם מחליף סופרב בטייפ אר ומנסה להיפטר ממנה תוך שנה - ברור שהוא לא יודע מה הוא רוצה, כך שכל ההצעות פה חסרות בסיס. זה כיף לנסות סוגים שונים של רכבים ולכן אני הייתי מציע הפעם ללכת על רכב שטח קשוח, כמו לנדקרוזר. לפחות יהיה קל למכור אותו בן שנה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

מעניין לאן מתקדם מירוץ החימוש של ההנעה הקדמית מכאן.

 

 

לדעתי ילכו לכיוון שפיג'ו הציגה עם ה-308R. מנוע כלשהו לגלגלים הקדמיים ומנוע (או צמד) לאגף האחורי של הרכב. בעצם יהפכו לרכבי הנעה כפולה (או קדמית או אחורית למעשה. בגלל המנועים במיקומים שונים זה אפשרי) וזה, לדעתי, העתיד שנראה בשנים הקרובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...