Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW עוברת להנעה קדמית בסדרה 1


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אי אפשר לשלוט בהחלקה ״בלתי נשלטת.״ אם תנהג על 100% ממעטפת הביצועים ותעשה טעות שתגרום לך להחליק - אתה תאבד שליטה ללא שום יכולת להחזיר אותה כי אין לך ביצועים שזמינים לטובת התיקון. התקווה היחידה שלך במצב כזה היא לקוות שתאבד מספיק מהירות לפני הפגיעה בגדר כדי להחזיר את הרכב למסלולו.

 

החלקות נשלטות וברות תיקון מתרחשות כאשר אתה מראש נוהג שלא על 100%, ועושה טעות שגורמת לחריגה רגעית מתחום האחיזה. במלים אחרות, עברת את מגבלות האחיזה אבל אתה עדיין בתוך מעטפת הביצועים של הרכב.

 

כמובן שבכביש הציבורי גם כמעט שאין מקום לתיקון וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
חלק מההחלקות שאתה רואה במירוצי כביש הן בדיוק זה.

 

החלקות במירוצי מסלול?

לא מכיר חיה כזאת.

 

(למעט יוצא דופן אחד והוא פניות הייר פין בקטעי אספלט במרוצי ראלי וגם עם זה כבר הפסיקו כי זה בעיקר סייע להם להגיע למקום שני והלאה :-) )

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

דיברתי על מירוצי כביש, כלומר ראלי וגם זה כמו שאמרת כמעט עבר מן העולם אבל אצל נהגים מסוימים עדיין רואים קצת מזה פה ושם.

 

אפילו על עפר רואים זוויות מרכב קטנות יותר מאשר בעבר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

פעם, לפני שנים, הייתי חבר בפורום אופני שטח. רוב הזמן דיברו שם על מנגנוני שיכוך מלא ואופן הפעולה שלהם. הכל היה טכנולוגיה. אותה בעיה פה. אתם מדברים על טכנולוגיה. על מערכות, אבל מפספסים את הנקודה. במוו ייצרו רכב טוב עם שלדה מעולה. וזה לא למרות ההנעה אלא זה חלק ממנה. לדעתי כל מי שכתב פה לא נסע על הנעה אחורית הרבה זמן.

התחושה שונה לגמרי בכל סיבוב והכל הטיה של הרכב. רכבים אחרים אולי נותנים דברים אחרים אבל זה לא משתווה. אסכם בציטוט של אישתי אחרי שלקחה לי את הרכב ליום אחד "איזה כיף בסיבובים עם הרכב שלך!"

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

פורסם

אני לא מכיר את אשתך אבל אני מניח שהיא אמרה את זה כי הוא יציב ואוחז ולא כי יצאה להחלקות כח נשלטות בכל פניה...

 

בנהיגה מנהלתית יום יומית אין שום משמעות להנעה קדמית או אחורית.

בנהיגה קצת מתגרזנת בדרך הבייתה עם בקרות מופעלות, יש הבדל קל.

ביום נהיגה ספורטיבית עם בקרות כבויות ההבדל הוא שמיים וארץ, בכלל לא אותו סוג נהיגה ותגובות מהרכב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

זו הבעיה. הנחת הבסיס שלך לא נכונה. יש משמעות גם בנהיגה מנהלתית והיא מתבטאת בכל סיבוב של הרכב.

התגובה שלך​ מעידה על כך שלא נהגת בהנעה אחורית הרבה זמן. (אם אני טועה אז סליחה, אבל לתחושתי כל התגובות מבוססות תאוריה בלבד ולא נהיגה בפועל).

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

פורסם (נערך)

הבדל בנהיגה מנהלתית הוא שצריך פחות כוח מנוע כדי לנטרל את הגרר המושרה (טוב) ולשמור על מהירות קבועה לאורך הפניה. במהלך הפעולה (שמעטים הנהגים שמבצעים אותה), יש גם הבדל בתחושת ההגה.

 

חוץ מזה - כלום. ההבדל שאתה מתאר נובע ככל הנראה מכיול השלדה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
זו הבעיה. הנחת הבסיס שלך לא נכונה. יש משמעות גם בנהיגה מנהלתית והיא מתבטאת בכל סיבוב של הרכב...

 

להד"ם!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
זו הבעיה. הנחת הבסיס שלך לא נכונה. יש משמעות גם בנהיגה מנהלתית והיא מתבטאת בכל סיבוב של הרכב.

התגובה שלך​ מעידה על כך שלא נהגת בהנעה אחורית הרבה זמן. (אם אני טועה אז סליחה, אבל לתחושתי כל התגובות מבוססות תאוריה בלבד ולא נהיגה בפועל).

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

קיבלתי לחצי יום מרצדס E400 עם 300 כ"ס והנעה אחורית.

אפשר להגיד עליה הרבה - נוחה, חזקה ומהירה, מגומרת למשעי, רק לא מהנה לנהיגה.

למרות שיש לה הנעה אחורית.

אותו כנ"ל ב.מ.וו סדרה 7.

בפעם המי יודע כמה - הנעה אחורית לכשעצמה אינה הופכת מכונית למהנה יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
[emoji115]

 

 

 

בנהיגה ספורטיבית אתה בדרך כלל נוהג בקצב שבו תגובת הרכב כבר אינה ליניארית (הוא לא מרגיש ״נטוע״ לגמרי למרות שהוא עדיין לא מחליק) וזה מקור האתגר וההנאה.

 

בקטעים המהירים, הדיוק שדרוש כדי להישאר בתחום הזה מבלי לעבור את המגבלות ולהיכנס להחלקה - גדול יותר מאשר הדיוק שנדרש לשליטה בהחלקה.

 

שלא לדבר על זה שבהחלקה אתה מרשה למרכב לפתח זווית שמציבה אותו הרבה יותר מהר בכיוון היציאה וזה נוסך בנהגים רבים בטחון, גם אם הרכב לא באמת מייצר מספיק כוח פניה באותו רגע.

 

חלק מההחלקות שאתה רואה במירוצי כביש הן בדיוק זה: לנהוג בצורה שלא מרגישה כמו הליכה על קליפות ביצים, כי זה קל יותר מאשר לנהוג על המגבלות מבלי לעבור אותן.

 

אפשר גם להציג את זה ככה: אם נהגת נכון ואז עשית טעות, ההחלקה תפתיע אותך. אם מראש יזמת את ההחלקה, היא כנראה לא תפתיע אותך.

 

זה לא משנה את העובדה שיותר קשה לשלוט בהחלקה מכזר ברהב על סף החלקה.

 

לא משנה איך תסובב את זה תמיד כשיש לך שולי ביטחון (והחלקה היכ ול הביטחון של סף ההחלקה) השליעה שלך יותר קלה.

 

אני יודע שקשה להבין את זה מהכתב ולכן אני מציע לך לעזוב מידי פעם את האינטרנט וללכת ממש לנהוג. אתה תיפתע מההבדל התהומי בין התיאוריות שאתה מצטט למציאות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לי אישית זה קצת עצוב, כמו הרכב הקודם שלי גם הרכב הבא שלי יהיה הנעה אחורית עם אפשרות כיבוי הבקרות

 

חלק מהיתרון של הטכנולוגיה כיום הוא האפשרות בחלק מהרכבים לכבות חלק מהבקרות, דבר שנותן אפשרות להנות עם לקיחת סיכון קטן יותר מאשר בכיבוי לחלוטין של הבקרות

 

בנהיגה מנהלתית יום יומית אין שום משמעות להנעה קדמית או אחורית.

בנהיגה מנהלתית מסכים, אם זאת לפעמים מספיק סיבוב או שתיים עם ניתוק חלק מהבקרות בכדי לעלות חיוך על השפתיים

בנהיגה קצת מתגרזנת בדרך הבייתה עם בקרות מופעלות, יש הבדל קל.

אבל עם ניתוק חלק מהבקרות יש הבדל גדול

ביום נהיגה ספורטיבית עם בקרות כבויות ההבדל הוא שמיים וארץ, בכלל לא אותו סוג נהיגה ותגובות מהרכב.

כמובן מסכים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

 

בנהיגה מנהלתית יום יומית אין שום משמעות להנעה קדמית או אחורית.

כשאתה צריך לפנות פניית פרסה בכביש יחסית צר או לתמרן בחניה צפופה, בטח שיש לזה השפעה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אתה טוען שקוטר סיבוב של מזדה 3 הרבה יותר גדול מסידרה שלוש או שאתה עושה פניות פרסה בדריפט?:lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

במוו פיתחה את אחת השלדות הנעה קדמית הטובות ביותר של מיני. אז מה החשש שסדרה 1 תהיה פחות טובה?

gladen pro25+rs audio 100m- brax gx2400

eton ug20 -brax gx2000

gladen pro10- helix c one

 fiio m11plus-brax dsp

פורסם

אין ספק ביכולת ייצור השילדות של ב.מ.וו אבל כמדומתני שכאשר ב.מ.וו רכשו את רובר, המיני החדשה הייתה כבר כמעט פרויקט מוכן.

 

את שארית הפרויקט הם אכן תכננו ביחד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...