Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב חודשי בכרטיס האשראי


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 2102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נסה לשכור רכב, לעשות מנוי לטלוויזיה בלוויין או לפתוח קו סלולרי בישראל בלי כרטיס אשראי (אהיה לארג', אשאיר לך את הכרטיס דביט), ותחזור לדווח על תוצאות.

 

נכון, כי כל מה שיש בישראל זה כרטיסי אשראי. באירופה אני יכול לשלם על הכל בדביט או לחילופין ישירות דרך הבנק בכמה לחיצות בטלפון. ככה אני משלם למשל על האינטרנט כל חודש.

 

דאסטוניה ידועה בכך שהיא עברה מהפיכה דיגיטלית מוקדמת מאד, ונתקלתי בדברים דומים גם באיסלנד - מקומות שעובדים רק עם כרטיסי אשראי. אבל ההתרשמות שלי במדינות גדולות כמו גרמניה היא שהמזומן הוא השולט. שוב, איזו התרשמות של תייר, לא סטטיסטיקה מדעית.

 

בארץ מי שגורלם שפר פחות מנועים מלקבל כרטיס אשראי. ויש בחברה הישראלית מגזרים שלמים שמתנהלים במזומן בלבד, כנראה שאחראים לחלק גדול מאד מהכלכלה ה"שחורה" שממנה אנחנו סובלים - אבל זה נושא לדיון עם ארובות גדולות להוצאת קיטור.

 

אח שלי גר בברלין והוא לא משתמש בכלל במזומן. פתח חשבון ב-N26, בנק בלי סניפים, ומשתמש רק בכרטיס הדביט. אין עמלות, אין הפתעות.

 

בארץ מי שגורלם שפר עליהם פחות צריכים (אם זו הייתה מדינה נורמלית) לקבל כרטיס דביט בחינם ולהתנהל איתו במקום במזומן. זה גם היה מקטין משמעותית את הכלכלה השחורה, ולא סתם יש מדינות אירופאיות שמנסות כיום להגביל מאוד את המזומן שמסתובב בשוק.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שדרך הכי יעילה להגביל את מחזור המזומן בשוק זה פשוט לאט לאט להשמיד שטרות ישנים ולא להנפיק שטרות חדשים.

 

למרות שבמקרה כזה גורמים שרגילים לכלכלה שחורה, פשוט יעברו להשתמש במטבע זר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו נכנסנו לפוליטיקה.

 

גם בארץ יש רצון לצמצם את השימוש במזומן, מנסים להגביל היקף עסקות מזומן. אני לא מצליח להבין איך רוצים לאכוף דבר כזה כל עוד לא מחסלים את המזומן. מכל מקום, כידוע, אחד המגזרים שחיים במזומן הוא גם אחד המגזרים החזקים בפוליטיקה, כך שכנראה שנגזר עלינו להתקע עם המזומן.

 

היה גם איזה מהלך של הנגשת כרטיס הדביט, לא ברור לי מה עלה בגורלו.

 

רוני, השאלה החשובה היא האם כרטיס הדביט הוא גם כרטיס מזוהה או שהוא אנונימי?

 

ועניין אחרון - יש בארץ אוכלוסיות לא קטנות שחוששות מכרטיס האשראי. לא מבינות איך הדבר הזה פועל, ולכן גם נמנעות משימוש בו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, השאלה החשובה היא האם כרטיס הדביט הוא גם כרטיס מזוהה או שהוא אנונימי?

 

ועניין אחרון - יש בארץ אוכלוסיות לא קטנות שחוששות מכרטיס האשראי. לא מבינות איך הדבר הזה פועל, ולכן גם נמנעות משימוש בו.

 

מזתומרת אנונימי? השלי שלי עליו והסכום יורד ישירות מחשבון הבנק שלי.

החשש מכרטיסי האשראי זה בדיוק מה שיורד לך בשימוש בכרטיס דביט - זה בדיוק כמו מזומן, רק בלי להתעסק עם המזומן.

 

פה ב-99% מהעסקים אתה יכול לשלם עם כרטיס. זה ברמה שאני מכיר הרבה אנשים שפשוט לא מסתובבים עם מזומן בכלל. אתה משלם עם כרטיס כשאתה קונה ארטיק במכולת (לרוב זה קונטקטלס ככה שאפילו לא צריך להכניס קוד).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון למשהו שהוא בעצם כרטיס נטען. עד כמה שהבנתי, ייתכן מאד שאני טועה, זה מקובל מאד במדינות מסוימות.

לגבי הקונטקטלס, נדמה לי שכבר הזכרתי, נעשה איזה ניסיון אתו בארץ שנכשל. אני גם לא מבין מה הערך המוסף שלו, הרי ממילא צריכה להתבצע תקשורת, אז במה הוא באמת מועיל, חוץ מתחושת החדשנות בקניות קטנות?

וכמו שכבר כתבתי - אותי המזומן משמש רק לתשלום לעוזרת. אפילו מקום שמור ברכבת או ליטר חלב אני משלם בכרטיס.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקשורת בקונטקטלס יותר מאובטחת כי פרטי הכרטיס עצמו לא עוברים לסוחר. התשלום עצמו מהיר פי 2 - שמים את הכרטיס ליד הטרמינל לשתי שניות וזהו. לא צריך לחכות, לא צריך להתעסק עם מזומן, לא צריך להתעצבן שהזקנה שלפניך בתור במכולת לא מוצאת את המשקפיים ואז לא מצליחה להכניס את הקוד שלה נכון. שלא לדבר על זה שבמקרים מסוימים לא חייבים בכלל להסתובב עם הכרטיס - והטלפון מספיק.

אגב, תחשוב על הנוחות שבשימוש בכזה דבר בתחבורה ציבורית. ברכבת התחתית בלונדון למשל אפשר לשלם עם הקונטקטלס במקום להסתובב עם אויסטר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

אוך, חזון אחרית המקריחים. עד אז, נמשיך להתייבש כאן בישראל בתור אחר דפקטים שחייבים להגיש שטר של 200 עבור מסטיק שרכשו ב 3 שקלים וחצי או עבור נסיעה באוטובוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - אתה עושה קצת אידיאליזציה.

נתחיל בסוף - בתח"צ בדרך כלל מדובר בכרטיס ייעודי, אפילו אצלנו הרב-קו פועל בדרך זו.

אבל בתור בסופר - הזקנה תמשיך לחפש את הקונטקטלס בדיוק כפי שהיא מחפשת את כרטיס האשראי. רוצה לחסוך זמן - וותר על הקלדת הקוד בעסקות קטנות , ה-EMV בהחלט מעכב את קליטת העסקה (בהשוואה לשרבוט המקובל אצלנו). בארץ לא מעט עסקים מוותרים על החתימה - למשל - תחנות דלק - ולא שמענו על איזה גל הונאות חדש, גם בלי ה-EMV.

לגבי הסלולר - נראה שה-NFC ממש לא תפס. אצלי בבית המכשיר האחרון עם NFC הושלך למגירה לפני כמה שנים, שני המחזורים האחרונים של קניית סלולריים הם ללא NFC. הסינים, שהם האלופים בתשלום בטלפון, עובדים עם טכנולוגיה מבוססת QR.

אלפא - אלה שמוציאים שטר של 200 ש"ח שייכים בדרך כלל לאוכלוסיות שמתקשות בשימוש במכשירים מודרניים, או שסובלות מטרור מצד המלתנגדים להם. אני רואה את חמי. נעזוב אותו היום, אבל גם לפני 15 שנה הוא היה משוכנע שסטיפה של שטרות בכיס האחורי יותר בטוחה מכרטיס אשראי. לא מסוגל להבין שהכרטיס ניתן לביטול בשיחת טלפון קצרה (עזוב דרך אפליקציה), בעוד שהסטיפה שנגנבה הלכה לבלי שוב. והרבנים, המנהלים 20% מאוכלוסית ישראל, פוחדים פחד מוות מאבדן השליטה שלהם בקהל שעלול לגלות שהעולם יותר גדול מ-ד' אמותיהם ועושים טרור חברתי למי שמעז להחזיק במכיר מקוון. נד אלה אין מה לעשות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל - הרפורמה הזו נועדה לסייע למישהו. כזה שבשבילו מיליארד זו מכה קלה בכנף.

אם כרטיסי האשראי יעברו לחיוב יומי הם יהפכו למעשה לכרטיסי דביט.

אם הצרכנים יידרשו לשלם עמלת שורה על כל חיוב , או שמסיבה אחרת השימוש בכרטיס האשראי יהפוך יותר יקר, חברות האשראי יחוסלו כי אף אחד לא ישתמש יותר בכרטיסים. נחזור לכלכלת מזומן של שנות ה-60,

התנהלות המדינה הזויה, או שהעיתונאים לא מבינים\מביאים את כל המידע, או שתהיה רפורמה ברפורמה.

אני סקרן איף הדבר הזה פועל בעולם.

לא מדוייק. היום בעל העסק מגלם את הריבית במחירי המוצר ואחרי הרפורמה הריבית הזו תעבור לחברת האשראי. אתה תשלם יותר לחברת האשראי אבל פחות על הקנייה.

 

 

במקביל, בהיותי לקוח של private banking אני יכול לקבל כרטיס אשראי שנותן גם כניסה חינם ללאונג'ים (בתוספת תשלום) אבל העלות של זה היא כ-300 יורו לשנה ומלבד זאת הכרטיס לא נותן פשוט שום דבר שימושי, אז מה הטעם...

 

הגדרת מחדש את המושג חינם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - אתה עושה קצת אידיאליזציה.

נתחיל בסוף - בתח"צ בדרך כלל מדובר בכרטיס ייעודי, אפילו אצלנו הרב-קו פועל בדרך זו.

אבל בתור בסופר - הזקנה תמשיך לחפש את הקונטקטלס בדיוק כפי שהיא מחפשת את כרטיס האשראי. רוצה לחסוך זמן - וותר על הקלדת הקוד בעסקות קטנות , ה-EMV בהחלט מעכב את קליטת העסקה (בהשוואה לשרבוט המקובל אצלנו). בארץ לא מעט עסקים מוותרים על החתימה - למשל - תחנות דלק - ולא שמענו על איזה גל הונאות חדש, גם בלי ה-EMV.

 

נכון, בתח"צ זה כרטיס ייעודי, שאתה לא צריך יותר אם יש לך קונטקטלס. חוסך לך לא רק את הכרטיס אלא גם נותן לך מעקב טוב יותר אחר ההוצאות.

הזקנה בתור בסופר לא תצטרך להקליד את הקוד באשראי (אני יודע שבארץ לא נהוג, אבל באירופה זו הדרך שבה דברים עובדים - ותסכים איתי שזה הרבה יותר בטוח).

 

הגדרת מחדש את המושג חינם.

 

כתבתי לא ברור. אתה משלם 160 יורו בשנה ונכנס חינם ללאונג'ים. יענו - אם אתה טס יותר מנניח 4 פעמים בשנה (בהנחה וכניסה ללאונג' עולה 40 יורו) זה משתלם לך.

סליחה, תיקון - בגלל שהכרטיס עצמו עולה עוד איזה 150 יורו בשנה ופה לפחות לא נותן כמעט כלום אקסטרה, אתה צריך לטוס יותר מ-8 פעמים בשנה (ולהכנס ללאונג'ים בכל פעם) בשביל שזה ישתלם.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי לא ברור. אתה משלם 160 יורו בשנה ונכנס חינם ללאונג'ים.

שוב, בחינם אתה לא נכנס. אתה מתכוון לומר שתשלום של 160 יורו בשנה מקנה לך כניסה חופשית ללאונג׳ים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה גם איזה מהלך של הנגשת כרטיס הדביט, לא ברור לי מה עלה בגורלו.

 

היום כל לקוח מקבל כרטיס דביט. מי שיש לו כרטיס אשראי לרוב לא לוקח אותו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי דווקא שמח לו היו עוברים למודל האשראי הדומה באירופה, בו מקישים את ה- PIN CODE.

אפילו שזה קצת מעיק ומציק ויגרור תורים.

מצד שני, אם אתה מאבד את הכרטיס אתה יודע שלא יגהצו לך אותו ללא רחמים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

אוך, חזון אחרית המקריחים. עד אז, נמשיך להתייבש כאן בישראל בתור אחר דפקטים שחייבים להגיש שטר של 200 עבור מסטיק שרכשו ב 3 שקלים וחצי או עבור נסיעה באוטובוס.

בתח"צ הנהג לא מחויב להחזיר עודף / לקבל תשלום שגבוה מעל פי-10 מתעריף הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, אך רק על הויכוח שמתחיל להיווצר בינו לבין הנוסע/ת, כולם מפסידים. נהג לא צריך להתעסק עם כסף כלל לדעתי, אבל זה עניין לדיון אחר.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...