Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

מנסה להבין איך המכס עובד:

חלק מהחבילות, גם חבילות שנשלחות בצורה כשרה לחלוטין ושעליהן מודבקת קבלה בשווי שחייב מעמ\מכס -

הרבה פעמים מגיעות ליעדן ללא מכס וללא מעמ. כלומר אני מבין מזה שלא כל החבילות בכלל עוברות ביקורת של הקבלה.

 

מתוך החבילות שאותן כן בודקים וכן בודקים את הקבלה המודבקת - בלי קשר לאם החבילה חייבת מעמ\מכס על פי הקבלה -

האם החבילה גם עוברת שיקוף?

 

נשלחה אלי פלסטיקה גדולה וקלת משקל - ועל החבילה יש קבלה בערך שקטן מ 75$ - האם החבילה תעבור שיקוף בנוסף?

שווי הפלסטיקה בחול משתנה מאוד ממוכר למוכר וממקורי לחלפי - בארץ המחיר שלה בכלל שערורייתי (בערך 1500 שקל על חתיכת פלסטיק)

פורסם
שלום לכולם

 

מנסה להבין איך המכס עובד:

חלק מהחבילות, גם חבילות שנשלחות בצורה כשרה לחלוטין ושעליהן מודבקת קבלה בשווי שחייב מעמ\מכס -

הרבה פעמים מגיעות ליעדן ללא מכס וללא מעמ. כלומר אני מבין מזה שלא כל החבילות בכלל עוברות ביקורת של הקבלה.

 

מתוך החבילות שאותן כן בודקים וכן בודקים את הקבלה המודבקת - בלי קשר לאם החבילה חייבת מעמ\מכס על פי הקבלה -

האם החבילה גם עוברת שיקוף?

 

נשלחה אלי פלסטיקה גדולה וקלת משקל - ועל החבילה יש קבלה בערך שקטן מ 75$ - האם החבילה תעבור שיקוף בנוסף?

שווי הפלסטיקה בחול משתנה מאוד ממוכר למוכר וממקורי לחלפי - בארץ המחיר שלה בכלל שערורייתי (בערך 1500 שקל על חתיכת פלסטיק)

 

אתה צריך להיכנס לנקודת הנחה שמגיעים למכס בנמלי התעופה בכל יום אלפי חבילות.

המכס לא יכול לבדוק כל חבילה בנפרד מה היא מכילה ולרוב הם מאמינים למה שמוצהר על החבילה אם זה בערך שלו ואם זה בפירוט מה מכיל החבילה.

מידי פעם , כשמעלה חשד לאחד מעובדי המכס על חבילה "חשודה" שזה יכול להיות חבילה ענקית בגודלה הפיזי או חבילה ששוקלת דיי הרבה ומוצהר עליה גם ערך נמוך , יעלה את החשד של עובדי המכס וידביקו על החבילה "מעוכב לבדיקה"

בבדיקה החבילה שלך לא עוברת שיקוף , היא נפתחת פיזית פותחים את הקופסא מוציאים את הפריט מהקרטון/ניילון ומעריכים את שוויו המקורי , אם הפריט לא נראה להם כמו המחיר שהצהירו עליו , יש במכס עובד שתפקידו "מעריך מכס" והתפקיד שלו לבדוק בגוגל/איביי מוצרים לפי השמות או הדגם של המוצר עצמו כדי לחפש ולעריך פחות או יותר בכמה הוא נמכר ולעריך את השווי וההפרש של המכס שאתה צריך לשלם.

אני למשל הזמנתי מחו"ל אייפון 6S לפני קצת פחות משנה .. הוצהר עליו 300$ המכס לא האמינו החבילה עוכבה לבדיקה , החבילה נפתחה מהקופסא ובנוסף גם פתחו את הניילון והוציאו את האייפון פיזית כדי לראות שלא החבאתי בתוך הקופסא לש האייפון איזה 3-4 אייפונים חחח. או משהו אחר.

זה הכל מזל :) לפעמים אין להם כבר כוח לבדוק כל חבילה אז הם מתחילים לחפף ומי שהתמזל מזלו הרוויח !

פורסם

על פי דוח מבקר המדינה: החבילות שמגיעות ארצה בדואר רגיל נבדקות באופן מדגמי בלבד (ורובן לא נבדק כלל ולכן לא מחוייב במסים על אף הצהרת מכס מלאה ונכונה שמופיעה על גביהן).

 

http://www.mevaker.gov.il/(X(1)S(nue3lbvy42hatwbv5uaoxsu2))/he/Reports/Pages/552.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

 

אבדן גביית מסים בגין פריטי דואראגף המכס, שומר הסף של טובין הנכנסים לארץ, אמנם בודק ידנית כמה מפריטי הדואר הבין-לאומי המגיעים לארץ, אלא שבדיקות אלו מזעריות ביחס לכמותם של פריטים אלו. בעקבות היעדר היערכות מתאימה לבדיקה מקיפה של הטובין המיובאים מחו"ל, מסים רבים שהיו אמורים להיגבות בגינם - בסך כ-200 מיליון ש"ח לשנה - אינם נגבים.

:turn-l:
פורסם

מדובר בדואר צרורות - עד 2 ק"ג, ומידות פיזיות מוגבלות.

 

 

מידות מרביות:

אריזה רגילה: הממד הגדול ביותר לא יעלה על 600 מ"מ. צירוף האורך, הרוחב והעובי לא יעלה על 900 מ"מ.

אריזה בצורת גליל: הממד הגדול ביותר לא יעלה על 900 מ"מ. צירוף האורך וכפל הקוטר לא יעלה על 1,040 מ"מ.

 

אם החבילה תועבר ל EMS אזי בדיקת מכס היא כמעט ודאית.

:turn-l:
×
×
  • תוכן חדש...