Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז למה בעצם עם ישראל עף על סקודה?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 2069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שזה בדיוק להיפך, צורת הנהיגה הזאת מחמירה את הפקקים, תיקח רכב אחד שלא מזנק מייד כאשר הרכב לפניו מזנק ותכפיל את זה בכל הרכבים על הכביש ותגיע לפקקי ענק.

 

תדמיין שיירה של 100 רכבים וכולם נוסעים במהירות קבועה של 60 קמ"ש. התנועה זורמת ואין פקק תנועה. עכשיו נניח כי הנהג ה-50 בשיירה הזו מחליט כי בא לו להאיץ חזק, להתקרב לפגוש של הרכב הקדמי ואז לבלום חזק - זה פחות או יותר מה שעושים רוב הנהגים בפקק תנועה. ברגע שהרכב הזה יבלום בעצמה, הרכב שמאחוריו יאלץ לבלום, כלומר כבר ייסע פחות מ-60 קמ"ש, דבר שיגרום לתגובת שרשרת והנה לך איך מתחיל פקק תנועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 329
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יוגב, חכה לפוקוס החדשה (מקווה שהיבואן לא יאכזב/יתעכב וכו').

 

 

תודה,

אבל עקרונית אני לא קונה רכבים חדשים מחברה,וזה לא מבחינה כלכלית.

 

הרכב האחרון שקניתי חדש היה סובארו לאונה אי שם...

מאז זרמו הרבה מים בנהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכות חומרים,סביבת נהג,תנוחת ישיבה,התנהגות שלדה,נוחות,בידוד רעשים

האצות ביניים טובות,בטיחות פסיבית ואקטיבית,מראה טוב זה בונוס.

 

הוזכרה פה כבר, מאזדה 3 האצ'בק - יכולת שיכוך המתלים שלה פחות טובה מגולף או פוקוס, אך היא בסדר ובשום פנים היא לא יכולה להיות מוגדרת כ-"לא נוחה", אם כי היה רצוי שהיא תנעל צמיגים בגודל שפוי יותר. יש לה שלדה מצויינת, והיא מאד מהנה לנהיגה יחסית למשפחתית מודרנית. איכות החומרים שלה טובה מאד, סביבת הנהג גם כן. לחפש רק את גרסת ה-2.0 ליטר...

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדמיין שיירה של 100 רכבים וכולם נוסעים במהירות קבועה של 60 קמ"ש. התנועה זורמת ואין פקק תנועה. עכשיו נניח כי הנהג ה-50 בשיירה הזו מחליט כי בא לו להאיץ חזק, להתקרב לפגוש של הרכב הקדמי ואז לבלום חזק - זה פחות או יותר מה שעושים רוב הנהגים בפקק תנועה. ברגע שהרכב הזה יבלום בעצמה, הרכב שמאחוריו יאלץ לבלום, כלומר כבר ייסע פחות מ-60 קמ"ש, דבר שיגרום לתגובת שרשרת והנה לך איך מתחיל פקק תנועה.

 

 

הרכב שיבלום יבלום למהירות 50 קמ״ש לכל היותר שהיא המהירות של הרכב לפניו ולא מתחת לכך.

 

אבל אני בכל מקרה לא מתכוון לפקק או תנועה איטית בכביש ביניעירוני שנוצר עקב עומס תנועה ללא שמעורבים רמזור או צומת בדרך, אני מתכוון לנסיעה עירונית מרובת זינוקים עקב רמזורים וצמתים אשר עוצרים את התנועה לגמרי ואין אפשרות לנסיעה רציפה בכל מקרה גם אם כל הנהגים יהיו מתואמים ביניהם תיאורטית.

 

אותי מעניין כמה קילומטרז יחזיקו מצמדים בגיר כפול מצמדים בצורת נסיעה רגילה לגמרי ולא בצורת הנסיעה שהמליצו כאן כדי לשמור על המצמדים ובאזור נסיעה עירוני לגמרי ועוד בתוואי הררי? ייתכן שלאור הפחתת עלויות החלפת המצמדים זה עוד סביר להחזיק רכב כזה? אבל השאלה גם אם המצמדים לא יתחממו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון לנסיעה עירונית מרובת זינוקים עקב רמזורים וצמתים אשר עוצרים את התנועה לגמרי ואין אפשרות לנסיעה רציפה בכל מקרה גם אם כל הנהגים יהיו מתואמים ביניהם תיאורטית.

 

למיטב ידיעתי, אין בעיה עם תיבה רובוטית בתוואי עירוני. בתוואי כזה אין שום הכרח "לשרוף" את המצמד.

 

אגב, אפשר להקטין את משך השהיה בסרק משמעותית גם בעיר. סתם דוגמה, לעתים מזומנות אני חולף ברחוב הזה:

 

אפשר לראות שהרמזור רחוק מאוד. מאחר והרמזור מוכר לי בתור אחד עם אדום ארוך מאוד, ומאחר ואין נתיב שעוקף את הרמזור לימין או שמאל, אם אני רואה אותו הופך לאדום כבר ממרחק זה אני מתחיל להאט ומגיע אליו בקצב של צב....צב מת. כי למהר לעצור לא מביא אף אחד מהר יותר לשום מקום.

2018-08-27.jpg

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין כמה קילומטרז יחזיקו מצמדים בגיר כפול מצמדים בצורת נסיעה רגילה לגמרי ולא בצורת הנסיעה שהמליצו כאן כדי לשמור על המצמדים ובאזור נסיעה עירוני לגמרי ועוד בתוואי הררי? ייתכן שלאור הפחתת עלויות החלפת המצמדים זה עוד סביר להחזיק רכב כזה? אבל השאלה גם אם המצמדים לא יתחממו?

 

אין בעיה עקרונית עם תוואי עירוני, שוב - המקרה הנקודתי הנחשב "רגיש" עבור גיר כזה הוא מצב ממושך בו הנהג "זוחל" תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלם. מצב ממושך כזה צפוי רק בפקק קשה מהסוג שתואר מעלה. גם בחנייה, אתה אמור להתקדם (אחורה/קדימה) תוך לחיצה על דוושת הבלם, אבל זה מצב קצר יחסית שגם במכוניות עם גיר ידני, הנהג מתקדם עם חצי-קלאץ' (אני יכול להעיד שמעולם לא נאלצתי להחליף מצמד במכונית הידנית שלי, ומכרתי מכונית עם 160K ק"מ עם מצמד מקורי).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ההבדל ברכב ידני בין חצי קלאץ׳ בחנייה או בתחילת לנסיעה לבין חצי קלאץ׳ בזחילה בפקק, בגלל שהפעולה ממושכת יותר בפקק אז הוא מתחמם יותר ונוצר בלאי? זה העניין?

 

הרי גם בפקק עוצרים כל כמה רגעים מה שאמור לתת לקלאץ׳ קצת זמן לנוח, זה לא זחילה ללא הפסקה, זה נגיעה להתקדם, עצירה, שוב נגיעה ואז שוב עצירה. זה באמת מזיק כל כך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שזה מזיק. זה מגביר את הבלאי. עוד בעיה ברובוטיים היא שמחזיקים את האוטו עם גז בעליה ולא עם הבלם. זה שוחק אפילו יותר מזחילה בפקק, לכן הרבה נהגים שלא מנוסים בגירים האלה מחממים מצמדים בעליות.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור אם המשתמש הממוצע שהוא לא מקצוען כמוכם איך בדיוק להתנהג עם הגיר בעליה או בירידה או בזחילה שיקנה משהו אחר.

הרי אתם בעצמכם אומרים שצריך לדעת איך לתפעל את התיבה, הבעיה שהתיבה משווקת כתיבה ללא התערבות הנהג וזה לא נכון במקרה הזה.

אני נוסע איך שבא לי עם התיבה האוטומטית שלי והיא פשוט עובדת ללא תקלות. לא חושש מהוצאה של 8000 שקל דקה לאחר תום האחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדמיין שיירה של 100 רכבים וכולם נוסעים במהירות קבועה של 60 קמ"ש. התנועה זורמת ואין פקק תנועה. עכשיו נניח כי הנהג ה-50 בשיירה הזו מחליט כי בא לו להאיץ חזק, להתקרב לפגוש של הרכב הקדמי ואז לבלום חזק - זה פחות או יותר מה שעושים רוב הנהגים בפקק תנועה. ברגע שהרכב הזה יבלום בעצמה, הרכב שמאחוריו יאלץ לבלום, כלומר כבר ייסע פחות מ-60 קמ"ש, דבר שיגרום לתגובת שרשרת והנה לך איך מתחיל פקק תנועה.

 

בדיוק.

אני מתחרפן מצורת הנהיגה הלא חכמה של אנשים, כשיכול להיות לך כביש רחב עם 3-5 נתיבים ובמקום לנסוע בכיף, כל כמה זמן צריך לבלום ולפעמים גם מגיעים לעצירה מוחלטת גם בנתיב הכי שמאלי לכמה שניות.

אני די בטוח שזה נגרם בגלל מה שחן אמר בנוסף לביריונות של אנשים שנדחפים לנתיבים וגורמים לרכבים לבלום בלימת חירום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור אם המשתמש הממוצע שהוא לא מקצוען כמוכם איך בדיוק להתנהג עם הגיר בעליה או בירידה או בזחילה שיקנה משהו אחר.

הרי אתם בעצמכם אומרים שצריך לדעת איך לתפעל את התיבה, הבעיה שהתיבה משווקת כתיבה ללא התערבות הנהג וזה לא נכון במקרה הזה.

אני נוסע איך שבא לי עם התיבה האוטומטית שלי והיא פשוט עובדת ללא תקלות. לא חושש מהוצאה של 8000 שקל דקה לאחר תום האחריות.

 

אם המשתמש הממוצע לא יודע לנהוג אז שלא יקנה רכב רובוטי.

 

לעמוד בעלייה על דוושת הגז במקום על הבלם לא בריא גם לגיר אוטומטי קונבנציונלי אבל מה שחשוב להבין שנהיגה על רובוטי דורשת הבנה כמו נהיגה על ידני.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה על גיר ידני, במלוא הכבוד, לא דורשת סט כישורים של איירטון סנה. עד לא מזמן רוב המכוניות בכביש היו ידניות ואף אחד לא עשה מזה עניין. חלק מההיטמטמות ההולכת והגוברת כנראה. נהיגה על גיר ידני, וגם על גיר רובוטי, היא לא מדע טילים. אף אחד לא מבקש מהנהג הממוצע לקחת אייפקסים במהירות שיא, מדובר בתפעול רכב בסיסי ביותר.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון הזה מתחיל להעלות גיחוך.

מצד אחד אנשים משבחים את האיכות והנדסת האנוש של הרכבים האלה, אך מצד שני מנסים לחנך כאן את כולם שהם (האנשים) מקור הבעיה.

 

מצטער, מוצר שהאדם הנוהג בו צריך להרגיל את עצמו אליו ולא להיפך הוא מוצר עם הנדסת אנוש דפוקה פר הגדרה, שכן האדם מהצע הסתגלות למכונה ולא הפוך.

 

מוצר צרכני טוב הוא כזה שמתאים את עצמו לאכלוסיה ולא להיפך.

Dsg = אבסורד, הליכה אחורה. אלמלא תקנות הזיהום אפילו וואג כבר גונזים את הצרה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האבסורד הוא לא שאנשים צריכים להתאים את עצמם למוצר, כי אתה מתאים את עצמך לכל מוצר, לא רק מכונית. ממשק של טלפון, כפתורים של חולצה, מנגנון פתיחה של אבזם של חגורה - הכל. רק כאן משום מה אנשים מתעקשים שכשהם נוהגים לא נכון, הרכב אמור לספוג את זה ואם לא, זאת תקלה.

 

מה שבכל זאת לא שולל את זה שהגיר הזה הוא תקלה ניידת בלי קשר לאופי השימוש.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...