Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז למה בעצם עם ישראל עף על סקודה?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 2068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 329
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כי כל אחד מתאים את עצמו, לכל דבר. כשאתה עובר מפיילוט לפארקר אתה משנה את עוצמת הלחיצה, אז במכונית לא תעשה התאמה?

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית שייך לאסכולה שאם המוצר דורש ממך להתנהג "לא רגיל", משהו בו לא מתאים להמונים (שימו לב - להמונים, לא ליחידים מיוחדים שאוהבים את השוני בו).

אמנם בגיר DSG עסקינן, ואני חושב שהפרשנות של "צריך להתנהג אחרת לגמרי" קצת דרמטית. היו לי 2 איביזות בעלות הגיר הזה (אחת מהן אפילו עם הדור הראשון שלו שומו שמיים!) ובאמת הכל היה בסדר, נהגנו רגיל במשך 3 שנים בכל אחת ולא החלפנו קלאצ'ים או מכטרוניקס. לרוב מתנהג יותר טוב מכל גיר פלנטרי "עממי" שאני מכיר.

 

אם מסתכלים לעתיד (טסלה כבר נותנת לנו טעימה), מנועים חשמליים כבר לא דורשים גיר מתוחכם או מתחכם. מספיק גיר הפחתה רגיל (טסלה עובדים עם "הילוך אחד" ביחס 1:10, לפחות במודל S).

בחזרה להווה, אם אתם חושבים שנדרש סיגול הרגלי נהיגה בעייתיים, תעברו כולם לגיר רציף ושלום על ישראל, האם זה מה שקורה בפועל? (אין צורך לענות לי על זה :wink: ).

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר יותר מ 35 שנות נהיגה, ו 20 שנים עבודה במוסך, ומבלי להתחייס לקדמה במערכות הבטיחות המתקדמות [יחסית] ברכב, מבחינתי , לנהג, DSG עם פלאפים זו המצאת המאה. 10 שנים עם DSG והכל בלי עיין הרע ממש סבבה .

אני זוכר את הימים בהם רק ברכבי מירוץ היו פלאפים או משהו דומה בגלגל ההגה על מנת להחליף הילוכים וזה היה מושא לקנאה גדולה לחובבי נהיגה.

 

כל שנרשם כאן זה "איך לשמור על אריכות ימיו של תיבת ה DSG"

 

ומי שלא מתאים לו DSG כי זה "דפוק" או "לא מספיק טוב" אז יש הרבה דגים בים וירכוש / רכש רכב אחר.

 

הויכוח מיותר.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן, עשרות שנים נהגנו באותה צורה של "לרכב על הברקס" בתיבות פלנטאריות אוטומטיות. הגיע ה-DSG ופתאום לא כך נוהגים. ולמה? כי זו לא תיבה אוטומטית.

 

אבל מה לעשות שהתיבות הללו נמכרות כאוטומטיות, כלומר, אתה משלב ל-D ומאותו רגע התיבה אמורה לדאוג להחלפות ההילוכים. אם וואג, או כל יצרן אחר של תיבות רובוטיות, היו חושבים שהמצב האוטומטי יהרוס את התיבה, לא היו מאפשרים תפעול אוטומטי - היית צריך לתפעל את הידית (או פלפים) בעצמך.

 

וברגע שהתפעול הוא אוטומטי - במיוחד במקום שבו אתה "נזקק" לזה יותר מכל, קרי, בפקקים - אתה אמור להיות משוחרר מהתיבה. לחלוטין. לא "לשמור בהילוך" ולא נעליים. ועזוב כרגע את הדיון שהתפתח קודם, איך אמורים לנהוג בפקק (לשמור רווחים וכדומה). אני מדבר על הטכנולוגיה עצמה שרק מתי-מעט מהציבור הרחב, כמונו פה בקארספורום, יודעים לתפעל ומתפעלים אותה כמו שצריך.

 

ואני מתנצל כי אני חוזר על עצמי (כתבתי את זה מקודם בדיון עם מני), אבל נגיד שאני אטרח לבצע את זה - אין שום אפשרות מעשית שאשתי, אחותי, בעלה או האחיינים שלי, לצורך הדיון, יעשו את זה. כי כך הם יודעים וכך הם מכירים ואף אחד לא יטרח ללמד אותם אחרת כי, בכל הכנות, אין סיבה לזה כשהם נוהגים ברכב אוטומטי. וכאמור - הוא אוטומטי. הטכנולוגיה לא מעניינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם אנקדוטה אבל אמא שלי בת ה 65 עד לא מזמן נהגה במשך יותר מ 25 שנה ברכבים ידנים (בשנים האחרונות המשפחה עברה לאוטומט), כשהסברתי לה על כל מני כללים ידועים לגבי רכבים ידניים כמו לא להשאר עם הקלאץ' לחוץ בעמידה ברמזור או לא להתקדם בפקקים עם חצי קלאץ' היא אמרה שהיא תמיד נהגה ככה במשך עשרות שנים על פני מספר רכבים מיצרנים שונים כולל צרפתיות (קליאו ישנה) ולעולם לא היו בעיות, בחיים לא הלכו מצמדים, בקושי חוותה תקלות טכניות בכלליות עם רכבים וזה כשהיא נהגה כל בוקר לבאר שבע במשך שנים על שנים (וכולם יודעים שתמיד בכניסה יש פקק)

 

זה קצת משעשע, כאילו ככל שאתה מודע ככה יש לך יותר כאב ראש, ודווקא האנשים הפשוטים שפשוט נוהגים מבלי לבלבל את המח הרכב שלהם פשוט "עובד".

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מה לעשות שהתיבות הללו נמכרות כאוטומטיות, כלומר, אתה משלב ל-D ומאותו רגע התיבה אמורה לדאוג להחלפות ההילוכים.

 

אם היה כאן צורך בהסתגלות ולימוד של מספר רב של כללים אז הייתי מבין. אבל כולו מדובר על צעד אחד, פשוט.

 

כללים ידועים לגבי רכבים ידניים כמו לא להשאר עם הקלאץ' לחוץ בעמידה ברמזור.

 

רק אחרי שנעצרו מאחוריך עוד שתי מכוניות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה כאן צורך בהסתגלות ולימוד של מספר רב של כללים אז הייתי מבין. אבל כולו מדובר על צעד אחד, פשוט.

...

ומי זה שאמור ללמד את כלל הנהגים ליישם את הכלל זה? אתה? הסוכן של וואג שמוכר להם את הרכב? מורה הנהיגה שבעצמו לא יודע מה הוא עושה? זה נכון בתיאוריה. מעשית - אי אפשר לחנך את כל העולם, וכפי שרשמתי כבר פעמיים, לא צריך לחנך את כל העולם בתיבה אוטומטית אמיתית.

 

טוב, חזרתי על עצמי מספיק. אני רק רוצה להוסיף, כאחד שיש לו אח שגר באוסטריה (ונמצא בברנז'ה המוטורית המקומית) - מסתבר שגם שם יש בעיות DSG, שאמנם פחותות בהרבה ממה שאנחנו שומעים כאן (כי בכל זאת עדיין נמכרות הרבה יותר ידניות באירופה). אבל הפלא ופלא - גם האוסטרי הממוצע כנראה לא יודע לנהוג עם תיבה רובוטית בפקקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אחרי שנעצרו מאחוריך עוד שתי מכוניות.

 

רק אחרי שנעצרו מאחוריך עוד שתי מכוניות? מה??

 

להחזיק את הקלאץ' זה פשוט שוחק אותו לפי הספר, מה הקשר למכוניות מאחוריך.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, טוב לדעת שנשארו כאן חובבי רכב עם ראש על הכתפיים בפורום שמתסכלים על הדברים אובייקטיבית.

תגובות שמנסות לחנך אנשים איך לנהוג ברכב "אוטומטי" (או לפחות לפי איך שנציגי היצרן מנסים לשווק אותו) הן תגובות שבעיקר מנציחות את הבעיה של הגיר הזה, או לפחות את היישום שלו ב"רכב להמונים" (או שנאמר פולסוואגן?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אחרי שנעצרו מאחוריך עוד שתי מכוניות? מה??

 

להחזיק את הקלאץ' זה פשוט שוחק אותו לפי הספר, מה הקשר למכוניות מאחוריך.

 

הקשר הוא שעד שלא נעצרו מכוניות מאחוריך אתה חשוף לפגיעה מאחור, ורצוי להשאיר לעצמך את האפשרות להתקדם לפנים ולברוח הצדה, ולכן יש להישאר בהילוך. שתי מכוניות (או רכב כבד אחד) נותנות מחסה סביר.

 

השחיקה של המצמד במצב זה זניחה, בוודאי אם אתה לא סתם ממהר לעצור בכל רמזור אלא לוקח את הזמן עד שאתה מגיע אליו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, טוב לדעת שנשארו כאן חובבי רכב עם ראש על הכתפיים בפורום שמתסכלים על הדברים אובייקטיבית.

תגובות שמנסות לחנך אנשים איך לנהוג ברכב "אוטומטי" (או לפחות לפי איך שנציגי היצרן מנסים לשווק אותו) הן תגובות שבעיקר מנציחות את הבעיה של הגיר הזה, או לפחות את היישום שלו ב"רכב להמונים" (או שנאמר פולסוואגן?)

תודה, אבל שלא יהיה לך ספק - אני מסכים עם רומן, מני, חן וכל מי שכתב על איך צריך לנהוג רכב רובוטי בפקקים (וגם על דרך הנהיגה בפקקים בכללי). אני אפילו חושב שצריך ליישם את הכלל לכל התיבות הרובוטיות (חד מצמדיות) ולא רק ל-DSG.

 

אני רק טוען שזה לא ישים להגיד לאנשים שקונים את הרכבים כאוטומטיים לנהוג אחרת ממה שהם רגילים, כי הרכבים לא באמת אוטומטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מסכים שככה צריך לנהוג בפקקים ואף נוהג בעצמי כך, אך מתנגד להאשמות הנזרקות כאן כלפי האנשים שלא נוהגים כך ויוצרים בעקבות כך בלאי ברכבם הרובוטי.

 

אם הכל היה על גלוי ופתוח על השולחן, אז הייתי מסכים בהאשמת הנהגים. כל עוד הכל פועל בצורה בה רק מי שחותר למידע מודע לכך שיש צורך להתנהג ברכב כזה בשונה מרכב פלנטארי "רגיל" - זוהי אשמת (ואחריות) היצרנים והיבואנים, ורק הם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר הוא שעד שלא נעצרו מכוניות מאחוריך אתה חשוף לפגיעה מאחור, ורצוי להשאיר לעצמך את האפשרות להתקדם לפנים ולברוח הצדה, ולכן יש להישאר בהילוך. שתי מכוניות (או רכב כבד אחד) נותנות מחסה סביר.

 

השחיקה של המצמד במצב זה זניחה, בוודאי אם אתה לא סתם ממהר לעצור בכל רמזור אלא לוקח את הזמן עד שאתה מגיע אליו.

 

את האמת עד עכשיו התנהלתי בצורה של "לשמור על המצמד" מה שאומר להכנס לניוטרל בכל הזדמנות שאפשר. לא חשבתי על מה שאתה אומר, למרות שבהערכה שלי אם מישהו יכנס בי מאחור אז בכל מקרה לא יהיה לי זמן באמת לברוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהערכה שלי אם מישהו יכנס בי מאחור אז בכל מקרה לא יהיה לי זמן באמת לברוח.

 

דווקא יש. אם אתה עומד ומסתכל במראה עד שאתה מקבל "כיסוי" אתה לומד להעריך כמה מהר רכבים מתקרבים אליך ומתי הם פשוט לא יספיקו לעצור בזמן: מבדיקות בציי רכב, מספר רב של נהגים הבחינו בנהג שבסוף פגע בהם מאחור אבל לא עשו שום דבר בנידון.

 

אבל האמת היא שברוב הזמן לא צריך לשבת על המצמד בתרחיש כזה. אם אתה פשוט מתחיל להאט מוקדם יותר, אתה נותן לרכבים שמאחור הזדמנות "להדביק" אותך עוד בתנועה, כך שבנקודה שבה אתה נעצר כבר יש לך את ה"כיסוי" הדרוש ואתה יכול לצאת לסרק מיד.

 

אבל בכביש ריק או כשלא תכננת נכון (קורה) אז לעצור מוקדם, בהילוך, ולהסתכל במראות זה בהחלט פתרון מועיל. אחרי שנעצרות מאחוריך שתי מכוניות, אפשר להתקדם קדימה ולעבור לסרק.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...