Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המהפכה החשמלית


Ahbarony
שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להטעין למשך 10 דקות בדרך לעבודה נשמע לא ריאלי או שמישהו יסכים לזה, אבל, וזה אבל גדול,

רכב עם טווח חשמלי של 250-500 ק״מ לפחות שלוקח לטעון אותו פחות משעה ינחל הצלחה בעולם ובארץ - תדמיינו לכם:

נסעתם הלוך חזור כל היום, 200 ק״מ נניח.

הגעתם הביתה, הכנסתם את הרכב לטעינה ויצאתם שוב לאחר שעה והופ, יש לכם טווח של 100-200 ק״מ נוספים.

אני עדין רווק (בזוגיות) ללא ילדים, אבל אם היה קיים רכב חשמלי עם טווח נסיעה וזמן הטענה כמצויין למעלה אזי:

1.) באופן חד משמעי זה היה הרכב השני בבית.

2.) כרכב ראשון הייתי שוקל את זה בכובד ראש, עם נטייה לחיוב.

במידה והטכנולוגיה תגיע לזה (לדעתי, הלא מבוססת על ידע טכני לציון, אנחנו לא רחוקים משם), פה ה״מדינה״ נכנסת לתמונה ע״מ לעודד את הרכישה באמצעות הורדת מס *אגרסיבית* לרכבים כאלו.

 

היום רכבים היברידיים עולים יותר למרות הקלות המס (וכן, ידוע שרכס עם טכנולוגיה כזאת יקר יותר לייצור),

אבל תדמיינו מצב שבו ימכרו רכבים (פקטיביים, אבל לשם ההמחשה) טויוטה קורולה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של 400 ק״מ וזמן טעינת סוללה מ0- לקיבולת מלאה בשעתיים, במחיר של קיה פיקנטו כי המס קנייה עלייה הוא נמוך בצורה שערורייתית -אם הטכנולוגיה תבשיל לכך והמדינה תעודד באמצעות הורדת מס משמעותית - הדבר לא ינחל הצלחה ?

(בתנאי נוסף כמובן - צריך להוסיף התקנת שקעים בחניות של אנשים, חניונים ציבוריים, חניוני ״חנה וסע״ למיניהם).

 

ומשהו בהומור - ג׳רמי קלאקסון וג׳יימס מאי אמרו פעם בטופ-גיר, שלו הם היו ילדים בתקופה בה כל המכוניות מוטענות באמצעות חשמל (עם כבל הטענה) - המעשה קונדס הראשון שם היו עושים הוא לנתק אותם, גם לבעיה תאורטית כזאת צריך פתרון.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ניקו62:

 

הלוגיסטיקה של המימן בעייתית משתי סיבות:

 

1. הדבר הזה נפיץ ומסוכן ביותר לסביבה. חפש את הערך ספינת האויר הינדנבורג.

 

2. האחסון וההובלה מצריכים קירור עמוק ובידוד תרמי מאסיבי.

 

שני אלה הם סיבה מספקת לפסילת המימן כמקור אנרגיה לשימוש נפוץ.

 

הוסף לכך את העובדה שהמימן אינו מצוי ככזה בטבע, אלא צריך להפיק אותו מפירוק מים בתהליך עתיר השקעת אנרגיה, וכן דרושה אנרגיה לדחיסתו וצינונו, כך שהוא הופך בלתי יישים.

 

את מוזאון BMW הזכרתי בגלל תצוגה בנושא שראיתי שם לפני מספר שנים.

 

לכל מי שמדבר על משך הטעינה של רכב חשמלי - זו מגבלה קשה. בשביל זה קיימת הטכנולוגיה של אגסי. בנה מערכת יעילה להחלפת סוללות, וקיבלת תחנת דלק חשמלית עם עצירות קצרות, בדומה לתדלוק בנזין או סולר. לא צריך לפסול את הטכנולוגיה בגלל השם אגסי, הבעיות שלו היו אחרות.

 

 

.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי רכב חשמלי קטן כמו ספארק עם כושר נסיעה של 200 קמ בתוך העיר זה כלי מצויין כרכב שני במשפחה. לאסוף ילדים מבית ספר , לפזר אותם בחוגים , לקפוץ לסידורים , לעבודה , לסופר. רוב הדברים האלה אנו עושים בזמן פקקים וזה פשוט טוחן את הדלק על ריק. והתנעות ללא הפסקה כשהמנוע עדיין קר. ורכב אחד "גדול" לסופי שבוע כשרוצים לצאת מחוץ לעיר עם המשפחה.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ היה יכול להיות אופציה לחלק מהאנשים אילו יבואן של רנו לא היה חמדן ומביא את זואי במחיר שפוי. אין שום סיבה שהדגם יעלה 132 אלף כאשר המס הוא 10%.. נחכה ליבואן לא גרידי ראשון בתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ראיתי לראשונה את הזואי של Car2Go בחיפה. השירות יופעל מחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המכוניות שציינתי קודם הם במכירה היום, עושים מינימום של 250 ק"מ ולכולן אפשרות טעינה מהירה ב CCS, זמן טעינה של כ 25 דקות עד ל 80% טעינה והמיסוי הוא רק 10%.

עדיין אף יבואן לא מראה סימנים של התייחסות רצינית (אני לא מתייחס לבדיחה העצובה של קרסו שזורק לשוק רנו זואי מודל קודם ) כולל התייחסות למטענים מהירים ..תמיכה ועוד.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי אוטונומי היברידי, בוודאות יהייה נחלת העתיד וזה הכיוון, כרגע אין מתכון וודאי,

אבל ברור שיהייה קיים, אבל לא לשכוח שסוללות הן עניין שעם הזמן הן נחלשות וכעבור

2-3 קטן התווך נסיעה משמעותית. קיצר לא פשוט העניין ולהמציא המצאות זולות דורש

תכנון ובפועל גם נסיון שעולה הרבה כסף...לנו בתור הצרכנים של התעשייה זה לא יתן כלי

תחבורה זול, זמין כן... זול לא יהייה.

זה כמו שאני תמיד אומר שלהורים שלנו היה קל לקנות דירה בעבר הרחוק ולנו או לצעירים

שרק מתחילה דרכם במירוץ החיים, פי 3 צריכים לעבוד ולשלם על דירה אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער על צינון השמחה, אבל חסכון מכל העניין לא תראו. כשהרכב החשמליים יהפכו להמוניים, אז במקום מס על דלק יהיה מס על ק"מ נסועה. בחייכם, אל תהיו נאיביים.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה מעשית, טכנית, כלכלית וסביבתית אין להנעה חשמלית עדיין שום יתרון על פני הנעה בדלק.

 

מבחינה סביבתית אפשר לטעון שהזיהום יעבור ממרכזי הערים למקומות אחרים, אבל ייצור החשמל והסוללות עצמן הוא ממש לא ידידותי לסביבה.

 

מנועים חשמליים שמותקנים בנאבות אכן מאפשרים רעיונות חדשים בעיצוב והנדסת רכב, אבל אם נוציא את זה מהמשוואה, השינויים נקבעים בסופו של דבר רק על ידי רגולטורים.

 

אם הרגולטור ירצה - מכוניות חשמליות וחשמל יהיו זולים, ומכוניות מונעות בדלק ודלקים יהיו יקרים.

אם הרגולטור ירצה להפך - יהיה להפך.

 

בדיוק באותה צורה שניתן על ידי חוקים מיסים ותקנות לנתב היום נהגים לבחור בהנעת דיזל או בנזין.

 

הבחירה של נהגים במדינות שונות בדיזל, בנזין, היברידי או חשמלי מושפעות ישירות על ידי הרגולציה באותה מדינה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייקף

1. ייצור חשמל ממקורות מתחדשים בהחלט חוסך זהום סביבה. לא בכדי המדינה השניה בה ניסתה בטר פלייס לפעול היתה דנמרק, שם חלק נכבד מהחשמל מיוצר מטורבינות רוח.

2. עד כמה שאני מבין בזכות יעילות גדולה יחסית של ייצור חשמל בתחנות כוח גדולות אפילו במדינה כמו ישראל, שבה מרבית החשמל מוצר מדלקים מאובנים, הרכב החשמלי מצמצם את הזיהום.

3. הרחקת הזיהום מהאזורים המיושבים תורמת לבריאות - הרחקת הגזים והחלקיקים הנפלטים מצינורות הפליטה של כלי הרכב מפחית נזקי בריאות באוכלוסיה, אפילו אם סך הפליטות אימן פוחתות

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה אותך משווק את זה למי שחושש מ"קרינה" בפריוס או בסלולר.

 

נכון, באמת השימוש בסלולר לא מתרחב בגלל החשש מהקרינה....

 

בטח בטח.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

hybrid plug in

חשמלי לגמרי תמיד תהייה במצב שאתה צריך עוד רכב, לא משנה עד כמה ישפרו אותם.

 

מידת השיפור שנדרשת לא מאוד דרמטית. הגדלת טווח פי 3 או קיצור זמן טעינה לשליש או איזה שילוב של שני בפרמטרים האלו.

 

בהתחשב בשינויים הטכנולוגיים שכולנו (חוץ ממך כנראה...) נחשפים אליהם בחיינו הקצרים אז זה נראה שינוי בהחלט בר השגה. אולי לא יושג אבל לטעון שזה לא יקרה "לא משנה כמה ישפרו אותם" זה מאוד מוזר.

 

כמו שמישהו לפני 8 שנים היה אומר שאין שום סיכוי לסטרימינג של hd לסלולר.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים עם טווח של כ 500 ק"מ כבר נמצאים : שברולט בולט ,יונדאי קוגה בשנה הבאה .יוניק , טסלה 3 בשנה הבאה.....ועל התקן לטעינה מהירה שהתקבל באירופה CCS כבר כתבנו. נשאר לנו רק הבעיה של היבואנים שלנו , וחוסר במטענים מהירים שבארופה איגוד יצרני הרכב דואג לפריסה הרחבה שלהם.

 

 

מידת השיפור שנדרשת לא מאוד דרמטית. הגדלת טווח פי 3 או קיצור זמן טעינה לשליש או איזה שילוב של שני בפרמטרים האלו.

 

בהתחשב בשינויים הטכנולוגיים שכולנו (חוץ ממך כנראה...) נחשפים אליהם בחיינו הקצרים אז זה נראה שינוי בהחלט בר השגה. אולי לא יושג אבל לטעון שזה לא יקרה "לא משנה כמה ישפרו אותם" זה מאוד מוזר.

 

כמו שמישהו לפני 8 שנים היה אומר שאין שום סיכוי לסטרימינג של hd לסלולר.....

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שלפני 25 שנים רכבי שלט רחוק חשמליים היו בדיחה מתגלגלת.

בהשוואה לאחיהם בעלי מנועי הניטרו הם היו חלשים, איטיים, האיצו חלש יותר והסוללות החזיקו למקסימום 10 דקות והטענה שלהן לקחה מספר שעות.

אז כולנו צחקנו על כל הרעיון של רכב חשמלי ואמרנו שאין לזה עתיד.

כיום הרכבים החשמליים עשים בית ספר לרכבי הניטרו ובעצם הרגו את מנועי הבעירה בתחום (יש פה ושם עוד כמה משוגעים..)

המנועים הפכו לברשלס חזקים מאוד (מעל 3000 וואט בלי בעיה) עם מומנט אדיר מסל״ד אפס שזורקים את הרכב למהירות מקסימלית בשברירי שניות.

התחזוקה של המנועים פשוט לא קיימת והם מחזיקים מאות שעות ללא בעיה כלל (בזמן שניטרו היה גומר מנוע כל גלון באותם התנאים).

הסוללות הפכו לסופר חזקות עם יכולת פריקה של מעל 100C (סוללה של 5 אמפר שעה יכולה לפרוק בקלות 500 אמפר) ובעיקר מספקות עשרות דקות נסיעה בהטענה אחת (שווה ערך לשניים-שלושה מיכלי ניטרו ממוצעים).

והכי חשוב הן נטענות מהר מאוד, אומנם את רוב הסוללות עדיין מטעינים בקצב של 1C (כלומר שעה) אך יש סוללות שניתן להטעין בקצב של 5C שזה 12 דקות ואף 10C שזה תוך 6 דקות טעינה מלאה מ-0!

אני לא רואה סיבה שהמהפיכה לא תגיע בעתיד גם לתעשיית הרכב ברגע שמחירי הסוללות ירדו עוד קצת.

היתרונות על פני מנוע בעירה עצומים ומבחינה טכנית אין שום חסרון.

 

אגב המהפיכה מבחינתי לגמרי כאן!

לפני מספר שבועות התחילו לנסוע בשכונה שלי אוטובוסים חשמליים,

פשוט תענוג לשמוע רחש חלש, דומה לאופניים חשמליות, ולהבין שהרגע עבר אוטובוס!

איזה כיף, במקום כל הרעש מרעיד החלונות וזיהום האוויר שמתלווה לאוטובוסים הרגילים שלצערי גם הם עדיין בשימוש.

כולי תקווה שהפילוט יצליח ובשנה הבאה ירכשו עוד 25 אוטובוסים מה שככל הנראה ישים קץ לאוטובוסים המרעישים אצלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נגד היברדי מהסיבה הפשוטה שקשה לי לקבל את זה. אני רוצה לשמוע את המנוע, הרעש מהפליטה, הסל''ד הגבוהה , התדלוק בתחנת דלק ולא טוסטר חשמלי שנטען מהשקע בבית..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...