Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2860 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא green, זו פשוט צורת נהיגה נכונה בפקקי תנועה. אין אפשרות למנוע עומס תנועה בשל קיבולת הכביש, אך אם כולם היו נוהגים בצורה נכונה היית זוחל ב-10-30 קמ״ש לאורך רוב ציר העומס במקום עצור-סע מעצבן כל מספר מטרים. עומסים נוצרים בעיקר בשל צורת הנהיגה שאתה מתאר.

  • תגובות 329
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אני חושב שזה בדיוק להיפך, צורת הנהיגה הזאת מחמירה את הפקקים, תיקח רכב אחד שלא מזנק מייד כאשר הרכב לפניו מזנק ותכפיל את זה בכל הרכבים על הכביש ותגיע לפקקי ענק.

 

ואני לא חושב שזאת צורת נהיגה נכונה להבדיל מתנוחת ישיבה וכיוצ"ב. כאן כבר מדובר בצורת נהיגה לא נכונה פשוט כדאי למנוע בלאי לרכב.

 

אני בוודאי לא מזנק כאחוז אמוק בכל פעם שהרכב שלפני מזנק, אלא אני מסתכל גם על התנועה לפניו ובודק האם יש מרחק סביר שמצריך זינוק.

 

אבל אני לא נמע מלזנק בגלל מחשבה על בלאי המכלולים ברכב.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אני נוהג בידני ויש משהו במה ש green אומר מהבחינה הזו שלפחות את הנהגים הישראלים זה יכול להרגיז, לרוב זה לא מגיע לרמה של צפירות רמות כמו עיכוב ברמזור אבל אתה רואה במראה האחורית שהבנאדם מתרגז עם עצמו, שיש לו מבט של ״תזוז כבר״ או שנותנים צפירה קטנה.

 

יכול להיות שבאירופה איפה שיש הרבה רכבים ידניים כולם מורגלים בזה אבל את הישראלי הממוצע על האוטומט זה מעצבן שאני מחכה שיווצר מרחק ממולי כדי להתחיל בנסיעה.

 

אישית אני חושב שהכי ״טבעי״ והגיוני בגיר ידני זה להרים חצי קלאץ׳ ולזחול, זה חסר מאמץ ולא דורש מחשבה וזה משהו שהבנאדם הממוצע נוטה לעשות אינטואיטיבי עד שמסבירים לו שזה אסור. אבל למה בעצם זה אסור? אני חושב שככה זה היה צריך להיות, שיבנו ויתכננו רכבים בצורה כזו שזה לא ישחק אותם לזחול עם חצי קלאץ׳, זו בסך הכל צורת נהיגה לא תובענית שאמורה להיות לגיטימית לדעתי בשימוש ברכב בפקקים. לא רואה סיבה שיגבילו את הנהג הממוצע שרוצה פשוט להתקדם כמה סנטימטרים עם הרכב בלי שזה יהיה כזה אסון.

פורסם

גם אני רגיל לנהוג באופן מתון ולא ללוחץ על הגז אלא נותן להרכב לצבור מהירות בגלישה.

זה לא עניין של צריכת דלק או שחיקת ברקסים מוגברת - אלא צורת נהיגה שסיגלתי לעצמי לאורך השנים.

 

 

כל זה יפה כשמדובר על זחילה איטית בטור ולא לפני רמזור (ירוק) שמישהו מחליט לזחול לאיטו (או בכלל לעצור) וגורם לך גם לפספס את הרמזור וגם לפקקים מיותרים. (אני נתקל בזה הרבה במיוחד למי ששקוע בפלאפון ולא בכביש)

פורסם (נערך)
אני חושב שזה בדיוק להיפך, צורת הנהיגה הזאת מחמירה את הפקקים, תיקח רכב אחד שלא מזנק מייד כאשר הרכב לפניו מזנק ותכפיל את זה בכל הרכבים על הכביש ותגיע לפקקי ענק.

 

ואני לא חושב שזאת צורת נהיגה נכונה להבדיל מתנוחת ישיבה וכיוצ"ב. כאן כבר מדובר בצורת נהיגה לא נכונה פשוט כדאי למנוע בלאי לרכב.

 

זו כן צורת נהיגה נכונה, ולא רק מבחינה של שמירה על המכלולים: הסיכוי לפגיעה מאחור גדול יותר כאשר מאיצים ואז עוצרים כל חמשים מטר; התנועה זורמת משמעותית יותר לאט במצב זה, וכך הלאה.

 

זה גם נותן לך משהו לעשות בזמן הפקק.

 

אני נוהג בידני ויש משהו במה ש green אומר מהבחינה הזו שלפחות את הנהגים הישראלים זה יכול להרגיז, לרוב זה לא מגיע לרמה של צפירות רמות כמו עיכוב ברמזור אבל אתה רואה במראה האחורית שהבנאדם מתרגז עם עצמו, שיש לו מבט של ״תזוז כבר״ או שנותנים צפירה קטנה.

 

אני לא יכול לתת לעצבים של נהג אחר להכתיב לי את אופן הנהיגה. זה לא שיש כאן אפשרות להתקדם מהר יותר. אם יש מישהו שמרוויח מזחילה לאורך הפקק זה לא אני - זה הנהגים מאחוריי. הם אלו שיצאו מן הפקק מהר יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני שנאתי את צורת הנהיגה הזאת עם גיר ידני ואני אשנא אותה גם עם גיר dsg.

 

זאת צורת נהיגה שלכאורה נינוחה, שכן לאן אתה ממהר ומה הדחיפות לזנק מייד כשצריך לזנק, למה לא לחכות קצת שהתנועה תתקדם?

 

בפועל זאת צורת נהיגה שגורמת בדיוק ההיפך, תחושת חוסר נינוחות, חוסר טבעיות, מצריכה תכנון ומחשבה מיותרים, גורמת לחוסר נעימות כלפי מי שאיתך ברכב ומהנהגים סביבך שלא מבינים מי האיבציל הזה ומי נתן לו רישיון נהיגה.

 

זאת צורת נהיגה שמרגיזה את הרכבים סביבך.

 

לא תודה.

 

למה אני צריך לנהוג ככה ברכב חדיש? יש לי תשובה, אני לא צריך יש רכבים עם גירים נורמאליים.

נדמה לי שיש לך נירו, אז גם אם הטיעון שלך עושה שכל והוא עושה, אולי כדאי לך בכל זאת ללמוד איך נוסעים בפקקים עם גיר רובוטי.

פורסם

דווקא בנירו הוא גולש בפקקים על מנוע חשמלי, אז בשבילו העצות האלה לא רלוונטיות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

באיוניק (או יותר נכון, באקזמפלר שלי) יש עניין די בעייתי עם זחילה בפקק. ברגע שאני עוזב לחלוטין את הבלם ונותן לרכב לגלוש, כל עוד המהירות לא עברה את ה 10~ קמ"ש, נגיעה חוזרת הכי קלה בדוושת הבלם (ברמה של מילימטר פנימה, רגע אחד לפני שאורות הבלם נדלקים) מלווה במכונת כאילו הפעלתי מהלך הרבה יותר רציני של דוושת הבלם. הדרך היחידה להמנע מזה היא לתת את הבלימה הראשונית ולהשאיר את הרגל ממש בקטנה על דוושת הבלם ולהפעיל מעט יותר לחץ בכל פעם שצריך לבלום. אם זה שוחק במצב כזה את המצמד או לא, סביר להניח שלא, אבל זה בהחלט מעצבן, גם אותי וגם את הנוסעים (אם יש). במוסך המורשה נמסר בתגובה "זה תקין" ; לך תתווכח.

 

באקזמפלר של ידידה מהבאצ'ים הראשונים (שבע ספרות, עם מצבר 12v ששוכן מתחת לדלתית בתא המטען) הרכב מתנהג הרבה יותר טוב מהבחינה הזו, אך ישנם רעשים די מוגזמים ממכלולי הבלימה (שמקורם נעוץ בקאליפרים, ככל הנראה), בעיקר בחלק האחורי של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

אכן בנירו מנוע החשמל מניע את הרכב במהירויות נמוכות,

 

לנירו יש גם אחריות של חמש שנים, אז אפילו אם זה לא היה המצב, ממילא אפשר היה לנהוג בו "באופן רגיל" בתקופת האחריות (אני מניח ששחיקת מצמדים בתקופת האחריות היא בגדר תקלה שמכוסה באחריות ולא בלאי שלא מכוסה).

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

ואצלי זה גירסת "leasing competizione tributo avis".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חייב לומר שמכל הדיון (האורך) כאן יצאתי יותר מחוזק לא לרכוש את קבוצת VAG

למרות שמאוד רציתי אחרי עשרות שנים עם רכבים יפנים (לרוב) לפעמים אירופים (פורד,לנצ'יה,אלפא,פיאט,פיג'ו ועוד) כן לרכוש את הרכבים שלהם - כי אני מתגעגע מעט לחוויית נהיגה שחוויתי בעבר (לרוב גיר ידני) יצאתי מאכזב.

 

אין ברירה - צריך להתביית על משהו אחר.

פורסם
חייב לומר שמכל הדיון (האורך) כאן יצאתי יותר מחוזק לא לרכוש את קבוצת VAG

למרות שמאוד רציתי אחרי עשרות שנים עם רכבים יפנים (לרוב) לפעמים אירופים (פורד,לנצ'יה,אלפא,פיאט,פיג'ו ועוד) כן לרכוש את הרכבים שלהם - כי אני מתגעגע מעט לחוויית נהיגה שחוויתי בעבר (לרוב גיר ידני) יצאתי מאכזב.

 

אין ברירה - צריך להתביית על משהו אחר.

 

אם אין לך בעיה לנהוג על רכבים ידניים רכבי VAG מאוד מומלצים, ומהנים לנהיגה. או שתקנה את הדגם הDSG ותחליף כל פעם שנגמרת האחריות.

פורסם

מה בשבילך הנאה מנהיגה?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אם אין לך בעיה לנהוג על רכבים ידניים רכבי VAG מאוד מומלצים, ומהנים לנהיגה. או שתקנה את הדגם הDSG ותחליף כל פעם שנגמרת האחריות.

 

חיפשתי הרבה, כמעט שאין. (כל חיי נהגתי בידני)

אני מחזיק רכבים להרבה שנים. (5 לפחות)

 

מה בשבילך הנאה מנהיגה?

 

 

איכות חומרים,סביבת נהג,תנוחת ישיבה,התנהגות שלדה,נוחות,בידוד רעשים

האצות ביניים טובות,בטיחות פסיבית ואקטיבית,מראה טוב זה בונוס.


×
×
  • תוכן חדש...